Постанова
від 05.11.2015 по справі 818/2476/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 листопада 2015 р. 11 год. 00 хв. Справа №818/2476/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Воловика С.В.

за участю секретаря судового засідання - Дараган Ю.П.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/2476/15

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2

до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області

третя особа: Державна інспекція сільського господарства в Сумській області

про визнання дій протиправними, скасування витягу та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (далі по тексту - позивач, ФОП ОСОБА_2.) звернулась до суду з позовом до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області (далі по тексту - відповідач), третя особа: Державна інспекція сільського господарства в Сумській області, в якій просить суд:

- визнати незаконними та протиправними дії Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області по застосуванню у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.02.2015 року за №492/01.24 коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки №НОМЕР_1 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови площею 0.1088 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, 2.5-"землі комерційного використання", що знаходиться у користуванні ФОП ОСОБА_3;

- скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.02.2015 року за №492/01.24;

- зобов'язати відповідача видати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0.1088 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 з встановленням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 0,7 "землі підприємств, що здійснюють колективні, громадські та особисті послуги", та застосуванням значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 2008 року станом на 1 січня 2015 року становить 1.524.

Позовні вимоги ФОП ОСОБА_2 обґрунтовує наступним. 23.06.2014 року позивач звернувся з заявою до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області про надання інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки: АДРЕСА_1 під розміщеним торгово-офісним приміщенням. 25.06.2014 року за №4925/01.24.6064 позивачу надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. В даному витязі застосований коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф складав 2.5, тоді як позивач вважає, що він не може бути більшим, ніж 1.2. Не погодившись з даним коефіцієнтом позивач звернувся до Державної інспекції сільського господарства в Сумській області із скаргою, на яку, 22.08.2014 року отримав відповідь про те, що Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області невірно застосувало коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - Кф та визначається як 1.2. 30.01.2015 року позивач вдруге звернувся до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області надати витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 під розміщеним торгово-офісним приміщенням з урахуванням вимог законодавства та листа Державної інспекції сільського господарства в Сумській області від 22.08.2014 року. 11.02.2015 року Управлінням Держземагентства у Сумському районі Сумської області позивачу надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з коефіцієнтом Кф 2.5. Позивач вважає, що відповідачем при визначенні нормативно-грошової оцінки земельної ділянки позивача застосовано коефіцієнт функціонального використання та розмір коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки, які не відповідають діючому законодавству.

З урахуванням викладеного вище, представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив суд його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду письмові заперечення проти позову (а.с.37-40)

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився. Про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду письмові пояснення та просив розгляд справи проводити без його участі (а.с.28-29)

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне адміністративний позов ФОП ОСОБА_2 задовольнити частково, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що 23.06.2014 року ФОП ОСОБА_2 звернувся з заявою до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області про надання інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки: АДРЕСА_1 під розміщеним торгово-офісним приміщенням (а.с.10).

25.06.2014 року за №4925/01.24.6064 (а.с.11) позивачу надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. В даному витязі застосований коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф складав 2.5, тоді як позивач вважає, що він не може бути більшим, ніж 1.2.

Не погодившись з даним коефіцієнтом позивач звернувся до Державної інспекції сільського господарства в Сумській області із скаргою, на яку, 22.08.2014 року за №3578 (а.с.12-14) отримав відповідь про те, що Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області невірно застосувало коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки - Кф та визначається як 1.2.

30.01.2015 року ФОП ОСОБА_2 вдруге звернувся до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області надати витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 під розміщеним торгово-офісним приміщенням з урахуванням вимог законодавства та листа Державної інспекції сільського господарства в Сумській області від 22.08.2014 року (а.с.15).

11.02.2015 року за №492/01.24 (а.с.16) Управлінням Держземагентства у Сумському районі Сумської області позивачу надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з коефіцієнтом Кф 2.5.

Задовольняючи позовні вимоги в частині визнання протиправними дій Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області по застосуванню у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 492/01.24 від 11.02.2015 коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки, на рівні 2,5, суд виходить з наступного.

Відповідно абзацу 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляється як витяг з технічної документації з нормативно грошової оцінки земель.

Відповідно абзацу 3 статті 23 Закону України « Про оцінку земель» витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин - територіальним органом на території Сумського району - Управлінням Держземагенства в Сумському районі Сумської області.

Згідно статті 6 Закону України «Про оцінку земель» Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області є суб'єктом оціночної діяльності у сфері оцінки земель.

У відповідності статті 27 Закону України «Про оцінку земель» суб'єкти оціночної діяльності у сфері оцінки земель несуть відповідальність за порушення вимог у сфері оцінки земель відповідно до закону.

Відповідно до ч. 3 п.3.3, 3.6, 3.7 Наказу «Про порядок нормативно грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року.

Цн = Цнм * Кф * Км2 * КмЗ

де Цн - нормативно грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

Цнм - середня вартість одного квадратного метра земель населеного пункту в залежності від регіональних факторів місця розташування ( у гривнях);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо) у відповідності п.3.5;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту економіко - планувальної зони;

КмЗ - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко - планувальної зони.

У відповідності п.3.5 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням проводиться згідно з Інструкцією з заповненням державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6 - зем, 6а - зем, 6б - зем, 2 - зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованою в Мінюсті України 14.12.1998 року за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затвердженні дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

У протилежність законного визначення коефіцієнту Кф за п.3.5 наказу у витязі зазначено, що він визначається згідно рішення Сумської міської ради від 14.05.2014 року № 3275 - МР.

Крім того, відповідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ОСОБА_2 займається будівництвом житлових та нежитлових будівель, що зазначено як код розміру КВЕД по ДК 009:20140 відноситься до розділу 41.20 (а.с.96).

Відповідно до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 код розділу 41.20 - Будівництво житлових і нежитлових будівель входить до секції F - БУДІВНИЦТВО.

Відповідно до п. 3.5 зазначеного Наказу коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) для розділу КВЕД 41.20 визначений як 1.2.

Відмовляючи в задоволенні позову щодо скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.02.2015 року за №492/01.24, суд виходить з наступного.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не є рішенням органу державної влади, нормативним актом чи актом індивідуальної дії та не створює, не припиняє права та обов'язки особи, а лише фіксує певні обставини, а отже, відповідно, жодних прав та обов'язків позивача складанням витягу не порушується.

Крім того, суд не може погодитись з доводами ФОП ОСОБА_2 щодо обґрунтованості позовних вимог про зобов'язання відповідача видати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0.1088 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 з встановленням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки 0,7 "землі підприємств, що здійснюють колективні, громадські та особисті послуги", та застосуванням значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 2008 року станом на 1 січня 2015 року становить 1.524, оскільки згідно абз.3 ст.23 Закону України «Про оцінку земель» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а отже є виключною компетенцією органів виконавчої влади. Діючим законодавством встановлена процедура прийняття таких, і суд не може підміняти цю процедуру та орган, до компетенції якого віднесено прийняття відповідних рішень.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не може втручатися у дискрецію суб'єкта владних повноважень в межах такої перевірки.

У відповідності з Рекомендаціями № R (80) 2 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 р. під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов ФОП ОСОБА_2 є обґрунтованим та підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області, третя особа: Державна інспекція сільського господарства в Сумській області про визнання дій протиправними, скасування витягу та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області по застосуванню у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 492/01.24 від 11.02.2015 коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки, на рівні 2,5.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.В. Воловик

З оригіналом згідно

Суддя С.В. Воловик

Повний текст постанови складений 10.11.2015 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2015
Оприлюднено18.11.2015
Номер документу53436195
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2476/15

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 11.01.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 24.12.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 05.11.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Постанова від 05.11.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 22.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 29.07.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні