Ухвала
від 24.11.2015 по справі 802/809/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без розгляду

м. Вінниця

24 листопада 2015 р. Справа № 802/809/14-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н. Л.,

секретаря судового засідання: Арутюнян З.С.

за участю представників сторін:

позивача: ОСОБА_1,

відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Вінниці

клопотання відповідача про залишення позову без розгляду у справі

за позовом фізичної особи-підпрємця ОСОБА_1

до Головного управління Міндоходів у Вінницькій області

про скасування рішення , -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Міндоходів у Вінницькій області про скасування рішення.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2014 року адміністративний позов задоволено.

Ухвалою Вінницького апеляційного суду від 18 червня 2014 року постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2014 року залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 30 вересня 2015 року постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2014 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Представник відповідача 03 листопада 2015 року подав клопотання про залишення позовної заяви ФОП ОСОБА_1 до Головного управління Міндоходів у Вінницькій області про скасування рішення - без розгляду.

В судовому засіданні представник відповідача просив задовольнити клопотання про залишення позовної заяви без розгляду (а.с.142). В обґрунтування заявленого клопотання представник податкового органу зазначив, що позивач пропустила строк звернення до адміністративного суду, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, в якому зазначено дату отримання поштового повідомлення ОСОБА_1 - 10 липня 2013 року, а позовна заява була подана до адміністративного суду 18 березня 2015 року. Відповідач також вказав на те, що позивач не зазначила про обставини, що можуть бути визнані судом поважними для пропущення строку звернення до суду.

Позивач проти заявленого клопотання заперечила та вважає, що дане клопотання не підлягає задоволенню.

Заслухавши пояснення позивача та позицію представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення клопотання та залишення позовної заяви без розгляду, враховуючи наступне.

Згідно із приписами частини 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Положення щодо строків звернення до адміністративного суду врегульовані статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до норм частини 1 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами..

Частиною 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України. визначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

За загальним правилом, перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на звернення до адміністративного суду, тобто коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Правовий припис "в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом" означає, що позов має подаватися лише в тих межах часу, який встановлений законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом.

Встановлення таких строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними певних процесуальних дій, передбачених КАС України не зловживаючи ними.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

З аналізу наведеної норми слідує, що процесуальний строк для звернення до адміністративного суду з вимогами про визнання протиправними рішень, дій, чи бездіяльності, не чинними актів становить шість місяців.

Зазначений строк обчислюється з дня, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення його інтересів такими рішеннями, діями, бездіяльністю та актами відповідача.

Як вбачається із матеріалів справи на підтвердження факту отримання позивачем оскаржуваного рішення відповідачем надано повідомлення про вручення поштового відправлення, згідно з яким ФОП ОСОБА_1 отримала рішення відповідача 10 липня 2013 року (а.с.10), позов нею подано 18.03 2014р.

Згідно статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

В судовому засіданні позивачем не зазначено будь-яких поважних причин пропуску строку звернення до адміністративного суду. Зазначена позивачем обставини не є поважними чи істотними перешкодами для своєчасного звернення до суду.

Поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.

Тому, керуючись положеннями статті 100 КАС України, відповідно до якої адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними. Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.

Оскільки, позивачем подано позов до суду лише 18.03.14 р., а про рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень йому було відомо з моменту отримання рішення, а саме, з 10.03.13 року, таким чином, пропущено строк оскарження рішення про застосування фінансових санкцій від 04.07.13р.

В судовому засіданні позивач не навів жодної обставини, які є поважними причинами щодо пропуску строку звернення до суду.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що клопотання відповідача підлягає задоволення, а позовна заява підлягає залишенню без розгляду.

Керуючись ст.ст. 99, 100, 159 КАС України суд, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Залишити позовну заяву фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Міндоходів у Вінницькій області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій без розгляду.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя підпис ОСОБА_3

Копія вірна Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2015
Оприлюднено03.12.2015
Номер документу53857472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/809/14-а

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 25.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Постанова від 16.05.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Білоус О.В.

Ухвала від 07.05.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні