Ухвала
від 19.11.2015 по справі 2а-8201/11/1470
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2015 року м. Київ К/800/32293/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів:

Чалого С.Я.

Донець О.Є.

Конюшка К.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційною скаргою відкритого акціонерного товариства «Елевер» на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 09 липня 2012 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2013 року у справі за позовом прокурора Баштанського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Миколаївського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Елевер» про накладення штрафних санкцій,-

в с т а н о в и л а :

Прокурор Баштанського району Миколаївської області в інтересах держави в особі Миколаївського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовом в якому просив стягнути з до відкритого акціонерного товариства «Елевер» штраф у сумі 85 000, 00 грн.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 09 липня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2013 року, позов задоволено. Стягнуто з ВАТ «Елевер» штраф за порушення вимог законодавства про цінні папери в сумі 85 000,00грн.

Не погоджуючись з рішеннями суду першої та апеляційної інстанції, відкрите акціонерне товариство «Елевер» звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами та підтверджується наявними у справі матеріалами, загальними зборами акціонерів відкритого акціонерного товариства «Елевер», які відбулись 15.04.2011 року прийнято рішення про перетворення його у товариство з додатковою відповідальністю.

20.04.2011 року ВАТ«Елевер» до Миколаївського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку за вх. №800 надано пакет документів від 15.04.2011 року для здійснення зупинення обігу акцій, за результатами розгляду яких ВАТ «Елевер» 10.05.2011 року відмовлено в зупинення обігу акцій, що викладено в Розпорядженні №5-МИ-В, в зв'язку з невідповідністю наданих документів «Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій» №222 від 30.12.1998 року.

17.05.2011 року ВАТ «Елевер» вдруге подало до Миколаївського територіального управління Комісії пакет документів для зупинення обігу акцій.

Розпорядженням №69-МИ-З від 06.06.2011 року обіг акцій ВАТ «Елевер» зупинений. Згідно Порядку скасування реєстрації випуску акцій у разі реорганізації акціонерного товариства здійснюється після державної реєстрації - правонаступника. При цьому до реєструвального органу повинен податись пакет документів, вичерпний перелік яких викладений в Порядку, а саме: заяву про скасування випуску акцій, встановленого зразка, протокол загальних зборів про затвердження передавального акту( станом на дату проведення зборів), довідку до протоколу загальних зборів, копії статуту акціонерного товариства, нотаріально засвідчену ( або оригінал), копію статуту товариства - правонаступника, засвідчену нотаріально, передавальний акт, засвідчений підписом та печаткою товариства, звіт про наслідки обміну акцій у статутному фонді на письмові зобов'язання про видачу часток, завіреного підписом та печаткою аудитора, довідку від реєстратора про ведення реєстру власників іменних цінних паперів, копії публікації оголошення про загальні збори у центральній пресі, довідки про персональне повідомлення акціонерів про збори, копію повідомлення про перетворення акціонерного товариства в Бюлетені державної реєстрації, копії свідоцтва про реєстрацію нового товариства - правонаступника, оригінал Свідоцтва про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що реорганізується.

Однак, 23.09.2011 року головою комісії з реорганізації ВАТ «Елевер» Гайчевим А.П. надано до територіального управління лише заяву від 20.09.2011 року, Свідоцтво про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Елевер» та лист.

Листом №2075/04 від 13.10.2011 року Миколаївський територіальним управлінням повідомлено відповідача про необхідність надати необхідні документи для здійснення скасування реєстрації випуску акцій.

04.11.2011 року головою ВАТ «Елевер» Гайчевим А.П. до позивача надано пакет документів для скасування реєстрації випуску акцій ВАТ «Елевер», який не містив всіх передбачених Порядком документів, необхідних для скасування реєстрації випуску акцій, а надані документи не відповідали Порядку, в результаті чого Миколаївським територіальним управлінням відмовлено у скасуванні випуску акцій. Вказане зафіксовано в Розпорядженні №11-МИ-В від 24.11.2011 року.

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій вказали, що позивачем при здійсненні діяльності порушені вимоги законодавства про цінні папери, а отже накладення штрафу є правомірним.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.09.1996р. № 448/96-ВР (далі-Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі-Комісія). Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Статтею 6 Закону № 448/96-ВР визначено, що Комісія розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.

Згідно ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.

Річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу орган управління емітента, його посадові особи та засновники господарська та фінансова діяльність емітента цінні папери емітента, розміщення та лістинг цінних паперів річна фінансова звітність аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.

Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку розміщення на власному веб-сайті.

Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу орган управління емітента, його посадові особи та засновники господарська та фінансова діяльність емітентацінні папери емітента квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій. Емітент має право додатково розкривати іншу інформацію.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку , встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття. Особливості подання та оприлюднення регулярної інформації інститутами спільного інвестування встановлюються законодавством.

Всупереч вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації, емітентами цінних паперів, вчинив наступні правопорушення на ринку цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006. а саме: повторне не опублікування регулярної (річної) інформації за 2010 рік шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань про що 22.07.2011 року був складений Акт №36-Ми про правопорушення на ринку цінних паперів.

05.08.2011 року у відношенні відповідача винесено Постанову №31-М1І про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 85 000 грн., який підлягає сплаті до Державного бюджету України.

При цьому, матеріали справи не містять доказів сплати штрафу відповідачем в добровільному порядку.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що судами першої та апеляційної інстанцій вірно встановлені обставини справи, судові рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається. Доводи касаційної скарги висновків судів не спростовують.

Відповідно до частини 1 статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст. ст. 220, 222, 223, 224, 230, 231 КАС України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу відкритого акціонерного товариства «Елевер» залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 09 липня 2012 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2013 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута з підстав, у строк та у порядку, визначених ст.ст. 235-244-2 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення19.11.2015
Оприлюднено04.12.2015
Номер документу54017953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8201/11/1470

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 21.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чалий С.Я.

Ухвала від 05.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Постанова від 09.07.2012

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні