Ухвала
від 02.12.2015 по справі 913/614/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ61022, м. Харків, проспект Леніна, б.5, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

                    

02 грудня 2015 року                                                   Справа № 913/614/15

                                                                                Провадження №33/913/614/15

Суддя Драгнєвіч О.В., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Спар Луганськ" № б/н від 20.11.2015 про розстрочку виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.10.2015 у справі № 913/614/15

за позовом Приватного акціонерного товариства “Індустріальні та дистрибуційні системи”, м.Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю “Спар Луганськ”, м.Луганськ

про стягнення 199 933 грн 21 коп.,

Суддя Драгнєвіч О.В.

                              Секретар судового засідання – помічник судді Тертишна Л.С.

У засіданні брали участь:

від позивача – представник не прибув;

від відповідача – представник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

          Рішенням господарського суду Луганської області від 12 жовтня 2015 року у справі №913/614/15 позовні вимоги Приватного акціонерного товариства “Індустріальні та дистрибуційні системи” задоволено повністю та стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю “Спар Луганськ” на користь позивача заборгованість за поставлений товар в сумі 199 933 грн 21 коп., витрати зі сплати судового збору в сумі 3 998 грн 66 коп.          

          29 жовтня 2015 року на виконання рішення господарського суду Луганської області від 12 жовтня 2015 року видано наказ.

           23 листопада 2015 року через відділ документального забезпечення господарського суду Луганської області від Товариства з обмеженою відповідальністю "Спар Луганськ" надійшла заява № б/н від 20.11.2015 про розстрочку виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.10.2015 у справі № 913/614/15.

          Обгрунтовуючи вказану заяву відповідач зазначив, що з огляду на знаходження його та здійснення господарської діяльності в м. Луганську, яке тимчасово не підконтрольне українській владі та де триває проведення антитерористичної операції, на теперішній час він позбавлений можливості обслуговуватись в банківських установах та не має змоги повністю єдиним платежем сплатити заборгованість за рішенням господарського суду Луганської області у справі №913/614/15 від 12.10.15.

          За таких обставин відповідач просив суд розстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.10.2015 у справі № 913/614/15 на один рік щомісячними рівними платежами відповідно до графіку, наведеного у заяві про розстрочку виконання рішення.          

          Ухвалою господарського суду Луганської області від 23.11.2015 подану заяву у відповідності до ст.121 Господарського процесуального кодексу України призначено до розгляду на 02.12.2015.

В судове засідання 02.12.2015 повноважні представники сторін не прибули, натомість на електронну адресу суду направили письмові пояснення з приводу заявленого клопотання про розстрочення рішення суду та додаткові документи, які судом розглянуті та долучені до матеріалів справи.

Також відповідачем через відділ документального забезпечення суду подана заява №б/н від 30.11.2015 про підтримання раніше поданої заяви про розстрочку рішення та заявлено клопотання про розгляд заяви без участі представника відповідача через неможливість забезпечити його явку в судове засідання.

Оскільки сторони були належним чином повідомлені про час та місце судового засідання та надали письмові пояснення, в яких висловили власну позицію з приводу поданої заяви про розстрочення рішення суду, суд вважає за можливе розглянути заяву без участі представників сторін за наявними матеріалами.

          Розглянувши подану відповідачем заяву про розстрочення виконання рішення суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Згідно з пунктом 7.1.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" розстрочка означає виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі. Строки виконання кожної частки також повинні визначатись господарським судом. При цьому слід мати на увазі, що розстрочка можлива при виконанні рішення, яке стосується предметів, що діляться (гроші, майно, не визначене індивідуальними ознаками; декілька індивідуально визначених речей тощо).

В пункті 7.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" роз'яснено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

За доводами відповідача, на сьогоднішній день відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14.04.2014 №405/2014 та рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» в м. Луганськ триває антитерористична операція.

Відповідно до даних витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 10.11.2015 місцезнаходження відповідача: Луганська область, м.Луганськ, вул. Курчатова, буд.7.

Статтею 1 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" встановлено, що районом проведення антитерористичної операції є визначені керівництвом антитерористичної операції ділянки місцевості або акваторії, транспортні засоби, будівлі, споруди, приміщення та території чи акваторії, що прилягають до них і в межах яких проводиться зазначена операція.

Відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014, Антитерористичним центром при Службі Безпеки України, видано наказ від 07.10.2014 №33/6/а "Про визначення районів проведення антитерористичної операції та термінів її проведення", яким визначено районом проведення антитерористичної операції Донецьку та Луганську області з 07.04.2014.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30.10.2014 затверджено Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, до якого включено, зокрема м. Луганськ.

В подальшому Кабінетом Міністрів України 05.11.2014 прийнято нове розпорядження №1079-р, яким зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30.10.2014.

В даному випадку суд зауважує, що перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, не є скасованим або недійсним. Крім того, проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей з 07.04.2014 визначено компетентним органом у сфері боротьби з тероризмом.

Крім того, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження» м.Луганськ Луганської області внесено до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

          На підставі п.1 постанови Правління Національного банку України від 06.08.2014 “Про призупинення здійснення фінансових операцій” банки України призупинили здійснення усіх видів фінансових операцій у населених пунктах, які не контролюються українською владою, зокрема і на території м. Луганськ.

          Крім того, відповідно до п.2 зазначеної постанови небанківські установи, які є платіжними організаціями внутрішньодержавних/міжнародних платіжних систем та/або їх учасниками призупинили операції з приймання/виплат переказу коштів з/на територій, які не контролюються українською владою.

          Суд зважає на доводи відповідача про готовність виконати рішення суду у даній справі, однак, за наявності об'єктивних причин, що від нього напряму не залежать (проведення антитерористичної операції, призупинення обслуговування банківськими установами) не має можливості погасити заборгованість в повному обсязі єдиним платежем.

          В обґрунтування заявлених доводів відповідачем долучені до матеріалів справи, зокрема, копії сертифікатів про форс-мажорні обставини Торгово-промислової палати України, якими засвідчуються, зокрема обставини непереборної сили, вчинення актів тероризму на території Луганської області.

При цьому, суд враховує, що зазначені форс-мажорні обставини мають об'єктивно негативні наслідки для відповідача (боржника у справі). Знаходження відповідача на тимчасово непідконтрольній владі України території, в районі проведення антитерористичної операції на Сході країни, ускладнює можливість погашення боргу єдиним платежем, адже, зазначене унеможливлює здійснення таким суб'єктом господарювання підприємницької діяльності в звичайному режимі.

Надаючи оцінку обставинам справи, суд приймає до уваги позицію позивача, викладеному в поясненнях № б/н від 30.11.2015, направлених суду на електронну пошту, згідно якої останній не заперечує щодо розстрочення виконання рішення суду строком на один рік згідно із графіку погашення заборгованості, запропонованого відповідачем.

Крім того, позивач зазначив, що наказ від 29.10.2015 для виконання до Державної виконавчої служби України не пред'являвся. Натомість відповідач 27.11.21015 вже частково сплатив заборгованість згідно із запропонованого ним графіку погашення, зокрема перерахував перший платіж в розмірі 17 000 грн. На підтвердження здійснення відповідачем першого платежу позивачем додано копію виписки з банкувського рахунку, яка долучена судом до матеріалів справи.

Від відповідача також на електронну адресу суду на підтвердження належного виконання зобов'язань у відповідності до запропонованого графіку погашення заборгованості, направлено копію платіжного доручення №1170 від 27.11.2015 про сплату 17000 грн

З урахуванням викладених обставин, суд дійшов висновку про можливість задоволення заяви відповідача та надання розстрочки виконання рішення суду від 12.10.2015 у справі № 913/614/15 в частині стягнення основної заборгованості в сумі 199933 грн 21 коп. та судового збору в сумі 3998 грн 66 коп. (за мінусом першого платежу проведеного відповідачем 27.11.21015 в розмірі 17 000 грн згідно запропонованого графіку) на 11 місяців, починаючи з грудня 2015 року по жовтень 2016 року включно.

Керуючись ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В :

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Спар Луганськ" № б/н від 20.11.2015 про розстрочку виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.10.2015 у справі № 913/614/15 задовольнити.

2. Розстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.10.2015 у справі № 913/614/15 щодо стягнення основної заборгованості та судового збору на одинадцять місяців, починаючи з грудня 2015 року по жовтень 2016 року включно, зі сплатою щомісяця, наступних сум:

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 31 грудня 2015 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 31 січня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 29 лютого 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 31 березня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 30 квітня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 31 травня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 30 червня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 31 липня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 31 серпня 2016 року;

– 17 000 грн 00 коп. слід сплатити до 30 вересня 2016 року;

– 16 931 грн 87 коп. слід сплатити до 31 жовтня 2016 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення.

Суддя                                                                                                               О.В. Драгнєвіч

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення02.12.2015
Оприлюднено11.12.2015
Номер документу54082533
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/614/15

Ухвала від 02.12.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 23.11.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 09.11.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Старкова Г.М.

Рішення від 12.10.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 13.08.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні