Постанова
від 15.12.2015 по справі 813/6074/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 грудня 2015 року м. Львів № 813/6074/15

12 год. 53 хв.

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Клименко О.М., за участю секретаря судового засідання Рехліцької Ю.Р. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Волинець І.В.;

відповідача 1: представник не прибув;

відповідача 2: представник не прибув;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Декарест» до Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Дрогобицького управління державної казначейської служби України Львівської області про стягнення бюджетного відшкодування та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Декарест» (далі - ТОВ «Декарест») звернулось із позовом до Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (далі - Дрогобицька ОДПІ), Дрогобицького управління державної казначейської служби України Львівської області (далі - Дрогобицьке УДКС), в якому просить стягнути з Державного бюджету України на користь позивача суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 3003040,00 грн. та пеню за несвоєчасне здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 650146,14 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що внаслідок виникнення від'ємного значення суми податку на додану вартість, ТОВ «Декарест», користуючись правом, передбаченим ст. 200 Податкового кодексу України (далі - ПК України), подавало Дрогобицькій ОДПІ області податкові декларації з податку на додану вартість з відповідними додатками та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, визначеної у вказаних податкових деклараціях, на рахунок підприємства. Контролюючим органом було проведено документальні позапланові виїзні перевірки позивача, за результатами яких складено довідки та підтверджено суми бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 3003040,00 грн.

Вказує, що висновки щодо відшкодування позивачу суми ПДВ на загальну суму 3003040,00 грн. Дрогобицькою ОДПІ до Державної казначейської служби районного рівня не передавались.

Стверджує, що невиконання відповідачами своїх обов'язків, встановлених статтею 200 ПК України, порушило право позивача на своєчасне отримання бюджетного відшкодування з ПДВ.

Тому, на користь ТОВ «Декарест» підлягає стягненню бюджетне відшкодування податку на додану вартість в сумі 3003040,00 грн. та пеня за несвоєчасне здійснення відшкодування ТОВ «Декарест» податку на додану вартість у розмірі 650146,14 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задовольнити.

Відповідач 1 - Дрогобицька ОДПІ позов заперечив повністю з підстав, викладених в письмових запереченнях на позовну заяву, зміст яких зводиться до такого. Контролюючим органом було проведено документальні позапланові виїзні перевірки позивача, за результатами яких складено довідки та підтверджено суми бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 3003040,00 грн.

Зазначає, що згідно з п. 4 Регламенту формування узагальненої інформації щодо обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ у розрізі платників, які мають право на бюджетне відшкодування, затвердженого Наказом ДПС України від 06.11.2012 р. №991 Дрогобицька ОДПІ надавала узагальнену інформацію щодо обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ у розрізі платників, які мають право на бюджетне відшкодування до ДФС у Львівській області для подальшої передачі до ДФС України. Відповідно до п. 4 Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках не пізніше робочого дня, наступного за днем отримання узагальнених матеріалів, органи державної податкової служби за місцезнаходженням платника за результатами підтвердження достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість формують висновки із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню. Стверджує, що Дрогобицькою ОДПІ не отримано узагальнених матеріалів від ДФС України щодо сум бюджетного відшкодування з ПДВ позивача, відповідно, висновки до Державної казначейської служби районного рівня не передавались.

Стосовно відшкодування ПДВ за жовтень та листопад 2014 року зазначив, що 28.04.2015 року до Дрогобицького УДКС подано висновок щодо відшкодування ТОВ «Декарест» суми ПДВ у розмірі 368735 грн., заявленої у податковій декларації з ПДВ зажовтень 2014 року, а 28.04.2015 року до Дрогобицького УДКС подано висновок щодо відшкодування ТОВ «Декарест» суми ПДВ у розмірі 1121685грн., заявленої у податковій декларації з ПДВ за листопад 2014 року.

Відтак, відповідач вважає, що право позивача на своєчасне отримання бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 3003040,00 грн. не порушено, а підстав для задоволення адміністративного позову немає.

Представник відповідача-1 у судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Відповідач 2 - Дрогобицьке УДКС позов заперечив повністю з підстав, викладених в письмових запереченнях на позовну заяву. Зазначив, що Згідно з п. 9 Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість відшкодування податку на додану вартість здійснюється органом державної казначейської служби на підставі висновку та узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках. За період з 28.04.2015 року по 24.11.2015 року в Дрогобицьке управління систематично скеровувались висновки Дрогобицькою ОДПІ щодо бюджетного відшкодування з податку на додану вартість по ТОВ «Декарест». Оскільки узагальненої інформації Державної фіскальної служби України про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість по ТОВ «Декарест» не надходило, то відповідно до п. 9 Порядку дані висновки повертались Дрогобицьким УДКС без виконання.

Звертає увагу, що Дрогобицьке УДКС виконуючи свої повноваження не вчиняло будь-яких протиправних дій відносно позивача. З огляду на вищевикладене, вважає позовні вимоги безпідставними, оскільки органи Казначейства не приймають рішення щодо повернення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, а лише виконують прийняте уповноваженим органом (органом стягнення або судом) рішення та згідно із своїми функціональними обов'язками не є учасником спірних відносин і не володіє будь-якими фактичними даними, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

З урахуванням наведеного просив відмовити в задоволенні позовних вимог повністю та здійснювати розгляд справи без участі представника Дрогобицького УДКС.

Суд заслухав пояснення представників сторін, з'ясував обставини, на які сторони покликаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідив письмові докази, якими такі обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини справи.

ТОВ «Декарест» зареєстроване як юридична особа Дрогобицькою міською радою Львівської області 08.07.2005 року.

20.11.2014 року позивач подав до Дрогобицької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2014 року (реєстраційний номер 9067608794), в якій заявлено до бюджетного відшкодування суму 368735,00 грн. (ряд. 23); довідку щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у зазначеному розмірі.

Дрогобицька ОДПІ провела документальну позапланову виїзну перевірку правомірності такого нарахування, за результатом якої складено довідку від 12.12.2014 року № 22/1502/33628378, якою підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ по декларації за жовтень 2014 року на загальну суму 368735,00 грн.

28.04.2015 року Дрогобицька ОДПІ подала до Дрогобицького УДКС висновок №1375-20 щодо відшкодування ТОВ «Декарест» суми ПДВ у розмірі 368735,00 грн., заявленої у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року.

20.12.2014 року позивач подав до Дрогобицької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2014 року (реєстраційний номер 9073891320), в якій заявлено до бюджетного відшкодування суму 1121685,00 грн. (ряд. 23); довідку щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у зазначеному розмірі.

Дрогобицька ОДПІ провела документальну позапланову виїзну перевірку правомірності такого нарахування, за результатом якої складено довідку від 06.01.2014 року №5/1502/33628378, якою підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ по декларації за листопад 2014 року на загальну суму 1121685,00 грн.

28.04.2015 року Дрогобицька ОДПІ подала до Дрогобицького УДКС висновок №1375-20 щодо відшкодування ТОВ «Декарест» суми ПДВ у розмірі 1121685,00 грн., заявленої у податковій декларації з ПДВ за листопад 2014 року.

19.01.2015 року позивач подав до Дрогобицької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2014 року (реєстраційний номер 9078478424), в якій заявлено до бюджетного відшкодування суму 588945,00 грн. (ряд. 23); довідку щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у зазначеному розмірі.

Дрогобицька ОДПІ провела документальну позапланову виїзну перевірку правомірності такого нарахування, за результатом якої складено довідку від 11.02.2015 року № 22/1502/33628378, якою підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ по декларації за грудень 2014 року на загальну суму 588945,00 грн.

20.02.2015 року позивач подав до Дрогобицької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 року (реєстраційний номер 9019038359), в якій заявлено до бюджетного відшкодування суму 356535,00 грн. (ряд. 23); довідку щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду; розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у зазначеному розмірі.

Дрогобицька ОДПІ провела документальну позапланову виїзну перевірку правомірності такого нарахування, за результатом якої складено довідку від 12.03.2015 року №1502/1502/33628378, якою підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ по декларації за січень 2015 року на загальну суму 356535,00 грн.

20.03.2015 року позивач подав до Дрогобицької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015 року (реєстраційний номер 9045464464), в якій заявлено до бюджетного відшкодування суму 481821,00 грн. (ряд. 30); розрахунок суми залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 01 лютого 2015 року (Д2); розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у зазначеному розмірі.

Дрогобицька ОДПІ провела документальну позапланову виїзну перевірку правомірності такого нарахування, за результатом якої складено довідку від 10.04.2015 року № 238/1502/33628378, якою підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ (р.30) по декларації за лютий 2015 року на загальну суму 481821,00 грн.

20.07.2015 року позивач подав до Дрогобицької ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року (реєстраційний номер 9153252166), в якій заявлено до бюджетного відшкодування суму 85319,00 грн. (ряд. 30); розрахунок суми залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 01 лютого 2015 року (Д2); розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у зазначеному розмірі.

Дрогобицька ОДПІ провела документальну позапланову виїзну перевірку правомірності такого нарахування, за результатом якої складено довідку від 17.08.2015 року № 508/1502/33628378, якою підтверджено суму бюджетного відшкодування з ПДВ (р.30) по декларації за червень 2015 року на загальну суму 85319,00 грн.

Вказані обставини сторонами не заперечуються.

Оскільки бюджетне відшкодування з податку на додану вартість на загальну суму 3003040,00 грн. з бюджету позивачу відшкодовано не було, він звернувся із даним позовом до суду.

При вирішенні спору суд виходить з наступного.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодування з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначений ст. 200 ПК України.

Відповідно до пунктів 200.7 та 200.10 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Згідно з пунктом 200.11 ПК України за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Відповідно до пунктів 200.12 та 200.13 статті 200 ПК України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Судом встановлено, що Дрогобицька ОДПІ за результатами перевірок визнала право позивача на отримання бюджетного відшкодування ПДВ і підтвердила достовірність розрахунків заявленої до відшкодування суми, проте не подала у визначений законодавством строк до органу Державного казначейства України висновки із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. Стосовно висновків щодо відшкодування суми ПДВ, заявленої у податковій декларації з ПДВ зажовтень 2014 року, та відшкодування суми ПДВ, заявленої у податковій декларації з ПДВ за листопад 2014 року, суд зазначає, що такі подано із суттєвим порушенням встановленого ст. 200 ПК України строку. Також судом встановлено, що суми ПДВ, зазначені у згаданих висновках, станом на момент судового розгляду позивачу не відшкодовано. Відтак, твердження відповідача-1 про виконання вимог закону в частині висновків по деклараціях з ПДВ за жовтень та листопад 2014 року є необґрунтованими.

Згідно з пунктом 200.23 статті 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Згідно з п. 200.18.2 ст. 200 ПК України орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, надає платнику податку суму автоматичного бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом трьох операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

Таким чином, враховуючи, що позивачем виконані всі необхідні умови для отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, а відповідач - Дрогобицька ОДПІ не вчинила дій, спрямованих на перерахування позивачу бюджетної заборгованості, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Декарест» про стягнення з Державного бюджету України на користь позивача суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 3003040,00 грн.

Стосовно позовних вимог про стягнення пені, відповідачі проти розміру та розрахунку пені у сумі 650146,14 грн. на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ за період з 01.01.2015 року по 26.10.2015 року, який проведений позивачем у позовній заяві, заперечень не надали.

Щодо розрахунку пені у сумі 650146,14 грн. на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ, яка нарахована за період з 01.01.2015 року по 26.10.2015 року, суд зазначає, що такий розрахунок проведений відповідно до положень пункту 200.23 статті 200 ПК України.

Вказана позиція узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в постанові від 17.11.2014 року №К/800/38736/14.

Покликання відповідачів у якості заперечень проти позову на норми Регламенту формування узагальненої інформації щодо обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ у розрізі платників, які мають право на бюджетне відшкодування, затвердженого Наказом ДПС України від 06.11.2012 р. №991, Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, затвердженого Наказом ДПА України від 03.02.2011 року № 68/23, Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 39 від 17.01.2011 року, судом до уваги не беруться, оскільки порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків детально врегульовано статтею 200 ПК України, норми якої і підлягають застосуванню відповідачами при здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість позивачу.

Вказана позиція узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі від 24.09.2015 року у справі № К/800/36168/15.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до підпунктів 1, 3 частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій, бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, серед іншого, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачами не були дотримані.

В той же час позивач довів обґрунтованість позовних вимог належними та допустимими доказами. Виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до задоволення.

Відповідно до вимог статті 94 КАС України понесені позивачем судові витрати (судовий збір) відшкодовуються йому за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 17-19, 71, 94, 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Декарест» (вул. Самбірська, 85, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 33628378) суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 3003040 (три мільйони три тисячі сорок) грн. 00 коп.

Стягнути Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Декарест» (вул. Самбірська, 85, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 33628378) пеню за несвоєчасне здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 650146 (шістсот п'ятдесят тисяч сто сорок шість) грн. 14 коп.

Присудити із Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Декарест» (вул. Самбірська, 85, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 33628378) судовий збір у розмірі 54797 (п'ятдесят чотири тисячі сімсот дев'яносто сім) грн. 81 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 18.12.2015 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2015
Оприлюднено23.12.2015
Номер документу54429136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6074/15

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 29.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Постанова від 14.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 14.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 15.01.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Левицька Наталія Георгіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні