УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "22" грудня 2015 р. Справа № 14/5007/1366-Б/12
За заявою Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області (м.Овруч,Житомирська область) та
Овруцької міжрайонної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби (м.Овруч, Житомирська область)
До боржника ОСОБА_1 підприємства "Комунальник" (смт.Першотравневе, Овруцький район, Житомирська область)
про визнання банкрутом
Суддя Костриця О.О.
В засіданні суду прийняли участь:
від кредиторів: не з'явилися
від боржника: ОСОБА_2 - ліквідатор
В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №14/5007/1366-Б/12 про визнання банкрутом ОСОБА_1 підприємства "Комунальник" (смт. Першотравневе, Овруцький район, Житомирська область).
28.10.2015 до суду від Овруцької ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи письмових доказів.
22.12.2015 на адресу господарського суду від ліквідатора боржника надійшло клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури боржника та повноважень ліквідатора на три місяці.
Слід зазначити, що при вирішені даної справи судом застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 22.12.2011.
В засіданні суду розглядалась заява Овруцької ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області №811/10/06-16-10-007 від 09.09.2015 про залучення до участі у справі правонаступника Овруцької ОДПІ Головного управління Міндоходів у Житомирській області - Овруцьку ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області.
Представник кредитора в засідання суду не з'явився.
Ліквідатор боржника в засіданні суду надала письмовий відзив на вищезазначене клопотання Овруцької ОДПІ, в якому не заперечила щодо заміни кредитора по справі на його правонаступника.
Заслухавши учасника судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
Згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 "Перелік територіальних органів ДФС, які утворюються" у Житомирській області утворюється Овруцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС.
Відповідно до додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 "Перелік територіальних органів Міндоходів, які реорганізуються", Овруцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів реорганізується шляхом приєднання до Овруцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, до ЄДР внесено інформація про юридичну особу - Овруцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (ідентифікаційний код 39859428).
Відповідно до наказу ДФС України №757 від 06.10.2015 "Про внесення змін до положень про територіальні органи ДФС у Житомирській області", затверджено, зокрема, зміни до Положення про Овруцьку ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області, затвердженого наказом ДФС від 20.08.2014 №56, зареєстрованого 25.06.2015р., які є його невід'ємно частиною.
Згідно змін до положення про Овруцьку ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області, затверджених наказом ДФС від 20.08.2014 №56, Овруцька ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області є правонаступником усіх прав та обов'язків Овруцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області.
Відповідно до передавального акту, затвердженого головою комісії з реорганізації Овруцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області, Овруцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області передала своєму правонаступникові - Овруцькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області все майно, яке обліковується на балансі, всі майнові права, пов'язані з майном, що передається, а також майнові права, які хоча і не пов'язані з майном органу, але належать Овруцькій ОДПІ відповідно до законодавства та правочинів, права власності на всі інші права та обов'язки перед всіма боржниками та кредиторами.
Овруцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області, є єдиним правонаступником Овруцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області щодо всього майна, майнових та немайнових прав, прав на рухоме та нерухоме майно, прав на земельні ділянки, інших прав та обов'язків, стосовно всіх боржників та кредиторів ОДПІ.
Відповідно до повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 29.09.2015, до ЄДР внесено запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Овруцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області, 38335522.
Частиною 1 ст. 25 ГПК України встановлено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
З огляду на зазначене, господарський суд приходить до висновку про заміну Овруцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області його процесуальним правонаступником - Овруцькою ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області.
Ліквідатор боржника ОСОБА_2 в судовому засіданні надала проміжний звіт про хід ліквідаційної процедури боржника та протокол засідання комітету кредиторів від 18.12.2015.
Разом з тим, ліквідатор вимоги ухвали суду від 29.09.2015 виконала частково.
В судовому засіданні розглядалось клопотання ліквідатора боржника ОСОБА_2. про продовження строку ліквідаційної процедури боржника та повноважень ліквідатора на три місяці.
Ліквідатор боржника в судовому засіданні підтримала вказане клопотання в повному обсязі.
Суд розглянувши вищезазначене клопотання ліквідатора, вважає за необхідне його задовольнити, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Згідно зі ст. 4-5 Господарського процесуального кодексу України господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов.
Відповідно до ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.
Під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Відповідно до ч.3 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно ч.6 ст 45 цього Закону, у разі якщо на момент закінчення строку ліквідації залишилися непроданими активи боржника і негайний продаж матиме наслідком істотну втрату їх вартості, ліквідатор передає такі активи в управління визначеній господарським судом юридичній особі, яка зобов'язана вжити заходів щодо продовження погашення заборгованості кредиторів боржника за рахунок отриманих активів. Ліквідатор у разі потреби передавання активів боржника, які залишаються непроданими на час закінчення процедури ліквідації, в управління іншій юридичній особі погоджує кандидатуру такої особи з комітетом кредиторів та звертається до господарського суду з відповідним клопотанням.
Статтею 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
У разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд виносить ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено цим Законом. Новий ліквідатор очолює ліквідаційну комісію і діє згідно з вимогами цього Закону. Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Як свідчать матеріали справи, постановою суду від 18.07.2013 було, зокрема, визнано банкрутом Обслуговуюче підприємство "Комунальник" Овруцький район, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 18 липня 2014р. включно, призначено ліквідатором ОСОБА_1 підприємства "Комунальник" арбітражного керуючого ОСОБА_2.
Ухвалами суду неодноразово продовжувався строк ліквідаційної процедури боржника та строк повноважень ліквідатора банкрута.
Разом з тим, станом на день розгляду справи строк ліквідаційної процедури фактично закінчився, проте ліквідація банкрута не завершена.
Відповідно до проміжного звіту ліквідатора, останнім вчиняються відповідні дії направлені на завершення ліквідаційної процедури боржника, а саме: вживаються дії щодо погашення заборгованості по заробітній платі, а також, по поверненню майна боржника з чужого володіння.
Проміжний звіт ліквідатора та питання закінчення строку ліквідаційної процедури розглянуто комітетом кредиторів, яким прийнято рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про продовження строку ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора на три місяці (протокол засідання комітету кредиторів від 18.12.2015.)
Таким чином, вказані обставини свідчать про не завершення ліквідатором ліквідації банкрута з об'єктивних причин та неможливість завершення ліквідації банкрута у визначений Законом строк взагалі.
Як зазначалося вище, відповідно до ч. 4 ст. 46 Закону, у разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд виносить ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено цим Законом.
Разом з тим, зважаючи, що не завершення ліквідації банкрута сталось не з вини ліквідатора, а з об'єктивних причин вказаних вище, відсутність скарг на дії ліквідатора за час виконання своїх повноважень, а також, результати вже проведеної роботи, суд не вважає за доцільне призначати нового ліквідатора по справі.
Враховуючи, що станом на день судового розгляду справи, строк ліквідаційної процедури фактично закінчується, а ліквідація банкрута не завершена і для її завершення потрібен додатковий час, суд вважає за необхідне клопотання ліквідатора задовольнити і продовжити строк ліквідаційної процедури і повноваження ліквідатора на три місяці, зобов'язавши останнього забезпечити завершення ліквідації банкрута.
При цьому, суд виходить з системного аналізу положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зокрема ст. ст. 37, 45, 46, якими визначено поняття ліквідації, підстав та порядку її завершення, відповідно до яких, ліквідація банкрута це припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення вимог кредиторів шляхом продажу його майна, і яка закінчується не збігом строку ліквідаційної процедури, а завершенням продажу майна банкрута, включеного до ліквідаційної маси, завершенням розрахунків з кредиторами, затвердженням звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу та внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення юридичної особи-банкрута.
Враховуючи вищевикладене та з метою витребування додаткових доказів по справі, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Керуючись ст.ст.77,86 ГПК України, ст.ст. 40-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити заяву Овруцької ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області №811/10/06-16-10-007 від 09.09.2015.
2. Замінити кредитора по справі - Овруцьку ОДПІ ГУ Міндоходів у Житомирській області (ідентифікаційний код 38335522) у справі її процесуальним правонаступником - Овруцькою ОДПІ Головного управління ДФС у Житомирській області (ідентифікаційний код 39859428).
3. Задовольнити клопотання ліквідатора про продовження ліквідаційної процедури ОСОБА_1 підприємства "Комунальник" (смт. Першотравневе, Овруцький район, Житомирська область) та повноважень ліквідатора ОСОБА_2
4. Продовжити строк ліквідаційної процедури банкрута ОСОБА_1 підприємства "Комунальник" (смт. Першотравневе, Овруцький район, Житомирська область) на три місяці з 18.12.2015 по 18.03.2016 включно.
5. Продовжити строк повноважень ліквідатора ОСОБА_1 підприємства "Комунальник" (смт. Першотравневе, Овруцький район, Житомирська область) на три місяці з 18.12.2015 по 18.03.2016 включно.
6. Проміжний звіт ліквідатора взяти до відома.
7. Відкласти розгляд справи.
8. Призначити наступне засідання суду на "17" березня 2016 р. о 10:30 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №407.
9. Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_2:
- надати звіт ліквідатора з підтверджуючими документами, розглянутий на засіданні комітету кредиторів; протокол засідання комітету кредиторів надати суду;
- надати інформацію про рух коштів на розрахункових рахунках боржника в банківських установах;
- виявити додаткові докази про наявність/відсутність у банкрута майна на праві власності/користування;
- виявити та передати до архівної установи документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов'язковому зберіганню, зокрема, згідно переліку видів документів, пов'язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ у разі ліквідації підприємств, установ, організацій, які не належать до джерел формування Національного архівного фонду, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 14.03.2013 №430/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.03.2013 за №428/22960;
- закрити рахунки банкрута, відкриті в банківських установах, за винятком основного ліквідаційного рахунку боржника;
- надати письмову інформацію, з підтверджуючими документами щодо зареєстрованих за боржником транспортних засобів;
- надати проміжний звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури станом на день розгляду справи - 18.06.2015, погоджений на засіданні комітету кредиторів боржника; відповідний протокол надати суду;
- повідомити про результати розгляду Рівненським апеляційним господарським судом апеляційної скарги на рішення суду по справі №906/778/15;
- повідомити про вчинені дії стосовно земельної ділянки загальною площею 39,5197 га, яка обліковується в постійному користуванні боржника;
- надати інформацію, щодо перерахування дебіторської заборгованості на ліквідаційний рахунок боржника чи зберігання відповідних сум в касі підприємства, а також, використання даних коштів;
- надати відповідь на запит ліквідатора до ВДВС Овруцького РУЮ щодо стану погашення заборгованості по заробітній платі;
- винести на розгляд засідання комітету кредиторів питання щодо оплати праці особи залученої ліквідатором до стягнення дебіторської заборгованості по комунальним платежам;
- внести до реєстру вимог кредиторів зміни щодо колишнього кредитора на його процесуального правонаступника;
- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22 грудня 2011 року, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу, тощо);
- здійснювати продаж майна з неухильним дотриманням норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 22 грудня 2011 року;
- надати докази реалізації майна та надходження грошових коштів на рахунок боржника.
Звернути увагу ліквідатора на ч.3 ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відповідно до якої, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов'язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.
Попередити ліквідатора, що невиконання або неналежне виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого, в тому числі невиконання вимог суду, може бути підставою для його усунення від виконання обов'язків.
Викликати в судове засідання уповноважених представників кредиторів та ліквідатора ОСОБА_2
Ухвала господарського суду набирає законної сили в установленому чинним законодавством порядку.
У зв'язку із запровадженням автоматизованої системи документообігу у господарському суді будь-які заяви та клопотання у письмовому вигляді повинні бути зареєстровані в канцелярії суду до початку судового засідання.
Суддя Костриця О.О.
1-до справи;
2,- УПФУ в Овруцькому районі
3-Овруцька ОДПІ
4 - ліквідатору ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2015 |
Оприлюднено | 30.12.2015 |
Номер документу | 54538891 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні