Рішення
від 21.12.2015 по справі 127/17848/15-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОПІЯ

Справа № 127/17848/15-ц Провадження № 22-ц/772/3575/2015Головуючий в суді першої інстанції ОСОБА_1 Категорія 47 Доповідач Матківська М. В.

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2015 рокум. Вінниця

Колегія суддів судової палати з цивільних справ апеляційного суду Вінницької області в складі:

Головуючого: Матківської М.В.

Суддів: Сопруна В.В., Шемети Т.М.

При секретарі: Мельниковій А.І.

За участю: позивача ОСОБА_2, представника відповідача ОСОБА_3; представника третьої особи ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2

на рішення Вінницького міського суду Вінницької області від 11 листопада 2015 року у цивільній справі за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_5, про визнання протиправним та скасування наказу про надання дозволу на розробку проекту землеустрою,

В с т а н о в и л а :

В липні 2015 року ОСОБА_2 звернувся в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування наказу про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, мотивуючи свої вимоги тим, що 18 березня 2014 року він звернувся до Головного управління Держземагенства у Вінницькій області із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду з метою створення та ведення фермерського господарства орієнтовною загальною площею 97,7281 га із числа земель запасу Бортницької сільської ради Тульчинського району Вінницької області, зокрема і на спірну земельну ділянку площею 41,7762 га, кадастровий номер 0524380600:01:003:0268.

У встановлений законом місячний термін Головним управлінням Держземагенства у Вінницькій області не було прийнято рішення по суті його клопотання.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 3 лютого 2015 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 2 квітня 2015 року, визнано протиправну бездіяльність Головного управління Дерземагенства у Вінницькій області щодо неприйняття рішення по суті його клопотання від 18 березня 2014 року; зобов'язано відповідача розглянути його клопотання від 18 березня 2014 року та надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду з метою створення та ведення фермерського господарства орієнтовною загальною площею 97,7281 га із числа земель запасу Бортницької сільської ради Тульчинського району, зокрема і на земельну ділянку площею 41,7762 га, кадастровий номер 0524380600:01:003:0268.

19 вересня 2014 року ОСОБА_5 звернулася із заявою до Головного управління Держземагенства у Вінницькій області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду орієнтовною площею 152,7626 га, у тому числі на території Бортницької сільської ради.

Головне управління Дерземагенства у Вінницькій області наказом № 2-3251/15-14-00 від 10 жовтня 2014 року надало дозвіл ОСОБА_5 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства, в тому числі і на спірну земельну ділянку площею 41,7762 га, кадастровий номер 0524380600:01:003:0268.

Відповідач виконав постанову адміністративного суду лише на підставі виконавчого листа, видавши відповідні накази від 21 травня 2015 року № 2-84/20-15-сг і від 2 червня 2015 року № 2-179/20-15-сг, якими задоволено його клопотання від 18 березня 2014 року. Проте на той час уже існував оскаржуваний наказ № 2-3251/15-14-00 від 10 жовтня 2014 року про надання дозволу ОСОБА_5 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, в тому числі і на спірну земельну ділянку площею 41,7762 га.

Оскаржуваним наказом порушено його право на одержання спірної земельної ділянки в користування для ведення фермерського господарства. Він раніше за ОСОБА_5 звернувся до відповідача із клопотанням про надання йому дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду, де зазначив кожну земельну ділянку окремо; проте у встановлений законом місячний строк його клопотання не було вирішено відповідачем.

В порушення ст. 122, 123 ЗК України та ст. 7 Закону України Про фермерське господарство , у клопотанні ОСОБА_5 не зазначено окремо жодної земельної ділянки та місце розташування кожної земельної ділянки. Тобто у відповідача не було підстав для задоволення такої заяви.

В оскаржуваному наказі також не зазначено окремо жодної земельної ділянки та не зазначено місце розташування земельних ділянок, а тому він вважає, що наказ є незрозумілим, нікчемним та неправомірним адміністративно-розпорядчим документом.

У зв'язку з цим позивач просив визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держземагенства у Вінницькій області № 2-3251/15-14-00 від 10 жовтня 2014 року.

12 жовтня 2015 року Вінницьким міським судом Вінницької області до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено ОСОБА_5

Рішенням Вінницького міського суду Вінницької області від 11 листопада 2015 року в задоволенні позову ОСОБА_2 відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач ОСОБА_2 просить рішення суду скасувати та ухвалити нове рішення по суті позовних вимог.

Зазначив, що рішення суду вважає незаконним і необґрунтованим через порушення судом першої інстанції норм матеріального й процесуального права, а також через невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи.

В судовому засіданні позивач підтримав апеляційну скаргу, просить її задовольнити.

Представник відповідача апеляційну скаргу не визнав, просить її відхилити і залишити без змін рішення суду.

Представник третьої особи заперечив проти задоволення апеляційної скарги. Пояснив, що вся технічна документація виготовлена, затверджена і земельні ділянки, у тому числі й спірна земельна ділянка, передані в оренду ОСОБА_5 шляхом укладення договору оренди. Просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги.

Колегія суддів, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали цивільної справи, прийшла до висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення за таких підстав.

По справі встановлено, що 18 березня 2014 року позивач ОСОБА_2 звернувся до Головного управління Держземагенства у Вінницькій області із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства загальною орієнтовною площею 97,7281 га із числа земель запасу Бортницької сільської ради Тульчинського району Вінницької області. У клопотанні зазначив окремо п'ять земельних ділянок, їх площу та кадастрові номери, в тому числі: земельну ділянку площею 41,7762 га, кадастровий номер 0524380600:01:003:0268 (а. с. 11).

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 3 лютого 2015 року у справі № 802/4442/14-а визнано протиправною бездіяльність Головного управління Держземагенства у Вінницькій області щодо неприйняття рішення по суті клопотання ОСОБА_2 від 18 березня 2014 року. Зобов'язано відповідача розглянути клопотання - заяву ОСОБА_2 від 18 березня 2014 року та надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду з метою створення та ведення фермерського господарства орієнтовною загальною площею 97,7281 га із числа земель запасу Бортницької сільської ради Тульчинського району Вінницької області, зокрема: земельної ділянки кадастровий номер 0524380600:01:003:0268, площею 41,7762 га (а. с. 12-17).

Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 2 квітня 2015 року апеляційну скаргу головного управління Держземагенства у Вінницькій області залишено без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 3 лютого 2015 року залишено без змін (а. с. 18-22).

Згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 21 травня 2015 року № 2-84/20-15-СГ, прийнятого на виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 03.02.2015 року, ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду загальною площею 97,7281 га із земель запасу державної власності сільськогосподарського призначення (рілля) на території Бортницької сільської ради Тульчинського району Вінницької області для ведення фермерського господарства (а. с. 32).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 2 червня 2015 року № 2-179/20-15-сг внесено зміни до п. 1 зазначеного наказу від 21 травня 2015 року № 2-84/20-15-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою , а саме, після слів загальною площею 97,7281 га доповнено текстом: в тому числі:

1. Земельна ділянка кадастровий номер 0524380600:01:003:0268 площею 41,7762 га;

2. Земельна ділянка кадастровий номер 0524380600:01:003:0070 площею 8,4935 га;

3. Земельна ділянка кадастровий номер КОАТТУУ 524380600, зона 01, квартал 003, площею 7,9 га;

4. Земельна ділянка кадастровий номер 0524380600:01:003:0271 площею 23,5271 га;

5. Земельна ділянка кадастровий номер 0524380600:01:002:0248 площею 16,0313 га (а. с. 33).

Також встановлено, що 19 вересня 2014 року ОСОБА_5 звернулась до Головного управління Держземагенства у Вінницькій області із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду орієнтовною площею 152,7626 га на території Бортницької, - 31,0 га на території Тиманівської, - 9,1571 га на території Журавлівської, - 13,3 га на території Копіївської, - 16,4 га на території Зарічненської, - 15,7 га на території Торківської сільських рад Тульчинського району та - 33,27 га на території Паланської сільської ради Томашпільського району Вінницької області для ведення фермерського господарства із земель запасу та резерву сільськогосподарського призначення, що знаходяться під ріллею та пасовищами (а. с. 30).

Наказом Головного управління Держземагенства у Вінницькій області від 10 жовтня 2014 року № 2-3251/15-14-00 надано дозвіл ОСОБА_5 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду загальною площею 194,5026 га, з них: 161,2326 га на території Тульчинського району, 33,2700 га на території Томашпільського району Вінницької області, із земель запасу та резервного фонду державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства (а. с. 26).

Із викопіювання з чергового кадастрового плану Бортницької сільської ради Тульчинського району, виготовленого 21.08.2014 року та із плану розташування земельної ділянки вбачається, що ОСОБА_5 відводиться для ведення фермерського господарства земельна ділянка площею 41,7762 га, кадастровий номер 0524380600:01:003:0268; викопіювання надавалося 17.06.2014 року ОСОБА_2 Дане викопіювання погоджено сільським головою ОСОБА_6 і начальником відділу Держземагенства у Тульчинському районі ОСОБА_7 (а. с. 27, 28).

22 жовтня 2014 року між ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою і ОСОБА_5 було підписано акт прийому-передачі межових знаків на зберігання щодо земельної ділянки площею 41,7762 га, що знаходиться на території Бортницької сільської ради Тульчинського району, наданої ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства (а. с. 29).

Рішенням 35 позачергової сесії 6 скликання Тульчинської районної ради Вінницької області від 7 липня 2015 року № 666 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що надаються в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення (землі запасу та резервного фонду) на території Бортницької, Тиманівської, Торківської та Журавлівської сільських рад Тульчинського району Вінницької області площею 154,8352 га, розроблену Державним підприємством Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , згідно з додатком (а. с. 68).

У додатку до цього рішення значиться земельна ділянка № 3 площею 41,7762 га на території Бортницької сільської ради (а. с. 69).

Частиною 3 статті 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, в тому числі для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Відповідно до положень статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Згідно положень зазначеної статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки) (ч. 2). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 3).

Частиною 1 статті 7 Закону України Про фермерське господарство передбачено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Згідно з частиною 2 зазначеної статті заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.

Наведені вимоги закону не були виконані відповідачем відносно позивача і його клопотання від 18 березня 2014 року не було розглянуто відповідачем та не було прийнято по ньому відповідне рішення ні протягом одного місяця, ні взагалі до цього часу: ні про задоволення клопотання, ані про відмову у задоволенні такого клопотання.

Такі обставини встановлені судовим рішенням по адміністративній справі, яке набрало законної сили - постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 3 лютого 2015 року, і відповідно до частини 3 статті 61 ЦПК України не доказуються при розгляді даної справи, у якій беруть участь ті ж самі особи, щодо яких встановлено ці обставини.

Цим судовим рішенням на підставі ч. 2 ст. 11 КАС України захищено порушене право позивача і зобов'язано відповідача прийняти рішення за його клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду з метою створення та ведення фермерського господарства орієнтовною загальною площею 97,7281 га із числа земель запасу Бортницької сільської ради Тульчинського району, відповідно до статті 122 Земельного кодексу України.

Частиною 7 статті 7 Закону України Про фермерське господарство передбачено, що земельні ділянки надаються громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури.

ОСОБА_5 звернулася із клопотанням до Головного управління Держземагенства у Вінницькій області про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо оформлення права користування земельними ділянками із земель запасу та резерву сільськогосподарського призначення, що знаходяться під ріллею і пасовищами, для ведення фермерського господарства на території Тульчинського району: Бортницької, Тиманівської, Журавлівської, Копіївської, Зарічненської і Торківської сільських рад - 152,7626 га (6 масивів) та Томашпільського району Паланської сільської ради - 33,27 га (1 масив), які не є єдиним масивом.

В порушення вимог частини 7 статті 7 Закону України Про фермерське господарство при зверненні ОСОБА_5 із клопотанням до відповідача про оформлення права користування земельними ділянками із земель запасу та резерву для створення фермерського господарства, заявником зазначені земельні ділянки, які не є єдиним масивом, а також не надано доказів наявності сільськогосподарської техніки та інших засобів для обробітку землі; не обґрунтовано необхідність отримання таких великих площ земельних ділянок та не зазначено при цьому самі перспективи діяльності фермерського господарства.

Не дивлячись на такі порушення Головне управління Держземагенства у Вінницькій області своїм наказом № 2-3251/15-14-00 від 10 жовтня 2014 року задовольнило клопотання ОСОБА_5 (а. с. 26).

Прийняте рішення по таких клопотаннях оформляється у вигляді наказу, що вимагається, чинним станом на жовтень 2014 року, наказом Державного агентства земельних ресурсів України № 72 від 28.02.2013 року (у редакції наказу Держземагентства України 09.04.2013 №142) Про деякі питання реалізації повноважень з питань передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності для всіх потреб .

У пунктах 1.1. - 1.5. Додатку № 1 до цього наказу Методичні рекомендації щодо порядку реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб зазначено, що ці методичні рекомендації визначають рекомендований механізм порядку реалізації головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі (територіальні органи) повноважень з передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб.

Рішення територіальних органів про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою чи про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність або користування рекомендується приймати у вигляді наказу.

Наказ рекомендується приймати по кожній земельній ділянці окремо.

Наказ територіальних органів має бути виданий з урахуванням вимог Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242.

Реєстрацію наказу рекомендується здійснювати в єдиному програмному забезпеченні з присвоєнням реєстраційного номера за наступною структурою: УУ/ХХХХХХХХХХ:ХХ:ХХХ/ХХХХХХХХ, де

УУ - дві українські літери, що визначають приналежність до відповідної області або міста Києва чи Севастополя і містять наступну кодифікацію:

Вінницька область - ВН;

ХХХХХХХХХХ:ХХ - номер кадастрової зони;

ХХХ - номер кадастрового кварталу;

ХХХХХХХХ - цифри порядкового номера наказу, які формуються за допомогою програмного забезпечення.

Реєстрацію наказів рекомендується здійснювати головними управліннями Держземагентства в областях, містах Києві та Севастополі в окремому журналі реєстрації наказів по розпорядженню землями сільськогосподарського призначення державної власності.

На виконання таких рекомендацій відповідач прийняте по клопотанню рішення оформив у вигляді наказу, проте, його зміст не відповідає наданим рекомендаціям, оскільки прийнятий не по кожній земельній ділянці окремо і при реєстрації йому не присвоєно реєстраційний номер за рекомендованою структурою.

Крім цього, при видачі наказу відповідачем не взято до уваги той факт, що у нього на розгляді (зареєстрована з 18.03.2014 року) перебуває заява ОСОБА_2, по якій в порушення одномісячного строку, станом на 10.10.2014 року не прийнято будь-яке рішення: чи про задоволення чи про відмову у задоволенні клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Бортницької сільської ради в оренду для ведення фермерського господарства, в тому числі земельної ділянки орієнтовною площею 41, 7762 га, вид угіддя - рілля, кадастровий № 0524380600:01:003:0268, яким до цього клопотання було додано викопіювання з чергового кадастрового плану Бортницької сільської ради, надане йому 17.06.2014 року (а. с. 11, 27).

Дане клопотання ОСОБА_2 згідно вимог закону мало бути розглянуто з прийняттям відповідачем певного (позитивного чи відмовного) рішення до 18 квітня 2014 року.

Проте, порушуючи надані законом позивачу права, відповідач не прийняв рішення по його клопотанню.

Захищене судовим рішенням - постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 3 лютого 2015 року, право позивача було реалізоване в порядку виконання у вигляді примусу відповідача задовольнити клопотання позивача шляхом видачі 21 травня 2015 року наказу № 2-84/20-15-СГ і 2 червня 2015 року наказу № 2-179/20-15-02 про надання дозволу ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду загальною площею 97,7281 га, в тому числі земельної ділянки: кадастровий номер 0524380600:01:003:0268 площею 41,7762 га, із земель запасу державної власності сільськогосподарського призначення (рілля) на території Бортницької сільської ради Тульчинського району Вінницької області для ведення фермерського господарства (код цільового призначення - 01.02.) (а. с. 32-33).

У зв'язку з тим, що на одну і ту ж земельну ділянку, що знаходиться на території Бортницької сільської ради площею 41,7762 га кадастровий №0524380600:01:003:0268 видано два накази, перший із яких є оспорюваний наказ виданий ОСОБА_5, позивач не зможе отримати спірну земельну ділянку у користування для ведення фермерського господарства, чим продовжується порушення його права, яке було розпочате відповідачем і захищене судовим рішенням від 3 лютого 2015 року по адміністративній справі № 802/4442/14-а.

Відповідно до ст. 3 ЦК України загальними засадами цивільного законодавства є: неприпустимість свавільного втручання у сферу особистого життя людини; неприпустимість позбавлення права власності, крім випадків, встановлених Конституцією України та законом; свобода договору; свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом; судовий захист цивільного права та інтересу; справедливість, добросовісність та розумність.

Згідно вимог, що містяться у статті 212 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно роз'яснень, наданих у пункті 2 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судове рішення у цивільній справі № 14 від 18 грудня 2009 року рішення суду як найважливіший акт правосуддя покликане забезпечити захист гарантованих Конституцією України прав і свобод людини та здійснення проголошеного Основним Законом України принципу верховенства права. У зв'язку з цим суди повинні неухильно додержувати вимог про законність і обґрунтованість рішення у цивільній справі (частина перша статті 213 ЦПК України).

З урахуванням всіх встановлених по справі обставин, якими позивач обґрунтовував свої позовні вимоги, а відповідач - заперечував їх, зазначених норм матеріального і процесуального права, колегія суддів прийшла до висновку, що порушене відповідачем право позивача підлягає судовому захисту.

Відповідно до ст. 309 ЦПК України підставами для скасування рішення суду першої інстанції і ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; порушення або неправильне застосування норм матеріального або процесуального права. Норми матеріального права вважаються порушеними або неправильно застосованими, якщо застосовано закон, який не поширюється на ці правовідносини, або не застосовано закон, який підлягав застосуванню. Порушення норм процесуального права можуть бути підставою для скасування рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Згідно вимог ч. 2 ст. 314 ЦПК України апеляційний суд ухвалює рішення у випадках скасування судового рішення і ухвалення нового або зміни рішення.

Згідно вимог статей 79, 88 ЦПК України підлягають до стягнення з відповідача на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді сплати судового збору при подачі позову в сумі 121,80 грн. (а. с. 1) і при подачі апеляційної скарги в сумі 267,97 грн. (а. с. 100, 108), разом 389,76 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст. 123 ЗК України, ст. 7 Закону України Про фермерське господарство , ст. 79, 88, 212, 303, 307, 309, 313-314, 316 ЦПК України, колегія суддів,

В и р і ш и л а :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити.

Рішення Вінницького міського суду Вінницької області від 11 листопада 2015 року скасувати та ухвалити нове рішення.

Позов ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_5, про визнання протиправним та скасування наказу про надання дозволу на розробку проекту землеустрою задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держземагенства у Вінницькій області № 2-3251/15-14-00 від 10 жовтня 2014 року в частині надання ОСОБА_5 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 41,7762 га кадастровий номер 0524380600:01:003:0268 із земель запасу на території Бортницької сільської ради Тульчинського району Вінницької області, для ведення фермерського господарства.

В решті позову у задоволенні відмовити.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області на користь ОСОБА_2 судові витрати, а саме сплачений судовий збір в сумі 389 (триста вісімдесят дев'ять) грн. 76 коп.

Рішення набирає законної сили з моменту проголошення.

На рішення може бути подана касаційна скарга до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів.

Головуючий: /підпис/ ОСОБА_8

Судді: /підпис/ ОСОБА_9

/підпис/ ОСОБА_10

Згідно з оригіналом:

Суддя: М.В. Матківська

СудАпеляційний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення21.12.2015
Оприлюднено31.12.2015
Номер документу54572058
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —127/17848/15-ц

Ухвала від 22.06.2016

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Леванчук Андрій Олексійович

Ухвала від 25.05.2016

Цивільне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Леванчук Андрій Олексійович

Рішення від 21.12.2015

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Матківська М. В.

Ухвала від 10.12.2015

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Матківська М. В.

Ухвала від 09.12.2015

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Матківська М. В.

Ухвала від 02.12.2015

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Матківська М. В.

Рішення від 11.11.2015

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Рішення від 11.11.2015

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 12.10.2015

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

Ухвала від 31.07.2015

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ан О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні