Рішення
від 17.11.2015 по справі 921/686/14-г/6
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" листопада 2015 р.Справа № 921/686/14-г/6

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Андрусик Н.О.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Прокурора Тернопільського району Тернопільської області в інтересах держави в особі Довжанської сільської ради, с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області

до відповідача - 1: приватного агропромислового підприємства "Перемога", с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області

відповідача - 2: Тернопільського районного управління юстиції, м.Тернопіль

відповідача - 3: громадської організації "Пайовики Довжанки", с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області

відповідача - 4: громадської організації "Соціальна справедливість", с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Відділ агропромислового розвитку Тернопільської районної державної адміністрації, м.Тернопіль

про передачу майна в комунальну власність,

за участю представників:

прокурора: Марцун А.А., посвідчення №011291 від 24.10.2012р.;

позивача: ОСОБА_1, сільський голова, паспорт №МС754986 від 05.06.2001р.;

ОСОБА_2, довіреність №1/81 від 30.04.2015р.;

відповідача 1: не з'явився;

відповідача 2: не з'явився;

відповідача 3: не з'явився;

відповідача 4: не з'явився;

третьої особи: не з'явився.

В судовому засіданні присутнім представникам сторін роз'яснено їх права та обов'язки у відповідності до приписів ст.ст.20, 22, 27, 29, 81 1 ГПК України.

За відсутності відповідного клопотання технічна фіксація судового процесу технічними засобами не здійснювалася.

Прокурор Тернопільського району Тернопільської області звернувся 02.07.2014р. (згідно штампу вхідної кореспонденції суду за вх.№703 від 02.07.2014р.) до господарського суду Тернопільської області з позовом в інтересах держави в особі Довжанської сільської ради Тернопільської області до приватного агропромислового підприємства "Перемога" про зобов'язання ПАП "Перемога" передати у комунальну власність територіальної громади с.Довжанка об'єкти соціальної сфери, а саме: 12-ти квартирний житловий будинок (гуртожиток), розташований за адресою: вул.Містечко 68, с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, вартістю 367957,00грн; сарай 12-ти квартирного будинку, розміщеного за адресою: вул.Містечко 68, с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, вартістю 38185,00грн; три водонапірних башти та водогін у с.Довжанка, загальною вартістю 49089,68грн.

ОСОБА_3 заяви про збільшення позовних вимог №64-5549вих.14 від 27.11.2014р. (вх.№22280 від 02.12.2014р. - том 1, а.с.210-215) прокурор просив суд зобов'язати передати в місячний термін об'єкти соціальної сфери до комунальної власності територіальної громади с.Довжанка Тернопільського району: 1) приватне агропромислове підприємство "Перемога": водонапірну башню на МТФ, балансовою вартістю 7000,00грн; артскважину на території тракторної бригади, балансовою вартістю 26679,28грн; водогін на території господарського двору, балансовою вартістю 7815,00грн; 2) солідарно приватне агропромислове підприємство "Перемога" та громадську організацію "Пайовики довжанки": 12-ти квартирний житловий будинок (гуртожиток), розташований за адресою: вул.Містечко 68, с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, вартістю 367957,00грн та водонапірну башню МТФ, балансовою вартістю 7595,40грн, яка межує із земельними ділянками за кадастровими №№6125282500:01:001:1329, 6125282500:01:001:1330. Справа розглядалася з урахуванням збільшених позовних вимог.

Рішенням господарського суду Тернопільської області від 02.12.2014р., залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 11.03.2015р., позовні вимоги прокурора задоволено; зобов'язано: приватне агропромислове підприємство "Перемога" передати до комунальної власності територіальної громади села Довжанка в особі Довжанської сільської ради водонапірну (водопровідну) башту на МТ фермі, артсвердловину на території тракторної бригади, водогін на території господарського двору; солідарно Приватне агропромислове підприємство "Перемога" та рромадську організацію "Пайовики Довжанки" передати до комунальної власності територіальної громади села Довжанка в особі Довжанської сільської ради 12-ти квартирний житловий будинок по вул.Містечко, 68 в с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області та водопровідну (водонапірну) башту МТФ, яка межує із земельними ділянками кадастровий номер 6125282500:01:001:1329 та кадастровий номер 6125282500:01:001:1330.

Постановою Вищого господарського суду України від 09.07.2015р. касаційну скаргу приватного агропромислового підприємства "Перемога" задоволено частково. Рішення господарського суду Тернопільської області від 02.12.2014р. та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 11.03.2015р. скасовано, а справу №921/686/14-г/6 передано на новий розгляд до господарського суду Тернопільської області.

Як зазначено в постанові Вищого господарського суду України від 09.07.2015р., при новому розгляді справи суду необхідно розглянути спір з врахуванням приписів статті 22 ГПК України, з'ясувати хто з відповідачів володіє (у кого знаходиться на балансі) спірне майно (по відношенню до якого, при первісному розгляді справи була застосована солідарна відповідальність), з'ясувати питання чи відносяться водонапірні башти та водогін до внутрігосподарсько-меліоративної системи, та чи призначені такі для обслуговування об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, визначених Порядком №1253.

В результаті проведеного автоматизованого розподілу (протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.07.2015р.), справу №921/686/14-г/6 передано на розгляд судді Андрусик Н.О.

В процесі розгляду справи, прокурором та позивачем заявлені позовні вимоги підтримано в повному обсязі. Водночас, у зв'язку з передачею, на підставі акту прийому-передачі від 28.08.2015р., у комунальну власність територіальної громади с.Довжанка Тернопільського району водонапірної (водопровідної) башти на МТФ, балансовою вартістю 7000,00грн, артсвердловини на території МТФ та водогону, балансовою вартістю 7815,00грн, який здійснює водопостачання школи у с.Довжанка Тернопільського району, прокурор та позивач просили суд (клопотання 05/3-1459вих-15 від 09.10.2015р. та №64-3154вих15 від 26.10.2015р. за вх.№22790 від 27.10.2015р.) припинити провадження у справі на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України в частині вимог про зобов'язання ПАП "Перемога" передати у комунальну власність водогін, балансовою вартістю 7815,00грн. Решту позовних вимог прокурор просив розглянути по суті та задоволити шляхом зобов'язання ПАП "Перемога" передати до комунальної власності територіальної громади с.Довжанка об'єктів соціальної сфери, а саме: 12-ти квартирний житловий будинок (гуртожиток), водонапірну башню МТФ, яка межує із земельними ділянками за кадастровими №№6125282500:01:001:1329, 6125282500:01:001:1330, артсвердловину (артскважину) на території тракторної бригади та водонапірну башту на молочно-тваринницькій фермі.

Позивачем - Довжанською сільською радою надано додаткові письмові обґрунтування позовних вимог, згідно яких рада вважає незаконними перебування та факт передачі спірного майна від ПАП "Перемога" до громадської організації "Пайовики Довжанки" та громадській організації "Соціальна справедливість" згідно актів від 22.09.2014р., 30.03.2015р., оскільки спірні артскважина, що знаходиться на території тракторної бригади, та водогін є об'єктами соціальної сфери, що призначені для обслуговування жителів села Довжанка, а не окремого господарського двору, підприємства тощо, в підтвердження чого долучено копії договорів на водопостачання, укладених між ПАП "Перемога" та жителями с.Довжанка; середньою загальноосвітньою школою сДовжанка, а також платіжні документи про оплату таких послуг з водопостачання ПАП "Перемога". На думку позивача, долучені до справи картки обліку основних засобів, баланси, фінансові звіти відповідачів підтверджують перебування спірного майна саме на балансі ПАП "Перемога"; акти приймання-передачі від 22.09.2014р., 30.03.20.15р. не є правочином в розумінні ст.202 ЦК України, оскільки відсутні рішення, первинні документи, на підставі яких такі дії щодо передачі майна, було вчинено, а тому не мають сили доказу.

Також, сільською радою зазначено, що 28.08.2015р. згідно ОСОБА_3 прийому-передачі ПАП "Перемога" в добровільному порядку передано територіальній громаді с.Довжанка Тернопільської області водонапірну башту на МТФ, балансовою вартістю 7000,00грн, артсвердловину на території МТФ та водогін, балансовою вартістю 7815,00грн, у зв'язку з цим позивач просив зменшити розмір позовних вимог (клопотання №1/168 від 17.09.2015р. за вх.№20111 від 18.09.2015р.).

Дане клопотання судом відхилено з мотивів, викладених в ухвалі суду від 12.10.2015р.

Представник відповідача - 1 жодного разу в судове засідання не з'явився. ОСОБА_3 поданого 27.08.2015р. (вх.№18731) відзиву на позов, довідки без номеру від 26.08.2015р. зазначив, що спірне майно не перебуває на балансі підприємства та не віднесено до об'єктів соціальної сфери, оскільки реформована спілка власників паїв с.Довжанка не приймала відповідного рішення.

Відповідач - 3: громадська організація "Пайовики Довжанки" не забезпечив участі свого уповноваженого представника у жодному судовому засіданні. Позовні вимоги відповідач не визнає та вважає, що спірне майно не віднесено до об'єктів соціальної сфери, а 12-ти квартирний житловий будинок та водонапірна башта на МТФ на балансі організації не перебувають (листи без номеру від 26.08.2015р., 17.11.2015р. за вх.№19040 від 03.09.2015р. та №24228 від 17.11.2015р.). Разом з тим, головою громадської організації "Пайовики Довжанки" (ОСОБА_4Ю.) було подано клопотання (вх.№22708 від 27.10.2015р.) про розгляд справи без їхньої участі.

Відповідач - 4: громадська організація "Соціальна справедливість", відповідач - 2 та Відділ агропромислового розвитку Тернопільської районної державної адміністрації участі уповноважених представників в судовому засіданні не забезпечили, витребувані судом матеріали не надали, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Окрім того, на виконання ухвал суду від 22.09.2015, 27.10.2015р. про витребування доказів Головним управлінням статистики у Тернопільські області надало суду фінансову звітність за 2014 рік, за перше півріччя 2015р. приватного агропромислового підприємства "Перемога" та громадської організації "Пайовики Довжанки" (лист №05/02-11/42 від 08.102015р. за вх.№21533 від 09.10.2015р.). Також, Головним управлінням статистики повідомлено (лист №05/02-38/45 від 06.11.2015р. за вх.№23521 від 06.11.2015р.), що громадська організація "Соціальна справедливість" фінансову звітність в органи статистики не подавала.

Ухвалою суду від 22.09.2015р., на підставі статті 69 ГПК України, задоволено клопотання прокурора, строк розгляду справи продовжено на 15 днів - до 13 жовтня 2015 року.

ОСОБА_3 ухвали суду від 12.10.215р. задоволено клопотання позивача №1/179 від 09.10.2015р. та до участі у справі в якості відповідача - 4 залучено громадську організацію "Соціальна справедливість", с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області. Відтак, розгляду справи розпочався заново.

Враховуючи достатність часу, наданого для підготовки до судового засідання та надання можливості сторонам представити витребувані судом документи, застосовуючи принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, що закріплені в п.4 ч.3 ст.129 Конституції України, ст.43 та ст.33 ГПК України та беручи до уваги забезпечення сторонам рівних та належних умов для надання доказів, необхідних для розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу в даному судовому засіданні.

Також суд зазначає, що прокурором вірно визначено орган, в інтересах якого заявлено позов, та на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретних функцій у правовідносинах, що випливають з предмету спору у даній справі, оскільки:

- відповідно до вимог ст.121 Конституції України, Закону України "Про прокуратуру" (в редакції станом на дату звернення з позовом), ст.29 Господарського процесуального кодексу України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина;

- в силу ст.ст.20, 36 1 Закону України "Про прокуратуру" (в редакції станом на дату подання позову) при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою;

- в резолютивній частині рішення Конституційного Суду України №3-рп/99 від 08.04.1999р. у справі №1-1/99 зазначено, що прокурори та їх заступники подають до суду позови саме в інтересах держави, а не в інтересах підприємств, установ і організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності. Під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах" потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

ОСОБА_3 п.п.1, 2, 3, 4 Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств (далі - об'єкти), що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1253 від 13.08.2003р. (далі - Порядок), визначено механізм та порядок передачі у комунальну власність об'єктів колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників.

Пунктами 5, 7 Порядку визначено, що передача майна відбувається за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність, створеної виконавчим органом відповідної сільської, селищної, міської ради; оформляється актом приймання - передачі за формою, згідно з додатком до цього Порядку.

Отже, законом визначено, що орган місцевого самоврядування є ініціатором передачі об'єктів в комунальну власність.

Довжанська сільська рада, відповідно до приписів статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", від імені та в інтересах територіальної громади с.Довжанка здійснює правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності.

Таким чином, виходячи із визначеного прокурором предмету позову - зобов'язання передати у комунальну власність майно, що не підлягало паюванню при реорганізації спілки власників паїв с.Довжанка, суд вважає, що прокурором вірно визначено орган в інтересах якого заявлено зазначений позов та якому, в силу закону, державою делеговано здійснення відповідних функцій щодо об'єктів комунальної власності.

Розглянувши матеріали справи, додатково надані документи, заслухавши доводи та заперечення сторін, застосовуючи приписи статті 111 12 ГПК України, суд встановив таке.

13.03.1997р. загальними зборами колгоспників колгоспу "Перемога" Тернопільського району вирішено реорганізувати колгосп в спілку власників земельних паїв с.Довжанки (виписка з протоколу № 1 - том 1, а.с.18).

Спілка власників паїв с.Довжанка зареєстрована Тернопільською районною державною адміністрацією 28.03.1997р. за №044/130, як юридична особа, що утворена шляхом реорганізації колгоспу "Перемога" с.Довжанка Тернопільського району на підставі рішення загальних зборів колгоспників №1 від 13.03.1997р.

Відповідно до довідки архівного відділу Тернопільської районної держадміністрації №18 від 16.05.2012р. колгосп "Перемога", с.Довжанка Тернопільського району, здійснював будівництво, зокрема і спірного майна, за рахунок бюджетних асигнувань, які надавались рішенням Тернопільської районної Ради народних депутатів №196 від 17.05.1983р. "Про розподіл бюджетних асигнувань виділених колгоспам на фінансування планових затрат в 1983 році" (виділено 19тис.карб. на будівництво житлових будинків, дитячих дошкільних установ, клубів та інших об'єктів культурно - побутового призначення) та рішенням виконавчого комітету Тернопільської районної ради народних депутатів №147 від 28.04.1984р. "Про перерозподіл бюджетних асигнувань, виділених колгоспам та фінансування планових затрат в 1984 році" (виділено 18тис.карб. на будівництво).

ОСОБА_3 акту розрахунку уточненого пайового фонду станом на 01.04.2002р., затвердженого 02.02.2003р. зборами співвласників майнових паїв СВП с.Довжанка, залишкова вартість об'єктів соціальної сфери становила 431731грн (том 1, а.с.138).

В подальшому, 04.09.2004р. учасники СВП с.Довжанка вирішили ліквідувати спілку власників паїв та з метою здійснення процедури ліквідації створили ліквідаційну комісію в складі трьох чоловік: ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 ( протокол №1 - том 1, а.с.54-55).

В процесі реформування (ліквідації) СВП с.Довжанка, було виокремлено перелік майна, що не підлягало паюванню, а саме: житловий будинок (Деркач), 1929р., вартістю 7477,00грн; сарай (Деркач), 1929р., вартістю 1273,00грн; житловий будинок (млин), 1947р., вартістю 3557,00грн; житловий будинок (Голоктінова), 1923р., вартістю 13282,00грн; дванадцятиквартирний гуртожиток, 1982р., вартістю 367957,00грн (ОСОБА_7 Державної приймальної комісії від 29.09.1981р. про прийняття в експлуатацію будинку, затверджений рішенням виконкому Тернопільської районної ради народних депутатів №404 від 01.10.1981р. - том 2, а.с.111) ; сарай 12-ти квартирного гуртожитку, 1990р., вартістю 38185,00грн; водопровід на території господарського двору, 1966р., вартістю 7815грн; водопровід до школи, 1972р., вартістю 14835,00грн ; дорога до МТП, 1991р., вартістю 291604,00грн; дорога на території господарського двору, 1978р., вартістю 40478,00грн; меліоративні споруди, 1991р., вартістю 29671грн ; телефонізація, 1970р., вартістю 9656грн; гноївкозбирачі в кількості 2шт. на території господарського двору, 1974р., вартістю 7720грн та будівництво дороги, вартістю 120117,00грн (том 1, а.с.19, 140 ).

З наявного ОСОБА_7 приймання передачі №1 від 12.06.2001р. вбачається, що СВП с.Довжанка передала ПАП "Перемога" майно пайового фонду, серед якого значиться як "інше майно" 12-ти квартирний гуртожиток (житловий будинок), три водонапірні башти (том 3, а.с.38).

Поряд з цим, в процесі реорганізації СВП с.Довжанка, згідно рішення Довжанської сільської ради №151 від 24.11.2004р. затверджено ОСОБА_7 приймання-передачі внутрішньогосподарської меліоративної системи від 24.11.2004р., вирішено погодити та прийняти безоплатно у комунальну власність територіальної громади с.Довжанка внутрішньогосподарські меліоративні системи з об'єктами інженерної інфраструктури на землях товарного сільськогосподарського виробництва, площею 28га (том 3, а.с.25, 26).

ОСОБА_3 від 29.12.2004р., ліквідаційна комісія по проведенню ліквідації спілки власників паїв с.Довжанка здійснила заходи щодо виявлення кредиторів, провела відповідні бухгалтерсько-фінансові операції по ліквідації СВП с.Довжанка, а також затвердила ліквідаційний баланс спілки із показником 0,00грн. Даний ОСОБА_3 затверджено рішенням загальних зборів учасників СВП с.Довжанка, про що свідчить виписка з протоколу №2 від 29.12.2004р. (том 1, а.с.56, 57).

Землі колишнього колгоспу "Перемога", загальною площею 55,61га, які не підлягали паюванню переведено в землі запасу Довжанської сільської ради згідно розпорядження голови Тернопільської районної державної адміністрації №264 від 18.05.2005р. "Про переведення земель, які не підлягають паюванню, колишнього колгоспу "Перемога" в землі запасу на території Довжанської сільської ради" (том 2, а.с.118).

За даними, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (витяг №18975452 від 10.07.2014р.), 13.09.2005р. здійснено державну реєстрацію припинення спілки власників паїв с.Довжанка в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією та відповідно з правонаступництвом, про що вчинено запис в Реєстрі за №16511110002000029 (том 1, а.с.67-69).

Рішенням Тернопільського міськрайонного суду від 18.08.2009р., ухвалою апеляційного суду Тернопільської області від 24.12.2009р., залишеними без змін згідно ухвали Верховного Суду України від 29.06.2010р., у справі №22ц-1177, відмовлено в задоволенні позову ПАП "Перемога" про виселення ОСОБА_8 з 12-ти квартирного гуртожитку по вул.Містечко, 68, встановлено, що 12-ти квартирний житловий будинок за №68 по вул.Містечко у с.Довжанка Тернопільського району було віднесено до переліку майна соціальної інфраструктури реформованої СВП с.Довжанка, однак станом на дату прийняття судових рішень, всупереч вимог Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство", зокрема, статті 8, та Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1253 від 13.08.2003р., до комунальної власності відповідної територіальної громади не передано (том 1, а.с.76-78). Відповідачка отримала житло в гуртожитку як працівник соціальної сфери, працюючи вчителем Довжанської школи з 1984р.

Дані факти, в силу положень статті 35 ГПК України, є преюдиційними та не доводяться знову при розгляді даної справи.

06.03.2000р. було проведено державну реєстрацію приватного агропромислового підприємства "Перемога" (с.Довжанка Тернопільського району, ідентифікаційний код 30849322), що вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (том 1, а.с.41-43, 114-116).

Разом з тим, із змісту пп.1.1 Статуту ПАП "Перемога", затвердженого засновником приватного агропідприємства ОСОБА_9 01.03.2000р., зареєстрованого Тернопільською районною державною адміністрацією 06.03.2000р., приватне агропромислове підприємство "Перемога" створено відповідно до чинного законодавства України, зокрема, Законів України "Про власність", "Про підприємництво", "Про підприємства в Україні", на засадах приватної власності на майно та підвищення соціального рівня життя населення, забезпечення їх продуктами харчування, налагодження переробки с/г сировини і виробництва товарів широкого вжитку.

Факт відсутності правонаступництва було предметом судового розгляду, відтак не потребує додаткового доведення (рішенням господарського суду Тернопільської області прийнятого 12.11.2013р. у справі №921/879/13-г/9 (том 2, а.с.42-53) залишеним без змін судом апеляційної та касаційної інстанцій, встановлено, що ПАП "Перемога" не є правонаступником СВП с.Довжанка; судовими рішеннями по справі №3/211-3178 (постановою Львівського апеляційного господарського суду від 20.08.2012 та постановою Вищого Господарського Суду України від 30.10.2012р.) не встановлено доказів на підтвердження того, що ПАП "Перемога" є правонаступником спілки власників паїв с.Довжанка (том 1, а.с.49, 51); судові рішення у справах Тернопільського міськрайонного суду №2-4025/09 та №2-4023/09 (ухвали Апеляційного суду Тернопільської області та ухвала Верховного Суду України від 26.06.2010р.).

Таким чином, матеріали справи містять достатній перелік документальних підтверджень, які спростовують твердження відповідача-1 щодо факту правонаступництва останнім прав та обов'язків ліквідованої СВП с.Довжанка, відповідно, відповідач-1 не міг бути ні власником, ані балансоутримувачем чи розпорядником майна соціальної сфери, оскільки таке не підлягало паюванню при реформуванні спілки власників паїв с.Довжанка. ПАП "Перемога" не є підприємством-правонаступником, адже спілка власників паїв с.Довжанка припинила свою господарську діяльність внаслідок ліквідації, що виключає можливість правонаступництва (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №18975452 від 10.07.2014р. - том 1, а.с.67-69).

Втім, як вбачається з карток основних засобів та пояснень керівника ПАП "Перемога" ОСОБА_9 (том 1, а.с.20-24, том 2, а.с.210-213) агропромислове підприємство, вважаючи себе правонаступником майнових прав СВП с.Довжанка, прийняло на баланс майно реформованої СВП с.Довжанка, а саме: 12-ти квартирний житловий будинок за балансовою вартістю станом на листопад 1996 року 367957,07грн; сарай біля 12-ти квартирного будинку, балансовою вартістю 38185,50грн; водонапірну башту МТФ, вартістю 7595,40грн; водонапірну башню на МТ Фермі, вартістю 7000грн та артскважину на території тракторної бригади, вартістю 26679,28грн.

21.06.2004р., на виконання доручення голови Тернопільської районної державної адміністрації від 19.04.2004р. №25 "Про стан передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери", Довжанською сільською радою прийнято рішення за №113 "Про створення комісії по передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери", до якої увійшли в т.ч. представники ПАП "Перемога" (том 1, а.с.14, 15, 71).

Як вбачається з листа ПАП "Перемога" №75 від 14.08.2008р. (том 1, а.с.17) останнє відмовилося передати Довжанській сільській раді 12-ти квартирний житловий будинок та господарські будівлі і споруди, зсилаючись на те, що такі об'єкти не відносяться до об'єктів соціальної сфери. Також, підприємство вказувало, що комісія з вирішення майнових питань при реорганізації колгоспу "Перемога" заборонила приватному агропромисловому підприємству "Перемога" відчужувати будь яке майно.

В подальшому, рішенням Довжанківської сільської ради від 19.04.2012 року за №155, на виконання Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2003р. №1253, вирішено передати, серед іншого, в комунальну власність територіальної громади села Довжанка: 12-ти квартирний житловий будинок (гуртожиток) по вул.Містечко, 68; три водонапірні башти, водогони до них та незавершене будівництво котельні (том 1, а.с.143, 156). Дане рішення є чинним, доказів його оскарження чи скасування в установленому законом порядку матеріали справи не містять.

Проте, дане майно продовжувало обліковуватися та використовуватися відповідачем - 1, ПАП "Перемога", що вбачається з карток обліку основних засобів ПАП "Перемога", пояснень директора цього підприємства, наданих 08.05.2014р. прокурору Тернопільського району (том 1, а.с.24) , відповіді ПАП "Перемога" від 25.04.2014 року №30, договорів про оплату за використану воду №92 від 01.01.2010р., №1 від 01.01.2011р., про використання води від 01.06.2006р., гарантійних угод про оплату за використану воду від 01.11.2006р., 02.01.2008р., а також квитанцій про сплату жителями с.Довжанка Тернопільського району в касу приватного агропромислового підприємства "Перемога" коштів в якості оплати за послуги з водопостачання за період з 2000р. по 2015р. Також, згідно довідок Довжанської сільської ради №1/133 від 10.08.2015р. та Довжанської загальноосвітньої школи №118 від 10.08.2015р. (том 2, а.с.205), водопостачання до будинку, розташованого за адресою вул.Містечко, 41 у с.Довжанка Тернпоільського району та школи у с.Довжанка забезпечується приватним агропромисловим підприємством "Перемога". Подача води жителям ІНФОРМАЦІЯ_1 за допомогою спірних водонапірних башт додатково підтверджено протоколом №1 виїзду робочої групи Тернопільської РДА з питань подачі води до навчального закладу та жителям с.Довжанка.

Відповідачем-1 не подано належних доказів на спростування зазначених обставин.

В ході розгляду спору, ПАП "Перемога" надано суду ОСОБА_3 приймання - передачі від 22.09.2014р. (том 1, а.с.151), зі змісту якого слідує, що підприємство на виконання рішення громадської організації "Пайовики Довжанки" від 10.08.2014р. передало у власність останньої майно на загальну суму 413737,40грн , а саме: 12-ти квартирний житловий будинок (гуртожиток) по вул.Містечко,68 в с.Довжанка, Тернопільського району, вартістю 367957грн; сарай дванадцятиквартирного житлового будинку по вул.Містечко, 68 у с.Довжанка, балансовою вартістю 38185грн та водопровідну (водонапірну) башту, балансовою вартістю 7595,40грн, котра межує із земельними ділянками за кадастровими №№6125282500:01:001:1329, 6125282500:01:001:1330.

Факт передачі даного майна з балансу ПАП "Перемога" на баланс ГО "Пайовики Довжанки" підтверджується додатково даними статистичної звітності, наданими Головним управлінням статистики у Тернопільській області (вх.№21533 від 09.10.2015р.). Зокрема, станом на 2015р. ПАП "Перемога" у фінансовому звіті (балансі) на початок звітного періоду баланс визначено в сумі 4889,4тис.грн, а на кінець звітного періоду - 2482,8тис.грн (том 3, а.с.76), тоді як ГО "Пайовики Довжанки" відобразила на кінець звітного періоду збільшення розміру основних засобів, та відповідно, балансу до 413,7тис.грн , що відповідає вартості переданого майна згідно ОСОБА_3 від 22.09.2014р. (том 3, а.с.77)

В подальшому, 21.09.2015р. (вх.№20185), ПАП "Перемога" надало суду ОСОБА_3 приймання - передачі від 30.03.2015р., згідно яких:

1) громадська організація "Пайовики Довжанки" передала у власність громадської організації "Соціальна справедливість" 12-ти квартирний гуртожиток (житловий будинок) по вул.Містечко, 68 у с.Довжанка Тернопільського району, вартістю 367957грн, сарай 12-ти квартирного гуртожитку по вул.Містечко, 68 у с.Довжанка Тернопільського району, вартістю 38185грн та водонапірну башню, балансовою вартістю 7595,40грн, котра межує із земельними ділянками за кадастровими №№6125282500:01:001:1329, 6125282500:01:001:1330;

2) ПАП "Перемога" передало у власність громадської організації "Соціальна справедливість" водонапірну (водопровідну) башту на МТ фермі та артсвердловину на території тракторної бригади.

Втім, згідно інформації, наданої Головним управлінням статистики у Тернопільській області №05/02-38/45 від 06.11.2015р. (вх.№23521 від 06.11.2015р.) громадська організація "Соціальна справедливість" (ідентифікаційний код 38686834) фінансову звітність з дати реєстрації (05.03.2015р.) не подавала. В той же час, надані управлінням статистики баланси ПАП "Перемога" та ГО "Пайовики Довжанки" не підтверджують передачу будь-якого майна, адже зменшення вартості майна не відображено в основних засобах та балансі на кінець звітних періодів.

Разом з тим, 28.08.2015р., приватне агропромислове підприємство "Перемога" добровільно передало на баланс Довжанської сільської ради водонапірну (водопровідну) башту на МТФ, балансовою вартістю 7000грн (здійснює водопостачання школи), артсвердловину на території МТФ та водогін, балансовою вартістю 7815грн, котрий забезпечує водопостачання школи.

Також, на думку суду, про перебування у користуванні приватного агропромислового підприємства "Перемога" спірної артскважини на території тракторної бригади свідчить додатково і той факт, що 02.02.2015р. Департаментом екології та природних ресурсів Тернопільської обласної державної адміністрації підприємству було видано дозвіл на спеціальне водокористування №УКР-1230 "А"/ТЕР.

Ухилення відповідачів від передачі спірного майна до комунальної власності, як такого що не підлягало паюванню, відповідно до вимог Порядку №1253 від 13.08.2003р., стало підставою звернення прокуратури за захистом майнових прав в особі органу місцевого самоврядування.

Оцінюючи докази, долучені до матеріалів справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, господарський суд вважає, що позовні вимоги з наведених прокурором підстав підлягають до часткового задоволення, виходячи з такого.

Частина перша статті 55 Конституції України містить загальну норму, яка встановлює право кожного звернутись до суду, якщо його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод.

В контексті статті 1 Господарського процесуального кодексу України та статті 3 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.

Порядок розпаювання майна та інші питання щодо реорганізації колективних сільськогосподарських підприємств врегульовано Законом України "Про колективне сільськогосподарське підприємство", Указом Президента України №1529 від 03.12.1999р. "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки", Указом Президента України "Про заходи щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки від 29.01.2001р. та прийнятими на його виконання: постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2001р. "Про врегулювання питань щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки , якою затверджено "ОСОБА_6 уточнення складу і вартості пайових фондів майна членів колективних сільськогосподарських підприємств, у тому числі реорганізованих", "Порядок визначення розмірів майнових паїв членів колективних сільськогосподарських підприємств та їх документального посвідчення", "Типове положення про комісію з організації вирішення майнових питань, що виникають в процесі реформування аграрного сектора економіки" та наказами Міністерства аграрної політики України від 14.03.2001р. №62 "Порядок розподілу та використання майна реорганізованих сільськогосподарських підприємств" (Порядок №62) та №63 від 14.03.2001р., яким затверджено "Порядок оформлення правонаступництва за зобов'язаннями реорганізованих колективних сільськогосподарських підприємств" (Порядок №63).

Матеріалами справи встановлено, що протягом 1997-2005 років відбулася реорганізація колгоспу "Перемога" у спілку власників паїв с.Довжанка, яка була ліквідована 13.09.2005р. за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією, тобто без правонаступництва. Ліквідаційний баланс спілки становив 0,00грн.

Наведені обставини, як вище зазначалося, встановлені судовими рішеннями, які набрали законної сили.

Відповідно до частини 2 статті 5 Житлового кодексу Української РСР, будинки відомчого житлового фонду підлягають поступовій передачі до відання місцевих рад в порядку і строки, що визначаються радою Міністрів СРСР та радою Міністрів Української РСР.

ОСОБА_3 з пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.1996р. №1443 "Про поетапну передачу до комунальної власності об'єктів соціальної інфраструктури" об'єкти соціальної інфраструктури сільськогосподарських підприємств, що реорганізуються у зв'язку виділенням окремих господарюючих суб'єктів, включаються в порядку черговості до переліків таких об'єктів, що пропонуються для передачі до комунальної власності у 1999 році і наступних роках.

Відповідно до Указу Президента України "Про деякі заходи щодо поліпшення умов господарювання недержавних сільськогосподарських підприємств" №398/2000 від 09.03.2000р. Раді Міністрів АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській місцевим державним адміністраціям із залученням у встановленому порядку органів місцевого самоврядування постановлено здійснити відповідно до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", інших актів законодавства України організаційні заходи щодо, зокрема, безоплатної передачі протягом 2000 року в комунальну власність об'єктів житлового фонду та інших об'єктів соціальної інфраструктури, включаючи об'єкти незавершеного будівництва, які належать сільськогосподарським кооперативам, приватним (приватно-орендним) сільськогосподарським підприємствам, селянським (фермерським) господарствам, господарським товариствам, а також іншим сільськогосподарським підприємствам, які засновані на приватній власності, із збереженням мережі та функціонального призначення об'єктів соціальної інфраструктури. Абзацом 4 пункту 1 цього Указу передбачено, що зазначені у цій статті заходи здійснювати за згодою недержавних сільськогосподарських підприємств.

Матеріалами справи встановлено, що у березні 1997 року утворено шляхом реорганізації колгоспу "Перемога" спілку власників паїв с.Довжанка, яка зареєстрована як юридична особа Тернопільською районною державною адміністрацією 28.031997р. за №044/130.

Утім, докази, які б підтверджували передачу спілкою власників в комунальну власність визначених на той час законом переліку об'єктів відсутні. Навпаки, картки обліку основних засобів, пояснення керівника ПАП "Перемога" свідчать, що спірне майно після реорганізації колгоспу "Перемога" залишалося на балансі утвореної СВП с.Довжанка.

В подальшому, протягом 2004-2005р.р. згідно рішення учасників, оформленого протоколом №1 від 04.09.2004р., відбувався процес ліквідації спілки власників паїв с.Довжанка.

ОСОБА_3 пунктів 1, 8 ст.31 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" ліквідація та реорганізація підприємства провадяться за рішенням загальних зборів (зборів уповноважених) його членів або за рішенням суду, а об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

ОСОБА_3 п.п.1, 2, 3, 4 Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств (далі - об'єкти), що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1253 від 13.08.2003р. (далі - Порядок №1253), визначено механізм та порядок передачі у комунальну власність об'єктів колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників.

Так, згідно пункту 2 даного Порядку об'єктами передачі є: а) об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва; зокрема, житлові будинки (разом із вбудованими та прибудованими нежитловими приміщеннями); зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення, а також інженерні будівлі та споруди, призначені для обслуговування об'єктів соціальної сфери, житлового фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання тощо); б) внутрішньогосподарські меліоративні системи.

Статтею 31 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство", приписами постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2003р. №1253, Указу Президента України №398/2000 від 09.03.2000р. "Про деякі заходи щодо поліпшення умов господарювання недержавних сільськогосподарських підприємств", норм Житлового кодексу України визначено, що будь-яке підприємство, створене в результаті реорганізації колективного сільськогосподарського підприємства зобов'язане передати житловий фонд до комунальної власності сільської ради. Тобто такий обов'язок був покладений на спілку власників паїв с.Довжанка. Про необхідність передачі спілкою власників паїв с.Довжанка у комунальну власність житлового будинку по вул.Містечко, 68 в с.Довжанка Тернопільського району (як об'єкта житлового фонду) йшлося і в рішенні Тернопільського міськрайонного суду від 18.08.2009р. у справі за позовом ПАП "Перемога" до ОСОБА_8 про виселення та інше, залишеним без змін ухвалами апеляційного суду Тернопільської області від 24.12.2009р. та Верховного Суду України від 29.06.2010р.

ОСОБА_3 даного Порядку рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, - районною, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів (п.3 Порядку).

У разі, коли ініціатором передачі об'єктів у комунальну власність є місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, пропозиція погоджується з підприємством-правонаступником.

Наведені норми спростовують твердження відповідача-1 про відсутність відповідного погодження, оскільки ПАП "Перемога" не є правонаступником спілки власників паїв с.Довжанка, а отже і не повинно давати згоду на пропозицію по передачі майна до комунальної власності.

Передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність (далі - комісія).

Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Акт складається у чотирьох примірниках та підписується головою і членами комісії. Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. Отже, даними нормами визначено перелік майна та порядок його передачі у комунальну власність на безоплатній основі.

З матеріалів справи вбачається, що спірний 12-ти квартирний житловий будинок, збудований колгоспом "Перемога" за рахунок бюджетних асигнувань, а право власності на квартири жителі будинку оформляли в судовому порядку, оскільки були заселені як працівники соціальної сфери; сарай біля будинку становить житловий фонд реорганізованого як і колгоспу "Перемога", а пізніше - СВП с.Довжанка.

ОСОБА_10 забезпечити єдиний підхід до визначення об'єктів соціальної сфери у практичній діяльності, Головна державна податкова інспекція України спільно з Міністерством України у справах будівництва та архітектури в листі від 9 квітня 1993р. затвердили Тимчасовий перелік об'єктів, які відносяться до соціальної сфери. Відповідно до зазначеного Переліку, об'єкти соціальної сфери поділено на такі групи: житлово-комунальне господарство й побутове обслуговування населення (житлові будинки, гуртожитки для працівників, студентів вищих і середніх спеціальних навчальних закладів, учнів загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, водогони, об'єкти газопостачання й теплозабезпечення тощо); охорона здоров'я, фізична культура й соціальне забезпечення (лікарні, станції швидкої допомоги, лікувально-фізкультурні заклади, протитуберкульозні, наркологічні диспансери, поліклініки, пункти охорони здоров'я, фельдшерсько-акушерські пункти, санаторії-профілакторії, пансіонати, спеціалізовані санаторії, піонерські табори, будинки відпочинку, пансіонати, стадіони, спортивні зали, водні басейни, дитячі спортивні школи, спортивні клуби тощо);

народна освіта (академії, університети, інститути, технікуми, професійні училища, курси, навчальні комбінати, курси підвищення кваліфікації, методичні кабінети, школи, школи-інтернати, дитячі садки, ясла, дитячі ясла-садки (комбінати), дитячі майданчики, дитячі будинки тощо); культура та мистецтво (бібліотеки, фільмотеки, будинки культури, клуби, будинки художнього виховання дітей, кінотеатри тощо).

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом. (ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування").

Матеріалами справи, зокрема, судовими актами, які набрали законної сили, констатовано недоведеність ПАП "Перемога" свого права, в тому числі, на спірне майно внаслідок правонаступництва, оскільки таке право, всупереч ст. 182 ЦК України не зареєстровано в реєстрі речових прав (щодо нерухомого майна). Даним майном (водонапірна башта, артскважина) останнє володіє та користується, про що свідчать наявні у справі докази (платежі за водопостачання, спецдозвіл на водокористування, тощо).

ОСОБА_10 прийому - передачі від 12.06.2001р., із змісту якого вбачається, що СВП с. Довжанка у зв'язку із припиненням своєї господарської діяльності передала ПАП "Перемога", серед іншого, 12-ти квартирний житловий будинок та три водонапірні башти, котрі є предметом позову у даній справі, то даний доказ спростовується матеріалами справи та встановленими обставинами. Зокрема, судом встановлено, що рішення про ліквідацію СВП с.Довжанка учасниками спілки прийнято лише у 2004 році, спілку ліквідовано без правонаступництва, тому передавати спірне майно у власність ПАП "Перемога" у 2001 році у зв'язку з припиненням діяльності СВП с.Довжанка спілка не мала законних підстав.

Спірні об'єкти (3 водонапірні башти та водогони до них) входять до складу внутрішньогосподарської меліоративної системи підприємства як технологічно цілісної інженерної інфраструктури, визначеної ст.1 Закону України "Про меліорацію земель", Даними законодавчими положеннями визначені необхідні складові цього поняття, розширений перелік яких не змінює його (ст.187 ЦК України). Також, дані об'єкти використовуються ПАП "Перемога" для водопостачання жителів с.Довжанка та середньої загальноосвітньої школи у с.Довжанка, про що зазначалося вище.

З огляду на призначення, фактичне функціонування спірного майна, факт прийняття сільською радою 19.04.2012р. рішення за №155 суд доходить до висновку, що Довжанською сільською радою виконані всі обов'язкові умови щодо прийняття спірних об'єктів до комунальної власності (на підставі розпорядження Тернопільської РДА створено комісію по передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери з подальшим відновленням її роботи у 2008 році, прийнято рішення про прийняття таких об'єктів до комунальної власності), однак відповідачем таких не було передано.

В свою чергу, правовстановлюючі документи, які б свідчили про набуття ПАП "Перемога" права власності на спірні об'єкти, чи їх включення до складу майна, що підлягає паюванню, останнім не подано.

У відповідності з пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України та статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Судом встановлено, що у вересні 2014 року ПАП "Перемога" на виконання рішення громадської організації "Пайовики Довжанки" передало останній 12-ти квартирний житловий будинок по вул.Містечко, 68 у с.Довжанка Тернопільського району, балансовою вартістю 367957грн, сарай 12-ти квартирного житлового будинку, балансовою вартістю 38185грн, та водопровідну (водонапірну) башту, балансовою вартістю 7595,40грн, котра межує із земельними ділянками за кадастровими №№6125282500:01:001:1329, 6125282500:01:001:1330. Дане майно відображено в даних фінансового звіту за 2014р. (том 3, а.с.77).

Таким чином, суд вважає, що особою, за якою обліковується дане майно, та яка, в силу закону зобов'язана безоплатно передати його у комунальну власність територіальної громади с. Довжанка Тернопільського району є громадська організація "Пайовики Довжанки".

ОСОБА_10 позовних вимог про повернення артскважини на території тракторної бригади, суд визнає правомірними та документально обґрунтованими вимоги прокурора, оскільки даний об'єкт відповідно поданих доказів перебуває у користуванні та на балансі ПАП "Перемога", відтак відповідно до ст.8 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство", Порядку №1253 підлягає передачі у комунальну власність.

Приймаючи до уваги наведені вище положення закону, приписи ст.391 ЦК України, чинне рішення Довжанської сільської ради від 19.04.2012 року №155 та наявність спору між позивачем та відповідачами щодо добровільної передачі згаданих об'єктів до комунальної власності, суд дійшов до висновку про наявність у ПАП "Перемога" та ГО "Пайовики Довжанки" обов'язку щодо передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду та об'єктів внутрішньогосподарської меліоративної системи з об'єктами інженерної інфраструктури, а саме: 12-ти квартирний житловий будинок, в тому числі сарай 12-ти квартирного житлового будинку, водопровідну (водонапірну) башту та артсвердловину на території тракторної бригади. З огляду на що позов в цій частині підлягає задоволенню.

Крім того, в процесі розгляду даної справи ПАП "Перемога" в добровільному порядку 28.08.2015р. передано Довжанській сільській раді водонапірну (водопровідну) башту на МТФ, балансовою вартістю 7000грн, артскважину на території МТФ та водогін, балансовою вартістю 7815грн, які забезпечують водопостачання школи с.Довжанка.

Отже, спір щодо даних об'єктів між Довжанською сільською радою та ПАП "Перемога" станом на день прийняття рішення, відсутній, а тому враховуючи клопотання прокурора, суд доходить висновку про припинення провадження у справі в цій частині позовних вимог на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України.

Суми судового збору, згідно ст.49 ГПК України, покладаються на відповідача-1 та відповідача-3 пропорційно розміру задоволених вимог, а на ПАП "Перемога" додатково по вимогах - провадження у справі щодо яких припинено, як особу внаслідок неправильних дій якої спір доведено до судового розгляду.

Акт приймання-передачі майна від 30.03.2015р. від громадської організації "Пайовики Довжанки" до громадської організації "Соціальна справедливість" судом оцінюється критично, оскільки даний акт не свідчить про прийняття відповідачем-4 такого майна з огляду на відсутність рішення загальних зборів громадських організацій від 30.03.2015р., на виконання яких такий акт був складений та підписаний, а також з огляду на відсутність доказів відображення цього майна у балансах громадської організації "Соціальна справедливість", який судом неодноразово вимагався.

З огляду на наведене, керуючись ст.ст.1, 2, 4 2 -4 7 , 22, 25, 27, 29, 33, 34, 43, 44, 49, п.1-1 ч.1 ст.80 ст.ст.81 1 , 82-85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Зобов'язати приватне агропромислове підприємство "Перемога" (с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, ідентифікаційний код 30849322) передати до комунальної власності територіальної громади села Довжанка в особі Довжанської сільської ради (с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, вул.Містечко, 41, ідентифікаційний код 04393479) артскважину на території тракторної бригади, балансовою вартістю 26679,28грн.

3. Зобов'язати громадську організацію "Пайовики Довжанки" (с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, вул.Тернопільська, 29, ідентифікаційний код 38687749) передати безоплатно до комунальної власності територіальної громади села Довжанка в особі Довжанської сільської ради наступне майно: 12-ти квартирний житловий будинок (гуртожиток), розташований за адресою: вул.Містечко 68, с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, балансовою вартістю 406142грн (в тому числі сарай, вартістю 38185грн) та водонапірну башню МТФ, балансовою вартістю 7595,40грн, яка межує із земельними ділянками за кадастровими №№6125282500:01:001:1329, 6125282500:01:001:1330.

4. Стягнути з приватного агропромислового підприємства "Перемога" (с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, ідентифікаційний код 30849322) - 829(вісімсот двадцять дев'ять)грн 89коп. судового збору в дохід Державного бюджету України (одержувач УДКСУ м.Тернопіль 22030001, ЄДРПОУ одержувача 37977726, р/р 31217206783002 у ГУДКСУ у Тернопільській області, ЄДРПОУ суду 03500022, МФО 838012, код класифікації доходу 22030001, призначення платежу - "судовий збір", код 03500022).

5. Стягнути з громадської організації "Пайовики Довжанки" (с.Довжанка Тернопільського району Тернопільської області, вул.Тернопільська, 29, ідентифікаційний код 38687749) - 8274 (вісім тисяч двісті сімдесят чотири)грн 75коп. судового збору в дохід Державного бюджету України (одержувач УДКСУ м.Тернопіль 22030001, ЄДРПОУ одержувача 37977726, р/р 31217206783002 у ГУДКСУ у Тернопільській області, ЄДРПОУ суду 03500022, МФО 838012, код класифікації доходу 22030001, призначення платежу - "судовий збір", код 03500022).

Накази видати після набрання рішенням суду законної сили.

6. В решті позову - припинити провадження у справі.

На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони, прокурор, треті особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення через місцевий господарський суд.

Повний текст рішення складено "11" грудня 2015 року.

Суддя Н.О. Андрусик

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.11.2015
Оприлюднено31.12.2015
Номер документу54578945
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/686/14-г/6

Постанова від 09.08.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Костів Т.С.

Ухвала від 31.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Костів Т.С.

Ухвала від 31.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Костів Т.С.

Ухвала від 30.06.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

Ухвала від 30.06.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

Ухвала від 13.05.2017

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 27.04.2017

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 30.03.2017

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 20.03.2017

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 13.02.2017

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні