Постанова
від 10.12.2010 по справі 2а-1603/10
РОГАТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-1603/10

Провадження № -

П О С Т А Н О В А

іменем України

10 грудня 2010 року м. Рогатин

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області в складі: головуючого - сумі ОСОБА_1 з участю секретаря Боянівської ГМ

розглянувши в письмовому провадженні в місті Рогатині адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання нарахувати та виплатити підвищення до пенсії як дитині війни,

встановив:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом, , в якому просив зобов'язати відповідача нарахувати та виплатити йому підвищення до пенсії як дійині війни за період з 01 січня 2007 року по 31 липня 2010 року в сумі 4921 грн. 50 коп., а також проводити виплату перерахованої йому пенсії в подальшому.

Обгрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач посилається на те, що у зв'язку з визнанням Конституційним Судом України такими що не відповідають Конституції України відповідних положень Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік , якими була зупинена дія положень чинного законодавства України, на підставі якого йому було нараховано пенсію, відповідач зобов'язаний був здійснити перерахунок пенсії, тобто привести у відповідність з рішенням Конституційного Суду України розмір виплаченої пенсії з врахуванням права на надбавку як дитині війни.

Позивач в судове засідання не з'явився, просить справу розглядати у його відсутності, позов підтримує в повному обсязі.

Відповідач, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, просив розгляд справи проводити у відсутності представника управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області, заявленого позову не визнає.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд встановив такі факти та відповідні їм правовідносини .

Закон України "Про соціальний захист дітей війни" від 18 листопада 2004 року (зі змінами та доповненнями станом на час розгляду спірних правовідносин), який набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює правовий статус дітей війни, визначає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 у відповідності до вимог ст. 1 Закону України Про соціальний захист дітей війни має статує дитини війни, що підтверджується паспортними даними.

Статтею 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна

допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на ЗО відсотків мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ч.І ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Частина 7 ст.9 КАС України, зазначає, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), тому поняття мінімальної пенсії за віком наведене у ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування можна застосувати для визначення розміру підвищення до пенсії відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Пунктом 12 статті 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік було зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року у справі № 1-29/2007 про соціальні гарантії громадян був визнаний таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним) пункт 12 статті 71, стаття 111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19 грудня 2006 року , яким була зупинена на 2007 рік дія статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Підпунктом 2 пункту 41 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28 грудня 2007 року, що набрав чинності з 1 січня 2008 року, стаття 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" викладена в новій редакції, яка передбачає, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто на 10 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Дані зміни також були визнані такими,Чцо не відповідають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року№ 10-рп/2008.

Частиною 2 ст. 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Отже, з 09 липня 2007 року норми Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік та з 22 травня 2008 року норми Закону України Про державний бюджет України на 2008 рік , які визнані рішеннями Конституційного Суду України неконституційними втратили чинність, а положення статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", у редакції цього Закону від 18 листопада 2004 року № 2195-1V, поновили свою дію з 09 липня 2007 року та діяли по 31 грудня 2007 року включно, та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року включно.

Статтею 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України "Про соціальний захист дітей війни" залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплата позивачу у 2009 році, січні - липні 2010 року підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні були проводитись відповідно до норм Закону України "Про соціальний захист дітей війни» у редакції від 18 листопада 2004 року, чинній у 2009 році та в січні - липні 2010 року.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачу підвищення до пенсії як дитині війни в 2007 - 2009 роках та січні - липні 2010 року виплачувалось, але у меншому розмірі (10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність).

Суд також вважає за необхідне наголосити, що відсутність бюджетного фінансування на виплату передбаченого Законом України Про соціальний захист дітей війни підвищення до пенсії, не може бути причиною невиконання відповідним суб'єктом владних повноважень покладених на нього зобов'язань, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рішення Європейського суду з прав людини у справі Кечко проти України).

Частиною 2 статті 99 КАС України передбачено, що для звернення до суду за захистом порушених прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

А згідно вимог статті 87 Закону України Про пенсійне забезпечення , суми пенсій, не одержані своєчасно з вини органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком.

Таким чином, суд приходить висновку про незаконність дій управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано-Франківської області щодо кенарахування та невиплати ОСОБА_2 підвищення до пенсії за період з 09 липні 2007 року по 31 грудня 2007 року включно та з 22 травня 2008 року по 31 липня 2010 включно в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з врахуванням ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Не підлягає задоволенню позовна вимога ОСОБА_2 про зобов'язання відповідача в подальшому нараховувати йому пенсію відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни з огляду на те, що відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Отже, зі змісту наведеної імперативної норми закону вбачається, що суд не може на майбутнє визначити протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

На підставі ст. ст. 19, 22, 75, 92, 152 Конституції України, ч. 1 сг. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст. ст. З, 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" та керуючись ст.ст.2-3,6,8-11,86,158-163 КАС України, суд,

постановив :

Позов задовольнити частково.

Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано- Франківської області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_2 підвищення до пенсії за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року включно та з 22 травня 2008 року по 31 липня 2010 року включно в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з врахуванням ст.28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування незаконними.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Рогатинському районі Івано- Франківської області нарахувати та виплатити ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, жителю ІНФОРМАЦІЯ_2 підвищення до пенсії, як дитині війни за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року включно та з 22 травня 2008 року по 31 липня 2010 року включно відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з врахуванням ст. 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та виплачених сум.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апешвдйного адміністративного суду через Рогатинський районний суд Івано-Франківської області шляхом подачі апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуюча: Поглод О.В

СудРогатинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення10.12.2010
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54666235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1603/10

Постанова від 09.12.2010

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Кравець С. В.

Ухвала від 25.11.2010

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Кравець С. В.

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Білінська Г. Б.

Постанова від 10.12.2010

Адміністративне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Поглод О. В.

Ухвала від 03.11.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Франовська К. С.

Постанова від 02.02.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 15.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик М.П.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 23.12.2010

Адміністративне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Стасюк Р. М.

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні