Постанова
від 23.10.2015 по справі 810/3867/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2015 року справа № 810/3867/15

Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ "Банк "Київська Русь" ОСОБА_2, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулась до суду з вимогами до відповідачів про визнання протиправними дії Уповноваженої особи ФГВФО на ліквідацію ПАТ Банка Київська Русь ОСОБА_2 щодо невключення її до переліку вкладників банку, які мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на суму 92000 грн. відповідно договору №24501-62.4 банківського вкладу в національній валюті Сім днів від 18.03.2015 р.; зобов?язання ОСОБА_2 надати ФГВФО інформацію про вкладника - ОСОБА_1 стосовно належних до відшкодування останній за рахунок ФГВФО коштів відповідно до договору №4501-62.4 банківського вкладу в національній валюті Сім днів від 18.03.2015 р. в розмірі 92000 грн.; зобов?язання ФГВФО здійснити необхідні дії для включення ОСОБА_1 до загального реєстру вкладників ПАТ Банк Київська Русь , які мають право на отримання відшкодування за вкладами за рахунок ФГВФО як вкладника за договором №24501-62.4 банківського вкладу в національній валюті Сім днів від 18.03.2015 р. в розмірі 92000 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивачка зазначила, що вона є вкладником ПАТ Банк Київська Русь на підставі договору банківського вкладу від 18.03.2015 р. №4501-62.4 Сім днів в національній валюті, на день початку процедури виведення банку з ринку фінансових послуг та здійснення тимчасової адміністрації розмір коштів на рахунку складав 92 000 грн., проте вона не була включена уповноваженою особою ФГВФО на ліквідацію ПАТ Банк Київська Русь ОСОБА_2 до переліку вкладників банку, які мають право на відшкодування коштів, що потягнуло за собою її невключення до загального реєстру вкладників ПАТ Київська Русь , які мають право на відшкодування коштів за вкладами.

Відповідач - Фонд гарантування вкладів фізичних осіб позов не визнав, надав до суду письмові заперечення, в яких зазначив, що у відповідності до Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб та Положення про порядок відшкодування ФГВФО коштів за вкладами, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду від 09.08.2012 р. №14, зареєстрованого в Мін?юсті 07.09.2012 р. за №1548/21860 виплати відшкодування коштів вкладникам здійснюються на підставі затвердженого в установленому порядку Реєстру. Єдиною підставою для включення позивачки до загального реєстру має бути наявність її у складеному уповноваженою особою переліку вкладників (ч.5 ст.27 Закону) або в наданій уповноваженою особою додатковій інформації про вкладників, що передбачено п.6 розділу III Положення про порядок відшкодування ФГВФО коштів за вкладами, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду від 09.08.2012 р. Просили у задоволенні позовних вимог відмовити.

У судове засідання відповідач ФГВФО та уповноважений представник відповідача не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань про розгляд справи за їх відсутності не надали.

На підставі ч. 6 ст. 128 КАСУ, розгляд справи здійснено судом в порядку письмовому провадження.

Дослідивши подані документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив таке:

18.03.2015 р., між позивачкою та ПАТ Банк "Київська Русь було укладено договір №4501-62.4, згідно п.2.1 якого Банк прийняв на зберігання від ОСОБА_1 грошові кошти в формі депозитного вкладу у сумі 92 000, отже згідно договору банківського вкладу (депозиту) Сім днів у національній валюті позивачка є вкладником ПАТ Банк Київська Русь .

Згідно постанови Правління Національного банку України від 19.03.2015 р. № 190 «Про віднесення публічного акціонерного банку Банк Київська Русь до категорії неплатоспроможних, виконавчою дирекцією ФГВФО прийнято рішення №61 від 19.03.2015 р., яким у ПАТ Банк Київська Русь введено тимчасову адміністрацію. Уповноваженою особою ФГВФО на здійснення тимчасової адміністрації у ПАТ Київська Русь призначено ОСОБА_2

24.07.2015 р., Фонд гарантування розпочав виплати коштів вкладникам ПАТ Банк Київська Русь за договорами.

За повідомленням Фонду, розміщеного на інтернет-сайті для отримання коштів банку необхідно було звернутися до установ банків-агентів Фонду. Банк-агент Фонду визначався за місцем реєстрації вкладника. для позивачки це був ПАТ АБ Південний .

Звернувшись до банку щодо відшкодування гарантованої Фондом суми, позивачка дізналася про неможливість отримання коштів, оскільки не була включена до загального реєстру вкладників ПАТ Банк Київська Русь , позаяк операція з перерахування коштів у розмірі 92 000 грн. відповідно до договору від 18.03.2015 р. №4501-62.4 визнана сумнівною, тому документи були направлені банком на розгляд правоохоронних органів, а операції за рахунком позивачки тимчасово заблоковані.

Вважаючи вчинені відповідачем дії незаконними, позивачка оскаржила її до суду.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та дослідивши докази, якими підтверджено позов, суд дійшов висновку, що вимоги позивачки підлягають частковому задоволенню, з наступних підстав:

правові, фінансові та організаційні засади функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб, повноваження Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, порядок виплати Фондом відшкодування за вкладами встановлені Законом України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» .

Частиною 1 ст. 3 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» визначено, що Фонд є установою, що виконує спеціальні функції у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 та ч. 3 ст. 12 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» , виконавча дирекція Фонду здійснює управління поточною діяльністю Фонду; виконавча дирекція Фонду має такі повноваження у сфері забезпечення відшкодування коштів за вкладами: 1) визначає порядок ведення реєстру учасників Фонду; 2) визначає порядок відшкодування Фондом коштів за вкладами відповідно до розділу V цього Закону; 3) визначає порядок ведення банками бази даних про вкладників та ведення Фондом відповідної узагальненої бази даних; 4) приймає рішення про відшкодування коштів за вкладами у разі прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку; 5) затверджує порядок визначення банків-агентів та визначає на підставі цього порядку банків-агентів; 6) приймає рішення про оплату Фондом витрат, пов'язаних із процедурою виведення неплатоспроможного банку з ринку, у межах кошторису витрат Фонду, затвердженого адміністративною радою Фонду; 7) встановлює вимоги до змісту договорів банківського вкладу, договорів банківського рахунка з питань, що стосуються функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб.

Частина 1 ст. 26 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» передбачає, що Фонд гарантує кожному вкладнику банку відшкодування коштів за його вкладом. Фонд відшкодовує кошти в розмірі вкладу, включаючи відсотки, нараховані на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, але не більше суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на дату прийняття такого рішення, незалежно від кількості вкладів в одному банку. Сума граничного розміру відшкодування коштів за вкладами не може бути меншою 200 000 гривень. Адміністративна рада Фонду не має права приймати рішення про зменшення граничної суми відшкодування коштів за вкладами.

Згідно ч. 4 ст. 26 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» (в редакції, чинній на момент спірних правовідносин), Фонд не відшкодовує кошти: 1) передані банку в довірче управління; 2) за вкладом у розмірі менше 10 гривень; 3) за вкладом, підтвердженим ощадним (депозитним) сертифікатом на пред'явника; 4) розміщені на вклад у банку особою, яка була членом спостережної (наглядової) ради, правління (ради директорів), ревізійної комісії банку, якщо з дня її звільнення з посади до дня прийняття Національним банком України рішення про віднесення такого банку до категорії неплатоспроможних не минув один рік; 5) розміщені на вклад у банку особою, яка надавала банку професійні послуги як аудитор, юридичний радник, суб'єкт оціночної діяльності, якщо ці послуги мали безпосередній вплив на виникнення ознак неплатоспроможності банку і якщо з дня припинення надання послуг до дня прийняття Національним банком України рішення про віднесення такого банку до категорії неплатоспроможних не минув один рік; 6) розміщені на вклад власником істотної участі банку; 7) розміщені на вклад особою, яка на індивідуальній основі отримує від банку проценти за вкладом на більш сприятливих договірних умовах, ніж звичайні, або має інші фінансові привілеї від банку; 8) за вкладом у банку, якщо такий вклад використовується вкладником як засіб забезпечення виконання іншого зобов'язання перед цим банком, у повному обсязі вкладу до дня виконання зобов'язань; 9) за вкладами у філіях іноземних банків; 10) за вкладами у банківських металах.

За правилами ч. 1-3 ст. 27 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» передбачено, що уповноважена особа Фонду складає перелік вкладників та визначає розрахункові суми відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду відповідно до вимог цього Закону та нормативно-правових актів Фонду станом на день отримання рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.

Уповноважена особа Фонду протягом трьох днів з дня отримання Фондом рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку формує повний перелік вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду, із визначенням сум, що підлягають відшкодуванню.

Уповноважена особа Фонду зазначає у переліку вкладників суму відшкодування для кожного вкладника, яка розраховується виходячи із сукупного обсягу всіх його вкладів у банку та нарахованих процентів. Нарахування процентів за вкладами припиняється з дня прийняття рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.

Згідно з ч. 5 ст. 27 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» протягом шести днів з дня отримання Фондом рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку виконавча дирекція Фонду затверджує реєстр вкладників для здійснення виплат відповідно до наданого уповноваженою особою Фонду переліку вкладників. Фонд публікує оголошення про відшкодування коштів вкладникам у газетах «Урядовий кур'єр» або «Голос України» та на своїй офіційній сторінці в мережі Інтернет не пізніше ніж через сім днів з дня отримання Фондом рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.

Частина 6 ст. 27 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» визначає, що уповноважена особа Фонду протягом трьох днів з дня отримання Фондом рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію формує перелік вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до частини четвертої статті 26 цього Закону.

Відповідно до п. 3-5 розділу III Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 09.08.2012 р. № 14 (далі по тексту - Положення) уповноважена особа Фонду протягом трьох днів з дня отримання Фондом рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку формує та подає до Фонду повний перелік вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду (додаток 8), із визначенням сум, що підлягають відшкодуванню (далі - Перелік), перелік вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до пунктів 4-6 частини четвертої статті 26 Закону, а також перелік осіб, які на індивідуальній основі отримують від банку проценти за вкладом на більш сприятливих договірних умовах, ніж звичайні, або мають інші фінансові привілеї від банку.

Перелік складається станом на день отримання рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку і включає суму відшкодування для кожного вкладника, яка розраховується, виходячи із сукупного обсягу всіх його вкладів у банку та нарахованих процентів (зменшених на суму податку), але не більше суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на дату прийняття такого рішення, незалежно від кількості вкладів в одному банку. Визначений у Переліку залишок гарантованої суми надається з урахуванням розрахункових сум, сплачених вкладнику протягом дії тимчасової адміністрації у неплатоспроможному банку. Якщо вкладник не отримав свої вклади у межах граничного розміру суми відшкодування протягом дії тимчасової адміністрації за рахунок цільової позики Фонду, така сума відшкодування включається до Переліку. Перелік складається в алфавітному порядку за прізвищами вкладників та подається до Фонду на паперових та електронних носіях разом із супровідним листом. Інформація про вкладника в Переліку має забезпечувати його ідентифікацію відповідно до законодавства. Перелік на паперових носіях (пронумерованих, прошитих) засвідчується підписом уповноваженої особи Фонду та відбитком печатки банку, що ліквідується, на електронних носіях подається на CD-дисках у csv файлі. Дані на паперових та електронних носіях повинні бути ідентичними.

Відповідно до п. 6 розділу III Положення передбачено, що протягом процедури ліквідації уповноважена особа Фонду може надавати до Фонду додаткову інформацію про вкладників стосовно: зменшення (збільшення) кількості вкладників, яким необхідно здійснити виплати відшкодування; зміни розміру належних їм сум; зміни особи вкладника; змін реквізитів вкладників; змін розміру сум разом із змінами реквізитів вкладників.

Як передбачено у п. 2, 3 розділу IV Положення, Фонд складає на підставі Переліку загальний Реєстр вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду, за формою, наведеною у додатку 11 до цього Положення (далі - Загальний Реєстр). Загальний Реєстр складається на паперових та електронних носіях. Загальний Реєстр на паперових носіях (пронумерованих, прошитих) підписується відповідальною особою, яка його склала, та засвідчується підписом директора-розпорядника та відбитком печатки Фонду, на електронних носіях - на CD-дисках у csv файлі. Дані на паперових та електронних носіях повинні бути ідентичними.

Наведені норми законодавства вказують, що процедура визначення вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами, включає наступні етапи: 1) складення уповноваженою особою Фонду переліку вкладників та визначення розрахункових сум відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду; 2) передача уповноваженою особою Фонду сформованого переліку вкладників до Фонду; 3) складення Фондом на підставі отриманого переліку вкладників Загального Реєстру; 4) затвердження виконавчою дирекцією Фонду Загального реєстру. При цьому уповноважена особа може надавати Фонду протягом процедури ліквідації додаткову інформацію про вкладників, зокрема щодо збільшення кількості вкладників, яким необхідно здійснити виплати відшкодування.

Як встановлено у п. 1 ч. 5 ст. 36 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» , під час тимчасової адміністрації не здійснюється задоволення вимог вкладників та інших кредиторів банку.

Згідно з п. 1 ч. 6 ст. 36 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» обмеження, встановлене пунктом 1 частини п'ятої цієї статті, не поширюється на зобов'язання банку щодо: виплати коштів за вкладами вкладників за договорами, строк яких закінчився, та за договорами банківського рахунку вкладників. Зазначені виплати здійснюються в межах суми відшкодування, що гарантується Фондом в національній валюті України.

Відповідно до ст. 37 Закону, уповноважена особа Фонду має право, зокрема, продовжувати, обмежувати або припиняти здійснення банком будь-яких операцій.

Закон України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» визначає повноваження уповноваженої особи Фонду під час дії тимчасової адміністрації. Зокрема, ст. 38 Закону передбачає, що протягом дії тимчасової адміністрації уповноважена особа Фонду зобов'язана забезпечити перевірку правочинів (у тому числі договорів), вчинених (укладених) банком протягом одного року до дня запровадження тимчасової адміністрації банку, на предмет виявлення правочинів (у тому числі договорів), що є нікчемними з підстав, визначених частиною третьою цієї статті.

Положеннями ч. 4 ст. 38 Закону передбачено, що уповноважена особа Фонду протягом дії тимчасової адміністрації, а також протягом ліквідації повідомляє сторони за договорами, зазначеними у частині другій статті 38 цього Закону, про нікчемність цих договорів та вчиняє дії щодо застосування наслідків нікчемності договорів.

Таким чином, вказаними нормами закону визначено як обов'язок Уповноваженої особи, у визначені строки, скласти перелік вкладників, які мають право на відшкодування коштів за рахунок Фонду, так і обов'язок, протягом дії тимчасової адміністрації, забезпечити перевірку правочинів на предмет виявлення правочинів (у тому числі договорів), що є нікчемними.

Як визначено ч. 4 ст. 38 Закону, повідомлення стороні, про визначення договору нікчемним, може бути направлено Уповноваженою особою Фонду протягом дії тимчасової адміністрації, а також протягом ліквідації. На час розгляду справи ліквідація Банку не завершилась.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» право на відшкодування коштів за вкладом гарантується Фондом кожному вкладнику. Пунктом 4 ч. 1 ст. 2 цього Закону дається визначення вкладника - фізична особа (у тому числі фізична особа-підприємець), яка уклала або на користь якої укладено договір банківського вкладу (депозиту), банківського рахунку або яка є власником іменного депозитного сертифіката, а п. 3 ч. 1 ст. 2 наводиться визначення терміну «вклад» - кошти в готівковій або безготівковій формі у валюті України або в іноземній валюті, які залучені банком від вкладника (або які надійшли для вкладника) на умовах договору банківського вкладу (депозиту), банківського рахунку або шляхом видачі іменного депозитного сертифіката, включаючи нараховані відсотки на такі кошти.

Зі змісту наведених положень Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» вбачається, що для отримання статусу вкладника за цим Законом, фізична особа або фізична особа-підприємець повинна укласти або на її користь повинен бути укладений один із наведених договорів, - банківського вкладу (депозиту) або банківського рахунку, - або бути власником іменного депозитного сертифіката.

Наданими позивачкою документами підтверджується укладання нею і ПАТ Банк Київська Русь договору банківського рахунку та договору банківського вкладу, що підтверджує її статус вкладника в розумінні Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» . Джерело надходження коштів на вклад не має значення для віднесення чи не віднесення коштів до категорії вкладу, оскільки, згідно п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» , вкладом є грошові кошти як залучені банком безпосередньо від вкладника, так і ті, які надійшли для вкладника зокрема на умовах договору банківського рахунку.

Як встановлено судом, 18.03.2015 р. між позивачкою та ПАТ Банк Київська Русь укладено договір на відкриття та обслуговування поточного рахунку №2630871573001, за яким на ім'я позивачки відкрито поточний рахунок в національній валюті.

За умовами п.2.1. договору №4501-62.4 від 18.03.2015 р. вкладник надає, а Банк приймає на зберігання грошові кошти у формі депозитного вкладу у сумі 92 000 грн. Пунктом 2.2. встановлено, що для розміщення вкладу Банк відкриває вкладнику рахунок №2630871573001 в день підписання договору.

Як визнано відповідачем, з виписки про перерахування грошових коштів на рахунок позивачки в ПАТ "Банк Київська Русь слідує, що від СФГ Глорія код 31320551 надійшли грошові кошти у розмірі 92 000 грн. на рахунок позивачки, призначення платежу- надання безвідсоткової допомоги згідно договору.

Згідно ч. 1 ст. 1066 ЦК України, за договором банківського рахунка банк зобов'язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові (володільцеві рахунка), грошові кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком.

Відповідно до ч. 1 ст. 1070 ЦК України, за користування грошовими коштами, що знаходяться на рахунку клієнта, банк сплачує проценти, сума яких зараховується на рахунок, якщо інше не встановлено договором банківського рахунка або законом.

За умовами договору від 18.03.2015 р.№4501-62.4 передбачено обов'язок Банку відкрити позивачці рахунок та здійснювати його обслуговування.

Відповідно до п. 1.37 ст. 1 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» , розрахунково-касове обслуговування - послуги, що надаються банком клієнту на підставі відповідного договору, укладеного між ними, які пов'язані із переказом коштів з рахунка (на рахунок) цього клієнта, видачею йому коштів у готівковій формі, а також здійсненням інших операцій, передбачених договорами.

Відповідачем 1 не надано суду доказів визнання правочинів, укладених між позивачкою та Банком, нікчемними.

Таким чином кошти, які знаходяться на депозитному рахунку позивачки, відносяться до категорії вкладу.

У зв'язку з викладеним, суд дійшов висновку, що позивачка є добросовісним вкладником ПАТ Київська Русь , яка підлягає включенню до переліку вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.

Разом з тим з наявних матеріалів справи не вбачається, що за рахунками відкритими на ім'я позивачки в банку, операції щодо виплати тимчасово обмежені на час тимчасової адміністрації у зв'язку із перевіркою операцій; будь-яких підстав відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» для обмеження ОСОБА_1 у праві на отримання коштів за вкладом відповідачем - уповноваженою особою Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на проведення тимчасової адміністрації ПАТ Банк Київська Русь ОСОБА_2 не наведено.

З таких підстав суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для не- включення позивачки до списку вкладників, які отримують кошти в межах гарантованої суми за рахунок цільової позики Фонду, що також вказує на необхідність зобов'язання відповідача №1- Уповноважену особу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ "Банк "Київська Русь" ОСОБА_2 надати ФГВФО додаткову інформацію про вкладника ОСОБА_1 стосовно належних до відшкодування останній 92000 грн. згідно договору від 18.03.2015 р. №4501.62.4 за рахунок Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.

Натомість суд не знаходить підстав для задоволення вимог позивачки в частині визнання протиправними дій Уповноваженої особи ФГВФО на ліквідацію ПАТ "Банк "Київська Русь" по невключенню позивачки до переліку вкладників ПАТ "Банк "Київська Русь", оскільки в даному випадку протиправними є не дії, а бездіяльність відповідача по невключенню ОСОБА_1 до списку вкладників, однак такої вимоги позивачка не заявляла, а суд не знаходить за необхідне вийти за межі заявлених позовних вимог.

Суд також вважає безпідставною та передчасною вимогу ОСОБА_1 про зобов'язання відповідача №2- Фонд гарантування вкладів фізичних осіб здійснити необхідні дії для включення позивачки до Загального реєстру вкладників ПАТ "Банк "Київська Русь", які мають право на отримання відшкодування з урахуванням того, що у відповідності до Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб та Положення про порядок відшкодування ФГВФО коштів за вкладами, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду від 09.08.2012 р. №14, зареєстрованого в Мін?юсті 07.09.2012 р. за №1548/21860 виплати відшкодування коштів вкладникам здійснюються на підставі затвердженого в установленому порядку Реєстру. Єдиною підставою для включення позивачки до загального реєстру має бути наявність її у складеному уповноваженою особою переліку вкладників (ч.5 ст.27 Закону) або в наданій уповноваженою особою додатковій інформації про вкладників, що передбачено п.6 розділу III Положення про порядок відшкодування ФГВФО коштів за вкладами, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду від 09.08.2012 р. Оскільки в Загальному реєстрі, складеному Уповноваженою особою ОСОБА_2 позивачка була відсутня, до переліку вкладників не віднесена, додаткової інформації від Уповноваженої особи ОСОБА_2 відносно ОСОБА_1 не надходило, у Фонду були відсутні законні підстави для включення її до Загального реєстру.

В цій частині вимоги ОСОБА_1 є передчасними та такими, що заявлені на майбутнє.

Згідно ч.1 ст.6 КАСУ, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутися до суду, якщо вважає, що рішеннями, дією чи бездіяльністю порушені її права, свободи та інтереси.

Судом встановлено, що ні рішенням, ні дією ні бездіяльністю ФГВФО права та інтереси позивачки порушені не були, а відтак її вимоги в цій частині задоволенню не підлягають. Крім того, суд звертає увагу, що у разі подання Уповноваженою особою до Фонду додаткової інформації відносно позивачки відповідні заходи щодо неї будуть вжиті Фондом автоматично, згідно Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб".

З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд прийшов до висновку, що позивачка частково довела суду ті обставини, на які посилається в обґрунтування своїх вимог і тому вони підлягають частковому задоволенню, з обранням ефективного механізму захисту її прав відповідно до положень ст. 164 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 70, 71, 86, 122, 128, 159-164 КАС України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов'язати Уповноважену особу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ "Банк "Київська Русь" ОСОБА_2 надати Фонду гарантування вкладів фізичних осіб додаткову інформацію про вкладника ОСОБА_1 стосовно належних до відшкодування останній 92000 грн. згідно договору від 18.03.2015 р. №4501.62.4 .

У задоволенні решти позовних вимог,-відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Брагіна О.Є.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54676060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3867/15

Постанова від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 30.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Постанова від 23.10.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні