Постанова
від 26.03.2008 по справі 2-а-39/2008
ВОЛОДАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-39, 2008 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.03.2008р. Володарський район ний суд Київської області

в складі:

головуючого судді Юзвик М . М. .,

при секретарі Поліщук В. М ,

розглянувши справу за адмі ністративним позовом ОСО БА_1

до Управління праці та соці ального захисту населення Во лодарської районної державн ої адміністрації

про визнання незаконною ві дмову суб'єкта владних повно важень вчинити певні дії та с тягнення

недоотриманої допомоги на оздоровлення ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач 20.02.2008 року звернувся до суду з вказаним позовом мо тивуючи тим, що він є учасник ом ліквідації наслідків авар ії на ЧАЕС 2 категорії і згідно законодавства має право на щ орічну грошову допомогу на о здоровлення в розмірі 5 мінім альних заробітних плат, розм ір якої визначається на моме нт виплати, але відповідачем виплачено вказану допомогу за 2004-2007 роки у значно нижчому ро змірі. Оскільки відповідач в ідмовляється провести допла ту вказаної грошової допомог и, то позивач просить суд виз нати незаконною відмову Упра вління праці та соціального захисту населення Володарсь кої районної державної адмін істрації щодо виплати недоот риманої суми одноразової доп омоги на оздоровлення та стя гнути з відповідача на його к ористь 6296 грн. 60 коп. недоотрима ної допомоги на оздоровлення за 2004 - 2007 роки.

В судовому засіданні позив ач підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини ви кладені у позові.

Представник відповідача п роти позову заперечував.

Заслухавши пояснення пози вача, представника відповід ача, оглянувши матеріали спр ави, суд приходить до висновк у, що позов підлягає до задов олення.

Так, по справі встановлено , що позивач є учасником лікв ідації наслідків аварії на Ч АЕС 2 категорії, що стверджує ться копією посвідчення сері ї НОМЕР_1 (а.с. 5).

Відповідно до ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" передбачена щорічна допомога на оздоров лення учасникам ліквідації н аслідків аварії на ЧАЕС - п"ять мінімальних заробітних плат . Розмір мінімальної заробіт ної плати визначається на мо мент виплати. Щорічна допомо га на оздоровлення виплачуєт ься громадянам за місцем їх п роживання органами соціальн ого захисту населення.

Судом встановлено, що відп овідачем виплата щорічної до помоги на оздоровлення позив ачу проведена у слідуючих ро змірах : за 2004 рік - 26 грн. 70 коп.3а 2005 рік - 26 грн. 70 коп.3а2006рік-100грн. за 2007 рік-100 грн.

Ці обставини підтверджуют ься довідкою управління (а.с. 8-9) та не оспорюються відповід ачем.

Зазначена допомога на оздо ровлення виплачується управ лінням соцзахисту населення в тих

розмірах, які встановлені постановою KM України від 26.07.1996 р оку за № 836 "Про компенсаційні в иплати особам, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період до 2005 рок у, та постановою KM України від 12.07.2005 року за № 562 "Про щорічну доп омогу на оздоровлення громад янам, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи" за період з 2005 року.

Позивач просить суд стягну ти з відповідача на його кори сть недоплачену суму однораз ової допомоги на оздоровленн я виходячи з розміру мінімал ьної заробітної плати на мом ент виплати.

В своїх письмових заперече ннях проти позову відповідач посилається на те, що щорічн а допомога на оздоровлення в иплачувалася згідно ст. 62 Зак ону України „Про статус та со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи", його застосування проводиться у порядку визначеному Кабінет ом Міністрів України, рішенн я якого є обов'язковими для ви конання міністерствами та ін шими центральними органами в иконавчої влади України місц евими органами державної вла ди, всіма суб'єктами господар ювання незалежно від їх відо мчої підпорядкованості та фо рм власності. А саме в розміра х, які визначені КМУ виходячи з реальних можливостей Держ авного бюджету України згідн о з бюджетними призначеннями і враховуючи ст. 95 Конституц ії України.

Управління праці та соціал ьного захисту населення Воло дарської районної державної адміністрації є розпорядник ом коштів, які виділяються на виконання Чорнобильських пр ограм згідно Закону України „Про Державний бюджет Україн и на 2007 рік" та проводить виплат и відповідно до кошторисних призначень та паспортів бюдж етних програм затверджених н а рік, тому виплатити позивач у вказану суму управління пр аці та соціального захисту н аселення не має можливості в зв"язку з відсутністю коштів . Такі виплати не передбачені кошторисом та не закладені в Державному бюджеті.

Але з цими запереченнями ві дповідача суд не може погоди тися з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

За ст. 113 Конституції Україн и KM України у своїй діяльності керується Конституцією і за конами України, актами Прези дента України.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Розмір допомоги на оздоров лення, визначений вказаними вище постановами KM України, с уперечить вимогам ст. 48 Закон у та іншим нормам Законів.

Так, відповідно до ст. 89 Зако ну України "Про Державний бюд жет України на 2004 рік" з 1 січня

2004 року розмір мінімально ї заробітної плати встановле ний на рівні 205 грн. на місяць, з 1 вересня 2004

року-237 грн. на місяць.

ст. 83 Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2005 рі к" установлений з 1 січня

2005 року розмір мінімально ї заробітної плати 262 грн. на мі сяць, з 1 квітня 2005 року-290 грн., з 1 липня

2005 року-310 грн., з 1 вересня 2005 р оку-332 грн.

Згідно ст. 82 Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2006 рік" установлений з 1 січ ня

2006 року розмір мінімально ї заробітної плати 350 грн. на мі сяць, а з 1 липня 2006 року-375 грн., з 1

грудня 2006 року-400 грн. Відповід но до ст. 76 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" установлений з 1 січня 200 7 року розмір мінімальної зар обітної плати 400 грн. на місяць , з 01 квітня 2007 року - 420 грн., з 1 лип ня 2007 року - 440 грн., з 1 жовтня 2007 рок у - 460 грн.

Всі вказані Закони не мали ж одних обмежень щодо застосув ання ст. 48 Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи", я ка передбачає право позивача на щорічну допомогу на оздор овлення в розмірі 5 мінімальн их заробітних плат, а навпаки , ст. 2 вказаного вище Закону У країни "Про встановлення мін імальної заробітної плати на 2003 рік" передбачено обов'язок K M України здійснювати застос ування цих норм.

ст. 95 Конституції України, н а яку посилається представни к відповідача, передбачено, що

виключно законом про Держа вний бюджет України визначаю ться будь-які видатки держав и на загальносуспільні потре би, розмір, і цільове спрямув ання цих видатків.

Але законами про Державний бюджет України на відповідн і роки розмір вказаної допом оги не визначений, як наприкл ад, розмір одноразової грошо вої допомоги ветеранам війни , на яких поширюється чинніст ь Закону України "Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту".

Крім того, ст. 62 Закону Украї ни "Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи", на яку також пос илається відповідач запереч уючи проти позову, надає KM пра во визначати порядок застосу вання цього Закону, але не де легує йому повноважень щодо визначення розміру допомоги на оздоровлення, встановлен ої цим Законом.

Відповідно до ст. 71 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" дія положен ь цього Закону не може призуп инятися іншими законами, крі м законів про внесення змін д о цього Закону.

Слід зазначити, що дію поло жень ст. 48 вказаного Закону зу пинено на 2006 рік в частині випл ати компенсацій і допомог у р озмірах відповідно до мініма льної заробітної плати згідн о з Законом України від 20.12.2005 ро ку №3235-IV, до цього Верховна Рада України ніяких законів з цих питань не приймала.

Між тим, визначені постано вою KM № 836 розміри щорічної допо моги на оздоровлення залишал ися тривалий час незмінними, хоча розмір мінімальної зар обітної плати неодноразово з мінювався, а з 2005 року постано вою KM № 562 розмір цієї допомоги був змінений, але всупереч с т. 48 Закону він також визначен ий у твердій грошовій сумі.

Отже, оскільки закони Укра їни мають вищу юридичну силу над урядовими нормативними актами, то суд вважає, що при вирішенні даного спору підля гають застосуванню саме поло ження ст. 48 Закону "Про статус і соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи" та положення зазначених вище З аконів про встановлення розм іру мінімальної заробітної п лати, а не постанови KM України № 836 та № 562.

Згідно ч.4 СТ. 9 КАС України у р азі невідповідності нормати вно-правового акта Конституц ії України, закону України, м іжнародному договору, згода на обов'язковість якого нада на Верховною Радою України, а бо іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, яки й має вищу юридичну силу.

Отже, враховуючи наведене, управління соцзахисту насе лення повинно було виплачува ти позивачу щорічну допомогу на оздоровлення виходячи із розміру мінімальної заробіт ної плати на момент виплати.

За ст. 99 КАС України для звер нення до адміністративного с уду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлю ється річний строк, який обчи слюється з дня, коли особа ді зналася або повинна була діз натися про порушення своїх п рав, свобод чи інтересів.

Вказаний строк застосовує ться судом за умови, якщо на ц ьому наполягає одна із сторі н, на що вказано в ст. 100 КАС Укр аїни.

Представник відповідача в судовому засіданні не проси в суд застосувати вказаний с трок, і в своїх письмових зап ереченнях також на строк від повідач не посилається.

Інших строків для зверненн я до адміністративного суду по даній категорії справ ні К АС, ні

іншими законами не встанов лено.

На письмову заяву позивача від 15.02.2008 р. ( а.с. 7) було надано упр авлінням праці та соціальног о захисту населення Володарс ької районної державної адмі ністрації офіційне письмове роз'яснення щодо виплати вка заної допомоги на оздоровлен ня та відмовлено в проведенн і перерахунку цієї допомоги з тих же підстав що зазначені у запереченні проти позову, що стверджується копією зазн аченого листа за № 166 від 19.02.2008 ро ку (а.с. 11), тобто, про порушення своїх прав позивач фактично дізнався після вказаної від мови та після ознайомлення з рішеннями Верховного Суду У країни та Вищого Адміністрат ивного Суду України щодо пра ктики застосування законода вства, яке регулює порядок ви плати вказаної грошової допо моги на оздоровлення.

Таким чином, суд вважає за м ожливе визнати відмову відпо відача щодо перерахунку

вказаної грошової допомог и неправомірною та стягнути на користь позивача з відпов ідача недоотриману суму допо моги на оздоровлення із врах уванням мінімальної заробіт ної плати на момент виплати д опомоги за мінусом виплачено ї допомоги, відповідно сліду ючим розрахункам :

рік виплат фактично виплачено підлягає сплаті згідно зак ону (грн.) розмір недоотриманої суми (грн.) 2004р. 26 грн.70 коп. 205 грн. х 5 = 1025 грн. 1025 - 26, 70 = 998грн.30коп. 2005р. 26 грн. 70 коп. 310грн. х 5 = 1550 грн. 1550 - 26, 70 = ШЗгрн.30 коп. 2006р. 100 грн. 375 грн. х 5 = 1875 грн. 1875 - 100 = 1775 грн. 2007р. 100 грн. 420 грн. х5 = 2100 грн. 2100-100 = 2000 грн. Всього 253 грн.40 коп. 6550 грн. 6296 грн. 60 коп.

рік виплат фактично підлягає сплаті згідно зако ну (грн.) розмір недоотриман ої суми (грн.)

виплачено

2004р. 26 грн.70 коп. 205 грн. х 5 = 1025 г рн. 1025 - 26, 70 = 998грн.30коп.

2005р. 26 грн. 70 коп. 310грн. х5= 1550 гр н. 1550 - 26, 70 = ШЗгрн.30 коп.

2006р. ~Н)0 грн. 375 грн. х 5 = 1875 грн. 1875 - 100 = 1775 грн.

2007р. 100 грн. 420 грн. х5 = 2100 грн. 2100-100 = 2000 грн.

Всього 253 грн.40 коп. 6550 грн. 6296 грн. 60 коп.

На підставі ст. 4 Декрету КМ "Про державне мито" позивач зв ільнений від сплати судового збору на користь держави.

Керуючись ст. ст. 19, 113 Консти туції України, ст. 48, 62, 71 Закону України "Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи", ст. 89 Закон у України "Про Державний бюдж ет України на 2004 рік", ст. 83 Зако ну України "Про Державний бюд жет України на 2005 рік", 82 Закону України "Про Державний бюдже т України на 2006 рік", ст. 76 Закон у України "Про Державний бюдж ет України на 2007 рік", ст. ст. 6, 9, 17, 89, 99, 100, 158-163, 185, 186 КАС України, су д-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати відмову управлінн я праці та соціального захис ту населення Володарської ра йонної державної адміністра ції щодо перерахунку однораз ової грошової допомоги на оз доровлення ОСОБА_1 виходя чи з розміру мінімальної зар обітної плати - неправомірно ю.

Стягнути з управління прац і та соціального захисту нас елення Володарської районно ї державної адміністрації ( К иївська область смт Володарк а, вул. Коцюбинського, 13) на ко ристь ОСОБА_1 6296грн.60 коп. не доотриманої суми одноразово ї грошової допомоги за 2004-2007рік .

Від сплати держмита /судово го збору/ позивача звільнити .

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Володарський районний су д протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до суду протягом деся ти днів з дня проголошення по станови.

СудВолодарський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення26.03.2008
Оприлюднено06.07.2010
Номер документу5515702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-39/2008

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Алтухова О. С.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Алтухова О. С.

Постанова від 14.01.2008

Адміністративне

Стахановський міський суд Луганської області

Попков О.Г.

Ухвала від 30.09.2008

Адміністративне

Роздільнянський районний суд Одеської області

Панчук А.І.

Ухвала від 19.11.2008

Адміністративне

Валківський районний суд Харківської області

Бондаренко В. М.

Ухвала від 06.03.2008

Адміністративне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Дьяченко С.В.

Постанова від 26.03.2008

Адміністративне

Володарський районний суд Київської області

Юзвик М.М.

Постанова від 14.04.2008

Адміністративне

Чортківський районний суд Тернопільської області

Парфенюк Василь Іванович

Постанова від 04.02.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Волошко Т.П.

Ухвала від 15.02.2008

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Зайончковська І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні