Постанова
від 12.07.2006 по справі 4/162
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/162

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  "12" липня 2006 р.                                                                                                   справа № 4/162

За позовом     Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів    

до відповідача    Виробничого управління житлово-комунального господарства

про  стягнення штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів –2878,13 грн.  

Суддя                                             О. Г. Проскурняк

Представники:

Від позивача –Симоненко О.І.

Від відповідача – Звоздецький І.С.   

В засіданні приймали участь   

СУТЬ СПОРУ: Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів       звернувся з позовом до Виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 2878,13 грн.  

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідно до статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ встановлено, що для підприємств, установ, організацій  незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків від чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця. Далі позивач стверджує, що на підставі поданого відповідачем звіту форми 10-ПІ “Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік” середньо облікова чисельність штатних працівників складає 48 осіб, тому норматив  робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів складає 2 особи, однак на підприємстві працевлаштовано 1 інваліда. Позивач зазначає, що згідно статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ  та пунктам 3 –5 Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку сплати підприємствами ( об'єднаннями ), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів” від 28 грудня 2001 року № 1767 визначено, що підприємства де кількість працюючих інвалідів менша ніж встановлено нормативом, сплачують на користь відділення  Фонду штрафні санкції не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.  Позивач вказує, що відповідач суму штрафу за недотримання нормативу щодо працевлаштування одного інваліда не перерахував, а тому повинен сплатити на користь позивача штрафні санкції у розмірі  2878,13  грн.

Відповідач  позовні вимоги визнав у повному обсязі у сумі 2878,13 грн.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення  представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

Згідно частини 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ визначено, що для підприємств, установ, організацій  незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.

У відповідності до поданого відповідачем звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів у 2005 році середньооблікова чисельність штатних працівників складає 48 осіб, кількість працюючих інвалідів 1 особа, а норматив працюючих інвалідів становить 2 особи.

Як вбачається із означеного звіту, відповідач працевлаштував 1 інваліда при нормативі 2 інвалідів, тобто не дотримано норматив щодо працевлаштування 1 інваліда.

          Відповідно до частини першої статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ передбачено, що підприємства (об'єднання), установи і організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів (далі - Положення), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 № 314, визначено, що робоче місце інваліда - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда (пункт 1); робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда (пункт 3); підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів (пункт 5).

Пунктом 14 Положення встановлено, що підприємства, зокрема, у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів; інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідач не надав суду доказів, створення п'яти робочих місц для працевлаштування інваліда, інформування державної служби зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення фонду соціального захисту інвалідів про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та про вільні робочі місця і вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів.

При цьому, частиною першою статті 18 Закону № 875 і пунктом 10 Положення передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК. Позивачем не надано суду доказів направлення інвалідів для працевлаштування на  товариство.

Відповідно до пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку сплати підприємствами ( об'єднаннями ), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів” від 28 грудня 2001 року № 1767 визначено, що штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно до 15 квітня року, що настає за звітним.

Відповідач не надав суду доказів, які витребувані ухвалою від 29 червня 2006 року, а тому суд дійшов висновку, що відповідач не створив п'ять робочих місць для працевлаштування інвалідів та не дотримався нормативу щодо кількості працюючих інвалідів, а тому порушив вимоги частини 1 статті 19 означеного Закону і самостійно до 15 квітня року, що настає за звітним не сплатив штрафні санкції. Отже, відповідач  зобов'язаний сплатити на користь позивача штрафні санкції у розмірі середньої річної заробітної плати за одне робоче місце не зайняте інвалідом у сумі  2878,13 грн.

За таких обставин, суд дійшов висновку позов задовольнити.   

Керуючись статтями 94, 158, 160 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд —

П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Виробничого управління житлово-комунального господарства, вул. Незалежності, 45, місто Заставна, Чернівецька область, код 33089761, р/р 260024346 в АППБ “Аваль”, МФО 356464 на користь Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вулиця Червоноармійська, 87, місто Чернівці, код 23246436, р/р 31217230600002 у ВДК м. Чернівці, МФО 856135 —2878,13 грн. штрафних санкцій.

3.          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення строку. У разі подання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Відповідно до статті 185, частини першої - третьої, п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України сторони, які беруть участь у справі,  мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю  або частково шляхом подання апеляційної заяви або апеляційної скарги, які подаються в апеляційну інстанцію через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржувану постанову. Заява   про   апеляційне  оскарження  постанови  суду  першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 60 цього Кодексу—з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений  для подання заяви про апеляційне оскарження.         

Суддя                                                                                           О. Г.Проскурняк

Дата ухвалення рішення12.07.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу57919
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/162

Ухвала від 14.12.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем'як Валентина Миколаївна

Ухвала від 28.11.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Ухвала від 24.11.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Дем`як Валентина Миколаївна

Постанова від 19.04.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Постанова від 26.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Вовк П.В.

Судовий наказ від 06.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 13.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 15.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 26.04.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

Ухвала від 05.04.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Андрєєва Е.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні