Ухвала
від 06.07.2016 по справі 802/881/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

06 липня 2016 р. Справа № 802/881/16-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сала П.І.,

суддів Альчука М.П., Дончика В.В.,

за участю

секретаря судового засідання Волощук А.М.,

представника позивача Яременка О.І.,

представника відповідача Зюбанова В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Струм-сервіс"

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Струм-сервіс" (далі - ТОВ "Струм-сервіс") до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України) про визнання протиправним та скасування рішення № 000505 від 20.01.2016 року про застосування до позивача фінансових санкцій у розмірі 3 570 270 грн. згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення було прийняте відповідачем на підставі Акту про результати фактичної перевірки від 14.05.2015 року № 1/21/32899490, яка проводилась посадовими особами Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - Вінницька ОДПІ).

При цьому у розпорядженні суду немає належним чином засвідчених копій вказаного акту перевірки та інших документів, які стосуються проведення Вінницькою ОДПІ фактичної перевірки ТОВ "Струм-сервіс".

Водночас такі документи можуть мати істотне значення для правильного вирішення справи та ухвалення законного і обґрунтованого рішення.

Відтак з власної ініціативи судом на розгляд учасників процесу поставлене питання про залучення до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних позовних вимог на предмет спору на стороні відповідача Вінницької ОДПІ, а також про витребування у неї та у відповідача тих документів, які пов'язані з проведенням фактичної перевірки позивача.

Заперечень щодо цього від представників сторін не надійшло.

Вирішуючи дане процесуальне питання, суд керується наступними мотивами.

Частиною 2 статті 53 КАС України визначено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача у будь-який час до закінчення судового розгляду, якщо рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням осіб, які беруть участь у справі. Якщо адміністративний суд при прийнятті позовної заяви, підготовці справи до судового розгляду або під час судового розгляду справи встановить, що судове рішення може вплинути на права і обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Судом встановлено, що оскаржуване рішення про застосування фінансових санкцій було прийняте відповідачем на підставі Акту Вінницької ОДПІ про результати фактичної перевірки від 14.05.2015 року № 1/21/32899490 та з урахуванням висновків цієї перевірки.

Отже, є достатні підстави вважати, що рішення в адміністративній справі може вплинути на права та інтереси Вінницької ОДПІ, оскільки для надання правової оцінки рішенню ДФС України № 000505 від 20.01.2016 року, яке позивач просить визнати протиправним та скасувати, суду насамперед необхідно буде надати оцінку висновкам Вінницької ОДПІ за результатами фактичної перевірки ТОВ "Струм-сервіс".

З огляду на викладене Вінницьку ОДПІ слід залучити до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Також суд зазначає, що особливість адміністративного судочинства полягає у більш активній ролі суду. Саме на суд покладено обов'язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного і повного з'ясування обставин у справі. Тобто адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб ухвалити законне та обґрунтоване рішення.

Принцип офіційності зокрема реалізований у ч. 4 ст. 11 КАС України, якою передбачено обов'язок суду вживати заходи для повного з'ясування усіх обставин у справі.

Крім того, відповідно до ч. 1, 2 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

В силу положень ч. 4 ст. 71 КАС України суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали.

З огляду на вищезазначені норми процесуального права, для забезпечення повного, всебічного та об'єктивного з'ясування істотних для справи обставин і постановлення законного та обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про необхідність витребування з Вінницької ОДПІ належним чином засвідчених копій усіх матеріалів, що стосуються проведення фактичної перевірки ТОВ "Струм-сервіс", зокрема Акту про результати фактичної перевірки від 14.05.2015 року № 1/21/32899490 та додатки до нього.

Також з ДФС України слід витребувати належним чином засвідчені копії висновків Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Міндоходів України від 13.02.2015 року № 142005802, від 19.12.2014 року № 7378/94-94-58-02 та Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України від 19.03.2015 року № 558/99-99-25-04-03-18, від 05.01.2015 року № 3/99-99-25-04 - 03-18, посилання на які міститься у пункті 2.6 Акту про результати фактичної перевірки ТОВ "Струм-сервіс" від 14.05.2015 року № 1/21/32899490.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 150 КАС України суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених цим Кодексом, а також у разі неможливості розгляду справи у зв'язку з необхідністю заміни судді (в результаті задоволення заяви про відвід чи з інших причин) або залучення до участі у справі інших осіб. Суд оголошує перерву у зв'язку з необхідністю одержання нових доказів або в інших необхідних випадках. Тривалість перерви встановлюється судом залежно від обставин розгляду справи.

Відтак у зв'язку із залученням третьої особи та необхідністю одержання судом додаткових доказів розгляд справи належить відкласти.

Керуючись ст.ст. 11, 53, 69, 70, 71, 79, 150, 156, 160, 165, 254 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

На підставі ч. 2 ст. 53 КАС України залучити до участі у цій адміністративній справі як третю особу, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача Вінницьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області (далі - Вінницька ОДПІ).

Витребувати з Вінницької ОДПІ і зобов'язати її у строк до 25.07.2016 року надати суду належним чином засвідчені копії усіх матеріалів, що стосуються проведення фактичної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Струм-сервіс", зокрема Акт про результати фактичної перевірки від 14.05.2015 року № 1/21/32899490 та додатки до нього.

Витребувати з Державної фіскальної служби України і зобов'язати її у строк до 25.07.2016 року надати суду належним чином засвідчені копії висновків Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Міндоходів України від 13.02.2015 року № 142005802, від 19.12.2014 року № 7378/94-94-58-02 та Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України від 19.03.2015 року № 558/99-99-25-04-03-18, від 05.01.2015 року № 3/99-99-25-04 - 03-18, посилання на які міститься у пункті 2.6 Акту про результати фактичної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Струм-сервіс" від 14.05.2015 року № 1/21/32899490.

У зв'язку із залученням третьої особи та необхідністю одержання судом додаткових доказів розгляд справи відкласти на 14:00 год. 02.08.2016 року.

Копію ухвали надіслати для відома та виконання Вінницькій ОДПІ (29027, м. Вінниця, вул. Костянтина Василенка, 21) та Державній фіскальній службі України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8).

Звернути увагу відповідача на положення ч. 2 ст. 71 КАС України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України ухвали суду, які не можуть бути оскаржені, набирають законної сили з моменту постановлення.

Головуючий суддя Сало Павло Ігорович

Судді Альчук Максим Петрович

Дончик Віталій Володимирович

Дата ухвалення рішення06.07.2016
Оприлюднено11.07.2016
Номер документу58783816
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —802/881/16-а

Постанова від 19.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 27.10.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 09.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 15.08.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 13.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні