Постанова
від 05.07.2016 по справі 802/3853/15-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/3853/15-а

Головуючий у 1-й інстанції: Чернюк А.Ю.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

05 липня 2016 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Гонтарука В. М.

суддів: Граб Л.С. Білої Л.М.

секретар судового засідання: Томашук А.В.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_2

представників відповідача: ОСОБА_3

ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2015 року у справі за адміністративним позовом обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Правильний вибір" до Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання неправомірним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

В листопаді 2015 року позивач звернувся в суд з позовом до Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання неправомірним та скасування рішення.

24 грудня 2016 року постановою Вінницького окружного адміністративного суду адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із даним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Представник позивача в судовому засіданні заперечував проти вимог апеляційної скарги та просив суд апеляційної інстанції відмовити в її задоволенні, а рішення суду залишити без змін.

Представники відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримали, просили суд її задовольнити, скасувати рішення суду першої інстанції та прийняте нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, пояснення сторін, заслухавши суддю-доповідача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, а рішення суду першої інстанції - скасувати, та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні адміністративного позову, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців обслуговуючий кооператив «Житлово-будівельний кооператив «Правильний вибір» зареєстрований 04.08.2015 року за №11741020000013378, за адресою вул. Володарського, 41, м. Вінниця, Вінницька обл., 21050, ідентифікаційний код 39929531. Організаційно - правова форма - обслуговуючий кооператив. Основний вид діяльності - комплексне обслуговування об'єктів. (а.с.6).

30 вересня 2015 року з метою включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій ОК «ЖБК» «Правильний вибір» звернувся з листом до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області.

В той самий день Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області надала відповідь про відсутність підстав для внесення ОК «ЖБК» Правильний вибір» до реєстру неприбуткових установ та організацій, на підставі того, що у статуті організації наведені види діяльності, які передбачають проведення господарської діяльності (проектування, будівництво, здійснення усіх видів ремонтних робіт), що може бути спрямовано на отримання прибутку та відсутні в статуті заборони щодо розподілу отриманих доходів (прибутків) серед засновників (учасників), членів такої організації та передачі активів іншим неприбутковим організаціям у разі ліквідації.

Водночас, у відповіді зазначено, що 13 серпня 2015 року набрав чинності Закон України № 652 від 17.07.2015 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», яким розширюється перелік суб'єктів господарювання неприбуткових підприємств, установ, організацій, які не є платниками податку на прибуток підприємств, та вносяться зміни до порядку їх оподаткування податку на прибуток.

Також, 30.09.2015р. відповідачем прийнято рішення №1502284600502 щодо відмови позивачу у включенні відомостей до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Не погоджуючись із даним рішенням, голова правління Обслуговуючого кооперативу «Житлово - будівельний кооператив «Правильний вибір» ОСОБА_5 звернувся до Головного управління ДФС у Вінницькій області із первинною скаргою від 08 жовтня 2015 року (вхідний №1076/10/02-32 Головного управління ДФС у Вінницькій області від 08 жовтня 2015 року) на рішення Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області від 30.09.2015 р. №1502284600502 щодо відмови у включенні відомостей про ОК «ЖБК» Правильний вибір» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Рішенням про результати розгляду первинної скарги від 26.10.2015 року Головним управлінням ДФС у Вінницькій області залишено без змін рішення Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області від 30.09.2015 № 1502284600502 (а.с.16-18).

Вважаючи рішення відповідача неправомірним, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2015 року адміністративний позов задоволено.

Колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з таким рішенням суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п.2 Розділу 2 Положення неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Міністерства фіннсів України від 24.01.2013 року № 37, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2013 року за № 267/22799, для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до територіального органу ДПС нижчого рівня за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копії установчих документів.

П.5 розділу 2 Положення, передбачено включення реєстром наступні види відомостей про неприбуткові установи та організації:

ідентифікаційні - найменування та код за ЄДРПОУ неприбуткової установи та організації;

довідкові- відомості про місцезнаходження, телефон неприбуткової установи організації, прізвища, імена та по батькові керівника, головного бухгалтера, засновників, реєстраційні номери облікової картки платника податків або серії та номери їх паспортів (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний територіальний орган ДПС нижчого рівня і мають відмітку у паспорті);

економічні- відомості, які характеризують фінансово - економічні показники господарської діяльності неприбуткової установи та організації і справляння податку на прибуток.

Як встановлено судом апеляційної інстанції реєстраційна заява ОК «ЖБК» Правильний вибір» подана з порушенням вимог Положення, а саме:

не позначено вибір поля " ДІЯ";

в розділі 4 не заповнено " організаційно - правова форма";

недостовірно зазначено особу головного бухгалтера;

відомості про засновників юридичних осіб.

За змістом п.п.133.4.6. п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені: житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства). Не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Колегія суддів звертає увагу, що зі змісту вищезазначеної правової норми вбачається, що такого виду неприбуткової організації як обслуговуючий кооператив в переліку немає.

Відповідно до п.133.4.1. ст.133 Податкового кодексу України неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

Пунктом 133.4.2. ст.133 ПК України визначено, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Відповідно до п.п. 133.4.5 ст.133 Податкового кодексу України , порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з реєстру встановлює Кабінет Міністрів України.

Пунктом 34 підрозділу 4 розділу ХХ " Перехідні положення", установлено, що затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України № 37 від 24 січня 2013 року.

Законом № 652 від 17.07.2015 року внесено зміни до Податкового кодексу України саме щодо оподаткування неприбуткових організацій.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що даним Законом внесено зміни не до порядку реєстрації юридичних осіб, а саме вказані зміни полягають в критеріях відбору організацій, які можуть бути неприбутковими.

Також, однією із підстав відмови відповідачем в задоволенні заяви про внесення позивача до реєстру неприбуткових організацій була відсутність в установчих документах організації заборони розподілу отриманих доходів серед засновників (учасників), членів такої організації.

Колегія суддів підтримує доводи апелянта в цій частині зважаючи на наступне.

Як вбачається з позовної заяви позивач вважає, що оскільки реєстрація ОК "ЖБК" "Правильний вибір" та затвердження статуту даного кооперативу відбулось 04 серпня 2015 року, а саме до внесення змін до Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» від 17.07.2015р., який набрав законної сили 13.08.2015 року, тому необхідно застосовувати положення Податкового кодексу України в цій частині у попередній редакції.

Однак суд апеляційної інстанції, не погоджується з такою позицією позивача та суду першої інстанції, враховуючи слідуюче.

Як встановлено з матеріалів справи, реєстраційна заява ОК "ЖБК" "Правильний вибір" подавалась 31.08.2015 року, тобто вже в той час коли діяли зміни внесені до Податкового кодексу України відповідно до вищезазначеного закону, згідно до яких є обов'язковою вимога щодо внесення в установчі документи неприбуткових організацій заборони розподілу отриманих доходів серед засновників (учасників), членів такої організації.

Провівши аналіз вищенаведених нормативно - правових актів щодо їх застосування, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що оскільки заява ОК «ЖБК» Правильний вибір» про включення до реєстру неприбуткових організацій була подана 31.08.2015 року, тому до вказаних правовідносин мали б застосовуватись норми закону, які діяли під час її подання.

Враховуючи вищенаведені правові норми колегія суддів приходить до висновку, що оскільки саме на підставі реєстраційної заяви відбувається включення до реєстру неприбуткових організацій, а на момент її подачі вже діяли нові зміни і нові критерії для отримання статусу неприбуткової організації, тому підстави для включення даної організації до Реєстру неприбуткових організацій відсутні.

Також, у відповідності до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

В судовому засіданні представниками апелянта доведено обґрунтованість та законність прийнятого рішення від 30.09.2015 року.

На підставі вищевикладеного суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області № 2857/02-28-15-3 від 30.09.2015 року прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Також, колегія суддів звертає увагу на те, що під час винесення рішення по справі судом першої інстанції не було враховано уточнені позовні вимоги представника позивача, згідно до яких останнім було змінено найменування ОК "ЖБК" "Правильний вибір" на ОК "ЖБК" "Правильний вибір 1".

Враховуючи вищезазначені обставини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції не в повній мірі належно дав оцінку усім вказаним обставинам та зібраним по справі доказам, в деяких випадках помилково застосував норми матеріального права, у зв'язку із чим, ухвалив рішення, з порушенням норм процесуального права, яке підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до статті 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, та невідповідність висновків суду всім обставинам справи призвели до помилкового висновку, у зв'язку з чим, постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області задовольнити повністю.

Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2015 року у справі за адміністративним позовом обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Правильний вибір" до Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання неправомірним та скасування рішення скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Правильний вибір" до Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання неправомірним та скасування рішення - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212, 254 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 11 липня 2016 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_6 ОСОБА_7

Дата ухвалення рішення05.07.2016
Оприлюднено13.07.2016
Номер документу58861357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/3853/15-а

Постанова від 04.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 05.07.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 24.12.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні