Справа №4-1410/11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2011 року суддя Зарічного районного суду м. Суми Мальована-Когер В.В.,за участю прокурора Михайлевич В.А. розглянувши подання старшого слідчого в ОВС СУ УМВС України в Сумській області капітана міліції Породько С.В., про надання дозволу на проведення обшуку,
ВСТАНОВИВ:
Від слідчого надійшло подання, погоджене з заступником прокурора Сумської області Підлубним К.В., про проведення обшуку на території і приміщеннях, що належать ТОВ Атон АМД , ТОВ Сумський вуглик , ТОВ Еколайн-технологія та фізичним особам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Своє подання мотивує тим, що в провадженні слідчого управління УМВС України в Сумській області перебуває кримінальна справа № 11030268 порушена за фактом вчинення замаху на крадіжку газоконденсату з конденсатопроводу УСП Тимофіївка-УКПНГ Більськ поблизу с. Шолудьки Охтирського району, що проходить під землею по території Охтирського району, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 15 ч.1 ст. 185 КК України. Оскільки органами досудового слідства отримана інформація про можливе місце зберігання викраденого газоконденсату з вказаного конденсатопровода, обладнання для здійснення під'єднання до останнього та здійснення крадіжки,інші речі та предмети,що мають значення для встановлення істини у справі, просить надати дозвіл на проведення обшуку на території і приміщеннях, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
В судовому засіданні прокурор підтримав вищезазначене подання.
Заслухавши думку прокурора, вивчивши матеріали справи вважаю, що подання є необґрунтованим і не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно ч.5 ст. 177 КПК України передбачає , що обшук житла чи іншого володіння особи, за винятком невідкладних випадків, проводиться лише за вмотивованою постановою судді тощо.
Нежитлове приміщення за вищезазначеною адресою не підпадає під поняття житло у визначенні пункту 1 статті 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод відповідно до практики Європейського суду з прав людини та їх обшук згідно ст. 177 КПК України провадиться за вмотивованою постановою слідчого з санкції прокурора або його заступника. У відповідності з положеннями Пленуму Верховного Суду України № 2 від 28.03.2008 р. Про деякі питання застосування судами України законодавства при дачі дозволів на тимчасове обмеження окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина під час здійснення оперативно-розшукової діяльності, дізнання і досудового слідства :
-відповідно до пунктів 7, 9 ч. 1, ч. 2 ст. 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" п. 6 ч. 2 ст. 7 Закону України "Про контррозвідувальну діяльність, ст. 15 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" за вмотивованим рішенням суду можуть бути застосовані такі обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, передбачених статтями 30, 31, 32 Конституції України: негласне проникнення до житла чи до іншого володіння особи; зняття інформації з каналів зв'язку; контроль за листуванням, телефонними розмовами, телеграфною та іншою кореспонденцією; застосування інших технічних засобів одержання інформації. КПК України передбачено можливість застосування таких обмежень зазначених конституційних прав і свобод людини і громадянина: огляд та обшук житла чи іншого володіння особи (ст. 14-1, ч. 5 ст. 177; ч. 4 ст. 190 КПК) (пункт 2);
-у поданні мають міститися посилання на відповідні положення законів України, якими визначено підстави застосування заходів, указано мету, з якою пропонується їх здійснити, обґрунтування терміну їх застосування та неможливості одержати інформацію іншим способом, орган чи особа, яка буде здійснювати заходи. Має бути зазначено, які саме заходи пропонується здійснити, спосіб їх здійснення, об'єкт здійснення заходів з конкретними характеристиками (номер каналу зв'язку, його вид, адреса житла чи іншого володіння особи, вмотивовані дані про їх належність особі та дані про те, що особа може користуватися ними тощо). Якщо оперативно - розшукова діяльність здійснюється за дорученням органу дізнання, слідчого, прокурора чи суду, інших передбачених ч. 2 ст. 6 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" осіб, органів чи організацій, про це повинно бути зазначено в поданні з посиланням на конкретний документ, його номер і дату, номер кримінальної справи, щодо кого вона порушена, за якими статтями (частинами статей) КК України (пункт 5);
-суди не вправі надавати дозволи на проведення оперативно-розшукових заходів, якими тимчасово обмежуються конституційні права і свободи людини і громадянина, якщо стосовно особи не заведено оперативно-розшукову або контр розвідувальну справу чи немає даних, які б свідчили, що отримати інформацію в інший спосіб неможливо (пункт б);
-при розгляді подання про тимчасове обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина суддя перевіряє, чи відображено в ньому всі необхідні дані для їх розгляду, чи підписане воно повноваженою службовою особою і чи погоджене воно у визначених законом випадках з прокурором, вивчає матеріали оперативно-розшукової, контр розвідувальної або кримінальної справи, за необхідності вислуховує суб'єкта внесення подання і виносить умотивовану постанову про задоволення подання або відмову в такому задоволенні. Обсяги надання матеріалів справи визначаються суддею. Невиконання законних вимог судді може бути підставою для відмови в задоволенні подання. При розгляді подань суди повинні звертати особливу увагу на строки, протягом яких планується обмежити права людини. У будь-якому разі ці строки не можуть перевищувати строки ведення конкретної оперативно-розшукової справи (ст. 9-1 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність") (пункт 8);
-під час вивчення оперативно-розшукової справи (контр розвідувальної справи), судді необхідно переконатися і у наявності постанови про заведення оперативно-розшукової справи щодо конкретної особи, стосовно якої плануються заходи, які потребують дозволу суду; наявності оперативних даних про те, що особа вчинила чи планує вчинити тяжкий або особливо тяжкий злочин (злочини); наявності доручення на здійснення оперативно-розшукової діяльності органу дізнання, слідчого, прокурора чи суду, інших передбачених ч. 2 ст. 6 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" осіб, органів чи організацій; чи відповідає подання матеріалам оперативно-розшукової справи; чи не закінчилися строки ведення оперативно-розшукової справи чи продовжені вони в передбаченому законом порядку; чи є дані про продовження особою злочинної діяльності або вона готує тяжкий чи особливо тяжкий злочин (для випадків, колі: кримінальну справу не порушено); чи відповідають назви оперативних заходів чинному законодавству, законність заведення оперативно-розшукової справи. Підлягають дослідженню суддею дані про фактичне використання житла чи іншого володіння, каналу зв'язку або належність конкретній особі, кримінально-правову кваліфікацію злочину тощо (пункт 13).
Виходячи з наведеного, враховуючи надані суду матеріали, які не містять достатнього обґрунтування та доказів, що слугували б підставою для проведення такого обшуку, а дозвіл прокурор просить надати на обшук , що належить в тому числі юридичним особам, суд вважає, що подання є необґрунтоване та не підлягає задоволенню .
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 177,190 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні подання старшого слідчого в ОВССУ УМВС України в Сумській області Капітана міліції Породько С.В. про надання дозволу на обшук.
Постанова може бути оскаржена протягом трьох діб з дня її винесення.
СУДДЯ Мальована-Когер В.В.
Суд | Зарічний районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2016 |
Номер документу | 58863939 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Зарічний районний суд м.Сум
Мальована-Когер В. В.
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Братасюк В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні