Постанова
від 14.07.2016 по справі 2а-4744/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

14 липня 2016 року справа № 2а-4744/11/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретар судового засідання Єдинак Г.Б.

за участю:

представника заявника - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові заяву ОСОБА_3 про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 22.06.2011 року в адміністративній справі № 2а-4744/11/1370 за позовом Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до ОСОБА_3 про стягнення податку з власників транспортних засобів,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 22.06.2011 р. у справі № 2а-4744/11/1307 за позовом Державної податкової інспекції в у Стрийському районі Львівської області до ОСОБА_3 про стягнення податку з власників транспортних засобів.

В судовому засіданні проведено заміну неналежного позивача ОСОБА_4 податкову інспекцію у Стрийському районі Львівської області на належного - Стрийську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Львівській області.

В обгрунтування даної заяви заявник посилається на те, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 08.06.2016 року у справі № 813/5629/15 скасовано першу реєстрацію на ім'я ОСОБА_3 транспортних засобів марки VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1, VOLKSWAGEN Т4, державний номерний знак НОМЕР_2 , 2000 року випуску, OPEL VIVARO - W, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_3.

Заявник в судовому засіданні підтримав заяву за нововиявленими обставинами, просив скасувати постанову суду від 22.06.2011 р. у справі № 2а-4744/11/1307.

Представник позивач в судовому засіданні заперечив проти заяви за ново виявленими обставинами, просив відмовити у задоволенні даної заяви.

Дослідивши наявні в матеріалах докази, суд встановив наступне.

22.06.2011 року постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-4744/11/1370 за позовом Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області задоволено повністю та стягнуто з ОСОБА_3 (прож.: с. Братківці, Стрийського р-ну, Львівської обл., ідент.№ НОМЕР_4) на користь місцевого бюджету Братківської сільської ради Стрийського району, Львівської області (р/р №33216882700626, код платежу 12030200, ЗКПО 25260601, МФО 825014, ГУДКУ у Львівській області) 62530,00 грн. податку з власників транспортних засобів.

Вказана постанова суду мотивована, тим, що за даними Управління ДАІ на ім'я ОСОБА_3 зареєстровано автомобілі VOLKSWAGEN T4 (державний номерний знак НОМЕР_5) 2000 року випуску, VOLKSWAGEN T4 (державний номерний знак НОМЕР_6) 1999 року випуску та OPEL VIVARO (державний номерний знак НОМЕР_7) 1999 року випуску. Згідно Розрахунку суми податку з власників транспортних засобів під час здійснення першої реєстрації транспортних засобів в Україні, сума податку, що підлягає сплаті ОСОБА_3 становить 62530,00 грн.

Зазначено, що податковим органом направлявся виклик відповідачу з питання сплати вищезгаданого податку. Проте, доказів про зарахування вказаного податку в дохід державного бюджету відповідачем не надано, що є підставою його стягненню податковим органом в примусовому порядку.

Податок з визначених Законом України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" власників наземних транспортних засобів сплачується юридичними та фізичними особами за місцем реєстрації таких транспортних засобів на спеціальні рахунки територіальних дорожніх фондів республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів та бюджетів міст Києва та Севастополя.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 цього Закону податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд.

Вирішуючи спір, Суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Закон України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" від 11.12.1991р., порушення якого встановлено податковим органом, та Закон України від 25.06.1991 року № 1251-XII "Про систему оподаткування", Закон України від 21.12.2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" втратили чинність з 01 січня 2011 року, згідно з Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI.

Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце (рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 року № 1-рп/99). п/99).

Спірні правовідносини виникли до 01.01.2011 року, а тому положення Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" та "Про систему оподаткування", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" застосовуються Судом при вирішенні спору.

Закон України від 25.06.1991 року № 1251-XII "Про систему оподаткування" визначає ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.

Відповідно до ст. 2 Закону під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.

Згідно зі ст. 14 цього ж Закону до загальнодержавних належать, зокрема, такі податки і збори (обов'язкові платежі), як податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів. власників

Відповідно до ст. 20 Закону контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього ж Закону є об'єктами оподаткування.

Відповідно до ст. 3 цього ж Закону перша реєстрація в Україні - це реєстрація транспортного засобу в Україні, яка здійснюється уповноваженими державними органами України вперше щодо цього транспортного засобу.

Частиною 1 ст. 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" передбачено, що податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд.

Згідно з частиною 4 та 6 вищевказаної статті фізичні особи - платники податку зобов'язані пред'являти органам, що здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію, зняття з обліку або технічний огляд транспортних засобів, квитанції або платіжні доручення про сплату податку за попередній (у разі здійснення сплати) та за поточний роки, а платники, звільнені від сплати цього податку, - відповідний документ, що дає право на користування цими пільгами. У разі відсутності документів про сплату податку, перша реєстрація в Україні транспортних засобів не проводиться.

Відповідно до ч. 1 п. 3 "Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", затвердженого постановою КМ України № 1371 (далі - Порядок), державна реєстрація транспортних засобів проводиться в числі іншого, з метою здійснення контролю за дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів.

У відповідності до ч. 4 п. 8 Порядку, державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів, а також внесення в установленому порядку інших платежів.

Пунктом 3.4 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом МВС України № 379 (далі - Інструкція) встановлено, що працівниками РЕП ДАІ здійснюється контроль за внесенням обов'язкових платежів власниками транспортних засобів, у тому числі податку з власників транспортних засобів.

Згідно п. 3.11. Інструкції після проведення всіх перевірок у заяву про реєстрацію транспортного засобу уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ, яка приймає рішення, вноситься чіткий запис про прийняте щодо реєстрації транспортного засобу рішення, яке підтверджується підписом із зазначенням П.І.Б. та дати.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів.

З аналізу вищевказаних норм, суд приходить до висновку, що ніхто не може здійснити державну реєстрацію транспортного засобу без попередньої сплати за нього податку з власників транспортних засобів.

Згідно наданої позивачем постанови Львівського окружного адміністративного суду від 08.06.2016 року у справі № 813/5629/15 визнано протиправними дії Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області щодо реєстрації на ім'я ОСОБА_3 транспортних засобів: VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1, VOLKSWAGEN Т4, державний номерний знак НОМЕР_2 , 2000 року випуску, OPEL VIVARO - W, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_3 та скасовано першу реєстрацію на ім'я ОСОБА_3 транспортних засобів марки VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1, VOLKSWAGEN Т4, державний номерний знак НОМЕР_2 , 2000 року випуску, OPEL VIVARO - W, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_3. Дана постанова суду набрала законної сили.

Згідно ст. 245 КАС України, постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами.

Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами в тому числі є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

Згідно ст. 253 КАС України, суд може скасувати постанову чи ухвалу у справі і прийняти нову постанову чи ухвалу або залишити заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами без задоволення. При ухваленні нового судового рішення суд користується повноваженнями суду відповідної інстанції.

Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об'єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Судом враховуються обґрунтування заяви про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду, оскільки підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами, крім інших, є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення та від яких залежить виникнення, зміна чи припинення прав і обов'язків осіб, що беруть участь у справі, тобто юридичні факти.

В даному випадку заявник ставить під сумнів постанову суду з причин наявності обставини, що могла вплинути на судове рішення, але не була відома та не могла бути відома суду та особі, яка звертається із заявою, під час вирішення справи, а саме те, що ним не подавалась та не підписувалась заяви про реєстрацію транспортного засобу.

До матеріалів справи відповідачем додано висновок експерта № 6/120 від 09.03.2016 року згідно якого встановлено суттєві розбіжності для категоричного негативного висновку про те, що підписи від імені ОСОБА_5 в заявах про реєстрацію транспортних засобів та накладних виконані не ОСОБА_5, а іншою особою.

Заявником до матеріалів справи надано копію постанови Львівського окружного адміністративного суду від 08.06.2016 року у справі № 813/5629/15 згідно якої скасовано першу реєстрацію на ім'я ОСОБА_3 транспортних засобів марки VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1, VOLKSWAGEN Т4, державний номерний знак НОМЕР_2 , 2000 року випуску, OPEL VIVARO - W, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_3.

Таким чином, дії Державної податкової інспекції в Стрийському районі Львівської області щодо нарахування позивачу податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є протиправними позовні вимоги задоволенню не підлягають.

З огляду на викладене постанову суду від 22.06.2011 року по даній справі слід скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволені позовних вимог.

Щодо судових витрат, то такі, у відповідності до вимог ст.94 КАС України, не підлягають стягненню зі сторін.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167, 253 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Заяву ОСОБА_3 про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення у справі № 2а-4744/11/1370 - задоволити.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 22.06.2011 року у справі № 2а-4744/11/1370 за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до ОСОБА_3 про стягнення податку з власників транспортних засобів - скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до ОСОБА_3 про стягнення податку з власників транспортних засобів - відмовити повністю.

Стягнути з Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області в користь ОСОБА_3 687,84 грн. судових витрат.

Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Згідно ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього ж Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 254 КАС України.

Суддя Кухар Н.А.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 15.07.2016 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2016
Оприлюднено20.07.2016
Номер документу58979427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4744/11/1370

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 29.07.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Постанова від 14.07.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні