УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2016 року Справа № 876/5549/16
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Затолочного В.С.,
суддів Запотічного І.І., Костіва М.В.,
за участі секретаря судового засідання Богдан А.О.,
представника відповідача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засідання в м. Львові апеляційну скаргу Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14.07.2016 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області до ОСОБА_2 про стягнення податку з власників транспортних засобів, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Стрийському районі м. Львова (в подальшому - у зв'язку з правонаступництвом Стрийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області) звернулася до суду з позовом до ОСОБА_2 (далі - Відповідач, ОСОБА_2.) про стягнення податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 62530,00 грн.
Львівський окружний адміністративний суд постановою від 14.07.2016 року у задоволенні позову відмовив повністю.
Постанову суду першої інстанції оскаржила Стрийська ОДПІ, подавши на неї апеляційну скаргу. Позивач зазначає, що не погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що постанова підлягає скасуванню.
Як обґрунтування апеляційної скарги звертає увагу на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Вказав, що ОСОБА_2, як власник транспортних засобів, зобов'язаний був сплатити при їх реєстрації встановлений законом податок.
Вислухавши суддю-доповідача, представника відповідача, який проти задоволення апеляційної скарги заперечував, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що 22.06.2011 року постановою Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-4744/11/1370 за позовом Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області задоволено повністю та стягнуто з ОСОБА_2 (прож.: АДРЕСА_1, ідент.№ НОМЕР_1) на користь місцевого бюджету Братківської сільської ради Стрийського району, Львівської області (р/р №33216882700626, код платежу 12030200, ЗКПО 25260601, МФО 825014, ГУДКУ у Львівській області) 62530,00 грн. податку з власників транспортних засобів.
Вказана постанова суду мотивована, тим, що за даними Управління ДАІ на ім'я ОСОБА_2 зареєстровано автомобілі VOLKSWAGEN T4 (державний номерний знак НОМЕР_2) 2000 року випуску, VOLKSWAGEN T4 (державний номерний знак НОМЕР_3) 1999 року випуску та OPEL VIVARO (державний номерний знак НОМЕР_4) 1999 року випуску. Згідно Розрахунку суми податку з власників транспортних засобів під час здійснення першої реєстрації транспортних засобів в Україні, сума податку, що підлягає сплаті ОСОБА_2 становить 62530,00 грн.
Зазначено, що податковим органом направлявся виклик відповідачу з питання сплати вищезгаданого податку. Проте, доказів про зарахування вказаного податку в дохід державного бюджету відповідачем не надано, що є підставою його стягненню податковим органом в примусовому порядку.
Податок з визначених Законом України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» (чинний на час виникнення спірних правовідносин) власників наземних транспортних засобів сплачується юридичними та фізичними особами за місцем реєстрації таких транспортних засобів на спеціальні рахунки територіальних дорожніх фондів республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів та бюджетів міст Києва та Севастополя.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 цього Закону податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд.
Закон України від 25.06.1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткування» (чинний на час виникнення спірних правовідносин) визначає ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.
Відповідно до ст. 2 даного Закону під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Згідно зі ст. 14 цього ж Закону до загальнодержавних належать, зокрема, такі податки і збори (обов'язкові платежі), як податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів. власників
Відповідно до ст. 20 того ж Закону контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього ж Закону є об'єктами оподаткування.
Відповідно до ст. 3 цього ж Закону перша реєстрація в Україні - це реєстрація транспортного засобу в Україні, яка здійснюється уповноваженими державними органами України вперше щодо цього транспортного засобу.
Частиною 1 ст. 5 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» передбачено, що податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд.
Згідно з частиною 4 та 6 вищевказаної статті фізичні особи - платники податку зобов'язані пред'являти органам, що здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію, зняття з обліку або технічний огляд транспортних засобів, квитанції або платіжні доручення про сплату податку за попередній (у разі здійснення сплати) та за поточний роки, а платники, звільнені від сплати цього податку, - відповідний документ, що дає право на користування цими пільгами. У разі відсутності документів про сплату податку, перша реєстрація в Україні транспортних засобів не проводиться.
Відповідно до ч. 1 п. 3 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою КМ України № 1371 (далі - Порядок), державна реєстрація транспортних засобів проводиться в числі іншого, з метою здійснення контролю за дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів.
У відповідності до ч. 4 п. 8 Порядку, державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів, а також внесення в установленому порядку інших платежів.
Пунктом 3.4 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом МВС України № 379 (далі - Інструкція) встановлено, що працівниками РЕП ДАІ здійснюється контроль за внесенням обов'язкових платежів власниками транспортних засобів, у тому числі податку з власників транспортних засобів.
Згідно п. 3.11. Інструкції після проведення всіх перевірок у заяву про реєстрацію транспортного засобу уповноваженою посадовою особою РЕП ДАІ, яка приймає рішення, вноситься чіткий запис про прийняте щодо реєстрації транспортного засобу рішення, яке підтверджується підписом із зазначенням П.І.Б. та дати.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів.
З аналізу вищевказаних норм, суд приходить до висновку, що ніхто не може здійснити державну реєстрацію транспортного засобу без попередньої сплати за нього податку з власників транспортних засобів.
Згідно наданої позивачем постанови Львівського окружного адміністративного суду від 08.06.2016 року у справі № 813/5629/15 визнано протиправними дії Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області щодо реєстрації на ім'я ОСОБА_2 транспортних засобів: VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_5, VOLKSWAGEN Т4, державний номерний знак НОМЕР_6 , 2000 року випуску, OPEL VIVARO - W, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_7 та скасовано першу реєстрацію на ім'я ОСОБА_2 транспортних засобів марки VOLKSWAGEN Т4, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_5, VOLKSWAGEN Т4, державний номерний знак НОМЕР_6 , 2000 року випуску, OPEL VIVARO - W, 1999 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_7. Дана постанова суду набрала законної сили.
Згідно ст. 245 КАС України, постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами.
Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами в тому числі є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Згідно ст. 253 КАС України, суд може скасувати постанову чи ухвалу у справі і прийняти нову постанову чи ухвалу або залишити заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами без задоволення. При ухваленні нового судового рішення суд користується повноваженнями суду відповідної інстанції.
Судом першої інстанції вірно враховано як нововиявлені обставини скасування реєстрації транспортних засобів, у зв'язку з першою реєстрацією яких за відповідачем на останнього нарахований податок.
Тому і вірним є висновок суду першої інстанції, що дії Державної податкової інспекції в Стрийському районі Львівської області щодо нарахування позивачу податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є протиправними позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відтак, колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необхідність відмови в задоволенні позову.
Доводи апеляційної скарги не відповідають законодавству України та не можуть бути підставою для її задоволення.
З огляду на викладене, постанова суду першої інстанції відповідає обставинам справи, наявним в ній доказам, прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для її скасування колегія суддів не знаходить.
Керуючись ст.ст. 160 ч. 3, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14.07.2016 року у справі № 2а-4744/11/1370 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В.С. Затолочний
Судді І.І. Запотічний
М.В. Костів
Повний текст виготовлено 26.08.2016
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2016 |
Оприлюднено | 31.08.2016 |
Номер документу | 59968302 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні