ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення апеляційної скарги без руху
22 липня 2016 р.Справа № 876/5266/16
Суддя Львівського апеляційного адміністративного суду Довгополов О.М., перевіривши апеляційну скаргу Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2016 року у адміністративній справі за позовом Дочірнього підприємства "Львівенергорембуд" Публічного акціонерного товариства "Львівобленерго" до Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-
встановив:
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2016 року адміністративний позов Дочірнього підприємства "Львівенергорембуд" Публічного акціонерного товариства "Львівобленерго" до Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено повністю.
Не погоджуючись із даною постановою, Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області подала на неї апеляційну скаргу.
Однак, подана апеляційна скарга не відповідає вимогам ч. 6 ст. 187 КАС України, а саме апелянтом до поданої апеляційної скарги не долучено документ про сплату судового збору у розмірі, встановленому законом. Водночас Личаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області, покликаючись на ч. 2 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", просить звільнити її від сплати судового збору, обґрунтовуючи клопотання відсутністю коштів, призначених на цю мету.
Відповідно до ч. 2 ст. 87 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. N 3674-VI.
Як вбачається з апеляційної скарги, така зареєстрована Львівським окружним адміністративним судом за вх. № 16051 від 23 червня 2016 року.
Відповідно до ст.5 Закону України "Про судовий збір", в редакції, яка набрала чинності 01.09.2015 року, на органи ДФС не поширюються пільги щодо сплати судового збору, які були передбачені попередньою редакцією цього закону.
Обставини, зазначені в клопотанні, не є підставою для звільнення від сплати судового збору, оскільки звільнення відповідних органів від сплати судового збору не узгоджується з пунктом 2 частини третьої статті 129 Конституції України, яким передбачено, що однією з основних засад судочинства в Україні є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Ця норма Конституції України знайшла своє закріплення також і в Законі України "Про судоустрій і статус суддів" та у процесуальних кодексах України.
Рівність учасників судового процесу, зокрема, перед законом є похідною від інших норм Конституції України, які визначають рівність конституційних прав і свобод громадян та рівність їх перед законом (стаття 24), а також компетенцію органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України (стаття 19).
Рівність усіх учасників судового процесу перед законом передбачає єдиний правовий режим судочинства, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав, тобто є конкретизацією загального принципу рівності громадян перед законом і судом стосовно сфери здійснення судової влади і судочинства.
Тому, звільнення від сплати судового збору відповідних органів як сторін в окремих категоріях справ може розцінюватися як надання їм певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу, зокрема юридичними та фізичними особами, які, безперечно, зобов'язані сплачувати відповідний збір.
Крім того, відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
З огляду на наведене суд вважає, що у задоволенні клопотання Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про звільнення від сплати судового збору слід відмовити.
Згідно із ч. 1 ст. 4 цього Закону в редакції, чинній на момент звернення до суду з апеляційною скаргою, судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Із позовної заяви та постанови суду першої інстанції вбачається, що предметом адміністративного позову є визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень № 0000022201 від 05.01.2016 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов»язання з податку на прибуток за основним плаежем в сумі 19 522, 00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 9 761, 00 грн. та № 0000032201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов»язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 105 556, 00 грн.та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 52 778, 00 грн., тобто даний адміністративний позов носить майновий характер.
Частиною 2 статті 4 вказаного Закону (із змінами, внесеними законом № 484-VIII від 22.05.2015 року) визначено ставки судового збору, відповідно до якої за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами сплачується 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Даною нормою (в редакції, яка діяла на момент звернення до суду з адміністративним позовом) також визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб"єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 % ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про Державний бюджет на 2016 рік" мінімальна заробітна плата станом на 1 січня 2016 року становить 1 378 грн.
Звідси ставка, що підлягала до сплати при поданні позовної заяви, становить 2 814, 28 грн. ((19 522, 00 грн. + 9 761, 00 грн. + 105 556, 00 грн. + 52 778, 00 грн.) : 100 * 1, 5 = 2 814, 26 грн.).
Таким чином, розмір судового збору, що підлягає сплаті за подання до адміністративного суду апеляційної скарги становить 3 095, 69 грн. (2 814, 28 грн.: 100 * 110 = 3 095, 69 грн.).
Враховуючи те, що апелянт не долучив до апеляційної скарги документ про сплату судового збору, у відповідності до вимог ст. 108 КАС України апеляційну скаргу слід залишити без руху та надати строк для усунення недоліків.
Зазначені недоліки мають бути усунені шляхом надіслання на адресу Львівського апеляційного адміністративного суду оригіналу документа про сплату апелянтом судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги, у розмірі 3 095 грн. 69 коп. за реквізитами: одержувач - Державний бюджет Галицького району м. Львова, код ЄДРПОУ - 38007573, рахунок - 31219206781004, банк одержувача - ГУДКУ у Львівській області, МФО банку - 825014, призначення платежу - Судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Львівський апеляційний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа), код ЄДРПОУ 34668371 (суду, де розглядається справа).
Керуючись ст.ст. 87, 108, 187, 189, 212, 254 КАС України, суддя, -
ухвалив:
В задоволенні клопотання Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Апеляційну скаргу Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 червня 2016 року у адміністративній справі № 813/1608/16 за позовом Дочірнього підприємства "Львівенергорембуд" Публічного акціонерного товариства "Львівобленерго" до Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без руху .
Зазначені в ухвалі недоліки апелянту слід усунути в 10-денний строк з моменту отримання копії цієї ухвали.
Роз'яснити особі, яка подала апеляційну скаргу, що у разі не усунення зазначених недоліків відповідно до ч. 3 ст. 108 КАС України апеляційна скарга буде повернута.
Копію ухвали надіслати особі, яка подала апеляційну скаргу.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення.
На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Суддя Довгополов О.М.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2016 |
Оприлюднено | 27.07.2016 |
Номер документу | 59136253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні