КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 825/901/16 Головуючий у 1-й інстанції: Житняк Л.О. Суддя-доповідач: Костюк Л.О.
У Х В А Л А
Іменем України
21 липня 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Бужак Н.П., Твердохліб В.А.;
за участю секретаря: Драч М.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Чернігівській області на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ ВІВАТ" до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И Л А:
У травні 2016 року, Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ ВІВАТ" (далі - ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ") звернулось до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Чернігівській області (далі - ГУ ДФС у Чернігівській області), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернігівській області від 22.04.2016 №0000031410 та №0000041410.
Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що вищевказані рішення є необґрунтованими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, чим порушують права ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ". Вважає, що під час митного оформлення товарів згідно митних декларацій від 24.10.2014 № 102110000/2014/027295, від 07.05.2015 № 102110000/2015/022279, від 13.10.2015 № 102110000/2015/025740, ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" правильно визначила код товарів згідно УКТЗЕД. Позивач також зазначає, що висновки, викладені в Акті перевірки, ґрунтуються на тому, що комерційна назва цього товару, яка зазначена в рахунках-фактурах в перекладі означає - двостороння тканинна стрічка. При цьому, вказані висновки ГУ ДФС у Чернігівській області є такими, що не відповідають дійсності.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними та скасувано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернігівській області від 22.04.2016 №0000031410 та від 22.04.2016 №0000041410.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно зі ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції, що відповідно до п.3 ч.3 статті 345, п.1 ч.2 ст.351 Митного кодексу України та на підставі наказу ГУ ДФС у Чернігівській області від 24.03.2016 №477, відповідачем проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" (код ЄДРПОУ 38340988) з питань державної митної справи щодо правильності класифікації товару «стрічка самоклейна» за окремими митними деклараціями, за результатом якої складено акт перевірки від 12.04.2016 № 143/14/38340988 (а.с.15-29).
Про початок та місце проведення невиїзної документальної невиїзної документальної перевірки позивача повідомлено листом від 24.03.2016 №1030/10/25-01-22-10-06 (повідомлення від 24.03.2016 №22), який отримано головним бухгалтером ОСОБА_2
Також ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" повідомленням від 24.03.2016 №22 було поінформовано, що відповідно до ст.353 Митного кодексу України, починаючи із зазначеного терміну, слід забезпечити посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, надання у повному обсязі всіх необхідних документів, у тому числі в електронній формі, що належать до предмета перевірки або пов'язані з ним, можуть мати відношення до переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі до ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
Перевірку проведено з 25.03.2016 по 29.03.2016.
В Акті перевірки від 12.04.2016 № 143/14/38340988, відповідачем вказано наступне (а.Акту 6-7): 02.02.2016 до митного поста "Чернігів-вантажний" Чернігівської митниці ДФС агентом з митного оформлення ТОВ "Віват Трейдінг" подано для здійснення митного оформлення товару "Стрічка самоклеюча двостороння біла, паперова з двобічним клеючим шаром, шириною 12мм, 18мм, 24мм, у рулонах - 106800 шт (рулони). Країна виробництва CN. Торгова марка Axent. Виробник "SHENZHEN HONGSIFANG TRADE CO.,LTD." електронну митну декларацію, оформлену відповідно до обраного митного режиму та електронні копії паперових документів до неї.
Відповідно до відомостей графи 33 митної декларації від 02.02.2016 № 102110002/2016/020450, агентом з митного оформлення ТОВ "Віват Трейдінг" заявлено до митного контролю та митного оформлення товар № 1 за кодом товару згідно з УКТ ЗЕД 4811419000 (ставка ввізного мита 0%).
Проведеним в період з 02.02.2016 по 03.02.2016 митним оглядом (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 03.02.2016 № 102110002/2016/020450) встановлено наявність серед заявленого товару №1 митної декларації від 02.02.2016 № 102110002/2016/020450 товару стрічка клейка 12ммX2м (арт.3110-А) у кількості 89 місць, 25 632 шт., стрічка клейка 18ммX2м (арт.3111-А) у кількості 101 місце, 19 392 шт., стрічка клейка 24ммX2м (арт.3112-А) у кількості 30 місць, 4 320 шт., яка відповідно до маркування виробника на кожній індивідуальній упаковці зазначена як «Doublesided foam tape» (двостороння вспінена стрічка) Згідно INVOICE від 11.12.2015 № 15VV11A комерційна назва цього товару зазначена як «EVA Foam Таре» (етиленвінілацетатна вспінена стрічка).
Відповідно до рішення про визначення коду товару Чернігівської митниці ДФС від 03.02.2016 № КТ-102000010-0004-2016 виявлений під час митного огляду товар, а саме: стрічка клейка 12ммX2м (арт.3110-А) у кількості 89 місць, 25 632 шт., стрічка клейка 18ммX2м (арт.3111-А) у кількості 101 місце, 19 392 шт., стрічка клейка 24ммX2м (арт.3112-А) у кількості 30 місць, 4 320 шт., яка зазначена як стрічка клейка двостороння вспінена шириною 12мм*2м (арт.3110-А), 18мм*2м (арт.3111-А) , 24мм*2м (арт.3112- А), основа виготовлена з співполімерів етилену з вінілацетатом та класифікується за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3919101200 (ставка ввізного мита 6,5%).
Зазначаючи, що вказані дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.472 Митного кодексу України, відносно агента з митного оформлення ТОВ "Віват Трейдінг" гр. України ОСОБА_5 складено протокол про порушення митних правил від 03.02.2016 №0048/10200/16.
Управлінням аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Чернігівської митниці ДФС було проведено додаткові перевірочні заходи, в ході яких встановлено факт оформлення підприємством ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" (код ЄДРПОУ 0038340988) товарів з подібним описом та тією ж торгівельною маркою за іншими митними деклараціями, а саме: від 13.10.2015 № 102110000/2015/025740 (товар №2); від 07.05.2015 № 102110000/2015/022279 (товар №2); від 24.10.2014 № 102110000/2014/027295 (товар №2).
Використовуючи дані функціонального модуля «Дослідження зв'язків осіб» АСМО «Інспектор-2006», в Акті перевірки зазначено про пов'язаність ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" та ТОВ "Віват Трейдінг". ОСОБА_3 одночасно є керівником обох підприємств, а ОСОБА_2 одночасно є головним бухгалтером обох підприємств. Окрім цього, податковою адресою обох вищезгаданих суб'єктів господарювання є: АДРЕСА_1.
Відповідно до Рішення про визначення коду товару від 03.02.2016 № КТ-102000010-0004-2016 код товару «стрічка самоклейна» змінено з 4811419000 на 39191012000.
Згідно рахунків-фактур від 31.08.2015 № 15VV07A (МД № 102110000/2015/025740), від 28.03.2015 № 15VV02A (МД № 102110000/2015/022279), від 09.09.2014 № 14VV07A (МД № 102110000/2014/027295), комерційна назва цього товару зазначена як DOUBLE SIDED TISSUE TAPE (двостороння тканинна стрічка).
У графі 31 вищеперелічених митних декларацій зазначено «Стрічка самоклейна двостороння біла, паперова з двобічним клеючим шаром».
В зв'язку із зазначеним, відповідач дійшов висновку про порушенням ч.1 ст.257 Митного кодексу України, оскільки підприємством внесено до графи 31 МД під номером 1 неповні відомості щодо основних властивостей товарів (складові, їх найменування, відсоткове співвідношення), що дало б змогу однозначно ідентифікувати та класифікувати товар згідно з УКТ ЗЕД.
Досліджуваний товар було класифіковано декларантом за кодом згідно з УКТ ЗЕД 4811419000.
Відповідно до додаткової примітки Пояснень до групи 39, у разі, коли, тканини, які присутні просто в цілях армування, розглядаються у групі 39, навіть якщо вони: виготовлені з тканин, просочених або вкритих пористою пластмасою, або виготовлені з непросочених або невкритих, тканин, які потім було піддано просоченню або вкриванню пористою пластмасою.
Відповідно до Пояснень до групи 39 також включаються такі продукти: (Ь) текстильні тканини та неткані матеріали, повністю закладені в полімерні матеріали або повністю покриті ними по обидва боки, за умови, що такі покриття видно неозброєним оком, при цьому не приймається до уваги будь-яка подальша зміна кольору; (d) плити, листи, смуги, смужки або стрічки з пористих (комірчастих) пластмас сполучених з текстильними матеріалами повстю або фетром, або нетканими матеріалами, за умови, що ці текстильні матеріали використовуються тільки для армування.
До цієї товарної позиції включаються всі полімерні матеріали плоских форм, самоклейні, у рулонах або не у рулонах. До цієї товарної позиції, проте, включаються лише полімерні матеріали плоских форм, чутливі до тиску, тобто які за кімнатної температури, без нанесення клею чи інших добавок, є постійно липкими (з одного чи обох боків) і які щільно приклеюються до різних поверхонь у процесі простого контакту, що не вимагає великих зусиль, крім натискання пальця чи руки.
Відповідно до Додаткових пояснень до товарної позиції 3919, вироби цієї позиції нерідко мають захисну плівку, смугу або стрічку з паперу чи пластмаси, що видаляється. Ці захисні плівки, смуги, смужки або стрічки не беруться до уваги при класифікації.
Згідно Додаткових пояснень до товарних категорій 3919 10 12 - 3919 10 19, ці товарні категорії охоплюють лише самоклейні смуги, смужки або стрічки, наприклад, смуги, які можна розпізнати за їх передбаченим використанням виключно або головним чином для наклеювання. Такі смуги звичайно використовуються для пакування товарів або для аналогічних цілей.
Користуючись інформацією, наявною на сайтах виробників та продавців продукції, аналогічної досліджуваній, скотчі двосторонні поділяються на види в залежності від їх основи. Скотч може бути на паперовій основі, на поліпропіленовій, на вспіненій поліетиленовій, на тканинній.
Скотч двосторонній - це поліефірна тканина, з обох боків покрита клеєм. Ця тканина відрізняється високою міцністю, добрими теплоізоляційними властивостями, легкістю та відносно невисокою ціною. Скотч на тканинній основі можна вважати найміцнішим серед двосторонніх матеріалів. Цей матеріал завдяки можливостям витримувати великі навантаження, стійкості до розривів та розшарувань широко використовується у побуті та промисловості.
Скотч цього виду армований тканиною (бавовняними або віскозними волокнами), а на обидві сторони нанесений клейкий шар.
В якості клейового шару виробники застосовують прозорий синтетичний каучук або модифікований акрил. Щоб клей не втрачав своїх властивостей, двостороння стрічка вкрита захисним шаром силіконізованого паперу (найчастіше буває білого та жовтого кольорів). Скотч надійно приклеюється до картону, пластику, металу і є стійким до стирання.
Перевіркою документів. що подавались підприємством до митного оформлення, встановлено: відповідно до Сертифікату про походження товару загальної форми від 09.09.2015 №15С4403А1800/04209 (МД від 13.10.2015 № 102110000/2015/025740) код товару 3919101000; відповідно до Сертифікату про походження товару загальної форми від 28.03.2015 №ССРІТ700 1500850690 (МД від 07.05.2015 № 102110000/2015/022279) код товару 3919101000; відповідно до Сертифікату про походження товару загальної форми від 26.09.2014 № 14С4403А1800/07228 (МД від 26.09.2014 № 102110000/2014/027295) код товару 3919101000.
Виходячи з вищевикладеного, у ході перевірки встановлено, що досліджуваний товар повинен класифікуватись у товарній підпозиції 3919101900.
Товарній підкатегорії 3919 10 19 00 відповідає ставка ввізного мита 6,5% відповідно до Митного тарифу України, затвердженогоЗаконом України від 19.09.2013 № 584-VII "Про митний тариф України" (із внесеними змінами і доповненнями).
Внаслідок зміни коду товару "стрічка самоклейна" та віднесення його до товарної підкатегорії 3919 10 19 00 передбачається зміна ставки мита з 0% на 6,5% відповідно до законодавства, чинного на день митного оформлення.
Таким чином, у зв'язку з невірною, на думку відповідача, класифікацією згідно з вимогами УКТ ЗЕД товару "стрічка самоклейна", оформленого за митними деклараціями від 24.10.2014 №102110000/2014/027295 (товар №2), від 07.05.2015 №102110000/2015/022279 (товар №2) та від 13.10.2015 №102110000/2015/025740 (товар №2), перевіркою було встановлено сплату підприємством обов'язкових платежів (ввізного мита, податку на додану вартість) не в повному обсязі, в зв'язку з чим, у розділі 4 "Висновок" Акту перевірки від 12.04.2016 № 143/14/38340988 відповідач вказав на порушення: Закону України від 19.09.2013 № 584-VII "Про митний тариф України" (із внесеними змінами і доповненнями) в частині невірної класифікації товару та застосування при цьому заниженої ставки та суми ввізного мита при митному оформленні товару, внаслідок чого занижено суму податкового зобов'язання по сплаті ввізного мита на суму 20459,7 грн.; п. 190.1. ст. 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено суму ПДВ при ввезенні товару на суму 4 091,94 грн.
На підставі вказаного Акту перевірки від 12.04.2016 № 143/14/38340988, податковим органом винесено оскаржувані податкові повідомлення рішення:від 22.04.2016 №0000031410, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем Мито на товари, що ввозяться на територію України на загальну суму 30 689,55 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 20 495,7 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 10 229,85 грн;від 22.04.2016 №0000041410, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів на суму 6 137,91 грн., в тому числі за податковим зобов'язанням - 4091,94 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 2045,97 грн.
Позивачем 18.04.2016 за вих.№38 на адресу відповідача надані заперечення до Акта перевірки від 12.04.2016 № 143/14/38340988. За результатами розгляду вказаних заперечень, листом від 21.04.2016 № 1355/10/25-01-14-10-06 ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" було повідомлено, що податкові зобов'язання, визначені за результатами невиїзної документальної перевірки залишені без змін, а заперечення від 18.04.2016 №38 - без задоволення.
Перевіряючи правильність проведення відповідачем перевірки ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" слід зазначити, що вона проведена у відповідності до п.3 ч.3 ст.345 Митного кодексу України, яким регламентовано право органу доходів і зборів здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення. При цьому суд враховує, що документальна невиїзна перевірка проводиться у разі виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів (п.1 ч.2ст.351 Митного кодексу України).
Частиною 3 та 4 ст.351 Митного кодексу України встановлено, що документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу органу доходів і зборів, посадовими особами органу доходів і зборів в приміщенні цього органу за умови направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки. Строк проведення перевірки, встановлений ч.6 ст.351 Митного кодексу України, відповідачем дотримано.
Надаючи правову оцінку обставинам справи слід зазначити наступне.
На підставі укладеного з QIANSUN PACKAGING MATERIAL CO LTD (Китай) контракту від 04.08.2014 №QPM-0408/2014, Позивачу ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" були поставлені канцелярські товари, зокрема: стрічки самоклейні двосторонні білі паперові з двобічним клеючим шаром (24мм/10м; 12 мм/10 м.).
З метою митного оформлення зазначеного товару, представником ТОВ "КОМПАНІЯ ВІВАТ" було подано до Чернігівської митниці митні декларації (форма МД-3), а саме: МД від 24.10.2014 № 102110000/2014/027295 (тов. №2 «Стрічка самоклейна двостороння біла паперова з двобічним клеючим шаром у рулонах, 24мм/10м, 12мм/10м»); МД від 07.05.2015 № 102110000/2015/022279 (тов. №2 «Стрічка самоклейна двостороння біла паперова з двобічним клеючим шаром у рулонах, 24мм/10м, 12мм/10м»); МД від 13.10.2015 № 102110000/2015/025740 (тов. №2 «Стрічка самоклейна двостороння біла паперова з двобічним клеючим шаром у рулонах, 24мм/10м,12мм/10м»).
Відповідно до вищевказаних митних декларацій, даному товару було заявлено код товару 4811 41 90 00 УКТ ЗЕД.
Класифікація товару за даним кодом УКТЗЕД була здійснена виходячи з технічних характеристик товару "Стрічка клейка двостороння, 24 мм/10м, 12мм/10м": стрічки представляють собою двосторонні клейкі стрічки, що мають білу паперову основу та виготовляються лише з паперу без використання полімерів та тканин.
Дані характеристики товару підтверджуються також листом компанії AXENT GRUPPE (Німеччина) (а.с. 59) та інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті ТМ AXENT в Україні (www.axent.com.ua) у відповідності до яких двосторонні клейкі стрічки довжиною 10м та шириною 24мм та 12мм, артикули даних стрічок 3101-А та 3100-А відповідно, мають основу виготовлену з паперу.
Відповідно до ст.67 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Згідно з ч.1 ст.69 вказаного Кодексу товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності визначено постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України".
Відповідно до приписів правила 1 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до правил 2-6.
Пунктом 2 зазначеного Порядку передбачено, що УКТ ЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженогоЗаконом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.
Відповідно до п. 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
В свою чергу, контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності: опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами ст.257 Митного кодексу України; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог ст.68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних "Класифікаційні рішення" програми "Інспектор 2006" ЄАІС. При цьому така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів "а" та "б", але мають схожі характеристики, які є визначальними для класифікації товару, призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару;
У випадку, передбаченому підпунктами "б", "в" виявлені Рішення про визначення коду товару на ідентичні або подібні (аналогічні) товари беруться до уваги.
Відповідно до ст.60 Митного кодексу України, під подібними (аналогічними) розуміються товари, які хоч і не однакові за всіма ознаками, але мають схожі характеристики і складаються зі схожих компонентів, завдяки чому виконують однакові функції порівняно з товарами, що оцінюються, та вважаються комерційно взаємозамінними.
Згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 передбачено, що в графі 31 МД зазначаються відомості про товари. Кожен вид відомостей, позначених арабськими цифрами, починається з нового рядка із зазначенням порядкового номера. Під номером 1 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо). Не допускається перенесення в графу непідтвердженого опису класифікаційних групувань УКТ ЗЕД, що відповідають коду товару.
Як передбачено ч.1 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч.8 ст.257 Митного кодексу України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, у тому числі про код товару згідно з УКТ ЗЕД.
Також, відповідно до розділу 3 Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 650 від 30.05.2012, декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Кодексу.
Як встановлено, відповідно до поданих митних декларацій, було заявлено код товару 4811 41 90 00 УКТ ЗЕД.
Товарна позиція 4811 УКТ ЗЕД включає в себе: Папір, картон, целюлозна вата та полотна з целюлозних волокон, з покриттям, просочені, із забарвленою або декорованою поверхнею або надруковані, у рулонах або в прямокутних (включаючи квадратні) аркушах будь-якого розміру, крім товарів, що зазначені у товарній позиції 4803, 4809 або 4810.
Назва товарної підпозиції 4811 41 УКТ ЗЕД - «самосклеювальні». В УКТ ЗЕД термін «самоклеювальний» означає матеріал, чутливий до тиску, тобто який за кімнатної температури, без нанесення клею чи інших добавок, є постійно липким (з одного боку чи обох боків) і який щільно приклеюється до різних поверхонь у процесі простого контакту, що не вимагає великих зусиль, крім натискання пальці чи руки.
Тобто, по причині нанесення клейового шару на папір, класифікація вищевказаного товару в товарній підкатегорії 4811 41 90 00 згідно УКТ ЗЕД відповідає вимогам правил 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД.
Крім того, з даною класифікацією, поданих до митного оформлення товарів погодилась і Чернігівська митниця ДФС, що підтверджується окрім зареєстрованих митних декларацій, також листом-роз'ясненням щодо класифікації товару «стрічка самоклеювальна двостороння» від 08.04.2016 № 1218/7/25-70-19-01.
Посилання перевіряючих на те, що в рахунках фактурах від 31.08.2015 № 15VV07A (МД №102110000/2015/025740); від 28.03.2015 № 15VV02A (МД №102110000/2015/022279); від 09.09.2014 року № 14VV07A (МД №102110000/2014/027295), комерційна назва товару зазначена DOUBLE SIDED TISSUE TAPE (що в перекладі означає - двостороння тканинна стрічка), не відповідає дійсності, оскільки основним визначенням слова TISSUE в перекладі на українську мову є - тонкий папір а не тканина, як зазначено в Акті перевірки, що підтверджується наданим представником позивача офіційним перекладом інвойсів та пакувальних листів до них, а також перекладом технічної характеристики.
При цьому, слід погодитись із обґрунтуваннями позивача про те, що він ніколи не імпортував та не оформлював товари, а саме дослівно: стрічку клейка двосторонню вспінену шириною 12ммX2м (арт.3110-А), 18ммX2м (арт.3111-А), 24ммX2м (арт.3112-А) (щодо яких рішенням про визначення коду товару Чернігівської митниці ДФС від 03.02.2016 № КТ-102000010-0004-2016 код товару згідно УКТ ЗЕД змінено з 4811419000 на 3919101200). Вказана обставина підтверджується відповідними деклараціями та інвойсами, копії яких містяться в матеріалах справи, де зазначено саме стрічка самоклейна двостороння біла паперова з двобічним клеючим шаром у рулонах, 24мм/10м, 12мм/10м».
Окрім цього, слід також враховувати обставину, що ТОВ "Віват Трейдінг" було оформлено за митною декларацією від 04.02.2016 №102110002/2016/120517 товар №2: стрічка самоклеюча двостороння біла, паперова з двобічним клеючим шаром, шириною 12мм, 24мм у рулонах, торгова марка Axent (комерційна назва якого відповідно до INVOICE від 11.11.2015 № 15VV11A - DOUBLE SIDED TISSUE TAPE), яку було класифіковано за кодом УКТ ЗЕД 4811 41900, про що свідчить лист ТОВ "Віват Трейдінг" від 25.05.2016 № 80.
Тобто, товар подібний тому товару, що оформлював позивач, розмитнювався за кодом УКТ ЗЕД 4811 41900 без жодних заперечень з боку Митного органу, навіть після прийняття рішення про визначення коду товару від 03.02.2016 №КТ - 102000010-0004-2016.
З огляду на вищевикладене, суд першої інстанції дійшов до правильного висновку, що позивач під час митного оформлення товарів згідно Митних декларацій від 24.10.2014 №102110000/2014/027295, від 07.05.2015 №102110000/2015/022279 та від 13.10.2015 №102110000/2015/025740 правильно визначив код товарів згідно УКТ ЗЕД, а тому будь-які порушення вимог законодавства з питань державної митної справи - об'єктивно відсутні.
Таким чином, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд першої інстанції дійшов до правильного висновку, що обставини, на які посилається відповідач як підставу своїх правомірних дій, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи, які в свою чергу повністю спростовують заперечення відповідача, викладені у висновках Акта від 12.04.2016 № 143/14/38340988, а отже, податкові повідомлення-рішення від 22.04.2016 №0000031410 та від 22.04.2016 №0000041410 необґрунтованими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства і порушують права позивача. Відповідно позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ ВІВАТ" до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень належить задовольнити.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, не виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності вчинених ним дій та прийняття оскаржуваного рішення.
Натомість, позивачем надано достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовує позовні вимоги.
Зі змісту ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 2, 12, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Чернігівській області - залишити без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.
(Повний текст виготовлено - 21 липня 2016 року).
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Костюк Л.О.
Судді: Твердохліб В.А.
Бужак Н.П.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2016 |
Оприлюднено | 28.07.2016 |
Номер документу | 59163379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Костюк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні