Справа № 316/2638/14-а
Провадження № 6-а/316/9/16
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" липня 2016 р. м.Енергодар
Енергодарський міський суд Запорізької області, у складі:
головуючого судді: Капустинського М.В.
при секретарі: Терещенко О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Енергодар подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, заінтересовані особи: Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області, ОСОБА_1, про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі №316/2638/14-а, провадження № 2-а/316/36/15,-
ВСТАНОВИВ :
Державний виконавець відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Запорізькій області ОСОБА_2 звернулась 04.07.2016 року до Енергодарського міського суду Запорізької області з поданням в якому зазначає, що на виконанні у відділі примусового виконання рішень УДВС Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області перебуває виконавчий лист по справі № 2-а/316/36/15 виданий 21.07.2015 року Енергодарським міським судом Запорізької області про зобов’язання Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 з 29.04.2014 року по 02.08.2014 рік державної та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров’ю всупереч положень ст.50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: основної державної пенсії в розмірі не нижче 6 мінімальних пенсій за віком, додаткової пенсії у розмірі 50% мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, визначено залежно від розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність відповідно до ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне страхування» з урахуванням фактично отриманих сум. Відповідно до ст.25 Закону України «Про виконавче провадження», боржнику була надана можливість для добровільного виконання рішення суду. Згідно заяви від 02.06.2016 року від боржника, ОСОБА_1 було проведено перерахунок пенсії за виконавчим документом в результаті якого нараховано 51116,67 грн. Однак у зв’язку із відсутністю фінансування з Державного бюджету України, сума перерахованої пенсії не виплачена. Виконанням рішень про стягнення коштів здійснює Державна казначейська служба України з урахуванням особливостей передбачених постановою Кабінету Міністрів України № 45 від 30.01.2013 року, яка визначає механізм виконання судових рішень. Станом на 2016 рік коштів на оплату заборгованості не виділено, на теперішній час, наявні обставини які виключають виконання провадження органом Державної виконавчої служби.
Посилаючись за законодавство України, заявник просить суд: змінити спосіб та порядок подальшого виконання виконавчого документу № 2-а-316/36/15 від 21.07.2015 року виданого Енергодарським міським судом Запорізької області з зобов’язання Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області на стягнення з Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області на користь ОСОБА_1 з 29.04.2014 року по 02.08.2014 рік державної та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю в супереч положень ст.50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: основної державної пенсії в розмірі не нижче 6 мінімальних пенсій за віком, додаткової пенсії у розмірі 50% мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, визначено залежно від розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність відповідно до ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне страхування» з урахуванням фактично отриманих сум в розмірі 5116,67 грн.
У судове засідання державний виконавець відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Запорізькій області не з’явився, у пункті другому вимог подання просить суд розглянути справу без його участі (а.с.92)
У судове засідання представник УПФУ в м.Енергодарі не з’явився, надав суду письмові заперечення на подання (а.с.107-111), в яких просить суд в задоволенні подання відмовити.
У судове засідання ОСОБА_3 не з’явилась, заяв або клопотань про відкладення слухання справи до суду не надала.
Суд, відповідно до вимог ч.2 ст.263 КАС України, ухвалив розглянути справу за відсутності сторін на підставі наявних у справі матеріалів.
Відповідно до ст.41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалась.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків:
В абзаці другому резулятивній частині Постанови Енергодарського міського суду Запорізької області від 09.06.2015 року по справі по справі № 316/2638/14-а, провадження № 2-а/316/36/15, постановлено: Зобов’язати Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1, як особі, яка постраждала від наслідків катастрофи на ЧАЕС 1-ї категорії, інваліду ІІІ групи, основної державної пенсії в розмірі 6 (шести) мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров’ю в розмірі 50% мінімальної пенсії за віком, згідно ст.50, ч.4 ст.54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне страхування», за період з 29 квітня 2014 року, з урахуванням проведених виплат.
Згідно ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Відповідно до частини четвертої статті 105 КАС України, адміністративний позов може містити як вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень - прийняти рішення або вчинити певні дії, так і про стягнення з нього коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю.
Підставою для застосування правил частини першої статті 263 КАС України є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.
Таким чином, для відстрочення, розстрочення виконання рішення та зміни способу його виконання є такі підстави: для розстрочення та відстрочення - обставини, що ускладнюють виконання, а для зміни способу і порядку виконання - обставини, які роблять виконання неможливим.
Крім того, під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Тобто, зі змісту вказаної норми випливає, що суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту.
Відповідно до вимог ч.2 ст.263 КАС України, суд при розгляді питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення може змінити спосіб та порядок виконання рішення лише у виняткових випадках.
В поданні, старший державний виконавець просить суд ухвалити рішення яким: стягнути з Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області на користь ОСОБА_1 з 29.04.2014 року по 02.08.2014 рік державної та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю в супереч положень ст.50, 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: основної державної пенсії в розмірі не нижче 6 мінімальних пенсій за віком, додаткової пенсії у розмірі 50% мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, визначено залежно від розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність відповідно до ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне страхування» з урахуванням фактично отриманих сум в розмірі 5116,67 грн.
Тобто, подання становить вимогу не щодо зміни способу і порядку виконання постанови суду, а державний виконавець фактично просить суд змінити суть резолютивної частини зазначеної Постанови суду від 09.06.2015 року, по суті, з подання випливає наявність нових позовних вимог, що не заявлялись при розгляді адміністративної справи, що в свою чергу є порушенням норм процесуального права, оскільки вимоги подання виходять за межі вимог адміністративної позовної заяви та не були предметом дослідження судом при розгляді справи по суті.
З матеріалів справи вбачається, що виконання постанови суду неможливе через відсутність коштів, виплата яких буде здійснена за наявності відповідного фінансування з Державного бюджету України.
Таким чином, відсутні правові підстави для висновку про неможливість виконання судового рішення, що відповідно до статті 263 КАС України було б підставою для зміни способу і порядку його виконання.
Суд зауважує, що приписи ст.263 КАС України передбачають зміну чи встановлення порядку чи способу виконання рішення, яке було ухвалено судом у справі, а саме резолютивної частини постанови, яка містить висновки суду по суті позовних вимог, у зв’язку з чим, суд, здійснюючи зміну порядку чи способу виконання рішення, не змінює змісту резолютивної частини та не змінює спосіб захисту порушеного права, обраний судом при вирішенні справи.
Отже, не підлягає задоволенню подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області про зміну способу і порядку виконання судового рішення Енергодарського міського суду Запорізької області від 09.06.2015 року.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.105, 162, 165, 263 КАС України, суд-
УХВАЛИВ:
У задоволенні подання державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, заінтересовані особи: Управління пенсійного фонду України в м.Енергодар Запорізької області, ОСОБА_1, про зміну способу і порядку виконання судового рішення по справі №316/2638/14-а, провадження № 2-а/316/36/15 - відмовити у повному обсязі.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду протягом п’яти днів з дня її проголошення через Енергодарський міський суд Запорізької області.
У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя М. В. Капустинський
Суд | Енергодарський міський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2016 |
Оприлюднено | 29.07.2016 |
Номер документу | 59197979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Енергодарський міський суд Запорізької області
Вільямовська Н. О.
Адміністративне
Енергодарський міський суд Запорізької області
Вільямовська Н. О.
Адміністративне
Енергодарський міський суд Запорізької області
Вільямовська Н. О.
Адміністративне
Енергодарський міський суд Запорізької області
Капустинський М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні