ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2009 р. № 36/417-35/354-11/242
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючий суддя : Першиков Є.В.
судді: Данилова Т.Б., Муравйов О.В.
розглянувши матеріали ка саційної скарги
Київської міської ради
на постанову Київського апеляційного господарського суду від 14.05.2009р .
у справі
господарського суду №36/417-35/354-11/242
міста Києва
за позовом комунального підприємст ва "Київжитлоспецексплуатац ія"
до
третя особа з самостійни ми вимогами на предмет спору
третя особа 1) Шевченківської районно ї у місті Києві державної адм іністрації
2) Шевченківської районної у місті Києві ради
Управління Пенсійного Ф онду України у Шевченківсько му районі міста Києва
Київська міська рада
про
за позовом третьої особи з с амостійними вимогами на пред мет пору повернення нерухомого ма йна
Управління Пенсійного Ф онду України у Шевченківсько му районі міста Києва
до
треті особи
про
1) комунального підприємс тва "Київжитлоспецексплуата ція"
2) Шевченківської районної у місті Києві державної адмін істрації
1) Пенсійний Фонд України
2) Київська міська рада
визнання за Управлінням Пе нсійного Фонду України у Шев ченківському районі міста Ки єва права оперативного управ ління об'єктом державної вла сності та зобов'язання зняти нерухоме майно з балансу
за участю представників с торін:
позивача -
відповідача 1-
відповідача 2-
третьої особи з самостійни ми вимогами
третіх осіб -
пр. Жидейкіна Н.Д. - дов . №155/1/11-01 від 08.01.09
пр. Головіна О.І. - дов. №01/16-9642 в ід 11.12.08
пр. Куценко О.Д. - дов. №2794 від 18.12.07
не з'явився
1) не з'явився
2) пр. Волошенюк О.М - дов. №225-К Р-814 від 28.07.09
Розпорядженням №02.03-10/478 від 27.08.2009р. у зв'язку з відпустко ю судді Ходаківської І.П. змін ено склад колегії суддів у сп раві №36/417-35/354-11/242 призначеної до р озгляду у складі: головуючий суддя - Першиков Є.В., судді Д анилова Т.Б., Ходаківська І.П. у творено колегію суддів у нас тупному складі: головуючий с уддя - Першиков Є.В., судді Дан илова Т.Б., Муравйов О.В.
В С Т А Н О В И В:
У серпні 2003р. комунальне пі дприємство "Київжитлоспецек сплуатація" звернулось до го сподарського суду м. Києва з п озовом до Шевченківської рай онної в м. Києві державної адм іністрації з позовом про зоб ов' язання повернути нерухо ме майно - будівлі до міської к омунальної власності.
Справа розглядалась судам и неодноразово.
Постановою Вищого господа рського суду України від 17.07.2007 с касовані рішення господарсь кого суду м. Києва від 01.10.2003 та По станова Київського апеляцій ного господарського суду від 27.11.2003 і справу № 36/417 направлено на новий розгляд до господарсь кого суду м. Києва.
При новому розгляді справи № 36/417-35/354 Управління Пенсійного фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва у вересні 2007 року вступило у справу як тр етя особа, яка заявляє самост ійні вимоги на предмет спору , із позовом до Комунального п ідприємства "Київжитлоспеце ксплуатація" та Шевченківськ ої районної у місті Києві дер жавної адміністрації з вимог ою визнати нерухоме майно за адресою м. Київ, вул. Воровськ ого, 29-а об' єктом державної в ласності та визнання за Упра влінням Пенсійного фонду Укр аїни у Шевченківському район і м. Києва права оперативного управління цією будівлею.
Рішенням господарського с уду м. Києва від 26.11.2007 позовні ви моги задоволені частково: зо бов' язано Шевченківську ра йонну в м. Києві державну адмі ністрацію передати КП"Київжи тлоспецексплуатація" нежитл ові приміщення за адресами: в ул. Дмитрівська, 27б, вул. Зоолог ічна, 6а, вул. Теліги Олени, 43б, ву л. Чапаєва, 21. В частині задовол ення позовних вимог про зобо в'язання відповідача передат и позивачу нежитлові приміще ння за адресами згідно перел іку, вказаного в рішенні, пров адження у справі припинено н а підставі пункту 1 частини пе ршої статті 80 Господарського процесуального кодексу Укра їни, а в решті позовних вимог та в позові третьої особи з са мостійними вимогами відмов лено. Судове рішення вмотиво ване тим, що позивач зменшив п озовні вимоги, просив зобов' язати передати сім будівель, а решта вже передана відпові дачем, однак, дві будівлі вже з несені та не існують, а одна п родана у приватну власність та не належить відповідачу.
Постановою Вищого господа рського суду України від 17-24.06.200 8 скасовано Постанову Київсь кого апеляційного господарс ького суду від 24.12.2007 та справу н аправлено на новий розгляд, о скільки справу було розгляну то апеляційним судом без уча сті позивача-апелянта, не пов ідомленого належним чином пр о час і місце слухання справи .
Постановою Київського апе ляційного господарського су ду від 09.09.2008 апеляційну скаргу Шевченківської районної у мі сті Києві державної адмініст рації залишено без задоволен ня; апеляційну скаргу Управл іння Пенсійного фонду Україн и у Шевченківському районі м . Києва задоволено, судове ріш ення від 26.11.2007 скасовано частко во, у скасованій частині прий нято нове рішення, яким визна но за Управлінням Пенсійного фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва право опе ративного управління об' єк том державної власності - неж итловою адміністративною бу дівлею за адресою вул. Воровс ького, 29а, та зобов' язано КП"К иївжитлоспецексплуатація" з няти цю будівлю з балансу. В ін шій частині судове рішення з алишено без змін.
Постановою Вищого господа рського суду України від 04.12.2008 П останову Київського апеляці йного господарського суду ві д 09.09.2008 та рішення господарсько го суду м. Києва від 26.11.2007 скасов ано та справу направлено на н овий розгляд з тих підстав, що судами не досліджено наявні сть згоди Шевченківської ра йонної в місті Києві Ради на п ередачу будівель нерухомого майна із комунальної власно сті району до комунальної вл асності міста Києва, а по буді влі за адресою вул. Воровсько го, 29а не досліджено належніс ть цієї будівлі до загальнод ержавної власності та не вст ановлено орган, уповноважени й державою управляти цим май ном.
Під час нового розгляду спр ави судами виконано вказівки Вищого господарського суду України, які містились у Пост анові від 04.12.2008 та рішенням гос подарського суду міста Києва від 01.04.2009 ( суддя Смирнова Ю.М.), за лишеним без змін Постановою Київського апеляційного гос подарського суду від 14.05.2009 ( гол овуючий суддя Моторний О.А., су дді Кошіль В.В., Вербицька О.В.) у первісному позові комунальн ого підприємства "Київжитлос пецексплуатація" до Шевченк івської районної в місті Киє ві державної адміністрації т а Шевченківської районної у місті Києві ради, третя особа Управління Пенсійного фонду України у Шевченківському р айоні м. Києва відмовлено з ти х підстав, що Шевченківською районною у місті Києві Радою рішення щодо передачі спірн ого майна із комунальної вла сності територіальної грома ди району до комунальної вла сності громади міста Києва н е приймалось.
Позовні вимоги третьої осо би з самостійними вимогами н а предмет спору - Управління П енсійного Фонду України у Ше вченківському районі м. Києв а задоволено повністю: визна но за Управлінням Пенсійного Фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва право опе ративного управління об'єкто м державної власності,а саме нежитловою адміністративн ою будівлею № 29а по вул. Воровс ького у Шевченківському райо ні м. Києва та зобов'язано кому нальне підприємство ""Київжи тлоспецексплуатація" зняти в казане майно з балансу.
Не погоджуючись із судовим и рішеннями, третя особа - Ки ївська міська Рада звернулас ь до Вищого господарського с уду України із касаційною ск аргою, в якій посилається на п орушення судами норм матеріа льного та процесуального пра ва, просить судові рішення ск асувати та прийняти нове, яки м задовольнити позовні вимог и КП"Київжитлоспецексплуата ція" про повернення нерухомо го майна в повному обсязі, а в задоволенні позову Управлін ня Пенсійного Фонду України у Шевченківському районі м. К иєва відмовити.
У відзиві на касаційну ска ргу Шевченківська районна у місті Києві державна адмініс трація проти доводів касацій ної скарги заперечує, вважає судові рішення законними та обґрунтованими, просить кас аційну скаргу залишити без з адоволення, оскільки судами правильно встановлено, що до комунальної власності терит оріальної громади м. Києва із комунальної власності терит оріальної громади району спі рне майно не передавалось.
Заслухавши пояснення при сутніх в судовому засіданні представників сторін, переві ривши наявні матеріали справ и на предмет правильності юр идичної оцінки обставин спра ви та повноти їх встановленн я в рішенні і постанові та дов оди касаційної скарги, колег ія суддів вважає, що касаційн а скарга не підлягає задовол енню.
Переглядаючи у касаційном у порядку судові рішення, кас аційна інстанція на підставі встановлених фактичних обст авин перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанцій норм матеріальног о та процесуального права.
Як встановлено судами попе редніх інстанцій та вбачаєть ся з матеріалів справи, що на в иконання Постанови Верховно ї Ради УРСР від 08.12.1990 року "Про по рядок введення в дію Закону У країнської РСР "Про місцеві Р ади народних депутатів Украї нської РСР та місцеве самовр ядування" та Постанови Верхо вної Ради УРСР від 26.03.1991 року "Пр о введення в дію Закону Укр аїни "Про власність" відпо відно до ст. 7 Закону України "П ро місцеві Ради народних деп утатів та місцеве і районне с амоврядування", Постаново ю Кабінету Міністрів України № 311 від 05.11.1991 року "Про розмежува ння державного майна України між загальнодержавною (респ убліканською) власністю і вл асністю адміністративно-тер иторіальних одиниць (комунал ьною власністю)" визначено , що розмежування майна між вл асністю областей, міст Києва та Севастополя і власністю р айонів, міст обласного підпо рядкування, районів міст Киє ва та Севастополя провадитьс я облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвик онкомами з участю виконкомів нижчестоящих Рад народних д епутатів; затверджено перелі к державного майна України, я ке передається до власності адміністративно-територіал ьних одиниць (комунальної вл асності) та встановлено, що де ржавне майно України, крім ма йна, яке належить до комуналь ної власності, є загальнодер жавною (республіканською) вл асністю і зобов'язано мініст ерства і відомства України, о ргани, уповноважені управлят и державним майном, здійснит и до 01.01.1992 року передачу державн ого майна, яке перебуває у їх в іданні, до комунальної власн ості згідно з переліком.
На виконання Постанови К абінету Міністрів України № 311 від 05.11.1991 року "Про розмежуванн я державного майна України м іж загальнодержавною (респуб ліканською) власністю і влас ністю адміністративно-терит оріальних одиниць (комунальн ою власністю)" виконавчим комітетом Київської міської ради народних депутатів при йнято рішення № 26 від 13.01.1992 року " Про формування комунального майна міста та районів", пункт ами 1-3 затверджено перелік ком унального майна, яке перебув ає у власності міста (додаток № 1) та переданого до комуналь ної власності районів (додат ки №№ 2-15).
Спірні нежитлові будинки п еребували у власності терито ріальної громади Радянськог о району м. Києва відповідно д о рішення виконавчого коміте ту Київської міської ради на родних депутатів від 13.01.1992 рок у № 26 "Про формування комуналь ного майна міста та районів".
В 2001 році відбулася адмініст ративно-територіальна рефор ма, в результаті якої Староки ївський, Шевченківський та Р адянський райони м. Києва бул и об'єднані в Шевченківський район.
Рішенням Київської місько ї ради від 06.09.2001 року № 3/1437 "Про рай онні у місті Києві ради" та роз порядженням Київської міськ ої державної адміністрації в ід 01.08.2001 року № 1625 "Про утворення р айонних у місті Києві держав них адміністрацій" були ство рені Шевченківська районна у м. Києві рада та Шевченківськ а районна у м. Києві державна а дміністрація.
Вище зазначеним рішенням К иївської міської ради від 06.09.20 01 року № 3/1437 "Про районні у місті Києві ради" було утворено Шев ченківську районну у м. Києві раду на базі Радянської, Стар окиївської та Шевченківсько ї районних у м. Києві рад, що бу ли реорганізовані відповідн о до законодавства України т а адміністративно-територіа льного устрою, затвердженого рішенням Київради від 27.04.2001 рок у № 280/1257.
04.10.2001 року Шевченківською ра йонною у м. Києві радою прийня то рішення № 21 "Про правонасту пництво новоутвореної Шевче нківської районної у м. Києві ради", яким новоутворену Шевч енківську районну у м. Києві р аду визначено правонаступни ком прав і обов'язків реорган ізованих Старокиївської, Шев ченківської та Радянської ра йонних у м. Києві рад в частині майна, яке знаходиться на тер иторії, віднесеній до Шевчен ківського району м. Києва, так ож майна, яке раніше належало до комунальної власності Ст арокиївського, Радянського, Шевченківського районів м. К иєва, та майна, яке буде переда не відповідно до нового адмі ністративно-територіальног о устрою новоутвореній Шевче нківській районній у м. Києві раді.
Дане рішення не оскаржено в установленому законом поряд ку та є чинним.
Однак, Київська міська рада своїми рішеннями від 29.11.2001 № 151/1585 "Про затвердження переліку н ежитлових будівель комуналь ної власності територіально ї громади міста Києва" та від 2 7.12.2001 № 208/1642 "Про формування комуна льної власності територіаль них громад районів міста Киє ва" віднесла спірне майно до о б'єктів комунальної власност і міста Києва.
Київська міська державна а дміністрація на виконання ви щезазначених рішень розпоря дженням від 22.02.2002 року № 347 "Про за кріплення нежилих будинків т а приміщень комунальної влас ності територіальної громад и міста Києва" спірне майно за кріпила за Комунальним підпр иємством "Київжитлоспецексп луатація" на праві повного го сподарського відання.
Проте, на момент прийняття К иївською міською радою рішен ь від 29.11.2001 № 151/1585 і від 27.12.2001 № 208/1642 та на момент прийняття Київською міською державною адміністр ацією розпорядження від 22.02.2002 №347 спірне майно відповідно д о рішення Шевченківської рай онної у м. Києві ради від 04.10.2001 №21 перебувало у комунальній вл асності територіальної гром ади Шевченківського району м . Києва.
Посилання КП "Київжитлоспе цексплуатація" на п.8 рішення Київської міської ради від 06. 09.2001 року № 3/1437 "Про районні у міст і Києві ради" як на підставу на буття власності, яким передб ачено, що районні у м. Києві ра ди, утворені згідно з цим ріше нням, є правонаступниками пр ав і обов'язків в частині майн а, переданого новоутвореним територіальним громадам від повідно до нового адміністра тивно-територіального устро ю, - не знайшло свого підтвердж ення під час вирішення справ и по суті, оскільки суди встан овили, що зазначене рішення б уло доповнено п.8 вже після при йняття Шевченківською район ною в м. Києві радою рішення ві д 04.10.2001 року № 21 "Про правонаступн ицтво новоутвореної Шевченк івської районної у м. Києві ра ди".
Статтями 6 та 10 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні" встан овлено, що первинним суб'єкто м місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіаль на громада села, селища, міста , у містах з районним поділом т ериторіальні громади районі в у містах діють як суб'єкти пр ава власності. Сільські, сели щні, міські ради є органами мі сцевого самоврядування, що п редставляють відповідні тер иторіальні громади та здійсн юють від їх імені та в їх інтер есах функції і повноваження місцевого самоврядування, ви значені Конституцією Укр аїни, цим та іншими закона ми.
Відповідно до п. 5 ст. 16 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні" від і мені та в інтересах територі альних громад права суб'єкта комунальної власності здійс нюють відповідні ради.
Згідно з п. 30 ст. 26 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" до виключ ної компетенції ради належит ь прийняття рішення щодо від чуження відповідно до закону комунального майна.
Відповідно до п. 31 ст. 26 Зак ону України "Про місцеве само врядування в Україні" викл ючно на пленарних засіданнях ради вирішуються питання що до прийняття рішень про пере дачу іншим органам окремих п овноважень щодо управління м айном, яке належить до комуна льної власності відповідної територіальної громади, виз начення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Ст.41 цього Закону визн ачено,що районні у містах рад и (у разі їх створення) та їх ви конавчі органи відповідно до Конституції та законів Укра їни здійснюють, зокрема, упра вління рухомим і нерухомим м айном та іншими об'єктами, що н алежать до комунальної власн ості територіальних громад р айонів у містах.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні" орган и місцевого самоврядування в ід імені та в інтересах терит оріальних громад відповідно до закону здійснюють правом очності щодо володіння, кори стування та розпорядження об 'єктами права комунальної вл асності, в тому числі виконую ть усі майнові операції, можу ть передавати об'єкти права к омунальної власності у пості йне або тимчасове користуван ня юридичним та фізичним осо бам, здавати їх в оренду, прода вати і купувати, використову вати як заставу, вирішувати п итання їхнього відчуження, в изначати в угодах та договор ах умови використання та фін ансування об'єктів, що приват изуються та передаються у ко ристування і оренду.
Частиною 6 ст. 60 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" чітко вста новлено, що доцільність, поря док та умови відчуження об'єк тів права комунальної власно сті визначаються відповідно ю радою.
Частиною 4 ст. 16 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" встановлен о, що міські ради мають право з дійснювати управління майно м і фінансовими ресурсами, як і є у власності територіальн их громад районів у містах, ли ше якщо таке рішення приймає ться на місцевих референдума х відповідних районних у міс тах громад. У разі якщо терито ріальна громада району в міс ті внаслідок референдуму не прийме рішення про передачу права управління майном та ф інансами відповідній міські й раді, а територіальна грома да міста або міська рада не пр ийняла рішення про створення органів місцевого самовряду вання районів у місті, тоді мі ська рада здійснює управлінн я майном та фінансовими ресу рсами, які є у власності терит оріальних громад районів у м істах, та несе відповідальні сть перед громадою відповідн ого району у місті.
Відповідно до п. 2 Прикінцев их положень Закону Україн и "Про столицю України - місто- герой Київ" Шевченківська районна у м. Києві державна ад міністрація є виконавчим орг аном Шевченківської районно ї у м. Києві ради, а тому на підс таві Закону України "Про мі сцеве самоврядування в Украї ні" підзвітна та підконтро льна раді.
Судами обґрунтовано встан овлено, що необхідною умовою передачі нерухомого майна і з комунальної власності тери торіальної громади Шевченкі вського району до комунально ї власності територіальної г ромади міста є відповідне рі шення районної у м. Києві ради про надання згоди на таку пер едачу.
Таким чином, межі повноваже нь (компетенція) виконавчого органу ради у сфері управлін ня комунальною власністю виз начаються відповідною радою , а отже повноваження районно ї у місті Києві державної адм іністрації щодо погодження п ередачі майна із комунальної власності територіальної гр омади району у комунальну вл асність територіальної гром ади міста Києва має визначат ись відповідною районною у м . Києві радою.
Повноваження щодо управлі ння майном, яке належить тери торіальній громаді Шевченкі вського району, не делегован і іншому органу і здійснюють ся безпосередньо радою. Ріше ння щодо володіння, користув ання та розпорядження об'єкт ами права комунальної власно сті Шевченківського району п риймаються в установленому з аконом порядку на пленарних засіданнях (сесіях) депутаті в Шевченківської районної у м. Києві ради.
Відтак, вилучення спірного майна із комунальної власно сті територіальної громади Ш евченківського району і його передача у комунальну власн ість громади міста Києва мож лива лише за згодою Шевченкі вської районної у м. Києві рад и.
Як встановлено судами попе редніх інстанцій Шевченківс ькою районною у м. Києві радою рішення щодо вилучення спір ного майна із комунальної вл асності територіальної гром ади району і його передача у к омунальну власність громади міста Києва не приймалось.
Крім того, відповідно до ч. 2 с т. 60 Закону України "Про місц еве самоврядування в Україні " підставою для набуття пр ава комунальної власності є передача майна територіальн им громадам безоплатно держа вою, іншими суб'єктами права в ласності, а також майнових пр ав, створення, придбання майн а органами місцевого самовря дування в порядку, встановле ному законом. До комунальної власності територіальної гр омади міста Києва спірне май но не передавалось. Рішення Ш евченківської районної у міс ті Києві ради, пов'язані зі спі рним майном, не оскаржені у вс тановленому порядку та є чин ними.
Позивачем КП "Київжитлоспе цексплуатація" у відповідно сті до ст.33 Господарського про цесуального кодексу України не надано судам доказів на п ідтвердження того, що під час адміністративно-територіал ьної реформи спірні об'єкти н ерухомого майна передавалис ь ліквідаційними комісіями р айонів м. Києва Головному упр авлінню з питань майна Київс ької міської державної адмін істрації та міській комісії з питань ліквідації.
На цих підставах судами поп ередніх інстанцій правомірн о та обґрунтовано було відмо лено в задоволенні первісног о позову.
Судами встановлено, що 06.09.2007 р оку Управління Пенсійного Фо нду України у Шевченківськом у районі м. Києва звернулось д о Господарського суду міста Києва в межах справи № 36/417-35/354 як третя особа, яка заявляє само стійні вимоги на предмет спо ру, з позовом про визнання пра ва оперативного управління о б'єктом державної власності - нежилою адміністративною б удівлею № 29 літ. "А" площею 799,8 кв. м , яка розташована на вул. Воров ського у Шевченківському рай оні м. Києва та зобов'язання КП "Київжитлоспецексплуатація " зняти вказане майно з баланс у.
Статтею 137 Господарськог о кодексу України встанов лено, що правом оперативного управління у цьому Кодексі в изнається речове право суб'є кта господарювання, який вол одіє, користується і розпоря джається майном, закріпленим за ним власником (уповноваже ним ним органом) для здійснен ня некомерційної господарсь кої діяльності, у межах, встан овлених цим Кодексом та інши ми законами, а також власнико м майна (уповноваженим ним ор ганом).
Як встановлено судами, за ак том прийому-передачі приміще ння дитячого закладу № 13, скла деного комісією за участю пр едставників Радянського рай онного відділу Київського мі ського управління Пенсійног о фонду України та представн иків Радянського районного у м. Києві відділу народної осв іти, який затверджено Голово ю Радянської районної держав ної адміністрації м. Києва 28.12.1 995, відділ народної освіти Рад янської районної державної а дміністрації у м. Києві перед ав, а Радянський районний від діл Київського міського упра вління Пенсійного фонду Укра їни прийняв приміщення дитяч ого закладу № 13 площею 799,8 кв. м, я ке розташоване по вул. Воровс ького, 29-А у м. Києві.
Передачу вищевказаного пр иміщення на баланс Радянсько го районного відділу Київськ ого міського управління Пенс ійного фонду України було зд ійснено на виконання Розпоря дження Радянської районної д ержавної адміністрації м Киє ва від 14.11.1995 року № 74.
Відповідно до ст. 39 Закону України "Про власність", чи нного на момент передачі май на, майно, що є державною власн істю і закріплене за державн ою установою (організацією), я ка перебуває на державному б юджеті, належить їй на праві о перативного управління.
Ст. 8 Закону України "Про п енсійне забезпечення" виз начений правовий статус Пенс ійного фонду України як само стійної фінансово-банківськ ої системи.
Правовою основною діяль ності Пенсійного фонду Украї ни було Положення про Пенсій ний фонд України, затверджен е Постановою Кабінету Мін істрів України від 01.06.1994 № 345, я ке було чинне на момент перед ання спірного приміщення. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади.
24.10.2007 року постановою Кабінет у Міністрів України № 1261 було з атверджено чинне Положення про Пенсійний фонд України, я кий також визначений як цент ральний орган виконавчої вла ди .
Відповідно до п. 15 вказаного Положення Пенсійний фонд Ук раїни здійснює свої повноваж ення безпосередньо та через утворені в установленому пор ядку головні управління Фонд у в Автономній Республіці Кр им, областях, мм. Києві та Сева стополі, управління в района х, містах і районах у містах.
Згідно з пп. 16 п. 4 Положення, за твердженого постановою К абінету Міністрів України № 1261 від 24.10.2007, до компетенції П енсійного фонду України відн есено здійснення відповідно до законодавства функцій з у правління майном, що перебув ає в державній власності.
Враховуючи вимоги ч. 1 ст. 34 та ч. 1 ст. 39 Закону Україн и "Про власність", ст.128 Ци вільного кодексу УРСР суд и попередніх інстанцій дійшл и ґрунтовного висновку, що з моменту складання та затверд ження акту приймання-передач і приміщення дитячого заклад у № 13, а саме з 28.12.1995 року на підста ві Розпорядження Радянської районної державної адмініст рації м Києва від 14.11.1995 року № 74, н ежила адміністративна будів ля 29-А по вул. Воровського у мі сті Києві набула статусу дер жавної власності.
При цьому, у Радянського рай онного відділу Київського мі ського управління Пенсійног о фонду України виникло прав о оперативного управління за значеною адміністративною б удівлею.
Наказом Київського місько го управління Пенсійного фон ду України № 56 від 09.08.2001 року "Про утворення у місті Києві райо нних управлінь Київського мі ського управління Пенсійног о фонду України" у місті Києві було утворено Шевченківське управління Київського міськ ого управління Пенсійного фо нду України на базі Старокиї вського. Радянського та Шевч енківського районних у місті Києві управлінь Київського міського управління Пенсійн ого фонду України.
Згідно з підготовленими лі квідаційними комісіями лікв ідаційними та передавальним и актами, Шевченківське райо нне управління Київського мі ського управління Пенсійног о фонду є правонаступником л іквідованого Радянського ра йонного відділу Київського м іського управління Пенсійно го фонду України.
Посилання КП "Київжитлосп ецексплуатація" на ту обстав ину, що на час винесення Розпо рядження № 74 від 14.11.1995 року дія Указу Президента України № 760/95 від 21.08.1995 року, яким визнач ались повноваження районних у місті Києві державних адмі ністрацій щодо розпорядженн я майном, яке є комунальною вл асністю районів, була зупине на Постановою Верховної Р ади України № 406/95-ВР від 31.10.1995 року є безпідставними, оскільк и чинність Указу Президен та України № 760/95 від 21.08.1995 року була додатково підтверджен а Указом Президента Украї ни № 1079/95 від 18.11.1995. А отже, прийм аючи розпорядження № 74 від 14.11.199 5 року, Голова Радянської райо нної державної адміністраці ї діяв в межах наданої йому ко мпетенції.
Таким чином, позовні вимоги третьої особи з самостійним и вимогами на предмет спору У правління Пенсійного Фонду України у Шевченківському ра йоні міста Києва про визнанн я права оперативного управлі ння об' єктом державної влас ності та зобов' язання зняти нерухоме майно з балансу виз нані судами обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню в повному обсязі.
Статтею 1117 Господарськ ого процесуального кодексу У країни передбачено, що перег лядаючи у касаційному порядк у судові рішення, касаційна і нстанція на підставі встанов лених фактичних обставин спр ави перевіряє застосування с удом першої чи апеляційної і нстанції норм матеріального і процесуального права.
Касаційна інстанція не має права встановлювати або вва жати доведеними обставини, щ о не були встановлені у рішен ні або постанові господарськ ого суду чи відхилені ним, вир ішувати питання про достовір ність того чи іншого доказу, п ро перевагу одних доказів на д іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти до кази.
Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає, що судами п овно, всебічно і об' єктивно з' ясовано обставини справи , винесено рішення та постано ву у відповідності до норм ма теріального і процесуальног о права, правомірно відмовле но в задоволені первісного п озову, та правомірно задовол ено позовні вимоги третьої о соби з самостійними вимогам и на предмет спору Управлінн я Пенсійного Фонду України у Шевченківському районі міст а Києва, а тому касаційна скар га Київської міської ради не підлягає задоволенню, тим бі льше, що Шевченківська район на у місті Києві державна адм іністрація у відзиві проти д оводів касаційної скарги зап еречує, вважає судові рішенн я законними та обґрунтованим и.
Враховуючи наведене, та кер уючись ст.ст.1115, 1117, 111 9, 11111 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, Вищий господарський суд У країни, -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Київсь кої міської Ради залишити бе з задоволення.
Постанову Київського ап еляційного господарського с уду від 14.05.2009р. у справі №36/417-35/354-11/242 залишити без змін.
Головуючий Є. Перш иков
Судді Т. Данилова
О. Муравй ов
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2009 |
Оприлюднено | 03.12.2009 |
Номер документу | 5930144 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Данилова T.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні