Постанова
від 03.09.2009 по справі 36/417-35/354-11/242
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2009 р. № 36/417-35/354-11/242

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя : Першиков Є.В.

судді: Данилова Т.Б., Муравйов О.В.

розглянувши матеріали ка саційної скарги

Київської міської ради

на постанову Київського апеляційного господарського суду від 14.05.2009р .

у справі

господарського суду №36/417-35/354-11/242

міста Києва

за позовом комунального підприємст ва "Київжитлоспецексплуатац ія"

до

третя особа з самостійни ми вимогами на предмет спору

третя особа 1) Шевченківської районно ї у місті Києві державної адм іністрації

2) Шевченківської районної у місті Києві ради

Управління Пенсійного Ф онду України у Шевченківсько му районі міста Києва

Київська міська рада

про

за позовом третьої особи з с амостійними вимогами на пред мет пору повернення нерухомого ма йна

Управління Пенсійного Ф онду України у Шевченківсько му районі міста Києва

до

треті особи

про

1) комунального підприємс тва "Київжитлоспецексплуата ція"

2) Шевченківської районної у місті Києві державної адмін істрації

1) Пенсійний Фонд України

2) Київська міська рада

визнання за Управлінням Пе нсійного Фонду України у Шев ченківському районі міста Ки єва права оперативного управ ління об'єктом державної вла сності та зобов'язання зняти нерухоме майно з балансу

за участю представників с торін:

позивача -

відповідача 1-

відповідача 2-

третьої особи з самостійни ми вимогами

третіх осіб -

пр. Жидейкіна Н.Д. - дов . №155/1/11-01 від 08.01.09

пр. Головіна О.І. - дов. №01/16-9642 в ід 11.12.08

пр. Куценко О.Д. - дов. №2794 від 18.12.07

не з'явився

1) не з'явився

2) пр. Волошенюк О.М - дов. №225-К Р-814 від 28.07.09

Розпорядженням №02.03-10/478 від 27.08.2009р. у зв'язку з відпустко ю судді Ходаківської І.П. змін ено склад колегії суддів у сп раві №36/417-35/354-11/242 призначеної до р озгляду у складі: головуючий суддя - Першиков Є.В., судді Д анилова Т.Б., Ходаківська І.П. у творено колегію суддів у нас тупному складі: головуючий с уддя - Першиков Є.В., судді Дан илова Т.Б., Муравйов О.В.

В С Т А Н О В И В:

У серпні 2003р. комунальне пі дприємство "Київжитлоспецек сплуатація" звернулось до го сподарського суду м. Києва з п озовом до Шевченківської рай онної в м. Києві державної адм іністрації з позовом про зоб ов' язання повернути нерухо ме майно - будівлі до міської к омунальної власності.

Справа розглядалась судам и неодноразово.

Постановою Вищого господа рського суду України від 17.07.2007 с касовані рішення господарсь кого суду м. Києва від 01.10.2003 та По станова Київського апеляцій ного господарського суду від 27.11.2003 і справу № 36/417 направлено на новий розгляд до господарсь кого суду м. Києва.

При новому розгляді справи № 36/417-35/354 Управління Пенсійного фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва у вересні 2007 року вступило у справу як тр етя особа, яка заявляє самост ійні вимоги на предмет спору , із позовом до Комунального п ідприємства "Київжитлоспеце ксплуатація" та Шевченківськ ої районної у місті Києві дер жавної адміністрації з вимог ою визнати нерухоме майно за адресою м. Київ, вул. Воровськ ого, 29-а об' єктом державної в ласності та визнання за Упра влінням Пенсійного фонду Укр аїни у Шевченківському район і м. Києва права оперативного управління цією будівлею.

Рішенням господарського с уду м. Києва від 26.11.2007 позовні ви моги задоволені частково: зо бов' язано Шевченківську ра йонну в м. Києві державну адмі ністрацію передати КП"Київжи тлоспецексплуатація" нежитл ові приміщення за адресами: в ул. Дмитрівська, 27б, вул. Зоолог ічна, 6а, вул. Теліги Олени, 43б, ву л. Чапаєва, 21. В частині задовол ення позовних вимог про зобо в'язання відповідача передат и позивачу нежитлові приміще ння за адресами згідно перел іку, вказаного в рішенні, пров адження у справі припинено н а підставі пункту 1 частини пе ршої статті 80 Господарського процесуального кодексу Укра їни, а в решті позовних вимог та в позові третьої особи з са мостійними вимогами відмов лено. Судове рішення вмотиво ване тим, що позивач зменшив п озовні вимоги, просив зобов' язати передати сім будівель, а решта вже передана відпові дачем, однак, дві будівлі вже з несені та не існують, а одна п родана у приватну власність та не належить відповідачу.

Постановою Вищого господа рського суду України від 17-24.06.200 8 скасовано Постанову Київсь кого апеляційного господарс ького суду від 24.12.2007 та справу н аправлено на новий розгляд, о скільки справу було розгляну то апеляційним судом без уча сті позивача-апелянта, не пов ідомленого належним чином пр о час і місце слухання справи .

Постановою Київського апе ляційного господарського су ду від 09.09.2008 апеляційну скаргу Шевченківської районної у мі сті Києві державної адмініст рації залишено без задоволен ня; апеляційну скаргу Управл іння Пенсійного фонду Україн и у Шевченківському районі м . Києва задоволено, судове ріш ення від 26.11.2007 скасовано частко во, у скасованій частині прий нято нове рішення, яким визна но за Управлінням Пенсійного фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва право опе ративного управління об' єк том державної власності - неж итловою адміністративною бу дівлею за адресою вул. Воровс ького, 29а, та зобов' язано КП"К иївжитлоспецексплуатація" з няти цю будівлю з балансу. В ін шій частині судове рішення з алишено без змін.

Постановою Вищого господа рського суду України від 04.12.2008 П останову Київського апеляці йного господарського суду ві д 09.09.2008 та рішення господарсько го суду м. Києва від 26.11.2007 скасов ано та справу направлено на н овий розгляд з тих підстав, що судами не досліджено наявні сть згоди Шевченківської ра йонної в місті Києві Ради на п ередачу будівель нерухомого майна із комунальної власно сті району до комунальної вл асності міста Києва, а по буді влі за адресою вул. Воровсько го, 29а не досліджено належніс ть цієї будівлі до загальнод ержавної власності та не вст ановлено орган, уповноважени й державою управляти цим май ном.

Під час нового розгляду спр ави судами виконано вказівки Вищого господарського суду України, які містились у Пост анові від 04.12.2008 та рішенням гос подарського суду міста Києва від 01.04.2009 ( суддя Смирнова Ю.М.), за лишеним без змін Постановою Київського апеляційного гос подарського суду від 14.05.2009 ( гол овуючий суддя Моторний О.А., су дді Кошіль В.В., Вербицька О.В.) у первісному позові комунальн ого підприємства "Київжитлос пецексплуатація" до Шевченк івської районної в місті Киє ві державної адміністрації т а Шевченківської районної у місті Києві ради, третя особа Управління Пенсійного фонду України у Шевченківському р айоні м. Києва відмовлено з ти х підстав, що Шевченківською районною у місті Києві Радою рішення щодо передачі спірн ого майна із комунальної вла сності територіальної грома ди району до комунальної вла сності громади міста Києва н е приймалось.

Позовні вимоги третьої осо би з самостійними вимогами н а предмет спору - Управління П енсійного Фонду України у Ше вченківському районі м. Києв а задоволено повністю: визна но за Управлінням Пенсійного Фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва право опе ративного управління об'єкто м державної власності,а саме нежитловою адміністративн ою будівлею № 29а по вул. Воровс ького у Шевченківському райо ні м. Києва та зобов'язано кому нальне підприємство ""Київжи тлоспецексплуатація" зняти в казане майно з балансу.

Не погоджуючись із судовим и рішеннями, третя особа - Ки ївська міська Рада звернулас ь до Вищого господарського с уду України із касаційною ск аргою, в якій посилається на п орушення судами норм матеріа льного та процесуального пра ва, просить судові рішення ск асувати та прийняти нове, яки м задовольнити позовні вимог и КП"Київжитлоспецексплуата ція" про повернення нерухомо го майна в повному обсязі, а в задоволенні позову Управлін ня Пенсійного Фонду України у Шевченківському районі м. К иєва відмовити.

У відзиві на касаційну ска ргу Шевченківська районна у місті Києві державна адмініс трація проти доводів касацій ної скарги заперечує, вважає судові рішення законними та обґрунтованими, просить кас аційну скаргу залишити без з адоволення, оскільки судами правильно встановлено, що до комунальної власності терит оріальної громади м. Києва із комунальної власності терит оріальної громади району спі рне майно не передавалось.

Заслухавши пояснення при сутніх в судовому засіданні представників сторін, переві ривши наявні матеріали справ и на предмет правильності юр идичної оцінки обставин спра ви та повноти їх встановленн я в рішенні і постанові та дов оди касаційної скарги, колег ія суддів вважає, що касаційн а скарга не підлягає задовол енню.

Переглядаючи у касаційном у порядку судові рішення, кас аційна інстанція на підставі встановлених фактичних обст авин перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанцій норм матеріальног о та процесуального права.

Як встановлено судами попе редніх інстанцій та вбачаєть ся з матеріалів справи, що на в иконання Постанови Верховно ї Ради УРСР від 08.12.1990 року "Про по рядок введення в дію Закону У країнської РСР "Про місцеві Р ади народних депутатів Украї нської РСР та місцеве самовр ядування" та Постанови Верхо вної Ради УРСР від 26.03.1991 року "Пр о введення в дію Закону Укр аїни "Про власність" відпо відно до ст. 7 Закону України "П ро місцеві Ради народних деп утатів та місцеве і районне с амоврядування", Постаново ю Кабінету Міністрів України № 311 від 05.11.1991 року "Про розмежува ння державного майна України між загальнодержавною (респ убліканською) власністю і вл асністю адміністративно-тер иторіальних одиниць (комунал ьною власністю)" визначено , що розмежування майна між вл асністю областей, міст Києва та Севастополя і власністю р айонів, міст обласного підпо рядкування, районів міст Киє ва та Севастополя провадитьс я облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвик онкомами з участю виконкомів нижчестоящих Рад народних д епутатів; затверджено перелі к державного майна України, я ке передається до власності адміністративно-територіал ьних одиниць (комунальної вл асності) та встановлено, що де ржавне майно України, крім ма йна, яке належить до комуналь ної власності, є загальнодер жавною (республіканською) вл асністю і зобов'язано мініст ерства і відомства України, о ргани, уповноважені управлят и державним майном, здійснит и до 01.01.1992 року передачу державн ого майна, яке перебуває у їх в іданні, до комунальної власн ості згідно з переліком.

На виконання Постанови К абінету Міністрів України № 311 від 05.11.1991 року "Про розмежуванн я державного майна України м іж загальнодержавною (респуб ліканською) власністю і влас ністю адміністративно-терит оріальних одиниць (комунальн ою власністю)" виконавчим комітетом Київської міської ради народних депутатів при йнято рішення № 26 від 13.01.1992 року " Про формування комунального майна міста та районів", пункт ами 1-3 затверджено перелік ком унального майна, яке перебув ає у власності міста (додаток № 1) та переданого до комуналь ної власності районів (додат ки №№ 2-15).

Спірні нежитлові будинки п еребували у власності терито ріальної громади Радянськог о району м. Києва відповідно д о рішення виконавчого коміте ту Київської міської ради на родних депутатів від 13.01.1992 рок у № 26 "Про формування комуналь ного майна міста та районів".

В 2001 році відбулася адмініст ративно-територіальна рефор ма, в результаті якої Староки ївський, Шевченківський та Р адянський райони м. Києва бул и об'єднані в Шевченківський район.

Рішенням Київської місько ї ради від 06.09.2001 року № 3/1437 "Про рай онні у місті Києві ради" та роз порядженням Київської міськ ої державної адміністрації в ід 01.08.2001 року № 1625 "Про утворення р айонних у місті Києві держав них адміністрацій" були ство рені Шевченківська районна у м. Києві рада та Шевченківськ а районна у м. Києві державна а дміністрація.

Вище зазначеним рішенням К иївської міської ради від 06.09.20 01 року № 3/1437 "Про районні у місті Києві ради" було утворено Шев ченківську районну у м. Києві раду на базі Радянської, Стар окиївської та Шевченківсько ї районних у м. Києві рад, що бу ли реорганізовані відповідн о до законодавства України т а адміністративно-територіа льного устрою, затвердженого рішенням Київради від 27.04.2001 рок у № 280/1257.

04.10.2001 року Шевченківською ра йонною у м. Києві радою прийня то рішення № 21 "Про правонасту пництво новоутвореної Шевче нківської районної у м. Києві ради", яким новоутворену Шевч енківську районну у м. Києві р аду визначено правонаступни ком прав і обов'язків реорган ізованих Старокиївської, Шев ченківської та Радянської ра йонних у м. Києві рад в частині майна, яке знаходиться на тер иторії, віднесеній до Шевчен ківського району м. Києва, так ож майна, яке раніше належало до комунальної власності Ст арокиївського, Радянського, Шевченківського районів м. К иєва, та майна, яке буде переда не відповідно до нового адмі ністративно-територіальног о устрою новоутвореній Шевче нківській районній у м. Києві раді.

Дане рішення не оскаржено в установленому законом поряд ку та є чинним.

Однак, Київська міська рада своїми рішеннями від 29.11.2001 № 151/1585 "Про затвердження переліку н ежитлових будівель комуналь ної власності територіально ї громади міста Києва" та від 2 7.12.2001 № 208/1642 "Про формування комуна льної власності територіаль них громад районів міста Киє ва" віднесла спірне майно до о б'єктів комунальної власност і міста Києва.

Київська міська державна а дміністрація на виконання ви щезазначених рішень розпоря дженням від 22.02.2002 року № 347 "Про за кріплення нежилих будинків т а приміщень комунальної влас ності територіальної громад и міста Києва" спірне майно за кріпила за Комунальним підпр иємством "Київжитлоспецексп луатація" на праві повного го сподарського відання.

Проте, на момент прийняття К иївською міською радою рішен ь від 29.11.2001 № 151/1585 і від 27.12.2001 № 208/1642 та на момент прийняття Київською міською державною адміністр ацією розпорядження від 22.02.2002 №347 спірне майно відповідно д о рішення Шевченківської рай онної у м. Києві ради від 04.10.2001 №21 перебувало у комунальній вл асності територіальної гром ади Шевченківського району м . Києва.

Посилання КП "Київжитлоспе цексплуатація" на п.8 рішення Київської міської ради від 06. 09.2001 року № 3/1437 "Про районні у міст і Києві ради" як на підставу на буття власності, яким передб ачено, що районні у м. Києві ра ди, утворені згідно з цим ріше нням, є правонаступниками пр ав і обов'язків в частині майн а, переданого новоутвореним територіальним громадам від повідно до нового адміністра тивно-територіального устро ю, - не знайшло свого підтвердж ення під час вирішення справ и по суті, оскільки суди встан овили, що зазначене рішення б уло доповнено п.8 вже після при йняття Шевченківською район ною в м. Києві радою рішення ві д 04.10.2001 року № 21 "Про правонаступн ицтво новоутвореної Шевченк івської районної у м. Києві ра ди".

Статтями 6 та 10 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні" встан овлено, що первинним суб'єкто м місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіаль на громада села, селища, міста , у містах з районним поділом т ериторіальні громади районі в у містах діють як суб'єкти пр ава власності. Сільські, сели щні, міські ради є органами мі сцевого самоврядування, що п редставляють відповідні тер иторіальні громади та здійсн юють від їх імені та в їх інтер есах функції і повноваження місцевого самоврядування, ви значені Конституцією Укр аїни, цим та іншими закона ми.

Відповідно до п. 5 ст. 16 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні" від і мені та в інтересах територі альних громад права суб'єкта комунальної власності здійс нюють відповідні ради.

Згідно з п. 30 ст. 26 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" до виключ ної компетенції ради належит ь прийняття рішення щодо від чуження відповідно до закону комунального майна.

Відповідно до п. 31 ст. 26 Зак ону України "Про місцеве само врядування в Україні" викл ючно на пленарних засіданнях ради вирішуються питання що до прийняття рішень про пере дачу іншим органам окремих п овноважень щодо управління м айном, яке належить до комуна льної власності відповідної територіальної громади, виз начення меж цих повноважень та умов їх здійснення.

Ст.41 цього Закону визн ачено,що районні у містах рад и (у разі їх створення) та їх ви конавчі органи відповідно до Конституції та законів Укра їни здійснюють, зокрема, упра вління рухомим і нерухомим м айном та іншими об'єктами, що н алежать до комунальної власн ості територіальних громад р айонів у містах.

Відповідно до ч. 5 ст. 60 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні" орган и місцевого самоврядування в ід імені та в інтересах терит оріальних громад відповідно до закону здійснюють правом очності щодо володіння, кори стування та розпорядження об 'єктами права комунальної вл асності, в тому числі виконую ть усі майнові операції, можу ть передавати об'єкти права к омунальної власності у пості йне або тимчасове користуван ня юридичним та фізичним осо бам, здавати їх в оренду, прода вати і купувати, використову вати як заставу, вирішувати п итання їхнього відчуження, в изначати в угодах та договор ах умови використання та фін ансування об'єктів, що приват изуються та передаються у ко ристування і оренду.

Частиною 6 ст. 60 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" чітко вста новлено, що доцільність, поря док та умови відчуження об'єк тів права комунальної власно сті визначаються відповідно ю радою.

Частиною 4 ст. 16 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" встановлен о, що міські ради мають право з дійснювати управління майно м і фінансовими ресурсами, як і є у власності територіальн их громад районів у містах, ли ше якщо таке рішення приймає ться на місцевих референдума х відповідних районних у міс тах громад. У разі якщо терито ріальна громада району в міс ті внаслідок референдуму не прийме рішення про передачу права управління майном та ф інансами відповідній міські й раді, а територіальна грома да міста або міська рада не пр ийняла рішення про створення органів місцевого самовряду вання районів у місті, тоді мі ська рада здійснює управлінн я майном та фінансовими ресу рсами, які є у власності терит оріальних громад районів у м істах, та несе відповідальні сть перед громадою відповідн ого району у місті.

Відповідно до п. 2 Прикінцев их положень Закону Україн и "Про столицю України - місто- герой Київ" Шевченківська районна у м. Києві державна ад міністрація є виконавчим орг аном Шевченківської районно ї у м. Києві ради, а тому на підс таві Закону України "Про мі сцеве самоврядування в Украї ні" підзвітна та підконтро льна раді.

Судами обґрунтовано встан овлено, що необхідною умовою передачі нерухомого майна і з комунальної власності тери торіальної громади Шевченкі вського району до комунально ї власності територіальної г ромади міста є відповідне рі шення районної у м. Києві ради про надання згоди на таку пер едачу.

Таким чином, межі повноваже нь (компетенція) виконавчого органу ради у сфері управлін ня комунальною власністю виз начаються відповідною радою , а отже повноваження районно ї у місті Києві державної адм іністрації щодо погодження п ередачі майна із комунальної власності територіальної гр омади району у комунальну вл асність територіальної гром ади міста Києва має визначат ись відповідною районною у м . Києві радою.

Повноваження щодо управлі ння майном, яке належить тери торіальній громаді Шевченкі вського району, не делегован і іншому органу і здійснюють ся безпосередньо радою. Ріше ння щодо володіння, користув ання та розпорядження об'єкт ами права комунальної власно сті Шевченківського району п риймаються в установленому з аконом порядку на пленарних засіданнях (сесіях) депутаті в Шевченківської районної у м. Києві ради.

Відтак, вилучення спірного майна із комунальної власно сті територіальної громади Ш евченківського району і його передача у комунальну власн ість громади міста Києва мож лива лише за згодою Шевченкі вської районної у м. Києві рад и.

Як встановлено судами попе редніх інстанцій Шевченківс ькою районною у м. Києві радою рішення щодо вилучення спір ного майна із комунальної вл асності територіальної гром ади району і його передача у к омунальну власність громади міста Києва не приймалось.

Крім того, відповідно до ч. 2 с т. 60 Закону України "Про місц еве самоврядування в Україні " підставою для набуття пр ава комунальної власності є передача майна територіальн им громадам безоплатно держа вою, іншими суб'єктами права в ласності, а також майнових пр ав, створення, придбання майн а органами місцевого самовря дування в порядку, встановле ному законом. До комунальної власності територіальної гр омади міста Києва спірне май но не передавалось. Рішення Ш евченківської районної у міс ті Києві ради, пов'язані зі спі рним майном, не оскаржені у вс тановленому порядку та є чин ними.

Позивачем КП "Київжитлоспе цексплуатація" у відповідно сті до ст.33 Господарського про цесуального кодексу України не надано судам доказів на п ідтвердження того, що під час адміністративно-територіал ьної реформи спірні об'єкти н ерухомого майна передавалис ь ліквідаційними комісіями р айонів м. Києва Головному упр авлінню з питань майна Київс ької міської державної адмін істрації та міській комісії з питань ліквідації.

На цих підставах судами поп ередніх інстанцій правомірн о та обґрунтовано було відмо лено в задоволенні первісног о позову.

Судами встановлено, що 06.09.2007 р оку Управління Пенсійного Фо нду України у Шевченківськом у районі м. Києва звернулось д о Господарського суду міста Києва в межах справи № 36/417-35/354 як третя особа, яка заявляє само стійні вимоги на предмет спо ру, з позовом про визнання пра ва оперативного управління о б'єктом державної власності - нежилою адміністративною б удівлею № 29 літ. "А" площею 799,8 кв. м , яка розташована на вул. Воров ського у Шевченківському рай оні м. Києва та зобов'язання КП "Київжитлоспецексплуатація " зняти вказане майно з баланс у.

Статтею 137 Господарськог о кодексу України встанов лено, що правом оперативного управління у цьому Кодексі в изнається речове право суб'є кта господарювання, який вол одіє, користується і розпоря джається майном, закріпленим за ним власником (уповноваже ним ним органом) для здійснен ня некомерційної господарсь кої діяльності, у межах, встан овлених цим Кодексом та інши ми законами, а також власнико м майна (уповноваженим ним ор ганом).

Як встановлено судами, за ак том прийому-передачі приміще ння дитячого закладу № 13, скла деного комісією за участю пр едставників Радянського рай онного відділу Київського мі ського управління Пенсійног о фонду України та представн иків Радянського районного у м. Києві відділу народної осв іти, який затверджено Голово ю Радянської районної держав ної адміністрації м. Києва 28.12.1 995, відділ народної освіти Рад янської районної державної а дміністрації у м. Києві перед ав, а Радянський районний від діл Київського міського упра вління Пенсійного фонду Укра їни прийняв приміщення дитяч ого закладу № 13 площею 799,8 кв. м, я ке розташоване по вул. Воровс ького, 29-А у м. Києві.

Передачу вищевказаного пр иміщення на баланс Радянсько го районного відділу Київськ ого міського управління Пенс ійного фонду України було зд ійснено на виконання Розпоря дження Радянської районної д ержавної адміністрації м Киє ва від 14.11.1995 року № 74.

Відповідно до ст. 39 Закону України "Про власність", чи нного на момент передачі май на, майно, що є державною власн істю і закріплене за державн ою установою (організацією), я ка перебуває на державному б юджеті, належить їй на праві о перативного управління.

Ст. 8 Закону України "Про п енсійне забезпечення" виз начений правовий статус Пенс ійного фонду України як само стійної фінансово-банківськ ої системи.

Правовою основною діяль ності Пенсійного фонду Украї ни було Положення про Пенсій ний фонд України, затверджен е Постановою Кабінету Мін істрів України від 01.06.1994 № 345, я ке було чинне на момент перед ання спірного приміщення. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади.

24.10.2007 року постановою Кабінет у Міністрів України № 1261 було з атверджено чинне Положення про Пенсійний фонд України, я кий також визначений як цент ральний орган виконавчої вла ди .

Відповідно до п. 15 вказаного Положення Пенсійний фонд Ук раїни здійснює свої повноваж ення безпосередньо та через утворені в установленому пор ядку головні управління Фонд у в Автономній Республіці Кр им, областях, мм. Києві та Сева стополі, управління в района х, містах і районах у містах.

Згідно з пп. 16 п. 4 Положення, за твердженого постановою К абінету Міністрів України № 1261 від 24.10.2007, до компетенції П енсійного фонду України відн есено здійснення відповідно до законодавства функцій з у правління майном, що перебув ає в державній власності.

Враховуючи вимоги ч. 1 ст. 34 та ч. 1 ст. 39 Закону Україн и "Про власність", ст.128 Ци вільного кодексу УРСР суд и попередніх інстанцій дійшл и ґрунтовного висновку, що з моменту складання та затверд ження акту приймання-передач і приміщення дитячого заклад у № 13, а саме з 28.12.1995 року на підста ві Розпорядження Радянської районної державної адмініст рації м Києва від 14.11.1995 року № 74, н ежила адміністративна будів ля 29-А по вул. Воровського у мі сті Києві набула статусу дер жавної власності.

При цьому, у Радянського рай онного відділу Київського мі ського управління Пенсійног о фонду України виникло прав о оперативного управління за значеною адміністративною б удівлею.

Наказом Київського місько го управління Пенсійного фон ду України № 56 від 09.08.2001 року "Про утворення у місті Києві райо нних управлінь Київського мі ського управління Пенсійног о фонду України" у місті Києві було утворено Шевченківське управління Київського міськ ого управління Пенсійного фо нду України на базі Старокиї вського. Радянського та Шевч енківського районних у місті Києві управлінь Київського міського управління Пенсійн ого фонду України.

Згідно з підготовленими лі квідаційними комісіями лікв ідаційними та передавальним и актами, Шевченківське райо нне управління Київського мі ського управління Пенсійног о фонду є правонаступником л іквідованого Радянського ра йонного відділу Київського м іського управління Пенсійно го фонду України.

Посилання КП "Київжитлосп ецексплуатація" на ту обстав ину, що на час винесення Розпо рядження № 74 від 14.11.1995 року дія Указу Президента України № 760/95 від 21.08.1995 року, яким визнач ались повноваження районних у місті Києві державних адмі ністрацій щодо розпорядженн я майном, яке є комунальною вл асністю районів, була зупине на Постановою Верховної Р ади України № 406/95-ВР від 31.10.1995 року є безпідставними, оскільк и чинність Указу Президен та України № 760/95 від 21.08.1995 року була додатково підтверджен а Указом Президента Украї ни № 1079/95 від 18.11.1995. А отже, прийм аючи розпорядження № 74 від 14.11.199 5 року, Голова Радянської райо нної державної адміністраці ї діяв в межах наданої йому ко мпетенції.

Таким чином, позовні вимоги третьої особи з самостійним и вимогами на предмет спору У правління Пенсійного Фонду України у Шевченківському ра йоні міста Києва про визнанн я права оперативного управлі ння об' єктом державної влас ності та зобов' язання зняти нерухоме майно з балансу виз нані судами обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню в повному обсязі.

Статтею 1117 Господарськ ого процесуального кодексу У країни передбачено, що перег лядаючи у касаційному порядк у судові рішення, касаційна і нстанція на підставі встанов лених фактичних обставин спр ави перевіряє застосування с удом першої чи апеляційної і нстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати або вва жати доведеними обставини, щ о не були встановлені у рішен ні або постанові господарськ ого суду чи відхилені ним, вир ішувати питання про достовір ність того чи іншого доказу, п ро перевагу одних доказів на д іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти до кази.

Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає, що судами п овно, всебічно і об' єктивно з' ясовано обставини справи , винесено рішення та постано ву у відповідності до норм ма теріального і процесуальног о права, правомірно відмовле но в задоволені первісного п озову, та правомірно задовол ено позовні вимоги третьої о соби з самостійними вимогам и на предмет спору Управлінн я Пенсійного Фонду України у Шевченківському районі міст а Києва, а тому касаційна скар га Київської міської ради не підлягає задоволенню, тим бі льше, що Шевченківська район на у місті Києві державна адм іністрація у відзиві проти д оводів касаційної скарги зап еречує, вважає судові рішенн я законними та обґрунтованим и.

Враховуючи наведене, та кер уючись ст.ст.1115, 1117, 111 9, 11111 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, Вищий господарський суд У країни, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Київсь кої міської Ради залишити бе з задоволення.

Постанову Київського ап еляційного господарського с уду від 14.05.2009р. у справі №36/417-35/354-11/242 залишити без змін.

Головуючий Є. Перш иков

Судді Т. Данилова

О. Муравй ов

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення03.09.2009
Оприлюднено03.12.2009
Номер документу5930144
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —36/417-35/354-11/242

Ухвала від 09.07.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 24.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 07.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 12.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 17.07.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Постанова від 03.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Рішення від 01.04.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Постанова від 14.05.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Моторний О.А.

Постанова від 14.05.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Моторний О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні