ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 серпня 2016 року № 813/1791/16
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гулкевич І.З,
секретар судового засідання Іванес Х.О.
за участю представника позивача Білинського-Гродзь Ю.М., представника відповідача Чижевського М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0005621502 від 10.03.2016 року.
Позовні вимоги мотивовано тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 10.03.2016 року №0005621502 винесено контролюючим органом протиправно, оскільки заборгованість зі сплати податку на прибуток підприємств у товариства відсутня.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, просить позов задовольнити.
Відповідач проти позову заперечив з огляду на обґрунтованість висновків акту перевірки від 01.02.2016 №47/15-02 та, відповідно, податкового повідомлення-рішення від 10.03.2016 №0005621502. Так, відповідачем вказано на те, що товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» сплачено податкові зобов'язання з пропущенням граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання .
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив повністю, з підстав наведених у письмових запереченнях, просить відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Згідно пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом:
- ведення обліку платників податків;
- інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби;
- перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статі 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України).
Згідно пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Львова на підставі пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку своєчасності сплати до бюджету самостійно визначеного податкового зобов'язання у деклараціях товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА».
Перевіркою встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом строків, визначених пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, відповідальність за, що передбачена статтею 126 Податкового кодексу України, а саме позивачем затримано сплату суми грошового зобов'язання на 274, 244, 272, 270, 149, 273, 240, 242, 271, 240, 239, 210, 239, 208, 209, 178, 209, 232, 232, 202, 180, 213, 203, 201, 191, 182, 173, 152,142.
За наслідками перевірки Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Львова складено акт від 01.02.2016 №47/15-02 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.03.2016 №0005621502, яким позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20%, а саме 204 568, 14 грн.
За результатами адміністративного (досудового) оскарження, оскаржуване рішення залишено без змін.
Відповідно до пп. 21.1.1 - пп. 21.1.5 п. 21.1 ст. 21 ПК України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності.
При цьому, згідно із п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до даних податкової звітності позивачем 10.03.2015 р платіжним дорученням №175 перераховано податок на прибуток підприємств в розмірі 190 000,00 грн. Таким чином, позивачем своєчасно та в повному обсягу сплачено податок на прибуток за 2014 р.
На підставі п.57.1 ст.57 ПК України та даних податкової звітності позивача протягом січня-червня 2015 року своєчасно та в повному обсягу сплачено авансові внески з податку на прибуток відповідно до платіжних доручень №26 від 29.01.2015 р на суму 54803,00 грн; №50 від 26.02.2015 р на суму 80741,00 грн; №113 від 27.03.2015 р на суму 80741,00 грн; №127 від 29.04.2015 р на суму 80741,00 грн; №111 від 28.05.2015 р на суму 80741,00 грн, №130 від 26.06.2015 р на суму 80741,00 грн.
Також з матеріалів справи судом встановлено, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30.09.2014 року по справі №813/6120/14, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.05.2015 р., у справі за позовом Товаритсва з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівській області про скасування податкової вимоги, позов задоволено, скасовано податкову вимогу від 29.07.2014 року №1870-25. В постанові суду встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» надміро сплачено по платежі податок на прибуток на суму 76 369,69 грн, переплата авансового внеску з податку на прибуток підприємств становить 351 415 грн. відповідно станом на 29.07.2014 р у позивача був відсутній податковий борг, податкові зобов'язання сплачувались вчасно , а переплата по відповідних бюджетних платежах складала 427784,69 грн. З огляду на встановлене судовим рішенням переплати позивачем податку на прибуток , то встановлені в акті перевірки порушення граничного строку сплати податкових зобов'язань з податку на прибуток не мають місце.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 21.03.2016 р по справі №813/6599/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» зобов'язано ДПІ у Шевченківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області внести до інтегрованої картки особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» інформацію про позитивне сальдо розрахунків з податку на прибуток підприємств в розмірі 860,99 грн станом на 01.12.2015 р. Таким чином, наявність позитивного сальдо розрахунків з податку на прибуток підприємств станом на 01.12.2015 р унеможливлює нарахування штрафних санкцій за порушення строку сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток. В постанові Львівського окружного адміністративного суду від 21.03.2016 р по справі №813/6599/15 також встановлено, що за підсумками 2013 року, сума переплати ТзОВ «ЗАЛТЕХ Україна» за податком на прибуток підприємств становить 386061,30 грн; за підсумками 2014 року, сума переплати ТзОВ «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» за податком на прибуток підприємств становить 860,99 грн; наявні в матеріалах справи докази свідчать про декларування і сплату ТзОВ «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств у передбаченому чинним законодавством України порядку, строки та розмірі. Вказані постанови набрали законної сили та в силу припису ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України та не потребують доказуванню у вказаній адміністративній справі.
Відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Отже, обов'язковою умовою для притягнення платника податків до відповідальності у вигляді накладення штрафу є наявність податкового боргу (несплаченого узгодженого грошового зобов'язання).
Проте, як було встановлено судом, товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» не порушувало термінів сплати податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом.
Таким чином, ДПІ у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області не мала права застосовувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» штрафні санкції, передбачені ст. 126 ПК України.
Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, жодним чином не обґрунтовано суду висновків акту камеральної перевірки, не зазначено суду, чому не враховано приписи пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України.
Отже суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» є обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області від 10 березня 2016 року №0005621502.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛТЕХ УКРАЇНА» (79024, м. Львів, вул. Промислова 50/52, ЄДРПОУ 35327262) судовий збір в сумі 3068,53 грн. (три тисячі шістдесят вісім гривень 53 коп.).
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 16 серпня 2016 року.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2016 |
Оприлюднено | 19.08.2016 |
Номер документу | 59724346 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні