Ухвала
від 18.08.2016 по справі 922/4935/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"18" серпня 2016 р.Справа № 922/4935/13

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатого В.О.

При секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

За участю:

представника АТ "Дельта Банк" - ОСОБА_1, дов.від 31.03.2016 р.

представника ліквідатора - ОСОБА_2, дов.від 20.05.2016 р.

розглянувши справу

за заявою АТ "Спецбудмеханізація" м. Харків до АТ "Спецбудмеханізація" м. Харків про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 19.12.2013 р. було визнано Акціонерне товариство "Спецбудмеханізація" код 01270196 банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3, якого зобов'язано в строк до 19.12.2014 р. завершити ліквідаційну процедуру.

Ухвалою суду від 14.01.2015 р. було задоволено заяву арбітражного керуючого ОСОБА_3 (свідоцтво № 225 від 05.03.2013 р.) про звільнення його від виконання повноважень ліквідатора Акціонерного товариства "Спецбудмеханізація", звільнено арбітражного керуючого ОСОБА_3 від виконання повноважень ліквідатора АТ "Спецбудмеханізація", призначено ліквідатором АТ "Спецбудмеханізація" голову ліквідаційної комісії ОСОБА_4

До канцелярії суду від ліквідатора надійшло клопотання (вх.№ 21937 від 05.07.16р.) про надання згоди на реалізацію заставного майна банкрута, а саме:

нежитлових будівель, що належать АТ "Спецбудмеханізація": літ. "А-2", літ. "Г-1", літ. "Д-1", літ. "Ж-1", літ. "3-1", літ. "К-1", літ. "Л-1", літ. "М-1", загальною площею 1847,3 кв. м., розташовані за адресою: м. Харків, пр. Фрунзе, 104-А, - шляхом проведення другого повторного аукціону за початковою вартістю 1 443 904,00 грн., з можливістю зниження початкової вартості майна без застосування обмежень, встановлених заставним кредитором ПАТ "Дельта Банк" у листі погодженні № 18.5/800 від 17.06.2016р.

нежитлових будівель, що належать АТ "Спецбудмеханізація": літ. "А-3", літ. "Б-1", літ. "В-1", літ. "Г-1", літ. "Д-1", літ. "Е-1", літ. "3-1", літ. "И-1", літ. "Ж-1" загальною площею 6398 кв. м., розташовані за адресою: м. Харків, вул. Велозаводська, 2/5, - шляхом проведення другого повторного аукціону за початковою вартістю 4 617 792,00 грн., з можливістю зниження початкової вартості майна без застосування обмежень, встановлених заставним кредитором ПАТ "Дельта Банк" у листі погодженні № 18.5/800 від 17.06.2016р.

Дослідивши матеріали справи, вказане клопотання ліквідатора, суд дійшов висновку призначити його до розгляду у відкритому засіданні суду та зобов'язати учасників процесу надати необхідні для розгляду клопотання (вх.№ 21937 від 05.07.16р.) докази.

В судовому засіданні 04.08.2016 р. представник ПАТ "Дельта Банк" заперечувала проти клопотання ліквідатора та вважає, що умови реалізації заставного майна на кожному подальшому аукціону повинні бути погоджені з заставним кредитором.

Представник ліквідатора не погодився з думкою представника ПАТ "Дельта Банк" .

Заслухавши учасників процесу, враховуючи необхідність отримання додаткових доказів, суд відклав розгляд клопотання на 18.08.2016 р.

В судовому засіданні представника ПАТ "Дельта Банк" наполягала на тому, що для реалізації заставного майна банком надана згода, яка передачає другому на повторному прилюдному аукціоні можливість пониження початкової вартості ніж не нижче ніж до граничної вартості, яка становить 60% початкової вартості, вказаної в оголошенні.

Представник ліквідатора заперечував проти такої згоди банку та зазначив, що така згода суперечить закону.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідно до умов Іпотечного договору № 15/2іп-08 від 11.09.2008р. в іпотеці у ГІАТ «Дельта Банк» знаходяться нежитлові будівлі, що належать АТ «Снецбудмеханізація»: літ. «А-2», літ. «Г-1», літ. «Д-1», літ. «Ж-1», літ. «3-1», літ. «К-1», літ. «Л-1», літ. «М-1», загальною площею 1847,3 кв. м., розташовані за адресою: м. Харків, пр. Індустріальний (колишній Фрунзе), б. 104-А.

Також, відповідно до умов Іпотечного договору № 15/7лп-08-1 від 24.09.2008 р. в іпотеці у ГІАТ «Дельта Банк» знаходяться нежитлові будівлі, що належать АТ «Спецбудмеханізація»: літ. «А-3», літ. «Б-1», літ. «В-1», літ. «Г-1», літ. «Д-1», літ. «Е-1», літ. «3-1», літ. «И-1», літ. «Ж-1» загальною площею 6398 кв. м., розташовані за адресою: м. Харків, вул. Велозаводська, б. 2/5.

21.11.2014р. ухвалою господарського суду Харківської області визнано організатора аукціону ТОВАРНУ БІРЖУ «РЕСУРС-ІНФОРМ» (код ЄДРГЮУ 35600466, 61145, м. Харків, вул. Клочковська, 11, кори. А, оф. 4) учасником у справі № 922/4935/13.

На виконання вимог ст.42 Закону, ліквідатор направив до заставного кредитора запит про надання згоди на продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення АТ "Дельта Банк" шляхом проведення відкритих торгів у формі аукціону без можливості зниження початкової вартості

Заставний кредитор у своїй відповіді (від 20.11.2015 р.) на заяву ліквідатора надав згоду на реалізацію заставного майна як цілісного майнового комплексу за початковою вартістю 64236448,39 грн. У випадку, якщо прилюдні торги з реалізації вказаного майна у вигляді цілісного майнового комплексу не відбудуться, здійснити продаж цього майна окремими лотами за початковою вартістю та на умовах, погоджених письмово з АТ "Дельта Банк" на підставі здійснення суб"єктом оціночної діяльності , що окредитовані у Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, висновків про вартість майна у порядку, визначеному Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

24.11 2015 р. між ліквідатором та ТБ «РЕСУРС-ІНФОРМ» укладено договір №1 про проведення відкритих торгів у формі аукціону.

Відповідно до п.2.2. цього договору, у разі закінчення аукціону без визначення переможця виконавець зобов"язаний провести повторний аукціон та другий повторний аукціон.

ТБ «РЕСУРС-ІНФОРМ» здійснено оголошення про проведення 11.01.2016 р. торгів вказаного майна за сумою кредиторських вимог в розмірі 64236448,39 грн. без можливості зниження початкової вартості.

Аукціон 11.01.2016 р. не відбувся з причин відсутності заяв на участь в аукціону.

18.01.2016 р. ліквідатор знов направляє до заставного кредитора заяву на отримання згоди на продаж заставного майна окремим лотами за початковою вартістю 2256100,00 грн. та 7215300,00 грн., яка визначена незалежним оцінувачем без можливості зниження початкової вартості.

Заставний кредитор у своїй відповіді (від 25.02.2016 р.) на заяву ліквідатора надав згоду на реалізацію заставного майна на умовах ліквідатора та додав, що у випадку, якщо першій аукціон з реалізації майна банкрута не відбудеться, подальшу реалізацію майна необхідно окремо погодити з АТ "Дельта Банк".

ТБ «РЕСУРС-ІНФОРМ» здійснено оголошення про проведення 07.04.2016 р. торгів вказаного майна двома лотами без можливості зниження початкової вартості.

Аукціон 07.04.2016 р. не відбувся з причин відсутності заяв на участь в аукціону.

11.04.2016 р. ліквідатор звертається до заставного кредитора із заявою про надання згоди на продаж заставного майна окремим лотами за початковою вартістю 1804880,00 грн. та 5772240,00 грн., яка зменшена на 20% відповідно до вимог Закону.

Заставний кредитор у своїй відповіді (від 22.04.2016 р.) на заяву ліквідатора надав згоду на реалізацію заставного майна на умовах ліквідатора та додав, що у випадку, якщо повторний аукціон з реалізації майна банкрута не відбудеться, подальшу реалізацію майна необхідно окремо погодити з АТ "Дельта Банк".

ТБ «РЕСУРС-ІНФОРМ» здійснено оголошення про проведення 08.06.2016 р. торгів вказаного майна двома лотами з можливістю зниження початкової вартості, яка становить 50% початкової вартості.

Аукціон 08.06.2016 р. не відбувся з причин відсутності заяв на участь в аукціону.

Ліквідатор знов звертається до заставного кредитора із заявою про надання згоди на продаж заставного майна на другому повторному аукціоні із зазначеною початковою вартістю , яка зменшена на 20% щодо початкової вартості попереднього повторного аукціону.

Заставний кредитор у своїй відповіді (від 17.06.2016 р.) на заяву ліквідатора надав згоду на продаж заставного майна на другому повторному аукціоні із зазначеною початковою вартістю , яка зменшена на 20% щодо початкової вартості попереднього повторного аукціону, але з правом пониження початкової вартості не нижче ніж до граничної вартості, яка становить 60 % початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону та у випадку, якщо другий повторний аукціон з реалізації майна банкрута не відбудеться, подальшу реалізацію майна необхідно окремо погодити з АТ "Дельта Банк".

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. статті 41 Закону, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Відповідно до вимог ч.3 статті 98 Закону, під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Згідно з приписами статті 41 вищевказаного Закону, ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Також, відповідно до ч.11 та 12 цієї статті, дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю). У разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів або з власної ініціативи може припинити повноваження ліквідатора і призначити нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно частинами 1, 2 статті 44 Закону, після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону. Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги.

Згідно частиною 1 статті 42 Закону, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси.

Разом із тим, майно банкрута, яке передано в заставу з метою забезпечення виконання зобов'язань має особливий правовий статус під час провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до частини 4 статті 42 Закону, продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.

Згідно статті 43 Закону, майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів. Під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю.

Частиною 2 статті 57 Закону, що початкова вартість майна визначається арбітражним керуючим та підлягає зазначенню у договорі на проведення аукціону.

Відповідно до частини 1 статті 58 Закону організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, вимоги до змісту якого визначено ст.59 цього Закону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником.

Статтею 65 Закону передбачено особливості проведення повторного аукціону. Так, якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов'язаний провести повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов'язаний провести другий повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.

Частинами 2- 5 статті 66 Закону встановлено, що повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону. Якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості. Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.

У пункті 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. N 01-06/606/2013 «Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011р. N 4212-VI)» зазначено, що положеннями статей 65, 66 Закону врегульовано питання стосовно можливості зниження початкової вартості майна, що продається на аукціоні. Вперше аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості, якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону. У разі закінчення аукціону без визначення переможця проводиться повторний аукціон зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків та з можливістю подальшого зниження початкової вартості на самому аукціоні, але не нижче, ніж до граничної вартості, - 50 відсотків початкової вартості (наприклад, майно має початкову вартість 100 грн.; відповідно на першому повторному аукціоні вартість майна становить 80 грн., але може бути знижена до 40 грн.). При цьому про наведене зазначається у відповідному оголошенні. Другий повторний аукціон проводиться зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків від вартості першого повторного аукціону та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижується на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір (відповідно на другому повторному аукціоні вартість майна становить 60 грн., але може бути знижена до 1 грн.). Можливості проведення третього повторного аукціону Законом не передбачено.

Пунктом 2.2 договору про проведення аукціону від 24.11.2015 р. №1 встановлено, що у разі закінчення аукціону без визначення переможця Виконавець зобов"язаний провести повторний аукціон, другий повторний аукціон.

Суд зазначає, що ліквідатором та товарною біржею при здійснені заходів щодо реалізації заставного майна на аукціоні дотримані всі вимоги статей 44,65,66 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», які регламентують порядок продажу майна банкрута під час ліквідаційної процедури на аукціоні, що не заперечується заставним кредитором.

Суд констатує, що вимогами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не встановлено обов'язку ліквідатора отримувати згоду заставного кредитора (іпотекодержателя) на проведення повторного та другого повторного аукціону.

Також, суд зазначає, що положеннями статті 46 Закону встановлено вимоги до звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, у яких зокрема зазначено, що до звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу додаються, відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

У разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд виносить ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено цим Законом.

Отже, вимогами Закону встановлено обов'язок ліквідатора реалізувати майно банкрута під час проведення ліквідаційної процедури. Не реалізація майна банкрута призводить до неможливості закінчення ліквідаційної процедури.

За таких обставин, суд вважає, що встановлення обмежень щодо зниження початкової вартості майна при проведенні другого повторного аукціону призведе до затягування ліквідаційної процедури та неможливості її завершення, а отже і порушення інтересів учасників провадження у справі про банкрутство.

Так, у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Агрокомплекс проти України» Судом встановлено кілька порушень статті 6 Конвенції, зокрема, тривалість провадження у справі про банкрутство була визнана надмірною.

Таким чином, враховуючи, що банком вже многоразово надавалася згода на реалізацію заставного майна та вимогами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не встановлено обов'язку ліквідатора отримувати згоду заставного кредитора (іпотекодержателя) на проведення другого повторного аукціону, а також те, що можливість зниження початкової вартості на другому повторному аукціону прямо встановлена законом, суд відмовляє ліквідатору в задоволенні клопотання.

Керуючись ст. 42, розділом ІV Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.86 ГПК кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Відмовити ліквідатору в задоволенні клопотання (вх. № 21937 від 05.07.2016 р.).

Ухвалу направити ліквідатору, ПАТ В«Дельта БанкВ» , прокурору.

Суддя ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення18.08.2016
Оприлюднено26.08.2016
Номер документу59886813
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4935/13

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жуков С.В.

Ухвала від 15.06.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Крестьянінов О.О.

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Крестьянінов О.О.

Постанова від 17.11.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 10.11.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 13.09.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 18.08.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 04.08.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 07.07.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 11.11.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні