Постанова
від 18.07.2016 по справі 804/3655/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2016 р. Справа № 804/3655/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В. при секретарі - Татаренко Ю.В. за участю: представника позивача - Яковлєв А.В. представника відповідача - Мельник С.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Рітейл Ультра" до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекція головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання дій протиправними та визнання протиправним податкового повідомлення - рішення №0000541504 від 04.11.2015, -

ВСТАНОВИВ:

13 червня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Рітейл Ультра" (далі - позивач, ТОВ "Рітейл Ультра") звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача 1: Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекція головного управління ДФС у Кіровоградській області (далі - відповідач, Кіровоградської ОДПІ), в якому просить: визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 04.11.2015р. №0000541504; визнати протиправною бездіяльність Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області з не підготовки і неподання до казначейства висновку із зазначенням суми податку на додану вартість у розмірі 1953031 9один мільйон дев'ятсот п'ятдесят три тисячі тридцять одна гривня) гривень 00 копійок, що підлягає відшкодуванню з бюджету на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Рітейл Ультра" (код ЄДРПОУ 38264263); стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рітейл Ультра» (код ЄДРПОУ 38264263) заборгованість бюджету з відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1953031 (один мільйон дев'ятсот п'ятдесят три тисячі тридцять одна гривня) гривень 00 копійок.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне. Позивачем подано до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекція головного управління ДФС у Кіровоградській області податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2015 року, в якій задекларована сума бюджетного відшкодування на рахунок платника в розмірі 2503766,00 грн. та надано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування у розмірі 1953031, 00 грн. 04.11.2015 відповідачем було прийнято податкове повідомлення - рішення №0000541504, яким на підставі акту перевірки ТОВ «Рітейл Ультра» від 23.10.2015 №4652/11-23-15-04/38264263 біло встановлено зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 1953031, 00 грн. та застосовано фінансові санкції у розмірі 488258, 00 грн.

На думку позивача, факт неповернення заявленої суми надміру сплачених грошових зобов'язань в розмірі 1953031 грн. свідчить про протиправну бездіяльність з боку Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекція головного управління ДФС у Кіровоградській області, яка виразилась у ненаданні у встановлений ПКУ строк до органу казначейської служби висновку про повернення відповідних сум.

Представник відповідача у судове засідання з'явився, надав письмові заперечення, в яких зазначив, що в ході проведення камеральної перевірки податкової звітності з ПДВ ТОВ «Рітейл Ультра» за серпень 2015 року встановлено порушення в частині формуваннят залишку від'ємного значення попередніх звітніх періодів, а саме рядок 20.1 в розмірі 250766, 00 грн. який завищено на 189 263, 00 грн. Стосовно протиправної бездіяльності відповідача щодо неповернення заявленої суми надміру сплачених грошових зобов'язань в розмірі 1953031 грн. відповідач зазначив, що відповідно наданих листів ТОВ «Рітейл Ультра» повідомлено, що бюджетне відшкодування податку на додану вартість сформовано в результаті незакінченого будівельного об'єкту. На думку відповідача, враховуючи наявність рішення суб'єкта владних повноважень про зменшення суми бюджетного відшкодування у розмірі 1 953 031, 00 грн. внаслідок допущення платником податків порушення п.200.4 п200.5 ст. 200 ПКУ, а також беручи до уваги приписи ч.2 ст. 19 Конституції України у Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у кіровоградській області відсутні правові підстави для подання до казначейства висновку із погодженням суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 1953031, 00 грн. Отже, в діях відповідача , на думку представника відповідача, відсутня протиправна бездіяльність, а тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Представники сторін в судовому засіданні підтримали обрані правові позиції.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Рітейл Ультра» подало до Кіровоградської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2015 року від 29.09.2015 №9199534508, відповідно до якої задекларовано від'ємне значення в сумі 2503766,00 грн. та заяву про повернення суми бюджетного етап кодування у розмірі 1953031,00 грн., яка відображена у податковій декларації.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначаються як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно з підпункту 200.3 статті 200 Податкового кодексу України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримавачем послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Згідно з пунктом 200.10 статті 200 Податкового кодексу України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Відповідно до пункту 200.11 статті 200 Податкового кодексу України за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

За змістом пункту 200.12 статті 200 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Згідно з пунктом 200.23 статті 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Головним державним ревізором - інспектором відділу відшкодування податку на додану вартість оподаткування юридичних осіб Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області Дмитренком Анатолієм Анатолійовичем було проведено камеральнику перевірку податкової звітності ТОВ «Рітейл Ультра» з ПДВ за серпень 2015 року.

За наслідками камеральної перевірки 23.10.2015 було складено акт №462/11-23-15-04/38264263 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ ТОВ «Рітейл Ультра» за серпень 2015 року (далі - Акт). З висновків акту перевірки вбачається, що позивачем завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ за серпень 2015 року у розмірі 1953031,00 грн. та занижено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного періоду податкової декларації : ПДВ за серпень на суму 1763768,00 грн.

04.11.2015 відповідачем було прийнято повідомлення-рішення за №0000541504, яким на підставі акту перевірки ТОВ «Рітейл Ультра» від 23.10.2015 №462/11-23-15-04/38264263 було встановлено зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 1953031,00 грн. та застосовані штрафні (фінансові санкції) у розмірі 488258,00 грн.

В судовому засіданні представник позивача зазначив, що відповідно до службового листа оперативного управління Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградькій області від 08.10.2015 №559/11-23-07-05 ТОВ «Рітейл Ультра» за адресою: 25006, м. Кіровоград, вул. Пашутінська, 69 не знаходиться.

Проте суд зазначає, що факт відсутності підприємства з а місцезнаходженням може підтверджуватись лише записом в ЄДР, наразі на момент складення акту, в ЄДР такий запис був відсутній. Службові особи податкового органу не мають право встановлювати факти відсутності підприємства за місцезнаходженням, законодавець податковим органам надав право лише складати акт за формою 18 ОПП та направляти його реєстраційній службі, яка вносить відомості до ЄДП про відсутність за місцезнаходженням лише після дотримання визначеної чинним законодавством України процедури.

Таким чином, суд вважає, що оскільки до ЄДР відповідний запит не вносився, то відповідач помилково дійшов висновку про відсутність ТОВ «Рітейл Ультра» за місцезнаходженням.

Як вже було встановлено судом, позивач у вересні 2015 року подав до Кіровоградської ОДПІ податкову декларацію з ПДВ за серпень 2015 року від 29.09.2015 №9199534508, відповідно до якої було задекларовано значення рядку 20.1 в сумі 2503766,00 грн., тобто було задекларовано від'ємне значення суми податку. Заява про відшкодування ПДВ охоплює період понесення валових витрат з червня 2013 року - липень 2015 року.

Проте, як вбачається з Акту перевірки, право на відшкодування за ТОВ «Рітейл Ультра» не визнається. Відповідач в Акті перевірки вказує, що відсутній не лише факт введення основних засобів на баланс підприємства дебет рахунку 10 «Основні засоби», але й факт формування витрат на будівництво, що здійснюється по дебету 15 «Капітальні інвестиції».

Проте, суд зазначає, що визначення поняття «капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи» міститься в Положенні (стандартні) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 року N 92 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 травня 2000 року, яким визначено, що це витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих і устаткування для монтажу), що здійснюються підприємством.

Відповідно до Інструкції збільшення зазнаних витрат на придбання або створення матеріальних та нематеріальних необоротних активів відображається за дебетом рахунку 15 "Капітальні інвестиції", а за кредитом цього рахунку - їх зменшення (ведення із дію, прийняття в експлуатацію придбаних або створених нематеріальних активів тощо. Водночас рахунок 10 "Основні засоби" призначено для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух власних або отриманих на умовах фінансової оренди об'єктів і орендованих цілісних майнових комплексів, які віднесені до складу основних засобів, а також об'єктів інвестиційної нерухомості.

Аналіз вищенаведених законодавчих норм дає підстави для висновку, що платники податку мають право на бюджетне відшкодування, якщо за даними бухгалтерського та податкового обліку податковий кредит нарахований внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи). Передбачене зазначеною нормою право на отримання бюджетного відшкодування не пов'язане з моментом надходження основних засобів на баланс підприємства та відображенням їх на рахунку 10 «Основні засоби».

Так, суд зазначає, що ТОВ «Рітейл Ультра» заявило бюджетне відшкодування у зв'язку з наявністю в 2013- 2015 роках за даними бухгалтерського та податкового обліку обсягів оподатковуваних операцій, що сформували податковий кредит на суму 2503766,00 грн., який сформований внаслідок спорудження (будівництва) основних фондів (основних засобів) та створили завершені капітальні інвестиції у необоротні капітальні активи).

Понесення витрат на будівництво підтверджується декларацією про готовність №143141840443 від 17.07.2014 року, тобто позивач поніс витрати на будівництво об'єктів

матеріальних необоротних активів, що були відображені на рахунку 15 "Капітальні інвестиції. Відображення капітальних витрат на будівництва на рахунку 15 "Капітальні інвестиції" підтверджується випискою з аналітичного відображення, що міститься в матеріалах справи.

Таким чином, з огляду на п.200,4 ст. 200 ПК України та на підставі п.200.7 ст.200 ПК України, позивач має право прийняти рішення про повернення суми бюджетного відшкодування і подати заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, що було відображено у податковій декларації за серпень 2015 року. До податкової декларації було надано розрахунок бюджетного відшкодування на суму 2503766,00 грн. Отже, суд вважає, що має значення не відображення (віднесення) в обліку витрат на капітальні інвестиції по дебету рахунку 10 «Основні засоби» і відображення витрат на будівництво по дебету рахунку 15 «Капітальні інвестиції», а мають значення докази реального понесення витрат на капітальні інвестиції.

Таким сином, оскільки зазначені позивачем витрати на будівництво мали місце, що підтверджується матеріалами справи, то відповідно позивач має право на отримання бюджетного відшкодування.

З огляду на викладене, суд вважає правомірним задоволення позову у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Кіровоградська ОДПІ у кіровоградській області у даній справі є суб'єктом владних повноважень, який повинен діяти на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Проте відповідач не здійснив дій, покладених на нього відповідно до Податкового кодексу України, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Рітейл Ультра" до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекція головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання дій протиправними та визнання протиправним податкового повідомлення - рішення №0000541504 від 04.11.2015 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 04.11.2015р. №0000541504.

Визнати протиправною бездіяльність Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області з не підготовки і неподання до казначейства висновку із зазначенням суми податку на додану вартість у розмірі 1953031 (один мільйон дев'ятсот п'ятдесят три тисячі тридцять одна гривня) гривень 00 копійок, що підлягає відшкодуванню з бюджету на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "Рітейл Ультра" (код ЄДРПОУ 38264263).

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рітейл Ультра» (код ЄДРПОУ 38264263) заборгованість бюджету з відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1953031 (один мільйон дев'ятсот п'ятдесят три тисячі тридцять одна гривня) гривень 00 копійок.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови складено 22 липня 2016 року.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 22.07.2016 р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді Н.В. Захарчук-Борисенко Н.В. Захарчук-Борисенко В.В.Кухар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2016
Оприлюднено01.09.2016
Номер документу59992056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3655/16

Постанова від 17.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Постанова від 06.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні