Постанова
від 09.09.2016 по справі п/811/920/16
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2016 року Справа №П/811/920/16

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку письмового провадження в м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Мир»

до відповідача: Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградської області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Мир» звернулося з позовом до Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000161302 від 11.07.2016 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 98 463,66 грн., у тому числі 91 646,49 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та 6 817,17 грн. пені.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Новоукраїнською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області порушено норму п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та вручено копію наказу і повідомлення про проведення планової перевірки в день її початку, чим порушено права СТОВ «Мир» як платника податків. Також позивач наголошує на тому, що у відповідача не було підстав для нарахування фінансових санкцій відповідно до п.127.1 ст.127 Податкового кодексу України, оскільки СТОВ «Мир» фактично перераховано до бюджету податкові зобов'язання, проте помилково вказано рахунок призначений для сплати ПДФО із заробітної плати, замість рахунку для сплати ПДФО із орендної плати за паї.

Представником відповідача подано до суду заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки перевіркою встановлено, що СТОВ «Мир» за перевіряємий період з 01.01.2013 р. по 31.12.2015 р. несвоєчасно та не у повному обсязі перерахувало до бюджету податок на доходи фізичних осіб. Представник відповідача вказує. що СТОВ «Мир» у платіжни дорученнях помилково зазначено рахунок для зарахування коштів №33112340700338 замість №33110342700338, а тому кошти помилково надійшли на рахунок податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати, код класифікації бюджету 11010100, замість рахунку податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку інших ніж заробітна плата, код класифікації доходів бюджету 11010400.

Представники позивача у судовому засіданні підтримали заявлені позовні вимоги, представник відповідача заперечив проти задоволення позову.

На підставі усної ухвали, прийнятої в судовому засіданні 01.09.2016 р. та занесеної до журналу судового засідання (а.с.145), подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Посадовими особами Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області на підставі направлень №357, №358 від 09.03.2016 р. (а.с.117) відповідно до наказу №33 від 29.02.2016 р. (а.с.118, зі зворотного боку) проведено планову виїзну документальну перевірку Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Мир» щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб за період з 01.10.2013 р. по 31.12.2015 р., достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2013 р. по 31.12.2015 р., за результатами якої складено акт №5/1701/03756904 від 01.04.2016 р., висновками якого встановлено порушення пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим несплачена у встановлені строки податковим агентом до бюджету сума грошового зобов'язання складає 201 110,43 грн. (а.с.26-39).

На підставі акта перевірки та з урахуванням рішення Головного управління ДФС у Кіровоградській області про результати розгляду первинної скарги №3169/10/11-28-10-01-06 від 24.06.2016 р. (а.с.56-61) Новоукраїнською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області винесено податкове повідомлення-рішення №0000161302 від 11.07.2016 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 98 463,66 грн., у тому числі 91 646,49 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та 6 817,17 грн. пені. (а.с.41).

Відповідно до п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Представником відповідача до матеріалів справи додано копію наказу №33 від 29.02.2016 р. з відміткою головного бухгалтера СТОВ «Мир» ОСОБА_1 про його отримання 29.02.2016 р. (а.с.118, зі зворотного боку) та розписку №1 від 29.02.2016 р. про отримання головним бухгалтером СТОВ «Мир» ОСОБА_1 повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки СТОВ «Мир» (а.с.116).

Факт підписання зазначених документів підтверджено у судовому засіданні ОСОБА_1

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку. що Новоукраїнською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області дотримано вимог п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, які надають право на проведення планової документальної перевірки платника податку.

В акті перевірки №5/1701/03756904 від 01.04.2016 р. відображено, що за період з 0110.2013 р. по 31.12.2015 р. СТОВ «Мир» виплачено орендної плати за земельні частки (паї) в сумі 4 321 782,07 грн. та нараховано податок на доходи фізичних осіб в сумі 784 338,69 грн., при цьому платником податків не сплачено податок у розмірі 201 110,43 грн. (а.с.31).

Судом встановлено, що відповідно до платіжних доручень №75 від 19.03.2015 р. (а.с.70), №77 від 19.03.2015 р. (а.с.70, зі зворотного боку), №107 від 06.04.2015 р. (а.с.71), №143 від 06.05.2015 р. (а.с.71, зі зворотного боку), №184 від 05.06.2015 р. (а.с.72, зі зворотного боку), №204 від 18.06.2015 р. (а.с.73), №205 від 18.06.2015 р. (а.с.73), №251 від 16.07.2015 р. (а.с.74), №279 від 06.08.2015 р. (а.с.74, зі зворотного боку), №287 від 13.08.2015 р. (а.с.75), №294 від 20.08.2015 р. (а.с.75, зі зворотного боку), №298 від 20.08.2015 р. (а.с.75, зі зворотного боку), №311 від 03.09.2015 р. (а.с.76), №329 від 15.09.2015 р. (а.с.76, зі зворотного боку), №338 від 17.09.2015 р. (а.с.77), №352 від 24.09.2015 р. (а.с.77), №353 від 24.09.2015 р. (а.с.77, зі зворотного боку), №366 від 30.09.2015 р. (а.с.77, зі зворотного боку), №376 від 05.10.2015 р. (а.с.78), №391 від 16.10.2015 р. (а.с.78, зі зворотного боку), №407 від 29.10.2015 р. (а.с.79) СТОВ «Мир» на рахунок 33112340700338 перераховано кошти в загальному розмірі 309 340,00 грн. із призначенням «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентом із доходів платника податків інших ніж заробітна плата».

Таким чином, внаслідок допущеної помилки у зазначенні рахунку 33112340700338, замість рахунку 33110342700338, вказані кошти в сумі 309 340,00 грн. надійшли до бюджету як податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати.

При цьому факт переплати СТОВ «Мир» по рахунку 33112340700338 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати) встановлено перевіркою та відображено в додатку до акту перевірки №5/1701/03756904 від 01.04.2016 р. (а.с.140-141).

У подальшому на підставі висновку Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області №217-07 від 29.04.2016 р. (а.с.53-55) Управлінням Державної казначейської служби України у Новоукраїнському районі кошти в сумі 309 340,00 грн. перераховані з рахунку 33112340700338 (ККД 11010100) на рахунок 33110342700338 (ККД 11010400), що підтверджується листом від 14.06.2016 р. №02-43/585 (а.с.51).

З огляду на зміст пп.162.1.3 п.162.1 ст.162 Податкового кодексу України платником податку на доходи фізичних осіб є податковий агент.

Відповідно до пп.14.1.180 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Згідно з п.18.2 ст.18 Податкового кодексу України податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.

На підставі пп.168.1.1, 168.1.2 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Відповідно до пп.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Згідно з п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Відповідно до ч.2 ст.64 Бюджетного кодексу України податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Підпунктом 127.1 статті 127 Податкового кодексу України визначено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Водночас суд враховує, що відповідно до п.109.1 ст.109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Так, судом встановлено, що позивачем при виплаті орендодавцям орендної плати за земельні частики (паї) нараховано та утримано податок з доходів фізичних осіб, однак під час сплати податку до бюджету у платіжних дорученнях помилково вказано рахунок №33112340700338 на який надходять кошти за кодом класифікації доходів бюджету 11010100 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати), замість рахунку №33110342700338 на який надходять кошти за кодом класифікації доходів бюджету 11010400 (податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата).

Тобто рахунки №33112340700338 та №33110342700338 є рахунками призначеними для сплати саме податку на доходи фізичних осіб, проте надходження до них поділяється за кодами класифікації доходів бюджету.

З огляду на ч.1 ст.8 Бюджетного кодексу України бюджетна класифікація використовується для складання і виконання державного та місцевих бюджетів, звітування про їх виконання, здійснення контролю за фінансовою діяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших розпорядників бюджетних коштів, проведення фінансового аналізу в розрізі доходів, організаційних, функціональних та економічних категорій видатків, кредитування, фінансування і боргу, а також для забезпечення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджетних показників. Бюджетна класифікація є обов'язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень.

Відповідно до ч.3 ст.8 Бюджетного кодексу України бюджетна класифікація має такі складові частини:

1) класифікація доходів бюджету;

2) класифікація видатків та кредитування бюджету;

3) класифікація фінансування бюджету;

4) класифікація боргу.

Таким чином, код класифікації доходів бюджету як складова бюджетної класифікації використовується з метою складання і виконання бюджетів, звітування про їх виконання, здійснення контролю за фінансовою діяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших розпорядників бюджетних коштів, проведення фінансового аналізу в розрізі доходів, а також для забезпечення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджетних показників.

За таких умов надходження коштів на рахунок за іншим кодом класифікації доходів бюджету в межах податку на доходи фізичних осіб не може розцінюватися як не сплата податковим агентом такого податку, оскільки це не призвело до не надходження сум податку на доходи фізичних осіб до бюджету протягом законодавчо встановленого строку.

Враховуючи викладене, відсутні і правові підстави для застосування до такого платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на підставі п.127.1 ст.127 Податкового кодексу України та нарахування пені відповідно до ст.129 Податкового кодексу України.

З огляду на зміст ч.3 ст.2 КАС України, суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є необґрунтованим та непропорційним, а тому позовна вимога СТОВ «Мир» про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000161302 від 11.07.2016 р. підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, у редакції чинній на час розгляду справи, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, підлягає присудженню Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Мир» за рахунок бюджетних асигнувань Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1 476,97 грн.

Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000161302 від 11 липня 2016 року, винесене Новоукраїнською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Кіровоградській області, яким Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Мир» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 98 463,66 грн., у тому числі 91 646,49 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та 6 817,17 грн. пені.

Присудити Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Мир», код ЄДРПОУ 03756904 (27140, с. Помічна Новоукраїнського району Кіровоградської області) судовий збір у розмірі 1 476,97 (одна тисяча чотириста сімдесят шість грн. 97 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2016
Оприлюднено13.09.2016
Номер документу61194349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/920/16

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні