Ухвала
від 22.09.2016 по справі 815/4734/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4734/16

У Х В А Л А

          22 вересня 2016 року                                                                                 м. Одеса                     

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Левчук О.А., розглянувши матеріали адміністративного позову Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, третя особа – приватне підприємство «Тепличне» про визнання протиправними дій, скасування державної реєстрації земельних ділянок, скасування кадастрових номерів земельних ділянок, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, третя особа – приватне підприємство «Тепличне» про визнання протиправними дій відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області щодо проведення державної реєстрації земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180; скасувати державну реєстрацію земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180; скасувати кадастрові номери земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180; зобов'язати Відділ Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області скасувати державну реєстрацію та скасувати кадастрові номери земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180.

Згідно частини 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом, а якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними.

Відповідно до ч. 2 ст. 107 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення її без розгляду.

Згідно з ч. 1 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

          Згідно ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень щодо справ, зазначених у пункті 5 частини першої статті 183 2 цього Кодексу, встановлюється 15-денний строк, який обчислюється з дня виявлення суб'єктом владних повноважень підстав для звернення до адміністративного суду. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.

Згідно з ч. 3 ст. 99 Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Дотримання строків розгляду адміністративних справ одна з обов'язкових передумов ефективності адміністративних проваджень, оскільки захист прав, свобод та інтересів осіб безпосередньо залежить від меж їх реалізації у часі. Провадження в адміністративних судах, як спосіб захисту цих прав, базується на процесуальних принципах та забезпечується чітко регламентованими строками. Дотримання цих строків впливає на права та обов'язки учасників адміністративних правовідносин, спонукаючи їх до своєчасного здійснення наданих їм прав чи виконання покладених на них обов'язків.

Так, своє звернення позивач обумовлює тим, що позивач передав в оренду Приватному підприємству «Тепличне» земельну ділянку за адресою: Одеська обл., Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1. Вказана земельна ділянка передана на підставі договору оренди земельної ділянки від 18.06.2004 року, загальною площею 53,246 га. Цільове призначення наданої земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Строк дії договору - 49 років. Даний договір був зареєстрований ДП «Овідіопольська районна філія центру ДЗК» в Книзі записів державної реєстрації Авангардівської селищної ради за №55 від 15 липня 2004 року. Договір оренди було укладено на підставі рішення Авангардівської селищної ради № 361-XX від 18.06.2004 року. На підставі рішення Авангардівської селищної ради № 243-1У від 12.01.2007 року «Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №55 від 15.07.2004 року між ПП «Тепличне» і Авангардівською селищною радою, та про укладення з ПП «Тепличне» додаткової угоди до договору оренди», було внесено зміни до договору оренди, та укладена додаткова угода до договору від 18.01.2007 року, зареєстрована Одеською регіональною філією ДП «Центр ДЗК» 26.06.2007 року за № 040752900045. Згідно з умовами даної додаткової угоди, було зменшено загальну площу орендованої ділянки до 52,238га, та збільшено розмір орендної плати.

06.04.2015 року позивач отримав витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та з'ясував, що Згідно з даними Державного земельного кадастру Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області (далі - Позивач, селищна рада) є власником чотирьох земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1, а саме: площею 49,4029 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; площею 0,5643 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; площею 0,9136 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; площею 1,3579 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180.

Однак, у селищної ради відсутні документи, на підставі яких була здійснена державна реєстрація вказаних земельних ділянок та на яку є посилання у витягах з Державного земельного кадастру, а саме: документація із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація зазначених земельних ділянок; рішення Авангардівської селищної ради 18.06.2004 року № 361-XX; державний акт договір оренди від 15.07.2004 року № 55.

З метою з'ясування наведених обставин, а також для приведення своєї землевпорядної документації у відповідність до даних Державного земельного кадастру, 22 червня 2016 року Позивач звернувся із письмовим запитом за вих. № 461 від 22.06.2016 року до Відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області (далі - Відповідач), що є держателем Державного земельного кадастру.

26 липня 2016 року Відділ Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області за вих. № 18-1520-0.12-4816/2-16 від 26.07.2016 року надало відповідь про те, що документації із землеустрою на вищезазначені земельні ділянки, що знаходяться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1, до архіву відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі на зберігання належним чином не надходили, тому надати копії не можливо.

Отже з даного адміністративного позову та доданих до нього матеріалів вбачається, що про наявність спірних записів позивачу стало відомо 06.04.2015 року.

          Таким чином, позивач повинен був звернутися з відповідним позовом протягом шести місяців, тобто до 06.10.2015 року. Проте, позивач звернувся з даним адміністративним позовом тільки 19.09.2016 року, а отже поза межами строку встановленого Кодексом адміністративного судочинства України.

          Разом з тим, посилання позивача на листи датовані 22.06.2016 року та 26.07.2016 року, як на підставу для відліку строку для звернення до суду з даним адміністративним позовом, є необґрунтованим, оскільки, як зазначив сам позивач в адміністративному позові, метою звернення до відповідача було отримання інформації про наявність документації, на підставі якої відповідачем вчинялись певні дії. При цьому, позивачем не зазначено в позовній заяві та не надано доказів того, що отримання цієї інформації було неможливим раніше. Крім того, в зазначеному зверненні до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області не ставилось питання про скасування спірних записів.

          Також, згідно відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі судових рішень, зокрема в рішенні Господарського суду Одеської області від 25 травня 2015 року по справі № 916/640/15-г за позовом Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до приватного підприємства «Тепличне», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області про припинення договору оренди, встановлено, що позивачу під час розгляду справи № 916/117/14 за позовом Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до приватного підприємства «Тепличне», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області про внесення змін до договору оренди землі від 18.06.2004р., укладеного між Авангардівською селищною радою Овідіопольського району Одеської області та ПП „Тепличне" від Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області стало відомо, що орендована відповідачем (ПП «Тепличне») земельна ділянка загальною площею 52,238га, складається із чотирьох земельних ділянок: кадастровий номер 51223755202:001:0179, площею 0,9135га; кадастровий номер 51223755202:001:0434, площею 49,4030га; 51223755202:001:0180, площею 1,3578га; 51223755202:001:0181, площею 0,5643га. Рішення по справі №916/117/14 прийнято Господарським судом Одеської області 28.03.2014 року.

Як встановлено судом, по справі №916/117/14 рішенням господарського суду Одеської області від 28.03.2014р., залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 05.06.2014р., Авангардівській селищній раді Овідіопольського району Одеської області відмовлено повністю з мотивів його недоведеності у задоволенні позовних вимог про внесення внесення змін до договору оренди землі від 18.06.04р., укладеного між позивачем та відповідачем, а саме шляхом викладення п.9 цього договору в наступній редакції: "Встановити з 01 січня 2012 року ПП «Тепличне» орендну плату за земельну ділянку загальною площею 52, 238 га в сумі 3363,73 грн. в місяць, або 40364,83 грн. в рік.

Підставою відмови слугувало відсутність доказів на яких ґрунтується розрахунок орендної плати, визначений Авангардівською селищною радою, згідно якого передбачена зміна у п.9 договору оренди землі від 18.06.04р., а також розбіжність в документації щодо загальної площі орендованої земельної ділянки.

Також, зі змісту окремої ухвали суду від 28.03.2014р. вбачається те, що у суду виникли сумніви стосовно достовірності наданої позивачем копії Витягу з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки у тому числі й з огляду на те, що орендована відповідачем земельна ділянка загальною площею 52,238га, складається із чотирьох земельних ділянок: кадастровий номер 51223755202:001:0179, площею 0,9135га; кадастровий номер 51223755202:001:0434, площею 49,4030га; 51223755202:001:0180, площею 1,3578га; 51223755202:001:0181, площею 0,5643га., на які мали бути видані чотири різні витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Отже, про наявність цих обставин позивачу було відомо ще у 2014 році, а бездіяльність позивача, який є суб'єктом владних повноважень, не є підставою для визнання поважними причини пропуску строку звернення до суду з адміністративним позовом.

          Інших підстав для визнання поважними причини пропуску строку звернення позивача із даним адміністративним позовом у справі №815/4734/16 в позовній заяві та доданих до неї документах не зазначено та з матеріалів адміністративного позову не вбачається.

          Відповідно до ст.100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, третя особа – приватне підприємство «Тепличне» про визнання протиправними дій, скасування державної реєстрації земельних ділянок, скасування кадастрових номерів земельних ділянок, зобов'язання вчинити дії, підлягає залишенню без розгляду.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 7-14, 99; 100; 133; 155; 160; 165; 186; 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, третя особа – приватне підприємство «Тепличне» про визнання протиправними дій, скасування державної реєстрації земельних ділянок, скасування кадастрових номерів земельних ділянок, зобов'язання вчинити дії - залишити без розгляду.

Роз'яснити позивачеві, що залишення позовної заяви без розгляду, не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в загальному порядку.

Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

          Ухвала набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2016
Оприлюднено28.09.2016
Номер документу61521937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4734/16

Постанова від 05.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні