Ухвала
від 14.12.2016 по справі 815/4734/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2016 р.м.ОдесаСправа № 815/4734/16

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Шевчук О.А. та Федусика А.Г.

при секретарі Кучмій І.В.

за участю представників апелянта Пилипенка А.К. та Білоуса І.І.,

представника 3-ї особи Кармазіна С.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 22.09.2016 року про залишення без розгляду адміністративного позову Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, 3-тя особа приватне підприємство "Тепличне" про визнання протиправними дій, скасування державної реєстрації земельних ділянок, скасування кадастрових номерів земельних ділянок, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

19.09.2016 року Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області звернувся до суду з позовом до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, 3-тя особа приватне підприємство «Тепличне» та просила визнати протиправними дії щодо проведення державної реєстрації земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180;

- скасувати державну реєстрацію земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180;

- скасувати кадастрові номери земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180;

- зобов'язати відділ Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області скасувати державну реєстрацію та скасувати кадастрові номери земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт.Авангард, вул.Теплична,1, а саме: земельної ділянки, площею 49,4029га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; земельної ділянки, площею 0,5643га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; земельної ділянки, площею 0,9136га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; земельної ділянки, площею 1,3579га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 22.09.2016 року адміністративний позов Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області залишено без розгляду.

Не погоджуючись з зазначеною ухвалою суду, Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області в апеляційній скарзі зазначає, що судом порушено норми процесуального права. На думку апелянта, суддя порушив вимоги ст. 99, 100 КАС України, що є підставою для скасування ухвали про залишення без розгляду адміністративного позову та постановлення нової ухвали з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Як вбачається з матеріалів справи апелянтом передано в оренду Приватному підприємству «Тепличне» земельну ділянку за адресою: Одеська обл., Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1.

Вказана земельна ділянка передана на підставі договору оренди земельної ділянки від 18.06.2004 року, загальною площею 53,246 га. Цільове призначення наданої земельної ділянки: ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Строк дії договору - 49 років. Даний договір був зареєстрований ДП «Овідіопольська районна філія центру ДЗК» в Книзі записів державної реєстрації Авангардівської селищної ради за №55 від 15 липня 2004 року.

Договір оренди було укладено на підставі рішення Авангардівської селищної ради №361-XX від 18.06.2004 року. На підставі рішення Авангардівської селищної ради № 243-1У від 12.01.2007 року «Про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №55 від 15.07.2004 року між ПП «Тепличне» і Авангардівською селищною радою, та про укладення з ПП «Тепличне» додаткової угоди до договору оренди», було внесено зміни до договору оренди, та укладена додаткова угода до договору від 18.01.2007 року, зареєстрована Одеською регіональною філією ДП «Центр ДЗК» 26.06.2007 року за № 040752900045. Згідно з умовами даної додаткової угоди, було зменшено загальну площу орендованої ділянки до 52,238га, та збільшено розмір орендної плати.

Як зазначає апелянт, 06.04.2015 року Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області отримала витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та з'ясував, що Згідно з даними Державного земельного кадастру Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області є власником чотирьох земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1, а саме: площею 49,4029 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; площею 0,5643 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; площею 0,9136 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; площею 1,3579 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180.

Однак, у селищної ради відсутні документи, на підставі яких була здійснена державна реєстрація вказаних земельних ділянок та на яку є посилання у витягах з Державного земельного кадастру, а саме: документація із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація зазначених земельних ділянок; рішення Авангардівської селищної ради 18.06.2004 року № 361-XX; державний акт договір оренди від 15.07.2004 року № 55.

З метою з'ясування наведених обставин, а також для приведення своєї землевпорядної документації у відповідність до даних Державного земельного кадастру, 22 червня 2016 року Позивач звернувся із письмовим запитом за вих. № 461 від 22.06.2016 року до Відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області, що є держателем Державного земельного кадастру.

26 липня 2016 року Відділ Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області за вих. № 18-1520-0.12-4816/2-16 від 26.07.2016 року надало відповідь про те, що документації із землеустрою на вищезазначені земельні ділянки, що знаходяться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1, до архіву відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі на зберігання належним чином не надходили, тому надати копії не можливо.

З огляду на ці обставини апелянт вважає що йому стало відомо про порушення його прав лише 26 липня 2016 року, до суду позов подано 19.09.2016 року, тому на його думку позивачем не пропущено 6 місячний строк звернення до суду.

Судова колегія суду апеляційної інстанції з доводами апелянта не погоджується з огляду на наступне.

Інститут строків позовної давності в адміністративному процесі має дуже важливе значення, оскільки він сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах (якби не було б строків, стан юридичної невизначеності зберігався би протягом необмеженого часу), а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов?язків, тому що пропущення строку може мати негативні наслідки для того, хто його пропустив.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Предметом позову по цій справі є визнання неправомірними дій, зобов'язання вчинити певні дії.

Згідно ч.2 ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Статтею 100 КАС України встановлено, що адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не зайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.

Таким чином суд, який вирішує публічно-правовий спір, повинен перевірити коли дізнався позивач про порушення своїх прав, чи не пропущено позивачем встановлений строк звернення до суду, якщо так, то чи є в матеріалах адміністративного позову докази поважності причин його пропуску.

Разом з цим, поважними причинами пропуску строку звернення до суду визнаються лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звертається до суду, та пов'язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.

Обставини, які є предметом спору по справі досліджувалися під час розгляду іншої справи, позивачем у якій була Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області

Так у рішенні Господарського суду Одеської області від 25 травня 2015 року по справі № 916/640/15-г за позовом Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до приватного підприємства «Тепличне», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області про припинення договору оренди, встановлено, що позивачу під час розгляду справи № 916/117/14 за позовом Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області до приватного підприємства «Тепличне», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області про внесення змін до договору оренди землі від 18.06.2004р., укладеного між Авангардівською селищною радою Овідіопольського району Одеської області та ПП „Тепличне" від Відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області стало відомо, що орендована відповідачем (ПП «Тепличне») земельна ділянка загальною площею 52,238га, складається із чотирьох земельних ділянок: кадастровий номер 51223755202:001:0179, площею 0,9135га; кадастровий номер 51223755202:001:0434, площею 49,4030га; 51223755202:001:0180, площею 1,3578га; 51223755202:001:0181, площею 0,5643га. Справа №916/117/14 була розглянута за участю представника позивача Батракова Р.А., рішення по справі було прийнято Господарським судом Одеської області 28.03.2014 року та своєчасно направлено сторонам, Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області оскаржувала це рішення в апеляційному порядку, що не заперечувалось представником апелянта в судовому засіданні суду апеляційної інстанції.

Крім того по справі №916/117/14 судом було винесено окрему ухвалу від 28.03.2014р., з якої вбачається, що у суду виникли сумніви стосовно достовірності наданої позивачем копії Витягу з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки у тому числі й з огляду на те, що орендована відповідачем земельна ділянка загальною площею 52,238 га, складається із чотирьох земельних ділянок: кадастровий номер 51223755202:001:0179, площею 0,9135га; кадастровий номер 51223755202:001:0434, площею 49,4030га; 51223755202:001:0180, площею 1,3578га; 51223755202:001:0181, площею 0,5643га., на які мали бути видані чотири різні витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Тобто, про наявність цих обставин, а саме про наявність чотирьох земельних ділянок: кадастровий номер 51223755202:001:0179, площею 0,9135 га; кадастровий номер 51223755202:001:0434, площею 49,4030 га; 51223755202:001:0180, площею 1,3578 га; 51223755202:001:0181, площею 0,5643 га, апелянту достовірно було відомо ще у 2014 році.

Також 06.04.2015 року апелянт отримав витяги з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та з'ясував, що Згідно з даними Державного земельного кадастру Авангардівська селищна рада Овідіопольського району Одеської області є власником чотирьох земельних ділянок, розташованих за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1, а саме: площею 49,4029 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0434; площею 0,5643 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0181; площею 0,9136 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0179; площею 1,3579 га, кадастровий номер 5123755200:02:001:0180.

Однак, у селищної ради відсутні документи, на підставі яких була здійснена державна реєстрація вказаних земельних ділянок та на яку є посилання у витягах з Державного земельного кадастру, а саме: документація із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація зазначених земельних ділянок; рішення Авангардівської селищної ради 18.06.2004 року № 361-XX; державний акт договір оренди від 15.07.2004 року № 55.

З метою з'ясування наведених обставин, а також для приведення своєї землевпорядної документації у відповідність до даних Державного земельного кадастру, 22 червня 2016 року Позивач звернувся із письмовим запитом за вих. № 461 від 22.06.2016 року до Відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області (далі - Відповідач), що є держателем Державного земельного кадастру.

26 липня 2016 року Відділ Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області за вих. № 18-1520-0.12-4816/2-16 від 26.07.2016 року надало відповідь про те, що документації із землеустрою на вищезазначені земельні ділянки, що знаходяться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Авангард, вул. Теплична, 1, до архіву відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі на зберігання належним чином не надходили, тому надати копії не можливо.

Проте, позивач звернувся з даним адміністративним позовом тільки 19.09.2016 року, а отже поза межами строку встановленого Кодексом адміністративного судочинства України.

Разом з тим, посилання позивача на листи датовані 22.06.2016 року та 26.07.2016 року, як на підставу для відліку строку для звернення до суду з даним адміністративним позовом, є необґрунтованим, оскільки, як зазначив сам позивач в адміністративному позові, метою звернення до відповідача було отримання інформації про наявність документації, на підставі якої відповідачем вчинялись певні дії. При цьому, позивачем не зазначено в позовній заяві та не надано доказів того, що отримання цієї інформації було неможливим раніше. Крім того, в зазначеному зверненні до відділу Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області не ставилось питання про скасування спірних записів.

З огляду на викладене про наявність цих обставин апелянту було відомо ще у 2014 році, а бездіяльність позивача, який є суб'єктом владних повноважень, не є підставою для визнання поважними причини пропуску строку звернення до суду з адміністративним позовом.

Як вбачається з витягів з державного земельного кадастру всі чотири земельних ділянки зареєстровані як землі сільськогосподарського призначення, які належать до комунальної власності Авангардівської селищної ради, зареєстровані вони у державному земельному кадастрі 15.07.2004 р. на підставі рішення органу місцевого самоврядування, а саме рішення Авангардівської селищної ради від 18.06.2004р.№361-ХХ.

З огляду на викладене судова колегія суду апеляційної інстанції вважає, що висновок суду першої інстанції про залишення без розгляду адміністративного позову є обґрунтованим, оскільки Авангардівській селищній раді Овідіопольського району Одеської області ще в 2014 році стало відомо, що у Державному земельному кадастрі наявна інформація про чотири земельні ділянки замість однієї, які зареєстровані ще у 2004 році за апелянтом як комунальна власність.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та винесено ухвалу з додержанням норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до вимог ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 99, 100, 195, 196, 199, 200, 205, 206 КАС України, апеляційний суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Авангардівської селищної ради Овідіопольського району Одеської області залишити без задоволення, а ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 22.09.2016 року без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 15.12.2016 р.

Головуючий: суддя Л.Є. Зуєва

суддя О.А. Шевчук

суддя А.Г. Федусик

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2016
Оприлюднено19.12.2016
Номер документу63427617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4734/16

Постанова від 05.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 12.10.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні