Рішення
від 22.09.2016 по справі 372/6162/14-ц
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/6162/14-ц

№2-17/16

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 вересня 2016 року Обухівський районний суд

Київської області в складі :

Головуючого судді Потабенко Л.В.,

при секретарі Падалці А.В.,

за участю представників ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Обухівського районного суду Київської області об'єднану цивільну справу за позовом виконавчого комітету Обухівської міської ради до ОСОБА_4, треті особи ОСОБА_5, ОСОБА_6, відділ Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Обухівської міської ради про знесення об'єкта незаконного будівництва, та за позовом ОСОБА_5, ОСОБА_6 до ОСОБА_4, треті особи виконавчий комітет Обухівської міської ради, відділ Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Обухівської міської ради про знесення об'єкта незаконного будівництва,

в с т а н о в и в:

Позивач виконавчий комітет Обухівської міської ради звернувся до Обухівського районного суду Київської області із позовом в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить знести об'єкт будівництва - багатоквартирний будинок, який без дозволу на виконання будівельних робіт будується на земельній ділянці по вулиці Київській, 128 у місті Обухові за рахунок забудовника ОСОБА_4, та стягнути з відповідача понесені судові витрати у сумі 365 грн. 40 коп. Обгрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач виконавчий комітет Обухівської міської ради зазначив, що відповідач ОСОБА_4 придбала дві земельні ділянки на території Обухівської міської ради - 0,1 на по вул. Київській 128 для будівництва житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та 0,15 га для ведення особистого селянського господарства, і на них запланувала будівництво багатоквартирного житлового будинку. За заявою ОСОБА_4 від 27.03.2014 року рішенням виконавчого комітету від 01.04.2014 року №343 року їй було погоджено будівництво багатоквартирного будинку по вул. Київській 128. За заявою від 08.04.2014 року ОСОБА_4 було надано містобудівні умови і обмеження забудови. В зв'язку зі зверненнями громадян - суміжних землекористувачів, здійсненням підготовчих робіт з будівництва та початком будівництва без дозволу та повідомлення виконавчого комітету, рішенням виконавчого комітету від 05.06.2014 №639 було скасовано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки ОСОБА_4 по вул. Київській № 128. На підставі скасованих містобудівних обмежень, без зазначення чіткого цільового призначення земельної ділянки, ОСОБА_4 було зареєстровано декларацію про початок будівельних робіт. Дата реєстрації 21.07.2014 року. Відповідно до наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 03.10.2014 року № 251 реєстрацію декларації про початок будівельних робіт було скасовано. Не дивлячись на скасування містобудівних умов і обмежень, відсутність підстав для будівництва, ОСОБА_4 продовжувала будівництво, що вказує на нецільове використання земельної ділянки. Крім того відповідач не зверталась до міської ради з заявою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, оскільки тоді б міська рада обов'язково врахувала б звернення громадян - мешканців вулиці Київської і сусідів забудовника про порушення їх прав на екологічне середовище проживання, негативний вплив новобудови на прилеглі індивідуально житлові будинки. Також відповідач продовжувала будівництво після скасування реєстрації декларації про початок будівельних робіт. На момент подання декларації замовнику вже було відомо про скасування містобудівних умов, і в порушення вимог закону замовник будівництва не інформував виконавчий комітет про початок робіт, подав декларацію з недостовірними відомостями на реєстрацію і продовжував незаконне будівництво. У зв'язку з незаконним будівництвом багатоповерхового будинку на вул. Київській, 128, від мешканців м. Обухова до виконавчого комітету Обухівської міської ради надійшло колективне письмове звернення громадян від 30.04.2014 року, багатократні усні звернення громадян під час особистого прийому громадян міським головою, а також надійшло повідомлення про пікетування будівництва житлового будинку, які за заявами громадян порушують їх права на безпечне проживання, загрожують руйнуванням їх житловим будинкам та перешкоджають користуванню їх присадибними земельними ділянками. Прокуратурою Обухівського району 16.10.2014 року за фактом внесення до декларації про початок будівельних робіт по вул. Київській, 128 у м. Обухові, недостовірних відомостей, до ЄРДР внесені відомості за ст. 358 ч. 4 КК України. Рішенням Обухівської міської ради від 27.11.2014 року міською радою створена робоча група з координації роботи щодо контролю за будівництвом об'єктів містобудування, які можуть негативно впливати на суміжних землекористувачів та будуватись з порушенням державних будівельних норм і правил. 09.12.2014 року робочою групою було зафіксовано істотні порушення будівельних норм і правил, що допускаються ОСОБА_4 при будівництві багатоквартирного будинку, а саме: порушено пункти 3.13 ДБН 360-92, що вимагають, що відстань між житловими будинками, між довгими сторонами житловий будинків заввишки 2-3 поверхи треба приймати не менше 15 метрів, а заввишки в 4 поверхи і більше 20 метрів, між довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків не менше 15 метрів. На об'єкті будівництва, без дотримання будівельних норм, за відсутності дозволу на виконання будівельних робіт зведено чотири повних поверхи на відстані 12.5 і 11.6 метрів від житлових будинків сусідніх землекористувачів ОСОБА_5 та ОСОБА_6 Таким чином, станом на грудень 2014 року будівництво по вул. Київській, 128 здійснюється без дозволу на використання будівельних робіт, без виконання наданих містобудівних умов та обмежень, що скасовані, з порушенням будівельного та земельного законодавства України, а тому позивач просить знести об'єкт будівництва - багатоквартирний будинок, який будується на земельній ділянці по вулиці Київській, 128 у місті Обухові за рахунок забудовника ОСОБА_4.

Треті особи ОСОБА_5 та ОСОБА_6 також звернулись з позовом в якому просять зобов'язати ОСОБА_4 знести за власний рахунок об'єкт незаконного та непогодженого будівництва багатоквартирного будинку за адресою м. Обухів, вул. Київська, 128, та стягнути понесені судові витрати. Обгрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивачі зазначили, що в квітні 2014 року відповідач розпочала будівельні роботи без зареєстрованої декларації в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Київській області. На звернення сусідів Обухівська міська рада повідомила листом, що не в змозі вплинути на забудовника та порадила звернутись з даним питанням до державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області у відповідності до ст. 28 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності». На засіданні виконавчого комітету Обухівської міської ради було вирішено створити комісію щодо остаточного визначення доцільності об'єктів містобудування по вул. Київській у м. Обухів. Завданням даної комісії є з'ясування чи відповідає дана забудова стандартам та нормам в галузі будівництва. Таким чином, даним листом Обухівська міська рада, та інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Київській області визнала факт незаконного та непогодженого будівництва за адресою м. Обухів, вул. Київська, 128 відповідачкою. Проведеною позаплановою перевіркою, законності будівництва, що була здійснена, інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Київській області встановлено, що документів дозвільного характеру на проведення будівництва інспекцією не видавалось, реєстрація документів дозвільного характеру інспекцією не здійснювалось, повідомлення про початок виконання будівельних робіт за вище зазначеною адресою до інспекції не надходило. За результатами перевірки на ОСОБА_4 складено протокол про адміністративне правопорушення та надано припис від 29.04.2014 року №с-2904/1 з вимогою негайно зупинити будівельні роботи до усунення допущених порушень. А тому цілком об'єктивно виконавчий комітетом Обухівської міської ради 05.06.2014 року прийняв рішення про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, видані ОСОБА_4 від 16.04.14 № 13міб, про дане рішення повідомлена інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Київській області. Зважаючи на неприпинення протиправного будівництва та в результаті перевірки припису №с-2904/1 від 29.04.2014 року відповідачем були оплачені адміністративні штрафи. Відповідач подала декларацію про початок будівництва 21.07.2014 року, перевірка достовірності даних якої була здійснена в серпні 2014 року, всупереч наявного рішення виконавчого комітету Обухівської міської ради 05.06.2014 року про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, видані ОСОБА_4 від 16.04.14№13міб. Проведеною перевіркою було встановлено, що проектної документації будівництва багатоквартирного житлового будинку у ОСОБА_4 немає, документів, що підтверджують призначення відповідальних осіб за здійснення технічного та авторського нагляду не надано, інформації щодо генеральної підрядної організації не надано. Зважаючи на всі ці порушення виконавчий комітет Обухівської міської ради звернувся до Державної архітектурно-будівельної інспекції з листом, в якому просить усунути порушення законних прав і інтересів суміжних землекористувачів забудовником ОСОБА_4 Проведеною перевіркою за результатом звернення виконавчого комітету Обухівської міської ради описані вище факти порушень забудовником будівельних норм та правил лише підтвердились, тому було скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку по вул. Київській, 128 у м. Обухів. Таким чином, станом на кінець січня 2015 року у відповідача по даній справі відсутні будь-які правові підстави здійснювати будівництво за адресою вул. Київська, 128 у м. Обухів, а тому позивачі просять зобов»язати ОСОБА_4 знести за власний рахунок об'єкт незаконного та непогодженого будівництва багатоквартирного будинку за адресою м. Обухів, вул. Київська, 128, та стягнути понесені судові витрати.

В судовому засіданні представник позивача виконавчого комітету Обухівської міської ради ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила задовольнити з підстав вказаних в позовній заяві, а також підтримала позовні вимоги третіх осіб.

Представник відповідача за первісним позовом та за позовом третіх осіб ОСОБА_3 в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог, та подав до суду заперечення в яких зазначає, що стороною позивача у своїй позовній заяві не наведено будь-яких обставин, які свідчать про порушення відповідачем прав та інтересів виконавчого комітету Обухівської міської ради, а також прав та інтересів третіх осіб, не наведено у позовних заявах будь-яких доказів на підтвердження порушення прав позивачів.

Представник третіх осіб ОСОБА_2 в судовому засіданні підтримав позовні вимоги третіх осіб та позовні вимоги виконавчого комітету Обухівської міської ради, та просив їх задовольнити з підстав вказаних в позовній заяві.

Представник третьої особи департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції ОСОБА_7 первісні позовні вимоги, та вимоги третіх осіб підтримав, та подав письмові пояснення в яких зазначив про порушення відповідачем будівельних норм та вимог законодавства.

Суд, заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали цивільної справи, дійшов до висновку про задоволення позовних заяв виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 22.03.2014 року між ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 та ОСОБА_4 був укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки, відповідно до якого ОСОБА_4 купила земельну ділянку, розташовану за адресою: Київська область, м. Обухів, вул. Київська, земельна ділянка №128, площею 0,1 га і сплатила за неї грошову суму у порядку та на умовах, передбачених договором.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 22.03.2014 року, ОСОБА_4 є власником земельної ділянки №128 в м. Обухів, Київської області, кадастровий номер 3223110100:01:103:0124.

На протязі 2014 року жителі м. Обухів звернулись до прокурора Обухівського району Київської області, Обухівської міської ради з заявами, в якій просили перевірити наявність усіх дозволів розпочатого будівництва 7-ми поверхового багатоквартирного будинку по вул. Київська, 128 в м. Обухів.

Листом № 1131 на колективне звернення мешканців вул. Київська у м. Обухів щодо забудови багатоквартирними будинками відділ розвитку інфраструктури, містобудування і архітектури виконавчого комітету Обухівської міської ради повідомив, що відносно призупинення розпочатих будівельних робіт та прийняття необхідних заходів заявникам слід звернутися до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, а також те, що на засіданні виконавчого комітету Обухівської міської ради 06.05.2014 року було вирішено створити комісію щодо остаточного визначення доцільності розташування об'єктів будування по вул. Київська у місті Обухові.

18.12.2015 року постановою Київського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №810/354/15, за позовом Державної архітектурно-будівельної інспекції України до ОСОБА_4 про зобов»язання знести самочинно збудований об»єкт, позов Державної архітектурно-будівельної інспекції України задоволено, частково, та знесено об»єкт самочинно будівництва - багатоквартирний житловий будинок, розташований за адресою: Київська область, м. Обухів, вул. Київська, 128 з компенсацією витрат, пов'язаних із таким знесенням, за рахунок ОСОБА_4.

Відповідно до ч.3 ст. 61 ЦПК України, обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

З врахуванням викладеного судом також встановлено, що 28 квітня 2014 року на підставі доручення Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.04.2014 №7/10-1804/13, направлення від 22.04.2014 №1122.14/08/01 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ОСОБА_4 при будівництві житлового будинку за адресою: вул. Київська, 128, м. Обухів, Київська область. Підставою для проведення вказаної перевірки слугувало звернення ОСОБА_5, яка повідомила, що за зазначеною адресою проводяться будівельні роботи з порушенням вимог законодавства у сфері містобудування.

28.04.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, був складений акт за результатами перевірки, яким встановлено, що ОСОБА_4 розпочала будівельні роботи із будівництва житлового будинку на вул. Київській, 128 у м. Обухів, Київської області, без отримання документу, який дає право виконання будівельних робіт, чим порушено вимоги ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

29.04.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, був виданий припис № С-2904/1, яким ОСОБА_4 зобов»язано зупинити виконання будівельних робіт з будівництва житлового будинку на вул. Київській, 128 у м. Обухів, Київської області з 30.04.2014 року.

26.05.2014 року на підставі звернення Служби безпеки України, направлення від 16.05.2014 №1301.14/08/01 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ОСОБА_4 при будівництві житлового будинку за адресою: вул. Київська, 128, м. Обухів, Київська область.

16.05.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, було видано направлення для проведення позапланової перевірки № 130/14/08/01, яким було направлено головного державного інспектора для здійснення позапланової перевірки на об'єкт за адресою: вул. Зелений Гай,1 та вул. Київська, 128, м. Обухів, Київська область на підставі наказу Інспекції ДАБК у Київській області від 08.01.2014 року № 01-«ОД» зі змінами та звернення Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області від 16.05.2014 року № 7/10-1605/43.

26.05.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, був складений акт, яким встановлено, що будівельні роботи за адресою: вул. Київській, 128 м. Обухів, Київської області продовжуються, вимоги припису № С-2904/1 від 29.04.2014 року не виконано, чим порушено вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

29.04.2014 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області, був виданий припис № С-2905/10, яким встановлено не виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким ОСОБА_4 зобов»язано усунути допущені правопорушення у строк до 29.06.2014, згідно вимог чинного законодавства

Також 29.05.2014 року головним державним інспектором Сектору контролю за будівництвом автомобільних доріг, якістю будівельних матеріалів та державного ринкового нагляду був складений протокол № 1-П-А-2905/242 відносно ОСОБА_4 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 188-42 КУпАП. За результатами розгляду матеріалів справи про адміністративне правопорушення Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області прийнято постанову від 16.06.2014 №А-1606/3, відповідно до якої ОСОБА_4 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 188 - 42 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на неї штраф у розмірі 5100,00 грн..

05.06.2014 року виконавчий комітетом Обухівської міської ради Київської області виніс рішення № 639, яким скасував містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, видані ОСОБА_4 від 16.04.14 № 13міб у зв'язку з невідповідністю намірів забудови до містобудівних обмежень державних норм: правил у сфері містобудування.

Судом також встановлено, що у липні 2014 року ОСОБА_4 було подано до Державної архітектурно-будівельної інспекції України декларацію про початок виконання будівельних робіт: вид будівництва: нове будівництво; код обєкта: 1122.2, ІІІ категорія складності; проектна документація розроблена Приватним підприємством «Кагарлицьке архітектурно-планувальне бюро»; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Відділом розвитку інфраструктури, містобудування та архітектури Обухівської міської ради Київської області від 16.04.2014 №13-міб; земельна ділянка використовується на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 22.03.2014 №1075; характеристики обєкта будівництва: площа забудови 995,7 м2, загальна площа: 6444,6 м2, будівельний обєм: 22000,00 м3, кількість поверхів: 5+цоколь+масандра, кількість квартир: однокімнатних 31, двокімнатних 27, трикімнатних 8, чотирикімнатних 7, п»ятикімнатних 1.

Вказана декларація зареєстрована Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 21.07.2014 № IV 083142020326.

22 серпня 2014 року на підставі направлення від 12.08.2014 №2063.14/08/01 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області проведено перевірку достовірності даних, наведених у поданій ОСОБА_4 декларації про початок виконання будівельних робіт. За результатами перевірки складений акт від 22.08.2014, у якому зазначено, що у ході проведення перевірки Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області встановлено, що станом на 22.08.2014 на земельній ділянці за адресою: вул. Київська, 128, м. Обухів, Київська область, яка належить на праві власності ОСОБА_4, на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки, який зареєстровано 22.03.2014 за №1075 (цільове призначення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських будівель та споруд), виконується будівництво багатоквартирного житлового будинку.

Поряд з цим, у ході проведення перевірки встановлено, що рішенням виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області від 05.06.2014 №639 скасовані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, видані Відділом розвитку інфраструктури, містобудування та архітектури Обухівської міської ради від 16.04.2014 №13-міб. Крім того, перевіркою достовірності даних, наведених у декларації про початок виконання будівельних робіт в частині проектної документації на будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: вул. Київська, 128, м. Обухів, Київська область встановлено, що ПП «Кагарлицьке архітектуро-планувальне бюро» проектну документацію не розробляло, відповідних договорів з ОСОБА_4 на виконання проектних робіт не укладало.

Зважаючи на викладене, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області встановлено, що ОСОБА_4 у декларації про початок виконання будівельних робіт наведені недостовірні дані. Також, ОСОБА_4 не забезпечено здійснення технічного та авторського нагляду, чим порушено вимоги статті 11 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .

З огляду на зазначене, наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 03.10.2014 №251 було скасовано реєстрацію декларації від 21.07.2014 №ІV083142020326 про початок виконання будівельних робіт на об»єкті «Будівництво багатоквартирного житлового будинку», розташованого за адресою: Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 128.

Постановою Обухівського районного суду Київської області від 07.11.2014 у справі №372/5013/14-а відмовлено у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 до виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області, треті особи ОСОБА_6, ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Обухівської міської ради від 05.06.2014 №639.

Як вбачається із змісту постанови Обухівського районного суду Київської області від 07.11.2014 у справі № 372/5013/14-а та постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 09.12.2014, судами встановлено, що рішення Виконавчого комітету Обухівської міської ради від 05.06.2014 №639 «Про скасування ОСОБА_4 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки» прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Також, у ході розгляду справи №372/5013/14-а судами встановлено, що ОСОБА_4 безпідставно збільшено максимально допустимий відсоток забудови з 40% до майже всієї площі земельної ділянки (995,7 м2), а також збільшено кількість поверхів з 5 до 7. Крім цього судами зазначено, що рішення виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області від 05.06.2014 №639 «Про скасування ОСОБА_4 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки» прийнято з урахуванням колективних звернень мешканців вулиці Київська, з метою недопущення порушення прав та інтересів суміжних землекористувачів та у зв»язку з невідповідністю намірів забудови до містобудівних обмежень, державних норм і правил у сфері містобудування.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 01.04.2015 по справі №К/800/68560/14 постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 09.12.2014 у справі № 372/5013/14-а залишено без змін.

Постановою Окружного адміністративного суду від 13.03.2015 у справі №826/16188/14 за позовом ОСОБА_4 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу №251 від 03.10.2014, у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.05.2015 постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.03.2015 залишено без змін.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, Окружний адміністративний суд міста Києва зазначив, що оскільки в рамках адміністративної справи № 372/5013/14-а встановлено правомірність рішення виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області №639 від 05.06.2014, а спірний наказ прийнято саме на підставі зазначеного рішення органу місцевого самоврядування, підстави для його скасування відсутні.

16.10.2014 року прокурором Обухівської прокуратури Київської області було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014110230000072 за ознаками злочину, передбаченого ч. 4 ст. 358 КК України, за фактами використання завідомо підроблених документів - декларацій про початок виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирних житлових будинків по вул. Київська, 128 та вул. Зарічна, 22 в м. Обухові, а також декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

28.10.2014 року прокурор Обухівського району Київської області направив на адресу Обухівського міського голови листа за №3408 вих-14, в якому повідомив, що Інспекцією ДАБК у Київській області за зверненнями ОСОБА_5 в період з 21.04.2014 року по 28.04.2014 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог містобудівного законодавства при виконанні будівельних робіт за адресою: м. Обухів, вул. Київська, 128, під час якої встановлено, що на земельній ділянці за вказаною адресою ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки зареєстрованого 22.03.2014 року № 1075 (цільове призначення - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд), веде будівельні роботи з влаштування котловану без отримання документу, який дає право виконання будівельних робіт, яким порушено вимоги ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». За результатами перевірки на ОСОБА_4 складено протокол про адміністративне правопорушення, штраф сплачено, надано припис від 29.04.2014 року №С-2904/1 з вимогою негайно зупинити будівельні роботи до усунення допущених порушень. Інспекцією 26.05.2014 року з метою перевірки виконання вимог зазначеного припису було встановлено, що будівельні роботи продовжуються, вимоги припису не виконано, чим порушено вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», за що ОСОБА_4 було притягнуто до адміністративної відповідальності та вручено повторний запис № С-2905/10 від 29.05.2014 року з вимогою негайно зупинити будівельні роботи до усунення допущених порушень. З метою перевірки достовірності даних, наведених в декларації про початок виконання будівельних робіт Інспекцією ДАБК у Київській області проведено позапланову перевірку, та встановлено, що ОСОБА_4 наведено недостовірні дані у декларації про початок виконання будівельних робіт, а саме: на момент подання декларації, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №639 від 05.06.2014 року були скасовані та проектна документація з будівництва вищевказаного об'єкту не розроблялась, чим порушено вимоги ч. 8 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Також, ОСОБА_4 не забезпечено здійснення авторського та технічного нагляду, чим порушено вимоги ст. 11 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

05.11.2014 року слідчим СВ Обухівського РВ ГУМВС України в Київській області було винесено постанову, якою спеціалістам Державної архітектурно-будівельної інспекції України було доручено провести позапланову перевірку з дотримання вимог містобудівного законодавства при будівництві багатоповерхового житлового будинку на земельній ділянці, кадастровий номер №3223110100:01:103:0124, яка знаходиться за адресою: Київська область, м. Обухів, вул. Київська, 128.

10.11.2014 року перший заступник міського голови виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області звернувся з листом № 2557 до голови Державної архітектурно-будівельної інспекції в Україні, в якому просив провести перевірку дотримання забудовником будівельних норм і державних стандартів у сфері містобудування під час виготовлення проекту та здійснення будівництва багатоквартирного будинку по вулиці Київській, 128 у місті Обухові Київської області.

27.11.2014 року Обухівською міською радою Київської області п'ятдесят восьмої сесії шостого скликання №766-58-УІ було прийнято рішення, яким вирішено зупинити проведення самочинного будівництва, у зв'язку з виявленням факту самовільно розпочатого будівництва багатоквартирного житлового будівництва, до моменту усунення порушень вимог законодавства у сфері земельних відносин, містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил забудовником ОСОБА_4, по вул. Київській, 128 у місті Обухові.

09.12.2014 року робочою групою з координації роботи щодо контролю за будівництвом об'єктів містобудування, які можуть негативно впливати на суміжних землекористувачів та будуватись з порушенням державних будівельних норм і правил, був складений акт, яким зафіксовано, що при обстеженні об'єкта будівництва багатоквартирного будинку по вул. Київській, 128, яке здійснює забудовник ОСОБА_4 встановлено, що робочий проект об'єкт на будівництві відсутній. На прохання членів робочої комісії копія проекту надана до виконавчого комітету Обухівської міської ради. Шляхом вимірювання прикладними засобами встановлено, що відстань від багатоквартирного будинку до житлового будинку ОСОБА_11 по вул. Київській, 120 становить 12,5 метрів, відстань від багатоквартирного будинку до гаража іншої сусідньої садиби ОСОБА_6 по вул. Київській, 126 становить 5,5 метрів, до житлового будинку - 11,6 метрів, що суперечить п. 3,13 ДНБ 360-92. Відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків ізоляції і освітленості відповідно до норм, протипожежних вимог. Між довгими сторонами житлових будинків заввишки 2-3 поверхи треба приймати відстані (побутові розриви) не менше 15 м, а заввишки в 4 поверхи і більше - 20 м, між довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м), які обов'язково повинні врахуватись при проектуванні та забудові об'єктів житлової забудови.

23.02.2015 року Київською незалежною судово-експертною установою був виготовлений висновок експертного будівельно-технічного дослідження №1125 за заявою ОСОБА_4, відповідно до якого багатоповерховий житловий будинок по вул. Київській, 128 в м. Обухів Київської області станом на момент складання висновку відповідає вимогам, чинним в галузі будівництва.

16.05.2016 року Київським науково-дослідним інститутом судових експертних було винесено висновок експертів за результатами комісійної судової будівельно-технічної експертизи №7849/15-42, в якому зазначається про те, що наданий на дослідження «Проект. Будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Київській у м. Обухів, Київської області», розроблений ПП «Кагарлицьке архітектурно-планувальне бюро», в частині щодо порядку розроблення та змісту проектної документації на будівництво має суттєві відступи від вимог державних будівельних норм. Також, наданий на дослідження проект «Будівництво багатоквартирного житлового будинку по вул. Київській у м. Обухів, Київської області», який розроблений ПП «Кагарлицьке архітектурно-планувальне бюро» не відповідає містобудівним умовам №13 від 16.04.2014 року, котрі були видані ОСОБА_4 на підставі рішення виконкому Обухівської міської ради від 01.04.2014 року №343. При проведенні візуального огляду території навколо багатоквартирного будинку по вул. Київська, 128 в м. Обухів Київської області, виявлені порушення вимог державних будівельних норм. Технічна можливість перебудувати об»єкт незакінчений будівництвом на земельній ділянці по вул. Київській, 128 в м. Обухів Київської області, щоб він відповідав містобудівним умовам і обмеженням забудови земельної ділянки та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, відсутня. Даний висновок в судовому засіданні був підтриманий експертом ОСОБА_12.

Відповідно статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» .

Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.

Частиною 4 цієї ж статті передбачено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Перелік документів, що надають право на виконання будівельних робіт наведений у частині першій статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Так, відповідно до вимог вказаної статті, замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування; 2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.

Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначено Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 .

За змістом пункту 2 Порядку №466, будівельні роботи щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорії складності можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та реєстрації відповідною Інструкцією декларації.

Відповідно до пункту 9 Порядку №466, замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних процедур у будівництві до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2.

Замовник згідно із законом відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації.

Згідно з пунктом 14 Порядку №466, у разі виявлення Інспекцією наведених у декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, Інспекція письмово повідомляє замовника протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.

У разі виявлення Інспекцією недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню Інспекцією.

Інспекція скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного наказу та виключає запис про її реєстрацію з єдиного реєстру протягом п'яти робочих днів з дня виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом.

Відповідно до приписів частини першої статті 376 Цивільного кодексу України , житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Частиною сьомою статті 376 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі істотного відхилення від проекту, що суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, істотного порушення будівельних норм і правил суд, за позовом відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування може постановити рішення, яким зобов'язати особу, яка здійснила (здійснює) будівництво, провести відповідну перебудову.

Якщо проведення такої перебудови є неможливим або особа, яка здійснила (здійснює) будівництво, відмовляється від її проведення, таке нерухоме майно за рішенням суду підлягає знесенню за рахунок особи, яка здійснила (здійснює) будівництво. Особа, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво, зобов'язана відшкодувати витрати, пов'язані з приведенням земельної ділянки до попереднього стану.

За приписами частини першої статті 38 Закону №3038-VI , у разі виявлення факту самочинного будівництва об'єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису.

Відповідно до частини другої статті 38 Закону №3038-VI , за рішенням суду самочинно збудований об'єкт підлягає знесенню в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з компенсацією витрат, пов'язаних із знесенням об'єкта, за рахунок особи, яка здійснила (здійснює) таке самочинне будівництво.

Як було встановлено в судовому засіданні виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку за адресою: Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 128 здійснюється з грубими порушеннями державних будівельних норм, а саме пункту 1 частини 1 статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» . Вимоги приписів від 29.04.2014 №С-2904/1 та від 29.05.2014 №2905/10 відповідачем не виконано, об'єкт будівництва у відповідність до вимог чинного законодавства не приведено.

В судовому засіданні також встановлено, що приведення об`єкту самочинного будівництва до будівельних норм шляхом отримання відповідних дозвільних документів є неможливим, оскільки рішенням Обухівської міської ради Київської області від 05.06.2014 №639 скасовані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, видані ОСОБА_4 у зв»язку з невідповідністю намірів забудови до містобудівних обмежень, державних норм і правил у сфері містобудування. Оскільки об»єкт збудовано самочинно, без документу, що надає право на виконання будівельних робіт, на земельній ділянці, що не була відведена для будівництва багатоквартирного житлового будинку, без проекту, з істотним порушенням державних будівельних норм, його перебудова щоб він відповідав містобудівним умовам і обмеженням забудови земельної ділянки та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, неможлива, суд приходить до висновку про задоволення позовів.

З огляду на зазначене та враховуючи, що позивачами за первісним позовом, та за позовом третіх осіб використано всі можливі заходи щодо відновлення своїх порушених прав, встановлені позивачами порушення є істотними порушеннями будівельних норм і правил, суд дійшов висновку, про наявність підстав для задоволення позовних вимог виконавчого комітету Обухівської міської ради, та позовних вимог ОСОБА_5, ОСОБА_6, які є власниками суміжних земельних ділянок де здійснюється незаконне будівництво, та які проживають за адресами ІНФОРМАЦІЯ_1 та №130, та довели в судовому засіданні порушення їх прав відповідачем, а саме що мінімальна відстань між житловими будинками №126, та №128 по вул. Київській в м. Обухів становить 12,56 м., що не відповідає п.6 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (містобудівний розрив повинен складати 20 м. згідно п.3.13 ДБН 360-92), мінімальна відстань між житловими будинками №130, та №128 по вул. Київській в м. Обухів становить 13,35 м., що не відповідає п.6 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (містобудівний розрив повинен складати 20 м. згідно п.3.13 ДБН 360-92), а тому позовні вимоги про знесення об»єкту самочинного будівництва багатоквартирного житлового будинку, що знаходиться за адресою: Київська обл., м. Обухів, вул. Київська, 128, за рахунок ОСОБА_4 та про зобов»язання ОСОБА_4 знести за власний рахунок об'єкт незаконного та непогодженого будівництва багатоквартирного будинку за адресою м. Обухів, вул. Київська, 128, підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. ст. 10 , 11 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється виключно на засадах змагальності сторін, при цьому суд розглядає цивільні справи не інакше як в межах заявлених вимог і на підставі наданих сторонами доказів. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених ст. 61 цього Кодексу , тобто тягар доказування лежить на сторонах цивільно-правового спору.

Відповідно до ч.1 ст.60 ЦПК України кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Згідно ч.4 ст. 60 ЦПК України, доказування не може грунтуватися на припущеннях. Що ж стосується заперечень відповідача, який посилається на висновок від 23.02.2015 р. Київської незалежної судово-експертної установи №1125 виконаний за заявою відповідача, то він повністю спростовується висновком від 16.05.2016 року Київського науково-дослідного інституту судових експертних №7849/15-42.

З врахуванням викладено, суд вважає, що цивільні позови підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ст. 88 ЦПК України з відповідача на користь позивачів слід стягнути судові витрати.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.10,15,60,61,212-214,224-226,292,294 ЦПК України, ст. 376 ЦК України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги виконавчого комітету Обухівської міської ради до ОСОБА_4, треті особи ОСОБА_5, ОСОБА_6, відділ Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Обухівської міської ради про знесення об'єкта незаконного будівництва, та позовні вимоги ОСОБА_5, ОСОБА_6 до ОСОБА_4, треті особи виконавчий комітет Обухівської міської ради, відділ Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Обухівської міської ради про знесення об'єкта незаконного будівництва, задовольнити повністю.

Знести об'єкт будівництва - багатоквартирний будинок, який без дозволу на виконання будівельних робіт будується на земельній ділянці по вулиці Київській, 128 у м. Обухів, Київської області за рахунок забудовника ОСОБА_4.

Зобов»яти ОСОБА_4 знести за власний рахунок об'єкт незаконного та непогодженого будівництва багатоквартирного будинку за адресою м. Обухів, вул. Київська, 128, Київської області.

Стягнути з ОСОБА_4 на користь виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області понесені судові витрати у сумі 365 грн. 40 коп.

Стягнути з ОСОБА_4 на користь кожного ОСОБА_5 та ОСОБА_6 понесені судові витрати по 5665 грн. 80 коп.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до апеляційного суду Київської області через Обухівський районний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя:

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення22.09.2016
Оприлюднено05.10.2016
Номер документу61655548
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —372/6162/14-ц

Ухвала від 05.03.2018

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Рішення від 22.09.2016

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Рішення від 22.09.2016

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 31.08.2016

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 30.03.2015

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 09.02.2015

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 04.02.2015

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 04.02.2015

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 23.01.2015

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

Ухвала від 08.01.2015

Цивільне

Обухівський районний суд Київської області

Потабенко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні