ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
27 вересня 2016 року Справа № 913/896/16
Провадження №18пд/913/896/16
За позовом заступника прокурора Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради , м. Лисичанськ Луганської області
до відповідача-1 - Лисичанського комунального підприємства В«Комбінат шкільного харчуванняВ» , м. Лисичанськ Луганської області
відповідача-2 - Відділу освіти Лисичанської міської ради , м. Лисичанськ Луганської області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Державна податкова інспекція у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області , м. Лисичанськ Луганської області
про визнання частково недійсним договору та стягнення 46666,67 грн.
Суддя Корнієнко В.В.
Секретар судового засідання-помічник судді Шапошникова О.М.
У засіданні брали участь:
від заявника - ОСОБА_1, посвідчення від 06.12.2012 № 013758,
від позивача - не прибув,
від відповідача-1 - не прибув,
від відповідача-2 - не прибув,
від третьої особи - не прибув.
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора Луганської області звернувся до господарського суду Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради з позовом до відповідачів з вимогами:
- визнати недійсним договір від 23.05.2016 № 97, укладений між Відділом освіти Лисичанської міської ради та Лисичанським комунальним підприємством В«Комбінат шкільного харчуванняВ» про закупівлю за державні кошти послуг з організації харчування дітей у літніх мовних таборах в частині сплати податку на додану вартість, передбаченого п. 3.1 договору;
- зобов'язати Лисичанське комунальне підприємство В«Комбінат шкільного харчуванняВ» повернути Відділу освіти Лисичанської міської ради, фактично сплачену за договором від 23.05.2016 № 97 суму податку на додану вартість в сумі 46666,67 грн.
Підставою позову вказано порушення вимог п.п. 1.7 ст. 97 Податкового кодексу України та п. 3 Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість (затвердженого постановою КМ України від 02.02.2011 № 116).
Оспорюваним договором вартість послуг визначено з урахуванням податку на додану вартість (далі - ПДВ). Сума ПДВ склала 46666,67 грн.
Відповідач-2 (відділ освіти Лисичанської міської ради) на виконання договору перерахував відповідачу-1 (ЛКП В«Комбінат шкільного харчуванняВ» ) кошти в сумі 280000 грн в тому числі ПДВ в сумі 46666,67 грн.
Перераховані відповідачу-1 кошти є коштами місцевого бюджету.
Прокурор вказав, що у супереч чинного законодавства з місцевого бюджету були зайве перераховані кошти - ПДВ в сумі 46666,67 грн, тоді як відповідно до вищенаведеного законодавства такі операції (організація харчування дітей у літніх мовних таборах) звільняються від оподаткування ПДВ.
Відповідачі відзивом від 26.08.2016 (відповідач-1) та від 25.08.2016 (відповідач-2) проти позову заперечують посилаючись на те, що вказані операції не звільняються від оподаткування податку на додану вартість.
Ухвалою від 13.09.2016 господарський суд зобов'язав:
- відповідача-2 подати письмові пояснення з питання, чи функціонували літні мовні табори (про які йдеться у спірному договорі) як юридичні особи або вони не мали такого статусу, в останньому випадку вказати, до складу якої установи або організації вони відносились; вказати чи вносились ці табори до Державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (ч. 1 ст. 15 Закону України В«Про оздоровлення та відпочинок дітейВ» ), у разі внесення, подати докази; подати докази на підставі яких створено та функціонують ці табори (статути, накази, положення тощо), вказати повне найменування та реквізити кожного табору відповідно до параметрів пошуку в Державному реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (http://drdz.mlsp.gov.ua/msm/).
- третю особу провести перевірку щодо дотримання законодавства України при сплаті податку на додану вартість при виконанні договору про закупівлю послуг за державні кошти від 23.05.2016 № 97 (який укладено між відповідачами у справі) щодо оплати послуг з організації харчування дітей у літніх мовних таборах (ст. 61-62 Податкового кодексу України), за результатами перевірки подати суду відповідний документ.
На виконання ухвали суду відділ освіти Лисичанської міської ради подав пояснення про наступне.
Рішенням Лисичанської міської ради від 19.04.2016 № 137 «Про організацію відпочинку та оздоровлення у літній період 2016 року» та на підставі наказу відділу освіти від 25.04.2016 «Про організацію літнього відпочинку дітей та підлітків у 2016 році» було створено літні мовні табори при загальноосвітніх школах для відпочинку дітей у літній період. Зазначені табори створюються кожного року під час літніх канікул, тобто тимчасово, з розташуванням їх при загальноосвітніх школах (відповідно до додатку 1 рішення Лисичанського виконкому - План оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки в літніх мовних таборах з денним перебуванням 2016 році та наказу відділу освіти від 25.04.2016 № 312).
Відповідач-2 пояснив, що при кожному таборі розробляється на основі Типового положення про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку Положення про літній мовний табір, яке затверджується наказом директора відповідної школи (копію прикладу такого Положення додано до матеріалів справи); літні мовні табори не мають статусу юридичної особи, самостійного балансу, розрахункового рахунку у казначейській службі, печатки та штампу зі своїм найменуванням; ідентифікаційні коди таборам не присвоювались, державна реєстрація у Єдиному реєстрі юридичних особі та фізичних осіб-підприємців не здійснювалась, до Державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку відомості не вносились, господарська діяльність не проводиться, окрема форма власності літнім мовним таборам не встановлюється.
Відповідач-2 зазначив, що відпочинок дітей у літніх мовних таборах не є продовженням навчального процесу та не реалізує право громадян на загальну середню освіту, адже не підпадає під визначення навчального закладу, у зв'язку з чим послуги їдалень з організації харчування дітей в літньому таборі не звільняються від обкладення податком на додану вартість.
До вище вказаних пояснень відповідач-2 додав копію Положення про літній мовний табір «Сонечко», копію наказу від 25.04.2016 № 312 та копію рішення Виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 19.04.2016 № 137 з додатком 1.
Клопотанням від 22.09.2016 № 8417/12-09-1 ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області - третя особа з метою виконання ухвали суду від 13.09.2016 просить суд вказати: 1) найменування та реквізити суб'єктів відносно яких буде проводитись перевірка; 2) мету перевірки; 3) період діяльності, який буде перевірятися.
З урахуванням клопотання третьої особи суд зазначає наступне.
1) Суб'єкти перевірки :
- Відділ освіти Лисичанської міської ради (замовник за договором, відповідач-2 у справі) -ідентифікаційний код 02141928; Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Сєвєродонецька, 62,
- Лисичанське комунальне підприємство «Комбінат шкільного харчування» (виконавець за договором, відповідач-1 у справі) - ідентифікаційний код 21817202, ІПН 218172012095; Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гарібальді, 13.
2) Мета перевірки : дотримання податкового законодавства (що стосується нарахування та сплати податку на додану вартість) вищевказаними суб'єктами при укладенні та виконанні договору про закупівлю послуг за державні кошти від 23.05.2016 № 97 .
Зокрема слід встановити чи правомірно визначено у договорі вартість послуг їдалень (послуги з організації харчування дітей у літніх мовних таборах) з урахуванням податку на додану вартість.
Чи звільняються вказані у договорі суб'єкти та/або операції від оподаткування податком на додану вартість.
3) Період діяльності який буде перевірятися : з 23.05.2016 (дата укладення договору) по дату виконання договору його сторонами та сплати податку на додану вартість до відповідного бюджету.
Крім того, третя особа просить суд зобов'язати відповідача-2 (Відділ освіти Лисичанської міської ради) надати завірені копії наступних документів:
- докази на підставі яких створені та функціонують літні мовні табори (про які йдеться у спірному договорі) (статути, накази, положення тощо);
- вказати повне найменування та реквізити кожного табору відповідно до параметрів пошуку в Державному реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.
Враховуючи вищезазначені пояснення відповідача-2 (те що літні мовні табори не є юридичними особами, не мають печаток та самостійного балансу, ідентифікаційні коди таборам не присвоювались, державна реєстрація у Єдиному реєстрі юридичних особі та фізичних осіб-підприємців не здійснювалась тощо), підстави зобов'язувати Відповідача-2 подати ДПІ у м. Лисичанську відповідні документи відсутні.
В решті клопотання третьої особи підлягає задоволенню.
Третя особа просить розглядати справу без участі представника.
Клопотання третьої особи про розгляд справи без участі її представника судом задовольняється.
Прокурором заявлено клопотання про продовження строку розгляду справи на п'ятнадцять днів.
Клопотання прокурора про продовження строку розгляду справи на п'ятнадцять днів підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, розгляд справи слід відкласти.
Керуючись ст. ст. 69, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. Продовжити строк розгляду справи на 15 днів до 01.11.2016 включно.
2. Розгляд справи відкласти на 18 жовтня 2016 року, о 12 год. 00 хв.
3. Судове засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Луганської області за адресою: 61022, м. Харків, проспект Науки, 5, каб. № 220.
4. Прокурору : подати докази надіслання третій особі (ДПІ у м. Лисичанську) копії позовної заяви з доданими до неї документами.
5. Відповідачу-2 : невідкладно надіслати Державній податковій інспекції у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області ( 93113, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, 347 ) належним чином завірені копії положень про літні мовні табори та відповідні накази, докази надіслання подати суду.
6. Третій особі: провести перевірку щодо дотримання законодавства України при сплаті податку на додану вартість при виконанні договору про закупівлю послуг за державні кошти від 23.05.2016 № 97 (який укладено між відповідачами у справі) з урахуванням інформації викладеній у даній ухвалі, за результатами перевірки подати суду відповідний документ.
Участь прокурора в засідання суду обов'язкова, участь представників позивача, відповідачів та третьої особи у засідання суду необов'язкова.
Суддя В.В. Корнієнко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2016 |
Оприлюднено | 05.10.2016 |
Номер документу | 61683232 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Корнієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні