ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
01 листопада 2016 року Справа № 913/896/16
Провадження №18пд/913/896/16
За позовом заступника прокурора Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради , м. Лисичанськ Луганської області
до відповідача-1 - Лисичанського комунального підприємства В«Комбінат шкільного харчуванняВ» , м. Лисичанськ Луганської області
відповідача-2 - Відділу освіти Лисичанської міської ради , м. Лисичанськ Луганської області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Державна податкова інспекція у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області , м. Лисичанськ Луганської області
про визнання частково недійсним договору та стягнення 46666,67 грн.
Судова колегія у складі:
головуючий суддя Корнієнко В.В.
суддя Ворожцов А.Г.
суддя Драгнєвіч О.В.
Секретар судового засідання-помічник судді Шапошникова О.М.
У засіданні брали участь:
від заявника - ОСОБА_1, посвідчення від 06.12.2012 № 013758,
від позивача - не прибув,
від відповідача-1 - не прибув,
від відповідача-2 - не прибув,
від третьої особи - не прибув.
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора Луганської області звернувся до господарського суду Луганської області в інтересах держави в особі Лисичанської міської ради з позовом до відповідачів з вимогами:
- визнати недійсним договір від 23.05.2016 № 97, укладений між Відділом освіти Лисичанської міської ради та Лисичанським комунальним підприємством В«Комбінат шкільного харчуванняВ» про закупівлю за державні кошти послуг з організації харчування дітей у літніх мовних таборах в частині сплати податку на додану вартість, передбаченого п. 3.1 договору;
- зобов'язати Лисичанське комунальне підприємство В«Комбінат шкільного харчуванняВ» повернути Відділу освіти Лисичанської міської ради, фактично сплачену за договором від 23.05.2016 № 97 суму податку на додану вартість в сумі 46666,67 грн.
Підставою позову вказано порушення вимог п.п. 1.7 ст. 97 Податкового кодексу України та п. 3 Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість (затвердженого постановою КМ України від 02.02.2011 № 116).
Оспорюваним договором вартість послуг визначено з урахуванням податку на додану вартість (далі - ПДВ). Сума ПДВ склала 46666,67 грн.
Відповідач-2 (відділ освіти Лисичанської міської ради) на виконання договору перерахував відповідачу-1 (ЛКП В«Комбінат шкільного харчуванняВ» ) кошти в сумі 280000 грн в тому числі ПДВ в сумі 46666,67 грн.
Перераховані відповідачу-1 кошти є коштами місцевого бюджету.
Прокурор вказав, що у супереч вимогам чинного законодавства з місцевого бюджету були зайве перераховані кошти - ПДВ в сумі 46666,67 грн, тоді як відповідно до вищенаведеного законодавства такі операції (організація харчування дітей у літніх мовних таборах) звільняються від оподаткування ПДВ.
На підставі заяви судді Корнієнко В.В. та розпорядження керівника апарату господарського суду Луганської області від 01.11.2016 № 313-р щодо визначення складу колегії, згідно протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 01.11.2016, призначено склад колегії суддів: головуючий суддя Корнієнко В.В., Ворожцов А.Г., Драгнєвіч О.В.
У відповідності до абз. 4 п. 3.8 постанови пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» в разі зміни складу суду з одноосібного на колегіальний перебіг строку вирішення спору починається спочатку.
Позивач, відповідачі та третя особа в судове засідання не прибули.
Позивач відзивом на позовну заяву від 12.09.2016 № 314, підтримує позовні вимоги прокурора та просить задовольнити позовну заяву в повному обсязі.
Відповідачі відзивом від 26.08.2016 (відповідач-1) та від 25.08.2016 (відповідач-2) проти позову заперечують посилаючись на те, що вказані операції не звільняються від оподаткування податку на додану вартість.
Ухвалами від 13.09.2016 та від 27.09.2016 господарський суд зобов'язав ДПІ у м. Лисичанську (третю особу по справі) провести перевірку щодо дотримання законодавства України при сплаті податку на додану вартість при виконанні договору про закупівлю послуг за державні кошти від 23.05.2016 № 97 (який укладено між відповідачами у справі), за результатами перевірки подати суду відповідний документ.
Зокрема, в ході перевірки слід було встановити, чи правомірно визначено у договорі вартість послуг їдалень (послуги з організації харчування дітей у літніх мовних таборах) з урахуванням податку на додану вартість, а також, чи звільняються вказані у договорі суб'єкти та/або операції від оподаткування податком на додану вартість.
Листом від 28.10.2016 № 9895/12-09-10 ДПІ у м. Лисичанську повідомила суд, що під час проведення перевірки щодо дотримання законодавства України при сплаті податку на додану вартість при виконанні договору від 23.05.2016 № 97, у податкового органу виникло питання щодо неоднозначного тлумачення податкового законодавства в частині правомірності (неправомірності) нарахування ПДВ при нарахуванні послуг з організації харчування дітей у літніх мовних таборах.
Крім того, третя особа повідомила господарський суд про неможливість завершення перевірки ЛКП «Комбінат шкільного харчування» без отримання висновків за результатами перевірки Відділом освіти Лисичанської міської ради, який виступав замовником за договором про закупівлю послуг за державні кошти, оскільки питання дослідження визначення правомірності у договорі від 23.05.2016 № 97 вартості їдалень з урахування ПДВ не відноситься до компетенції контролюючого органу.
Вказаним листом ДПІ у м. Лисичанську просить залучити до справи фінансову інспекцію для перевірки Відділу освіти Лисичанської міської ради.
Статтями 61, 62, 41 Податкового кодексу України встановлено:
« 61.1. Податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
61.2. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
62.1. Податковий контроль здійснюється шляхом:
…
62.1.3. перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
41.1. Контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
…
41.4. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.».
Враховуючи, що метою перевірки є дотримання податкового законодавства (правомірність нарахування та сплати податку на додану вартість), а також те, що інші державні органи не мають права проводити перевірки (ст. 41.4 Податкового кодексу України), клопотання ДПІ про залучення фінансової інспекції до справи для проведення перевірки Відділу освіти (відповідача-2), судом відхиляються.
Для витребування додаткових документів, розгляд справи слід відкласти.
Керуючись ст.ст. 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія
У Х В А Л И Л А:
1. Розгляд справи відкласти на 22 листопада 2016 року, о 14 год 30 хвил .
2. Судове засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Луганської області за адресою: 61022, м. Харків, проспект Науки, 5, кабінет № 220.
3. Прокурору: подати додаткові заперечення на відзиви відповідачів (якщо є нові доводи).
4. Відповідачу-1: подати додаткові заперечення на позовну заяву (при наявності нових доводів).
5. Відповідачу-2: подати додаткові заперечення на позовну заяву (при наявності нових доводів).
Участь прокурора в засідання суду обов'язкова, участь представників позивача, відповідачів та третьої особи у засідання суду необов'язкова.
Головуючий суддя В.В. Корнієнко
Судді: А.Г. Ворожцов
ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2016 |
Оприлюднено | 08.11.2016 |
Номер документу | 62443085 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Корнієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні