Постанова
від 20.09.2016 по справі 826/4613/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 20 вересня 2016 року                                                    № 826/4613/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Шулежка В.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сприяння підприємництву» до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), за участю третьої особи – товариства з обмеженою відповідальністю «Станіславський» про визнання протиправним та скасування припису, В С Т А Н О В И В: З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Центр сприяння підприємництву» (далі – позивач, ТОВ «Центр сприяння підприємництву») до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – відповідач, Департамент), за участю третьої особи – товариства з обмеженою відповідальністю «Станіславський» (далі – третя особа, ТОВ «Станіславський») про визнання протиправним та скасування припису від 21.03.2016 №004-2301, яким анульовано контрольну картку №15080150-Св, зобов'язано ТОВ «Центр сприяння підприємництву» привести територію до попереднього стану, відновити благоустрій, контрольну картку №15080150-Св терміново повернути до Департаменту. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем прийнято припис незаконно з підстав, які не передбачені чинним законодавством, чим порушено права та інтереси позивача. У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю, просили позов задовольнити. Представник відповідача у судове засідання не прибув, письмових заперечень та копії матеріалів, що були або мали бути взяті ним до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, з приводу яких подано позов, суду не надав. Представник третьої особи в судовому засіданні підтримав позовні вимоги. За вказаних обставин, з урахуванням вимог статті 128 КАС України, суд дійшов висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне. З матеріалів справи вбачається, що рішенням Київської міської ради від 04.03.2015 №171/1036 поновлено ТОВ «Центр сприяння підприємництву» договір оренди земельної ділянки від 08.10.2007 №75-6-00360 (з урахуванням договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 21.10.2008 №75-6-00427) площею 0,8000 га (кадастровий номер 8000000000:75:119:0018), укладеного між Київською міською радою та ТОВ «Центр сприяння підприємництву» для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивного комплексу на перетині просп. 50-річчя Жовтня та вул. Академіка Корольова у Святошинському районі міста Києва. В подальшому позивачем 02.06.2015 подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві декларацію про початок виконання підготовчих робіт, а 03.12.2015 - декларацію про початок виконання будівельних робіт. Департаментом 11.12.2015 видано позивачу контрольну картку №15080150-Св, відповідно до якої надано дозвіл на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва спортивно-розважального комплексу з приміщеннями торгівельного призначення на перетині просп. 50-річчя Жовтня та вул. Академіка Корольова у Святошинському районі міста Києва. Позивачем з 21.03.2016 розпочато встановлення тимчасової огорожі на період будівництва спортивно-розважального комплексу. Проте, відповідачем винесено припис, оформлений листом від 21.03.2016 №004-2301, яким анульовано контрольну картку №15080150-Св у зв'язку із незадоволенням громади м. Києва та супротивом мешканців прилеглих будинків, що привело до порушення п.15.5.2 Правил благоустрою міста Києва. Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного. Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначають Правила благоустрою міста Києва, затверджені рішенням Київської міської ради №1051/1051 від 25.12.2008 (далі – Правила). Відповідно до Правил контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою – документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюються фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою вводиться на період до затвердження Київською міською радою Порядку видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів. Відповідно до п.15.1.1 Правил підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов'язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника). Як встановлено судом, позивачу видана контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва спортивно-розважального комплексу з приміщеннями торгівельного призначення на перетині просп. 50-річчя Жовтня та вул. Академіка Корольова у Святошинському районі міста Києва, що свідчить про подання позивачем всіх документів та наявність всіх погоджень, необхідних для здійснення будівництва спортивно-розважального комплексу з приміщеннями торгівельного призначення. Відповідно до п.19.1.1 Правил, контроль за станом благоустрою міста, а також контроль за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил здійснюється Головним управлінням контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке виконує функції інспекції з питань благоустрою в м. Києві, та управліннями (відділами) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій), а також Головним управлінням МВС України в м. Києві, іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в межах наданих повноважень, комунальними підприємствами, установами та організаціями, які несуть відповідальність за належне утримання об'єктів благоустрою. Згідно п. 19.2.1 Правил, уповноважені працівники Головного управління контролю за благоустроєм мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Уповноважені працівники районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Згідно з пунктом 6 Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.01.2011 № 94, Департамент має право, зокрема, здійснювати у встановленому порядку демонтаж та очищення території міста від безхазяйного майна, самовільно розміщених тимчасових споруд та елементів благоустрою, рекламних носіїв, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів тощо; надавати відповідні доручення профільним структурним підрозділам районних в місті Києві державних адміністрацій і підпорядкованим комунальним підприємствам та контролювати їх виконання. З матеріалів справи вбачається, що підставою для анулювання контрольної картки №15080150-Св вказано незадоволення громади м. Києва та супротив мешканців прилеглих будинків. При цьому, на підтвердження зазначеного відповідачем не надано жодних доказів щодо отримання відповідних звернень, скарг громадян, в тому числі копію журналу вхідної кореспонденції. Водночас, відповідно до пп. 15.5.2 п. 15.5 Правил зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі: - виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території; - значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об'єктів культурної спадщини і т. п.; - невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера; - невиконання замовником (забудовником) обов'язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань; - виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер; - значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій; - звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов'язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. Наведене свідчить, що перелік підстав для призупинення (анулювання) контрольної картки є вичерпним. При цьому, у вказаному переліку відсутня така підстава як незадоволення громади м. Києва та супротив мешканців прилеглих будинків. Рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям. За результатом системного аналізу викладених законодавчих норм та обставин справи, враховуючи наявність у позивача відповідних дозвільних документів на здійснення будівництва спортивно-розважального комплексу з приміщеннями торгівельного призначення, беручи до уваги те, що відповідач жодним чином не спростував тверджень позивача, не надав відповідних доказів, що стали підставою для прийняття спірного припису, суд приходить до висновку про відсутність з боку позивача факту порушення вимог пп.15.5.2. п.15.5. Правил, зафіксованого в оскаржуваному приписі, що свідчить про його протиправність та наявність підстав для його скасування. Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідач по справі не виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності оскаржуваного припису. Водночас, позивач надав достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Враховуючи викладене, надавши оцінку наявним в матеріалах справи доказам, з урахуванням вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову. Відповідно, беручи до уваги положення статті 94 КАС України, на користь позивача підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача здійсненні ним судові витрати. Керуючись ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сприяння підприємництву» задовольнити повністю. Визнати протиправним та скасувати припис Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 21.03.2016 №004-2301, яким анульовано контрольну картку №15080150-Св та зобов'язано товариство з обмеженою відповідальністю «Центр сприяння підприємництву» привести територію до попереднього стану, відновити благоустрій, контрольну картку №15080150-Св терміново повернути до Департаменту. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сприяння підприємництву» (код ЄДРПОУ 32594921) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) сплачений ним судовий збір у розмірі 1  378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва  апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду. Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. Суддя                                                                                                          В.П. Шулежко

Дата ухвалення рішення20.09.2016
Оприлюднено05.10.2016
Номер документу61698327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4613/16

Постанова від 13.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 31.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 20.09.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні