cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/4613/16 Головуючий у 1-й інстанції: Шулежко В.П. Суддя-доповідач: Мацедонська В.Е.
У Х В А Л А
Іменем України
20 грудня 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мацедонської В.Е.,
суддів Лічевецького І.О., Мельничука В.П.,
при секретарі Горяіновій Н.В.,
розглянувши за відсутності осіб, які беруть участь в справі, відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційною скаргою Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 вересня 2016 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сприяння підприємництву» до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславський» про визнання протиправним та скасування припису,-
в с т а н о в и в:
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 вересня 2016 року адміністративний позов ТОВ «Центр сприяння підприємництву» задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано припис Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 21 березня 2016 року №064-2301, яким анульовано контрольну картку №15080150-Св та зобов'язано ТОВ «Центр сприяння підприємництву» привести територію до попереднього стану, відновити благоустрій, контрольну картку №15080150-Св терміново повернути до Департаменту.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів порушення норм матеріального та процесуального права та ухвалити нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що рішення про анулювання контрольної картки №15080150-Св прийнято відповідно до норм п.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва.
Особи, які беруть участь в справі в судове засідання не з'явилися, про дату та час слухання справи були повідомлені належним чином, тому у відповідності до ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Київської міської ради від 04 березня 2015 року №171/1036 «Про поновлення ТОВ «Центр сприяння підприємництву» договору оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-торгівельно-розважального комплексу на перетині просп.Леся Курбаса та вул.Академіка Корольова у Святошинському районі м.Києва та внесення змін до нього» поновлено ТОВ «Центр сприяння підприємництву» договір оренди земельної ділянки від 08 жовтня 2007 року №75-6-00360 (з урахуванням договору про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 21 жовтня 2008 року №75-6-00427) площею 0,8000 га (кадастровий номер 8000000000:75:119:0018), укладеного між Київською міською радою та ТОВ «Центр сприяння підприємництву».
19 червня 2015 року між Київською міською радою (орендодавець) та ТОВ «Центр сприяння підприємництву» (орендар) підписано договір про поновлення договору оренди земельної ділянки, згідно якого орендодавець на підставі рішення Київської міської ради від 22 липня 2007 року за №237/898, рішення господарського суду м.Києва від 18 серпня 2008 року за №35/391 та рішень Київської міської ради від 04 березня 2015 року за №169/1034, від 04 березня 2015 року за №171/1036, за актом приймання-передачі передає, а орендар приймає земельну ділянку на перетині просп.Леся Курбаса та вул.Академіка Корольова у Святошинському районі м.Києва розміром 0,8000 га з цільовим призначенням: для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-торговельно-розважального комплексу; кадастровий номер 8000000000:75:119:0018.
02 червня 2015 року позивачем до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м.Києві подано та зареєстровано декларацію №КВ030151530370 про початок виконання підготовчих робіт з будівництва спортивно-торгівельно-розважального комплексу на перетині просп.Леся Курбаса та вул.Академіка Корольова у Святошинському районі м.Києва.
03 грудня 2015 року ТОВ «Центр сприяння підприємництву» подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м.Києві та зареєстровано декларацію №КВ083153372381 про початок виконання будівельних робіт з будівництва спортивно-торгівельно-розважального комплексу на перетині просп.Леся Курбаса та вул.Академіка Корольова у Святошинському районі м.Києва.
В подальшому, Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видано контрольну картку №15080150-Св на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з встановленням тимчасової огорожі на період будівництва спортивно-торгівельно-розважального комплексу з приміщеннями торгівельного призначення за адресою Святошинський район, на перетині просп.Леся Курбаса та вул.Академіка Корольова із заявленим терміном виконання робіт з 11 грудня 2015 року по 11 грудня 2016 року.
Повідомленням від 16 грудня 2015 року позивач поставив до відома голову Святошинської районної в м.Києві державної адміністрації про початок виконання будівельних робіт на підставі декларації від 03 грудня 2015 року №КВ083153372381 про початок виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва спортивно-торгівельно-розважального комплексу з приміщеннями торгівельного призначення за адресою: м.Київ, Святошинський район, перетин просп.Леся Курбаса та вул.Академіка Корольова.
21 березня 2016 року відповідачем оформлено лист (припис) відповідно до якого, у зв'язку з незадоволенням громади м.Києва та супротивом мешканців прилеглих будинків, що привело до порушення п.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва, анульовано контрольну картку №15080150-Св та повідомлено ТОВ «Центр сприяння підприємництву» про необхідність привести територію до попереднього стану, відновити благоустрій, контрольну картку №15080150-Св терміново повернути до департаменту.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку про відсутність з боку позивача факту порушення вимог пп.15.5.2 п.15.5 Правил благоустрою м.Києва, зафіксованого в оскаржуваному приписі, що свідчить про його протиправність та наявність підстав для його скасування.
Колегія суддів погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Спірні відносини, що склались між сторонами регулюються Конституцією України, Законом України «Про благоустрій населених пунктів», який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.
Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 січня 2011 року №94 затверджено Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відповідно до п.4 якого основними завданнями Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є контроль за станом благоустрою міста; контроль за дотриманням вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Правил благоустрою міста Києва, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері благоустрою.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
В силу ст.34 вищезазначеного Закону Правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Правила включають: порядок здійснення благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою; вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій; вимоги до утримання зелених насаджень на об'єктах благоустрою - територіях загального користування; вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території; вимоги до санітарного очищення території; розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні; порядок розміщення малих архітектурних форм; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів; інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.
Правила не можуть передбачати обов'язок фізичних і юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.
Рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 затверджено Правила благоустрою м.Києва, у яких визначено правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Відповідно до п.19.1.1 Правил благоустрою м.Києва контроль за станом благоустрою міста, а також контроль за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке виконує функції інспекції з питань благоустрою в м.Києві, та управліннями (відділами) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м.Києві рад (районних у м.Києві державних адміністрацій), а також Головним управлінням МВС України в м.Києві, іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в межах наданих повноважень, комунальними підприємствами, установами та організаціями, які несуть відповідальність за належне утримання об'єктів благоустрою.
Пунктом 19.2.1 вказаних Правил визначено, що уповноважені працівники Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п.15.1.1, п.15.1.3 Правил благоустрою м.Києва підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов'язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).
Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м.Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.
Як вбачається з оскаржуваного листа (припису), відповідачем встановлено порушення п.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва, а саме незадоволення громади м.Києва та супротив мешканців прилеглих будинків.
Згідно п.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі:
- виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території;
- значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об'єктів культурної спадщини і т. п.;
- невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера;
- невиконання замовником (забудовником) обов'язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань;
- виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер;
- значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій;
- звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов'язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.
У разі зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою власник повертає його до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.
Колегія суддів зазначає, що наведені норми не містять такої підстави для зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, як незадоволення громади м.Києва та супротив мешканців прилеглих будинків, про що в своєму листі (приписі) від 21 березня 2016 року зазначає відповідач.
У своїй апеляційній скарзі апелянт зазначає, що рішення про анулювання контрольної картки було прийнято відповідно до норм п.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва, з огляду на звернення депутата Київської міської ради, який звернувся до відповідача на підставі колективного звернення мешканців будинків по вул.Академіка Корольова та просп.Леся Курбаса у м.Києві.
Однак, наведені обставини не є підставою для анулювання дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою в розумінні п.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва.
Крім того, посилання апелянта на наявність такої підстави для зупинення (анулювання) дії контрольної картки, як значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій, жодними доказами не підтверджено, звернення мешканців щодо порушення їх прав не перевірено належним чином, жодних актів, протоколів, будь-яких документальних підтверджень обстеження та встановлення значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій, до матеріалів справи не надано.
Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Разом з тим, відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Апелянтом не доведено наявності передбачених законодавством підстав для анулювання дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою №15080150-Св, що була видана ТОВ «Центр сприяння підприємництву» Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
За таких обставин колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність з боку позивача порушення вимог пп.15.5.2 Правил благоустрою м.Києва, зафіксованого в оскаржуваному приписі, що свідчить про його протиправність та наявність підстав для його скасування.
Посилання апелянта на невірне зазначення номеру листа (припису) відповідача від 21 березня 2016 року жодним чином не свідчить про неналежність дослідження доказів у справі судом першої інстанції та не є належним обґрунтуванням апеляційної скарги, оскільки наведене по суті являється опискою.
Допущення описки не є підставою для зміни або скасування судового рішення в порядку апеляційного провадження згідно ст.ст.201-202 КАС України та підлягає розгляду в порядку виправлення описок і очевидних арифметичних помилок у судовому рішення згідно ст.169 КАС України.
На підставі вищевикладеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її зміни або скасування.
Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 вересня 2016 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 23 грудня 2016 року.
Головуючий суддя В.Е.Мацедонська
Судді І.О.Лічевецький
В.П.Мельничук
Головуючий суддя Мацедонська В.Е.
Судді: Мельничук В.П.
Лічевецький І.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2016 |
Оприлюднено | 27.12.2016 |
Номер документу | 63650167 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мацедонська В.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні