Постанова
від 22.09.2016 по справі 820/445/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 вересня 2016 р.                                                                                           № 820/445/16

Харківський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді – Тітова О.М.,

суддів Панченко О.В., Спірідонова М.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРРЕРО" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, TOB "МАРРЕРО", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України, в якій уточнивши позовні вимоги просить суд:

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року.

Скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Марреро» від 16.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «Марреро» (індивідуальний податковий номер 396099426504).

Скасувати запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944).

Зобов'язати Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців департаменту реєстрації Харківської міської ради, відновити відомості про реєстрацію платника податку на додану вартість TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944) (індивідуальний податковий номер 396099426504) з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 20300234,47 грн., на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944).

Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944) щодо суми податку на додану вартість у розмірі 20 195 457,88 грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних а саме:

- №          31027          на суму          1 358 310,00          грн., в т. ч ПДВ          226 385,00          грн.,

- №          31092          на суму          386 186,83          грн., в т. ч ПДВ          64 364,47          грн.,

- №          31099          на суму          535 185,99          грн., в т. ч ПДВ          89 197,67          грн.,

- №          31093          на суму          360 712,93          грн., в т. ч ПДВ          60 118,82          грн.,

- №          31018          на суму          365 166,00          грн., в т. ч ПДВ          60 861,00          грн.,

- №          1033          на суму          1 096 661,00          грн., в т. ч ПДВ          182 776,83          грн.,

- №          3171032          на суму          480 740,00          грн., в т. ч ПДВ 80123,33          грн.,

- №          310026          на суму          2 356 467,00          грн., в т. ч ПДВ 392 744,50          грн.,

- №          273          на суму          854 858,00          грн., в т. ч ПДВ          142 476,33          грн.,

- №          31100          на суму          2 232 039,91          грн., в т. ч ПДВ          372 006,65          грн.,

- №          1977          на суму          1 575 260,00          грн., в т. ч ПДВ          262 543,33          грн.,

- №          31040          на суму          257 497,87          грн., в т. ч ПДВ          42 916,31          грн.,

- №          15          на суму          313 258,68          грн., в т. ч ПДВ          52 209,78          грн.,

- №          330          на суму          1 019 486,00          грн., в т. ч ПДВ          169 914,33          грн.,

- №          31054          на суму          802 343,02          грн., в т. ч ПДВ          133 723,84          грн.,

- №          1250          на суму          225 005,46          грн., в т. ч ПДВ          37 500,90          грн.,

- №          1249          на суму          326 651,10          грн., в т. ч ПДВ          54 441,85          грн.,

- №          1251          на суму          352 515,26          грн., в т. ч ПДВ          58 752,55          грн.,

- №          1252          на суму          185 114,40          грн., в т. ч ПДВ          30 852,40          грн.,

- №          1503066          на суму          1 069 670,00          грн., в т. ч ПДВ 178278,33          грн.,

- №          567          на суму          529 372,00          грн., в т. ч ПДВ          88 228,67          грн.,

- №          4524          на суму          592 903,10          грн., в т. ч ПДВ          98 817,18          грн.,

- №          31030          на суму          643 687,30          грн., в т. ч ПДВ          107 281,22          грн.,

- №          120          на суму          853 052,00          грн., в т. ч ПДВ          142 175,33          грн.,

- №          31101          на суму          1 162 180,00          грн., в т. ч ПДВ          193 696,67          грн.,

- №          9          на суму          1 705 681,25          грн., в т. ч ПДВ          284 280,21          грн.,

- №          31058          на суму          1 689 677,00          грн., в т. ч ПДВ          281 612,83          грн.,

- №          31119          на суму          2 520 309,00          грн., в т. ч ПДВ          420 051,50          грн.,

- №          31021          на суму          902 220,00          грн., в т. ч ПДВ          150 370,00          грн.,

- №          31019          на суму          905 321,00          грн., в т. ч ПДВ          150 886,83          грн.,

- №          31026          на суму          431 581,00          грн., в т. ч ПДВ          71 930,17          грн.,

- №          31024          на суму          235 473,23          грн., в т. ч ПДВ          39 245,54          грн.,

- №          924          на суму          552 793,00          грн., в т. ч ПДВ          92 132,17          грн.,

- №          31085          на суму          702 965,15          грн., в т. ч ПДВ          117 160,86          грн.,

- №          1012          на суму          1 305 710,00          грн., в т. ч ПДВ          217 618,33          грн.,

- №          541          на суму          313 215,00          грн., в т. ч ПДВ          52 202,50          грн.,

- №          31089          на суму          691 955,98          грн., в т. ч ПДВ          115 326,00          грн.,

- №          332          на суму          376 092,04          грн., в т. ч ПДВ          62 682,01          грн.,

- №          858          на суму          2 069 582,00          грн., в т. ч ПДВ          344 930,33          грн.,

- №          31031          на суму          565 049,23          грн., в т. ч ПДВ          94 174,87          грн.,

- №          442          на суму          518 698,40          грн., в т. ч ПДВ          86 449,73          грн.,

- №          31094          на суму          684 110,95          грн., в т. ч ПДВ          114 018,49          грн.,

- №          31095          на суму          965 661,15          грн., в т. ч ПДВ          160 943,53          грн.,

- №          31093          на суму          1 714 046,96          грн., в т. ч ПДВ          285 674,49          грн.,

- №          31033          на суму          254 008,45          грн., в т. ч ПДВ          42 334,74          грн.,

- №          975          на суму          374 423,00          грн., в т. ч ПДВ          62 403,83          грн.,

- №          13          на суму          1 192 852,00          грн., в т. ч ПДВ          198 808,67          грн.,

- №          1206          на суму          142 899,40          грн., в т. ч ПДВ          23 816,56          грн.,

- №          1205          на суму          238 801,80          грн., в т. ч ПДВ          39 800,30          грн.,

- №          1207          на суму          271 807,47          грн., в т. ч ПДВ          45 301,24          грн.,

- №          31042          на суму          1 464 135,06          грн., в т. ч ПДВ          244 022,51          грн.,

- №          31046          на суму          1 526 907,00          грн., в т. ч ПДВ          254 484,50          грн.,

- №          4          на суму          0,00          грн., в т. ч ПДВ          0,00          грн.,

- №          31020          на суму          1 284 876,00          грн., в т. ч ПДВ          214 146,00          грн.,

- №          31071          на суму          1 339 004,34          грн., в т. ч ПДВ          223 167,39          грн.,

- №          31010          на суму          346 159,02          грн., в т. ч ПДВ          57 693,17          грн.,

- №          1099          на суму          1 415 356,00          грн., в т. ч ПДВ          235 892,67          грн.,

- №          3171106          на суму          587 510,26          грн., в т. ч ПДВ 97 918,38          грн.,

- №          310027          на суму          2 731 118,00          грн., в т. ч ПДВ 455186,33          грн.,

- №          353          на суму          801 796,00          грн., в т. ч ПДВ          133 632,66          грн.,

- №          31075          на суму          2 380 315,85          грн., в т. ч ПДВ          396 719,31          грн.,

- №          1769          на суму          1 661 562,00          грн., в т. ч ПДВ          276 927,00          грн.,

- №          31038          на суму          300 735,30          грн., в т. ч ПДВ          50 122,55          грн.,

- №          9          на суму          438 146,80          грн., в т. ч ПДВ          73 024,47          грн.,

- №          611          на суму          1 065 044,94          грн., в т. ч ПДВ          177 507,49          грн.,

- №          31040          на суму          750 617,06          грн., в т. ч ПДВ          125 102,84          грн.,

- №          1274          на суму          1 037 221,04          грн., в т. ч ПДВ          172 870,17          грн.,

- №          153104          на суму          1 424 664,00          грн., в т. ч ПДВ 237 444,00          грн.,

- №          712          на суму          469 681,00          грн., в т. ч ПДВ          78 280,17          грн.,

- №          3606          на суму          298 096,82          грн., в т. ч ПДВ          49 682,80          грн.,

- №          3609          на суму          1 309 115,90          грн., в т. ч ПДВ          218 185,98          грн.,

- №          31031          на суму          625 994,50          грн., в т. ч ПДВ          104 332,42          грн.,

- №          210          на суму          365 997,00          грн., в т. ч ПДВ          60 999,50          грн.,

- №          31049          на суму          1 165 049,00          грн., в т. ч ПДВ          194 174,83          грн.,

- №          12          на суму          2 003 739,12          грн., в т. ч ПДВ          333 956,52          грн.,

- №          6          на суму          0,00          грн., в т. ч ПДВ          0,00          грн.,

- №          31027          на суму          1 400 148,04          грн., в т. ч ПДВ          233 358,01          грн.,

- №          31028          на суму          306 745,88          грн., в т. ч ПДВ          51 124,31          грн.,

- №          31055          на суму          361 822,25          грн., в т. ч ПДВ          60 303,71          грн.,

- №          31054          на суму          2 148 849,17          грн., в т. ч ПДВ          358 141,53          грн.,

- №          31016          на суму          957 992,00          грн., в т. ч ПДВ          159 665,33          грн.,

- №          31018          на суму          833 806,00          грн., в т. ч ПДВ          138 967,67          грн.,

- №          31028          на суму          8 336,68          грн., в т. ч ПДВ          1 389,45          грн.,

- №          31026          на суму          622 524,32          грн., в т. ч ПДВ          103 754,05          грн.,

- №          31015          на суму          238 646,84          грн., в т. ч ПДВ          39 774,47          грн.,

- №          944          на суму          625 021,00          грн., в т. ч ПДВ          104 170,17          грн.,

- №          31073          на суму          522 237,48          грн., в т. ч ПДВ          87 039,58          грн.,

- №          1340          на суму          1 286 213,03          грн., в т. ч ПДВ          214 368,84          грн.,

- №          566          на суму          133 149,51          грн., в т. ч ПДВ          22 191,59          грн.,

- №          31069          на суму          364 173,02          грн., в т. ч ПДВ          60 695,50          грн.,

- №          262          на суму          330 784,58          грн., в т. ч ПДВ          55 130,76          грн.,

- №          986          на суму          1 734 538,00          грн., в т. ч ПДВ          289 089,67          грн.,

- №          31013          на суму          604 865,04          грн., в т. ч ПДВ          100 810,84          грн.,

- №          240          на суму          448 877,96          грн., в т. ч ПДВ          74 812,99          грн.,

- №          31057          на суму          607 069,79          грн., в т. ч ПДВ          101 178,30          грн.,

- №          31061          на суму          556 370,72          грн., в т. ч ПДВ          92 728,45          грн.,

- №          31070          на суму          728 031,56          грн., в т. ч ПДВ          121 338,59          грн.,

- №          31060          на суму          1 066 361,41          грн., в т. ч ПДВ          177 726,90          грн.,

- №          31059          на суму          423 791,95          грн., в т. ч ПДВ          70 631,99          грн.,

- №          31023          на суму          301 451,41          грн., в т. ч ПДВ          50 241,90          грн.,

- №          804          на суму          405 021,00          грн., в т. ч ПДВ          67 503,50          грн.,

- №          12          на суму          1 017 713,11          грн., в т. ч ПДВ          169 618,85          грн.,

- №          1729          на суму          634 650,03          грн., в т. ч ПДВ          105 775,00          грн.,

- №          1730          на суму          143 526,38          грн., в т. ч ПДВ          23 921,06          грн.,

- №          31026          на суму          1 391 718,20          грн., в т. ч ПДВ          231 953,03          грн.,

- №          31029          на суму          1 445 708,00          грн., в т. ч ПДВ          240 951,33          грн.,

- №          30007          на суму          1 178 895,00          грн., в т. ч ПДВ          196 482,50          грн.,

- №          30011          на суму          347 316,90          грн., в т. ч ПДВ          57 886,15          грн.,

- №          30012          на суму          317 606,50          грн., в т. ч ПДВ          52 934,42          грн.,

- №          941          на суму          1 298 612,00          грн., в т. ч ПДВ          216 435,33          грн.,

- №          3071008          на суму          539 048,46          грн., в т. ч ПДВ 89841,41          грн.,

- №          300006          на суму          2 505 845,00          грн., в т. ч ПДВ 417640,83          грн.,

- №          30067          на суму          2 183 986,06          грн., в т. ч ПДВ          363 997,68          грн.,

- №          1594          на суму          1 524 510,00          грн., в т. ч ПДВ          254 085,00          грн.,

- №          30012          на суму          275 929,50          грн., в т. ч ПДВ          45 988,25          грн.,

- №          335          на суму          977 195,95          грн., в т. ч ПДВ          162 865,99          грн.,

- №          30005          на суму          688 703,09          грн., в т. ч ПДВ          114 783,85          грн.,

- №          1061          на суму          951 667,00          грн., в т. ч ПДВ          158 611,17          грн.,

- №          153104          на суму          1 307 153,00          грн., в т. ч ПДВ 217858,83          грн.,

- №          537          на суму          430 940,00          грн., в т. ч ПДВ          71 823,33          грн.,

- №          2449          на суму          1 395 636,16          грн., в т. ч ПДВ          232 606,03          грн.,

- №          2456          на суму          79 007,81          грн., в т. ч ПДВ          13 167,97          грн.,

- №          30011          на суму          574 357,65          грн., в т. ч ПДВ          95 726,28          грн.,

- №          179          на суму          335 808,00          грн., в т. ч ПДВ          55 968,00          грн.,

- №          30009          на суму          1 068 952,00          грн., в т. ч ПДВ          178 158,67          грн.,

- №          30011          на суму          597 351,83          грн., в т. ч ПДВ          99 558,64          грн.,

- №          30005          на суму          878 973,00          грн., в т. ч ПДВ          146 495,50          грн.,

- №          30008          на суму          765 031,00          грн., в т. ч ПДВ          127 505,17          грн.,

- №          30006          на суму          578 825,00          грн., в т. ч ПДВ          96 470,83          грн.,

- №          30005          на суму          218 961,70          грн., в т. ч ПДВ          36 493,62          грн.,

- №          768          на суму          573 466,90          грн., в т. ч ПДВ          95 577,82          грн.,

- №          1157          на суму          0,00          грн., в т. ч ПДВ          0,00          грн.,

- №          30020          на суму          479 161,22          грн., в т. ч ПДВ          79 860,20          грн.,

- №          967          на суму          1 180 120,97          грн., в т. ч ПДВ          196 686,83          грн.,

- №          449          на суму          122 166,84          грн., в т. ч ПДВ          20 361,14          грн.,

- №          30027          на суму          334 135,00          грн., в т. ч ПДВ          55 689,17          грн.,

- №          148          на суму          303 500,16          грн., в т. ч ПДВ          50 583,36          грн.,

- №          654          на суму          1 591 467,00          грн., в т. ч ПДВ          265 244,50          грн.,

- №          30005          на суму          554 973,48          грн., в т. ч ПДВ          92 495,58          грн.,

- №          37          на суму          411 852,96          грн., в т. ч ПДВ          68 642,16          грн.,

- №          30009          на суму          276 587,82          грн., в т. ч ПДВ          46 097,97          грн.,

- №          895          на суму          371 614,00          грн., в т. ч ПДВ          61 935,67          грн.,

- №          5          на суму          933 768,94          грн., в т. ч ПДВ          155 628,16          грн.,

- №          1058          на суму          713 989,47          грн., в т. ч ПДВ          118 998,25          грн.,

- №          30016          на суму          1 276 924,20          грн., в т. ч ПДВ          212 820,70          грн.,

- №          30016          на суму          1 326 461,00          грн., в т. ч ПДВ          221 076,83          грн.

Всього на суму 121801406,80 грн., в т. ч ПДВ 20 195 457,88 грн.

Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944) в системі електронного адміністрування ПДВ (або на розрахунковий рахунок № 26007050257531), помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 20 195 457,88          грн.

Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області прийняти та укласти наданий товариством з обмеженою відповідальністю «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944) договір про визнання електронних документів № 180520161 від 18.05.2016 року.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 30.01.2015 року було внесено запис про те, що ТВ "МАРРЕРО" зареєструвалися у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців за номером запису 1 068 102 0000 038641. Ідентифікаційний код юридичної особи присвоєно: 39609944, що підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців від 10.03.2015. Згідно з Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців від 10.03.2015 року. 31.01.2015 року зареєстровані дані про взяття на облік, як платника податків у ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік як платника єдиного внеску ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві. 01.03.2015 року позивача зареєстровано як платника ПДВ. 24.12.2015 року Позивач дізнався з офіційного сайту Державної фіскальної служби України, що його анульовано як платника з податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу від 16.07.2015 року. Причиною анулювання було зазначено: до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, підставою анулювання – анульовано за самостійним рішенням контролюючого органу. Однак позивач вважає, що вказаний факт не відповідає дійсності у зв'язку з тим, що позивач постійно знаходився за місцезнаходженням – м. Київ, вул.. Саперно – Слобідська, буд. 10. Позивач вважає, що у зв'язку з тим, що було безпідставно анульовано реєстрацію платника ПДВ по ТОВ «МАРРЕРО» та знято податковий кредит у сумі 20195458 гривень, то дії ДПІ у Голосіївському районі м. Києва були неправомірними оскільки ТОВ «МАРРЕРО» станом на 16.07.2015 року знаходилося за адресою м. Київ, вулиця Саперно-Слобідська, будинок 10, а тільки з 25.08.2015 за адресою: м. Харків, вулиця Кандаурова, будинок 60, вважає необхідним повернути податковий кредит у сумі 20195458 гривень на рахунок ТОВ «МАРРЕРО» .

Представник позивача у судове засідання не прибув, надав суду клопотання в якому просив проводи розгляд справи буз своєї участі.

Представник ДФС України також надав клопотання в якому просив розглянути справу у письмовому провадженні.

Представники Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, Державної казначейської служби України про час, дату та місце судового засідання були повідомлені належним чином, про що свідчать матеріали справи, причини неявки суду не повідомили клопотань про відкладення або слухання справи за своєю відсутності суду не надавали.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.

ТОВ «МАРРЕРО» зареєструвалися 30.01.2015 року у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за номером запису 1068102 0000 038641. Ідентифікаційний код юридичної особи присвоєно: 39609944, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015.

З 01.03.2015 року ТОВ «МАРРЕРО» зареєструвалися платником податку на додану вартість, місцезнаходження (місце проживання) платника зареєстрували за адресою: 03028, місто Київ, Голосіївський район, вулиця Саперно-Слобідська, будинок 10, та отримали індивідуальний податковий номер 396099426504, про що свідчить Витяг №1526504501922 з реєстру платників ПДВ від 20.02.2015 року та Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015.

Згідно з Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 10.03.2015 року, зареєстровані дані про взяття на облік, як платника податків до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік, платника єдиного внеску ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві з 31.01.2015 року.

27.03.2015 року між Позивачем та Відповідачем 1 був підписаний договір про визнання електронної звітності №270320151. Предметом даного Договору було визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу, відповідно до п. 1 р.1 зазначеного Договору. Зазначений Договір прийнято ДФС України, що підтверджується квитанцією №2. Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами, тобто з 27.03.2015 року.

13.07.2015 року Відповідачем 2 не була прийнята податкова накладна №1 від 29.06.2015 року з посиланням на порушення вимоги Інструкції з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДФС України від 10.04.2008 року №233, а саме:- для платника ЄДРПОУ: 39609944, код ДПІ: 2650, не укладено Договір «Про визнання електронної звітності».

З аналогічної підстави не була прийнята податкова накладна №1 від 30.06.2015 року.

Договором №270320151 від 27.03.2015 передбачено обов'язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді Платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р.3. Договору).

Позивачем був направлений Договір «Про визнання електронних документів» № 270720151 від 27.07.2015 року до Відповідача 2, відповідно до квитанції № 2 документ отримано ДФС України та не прийнятий з посиланням на виявленні помилки, а саме, що місцезнаходження юридичної особи не відповідає відомостям Єдиного державного реєстру.

24.12.2015 з офіційного сайту ДФС було встановлено, що 16.07.2015 до ЄДР було внесено запис про анулювання реєстрації ТОВ «МАРРЕРО». Причиною анулювання вказано внесення запису про відсутність за місцезнаходженням. Підставою анулювання вказано: за самостійним рішенням контролюючого органу.

Так, відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відмовити у прийнятті для реєстрації наданих платником податку податкових накладних центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, може лише в разі, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України. У такому разі протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді в текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин такого неприйняття.

Як свідчать матеріали справи знаходження ТОВ «МАРРЕРО» за юридичною адресою 03028, м.Київ, вулиця Саперно-Слобідська, будинок 10, не змінювалося, що підтверджується суборенди нежилого приміщення № 300115.5017/20 від 30.01.2015 року.

ТОВ «МАРРЕРО» змінило своє місцезнаходження на адресу: 61093, Харківська область, місто Харків, вулиця Кандаурова, будинок 60 через, майже, місяць після внесення запису державним реєстратором 16.07.2015 року про відсутність відомостей про місцезнаходження ТОВ «МАРРЕРО», зміна місцезнаходження ТОВ «МАРРЕРО» станом на 25.08.2015 року підтверджується Статутом ТОВ «МАРРЕРО» від 21.08.2015 року, договором оренди № 25/08-21 та актом приймання-передачі до даного договору від 25.08.2015 року.

Крім того, податкові накладні були сформовані у відповідності до вимог ст. 201 Податкового кодексу України.

Пунктом 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р., встановлено виключний перелік підстав для відмови в прийнятті реєстрації податкових накладних та розрахунку, а саме: причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1)наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/ або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Також суд зазначає, що договором №270320151 від 27.03.2015 передбачено обов'язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді Платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р.3. Договору).

Відповідно до п. 4 розділу 6 вище зазначеного Договору на прийняття електронної документації підставами для розірвання договору є ненадання платником податків нового посиленого сертифіката відкритого ключа замість скасованих або у разі зміни місця реєстрації.

Крім того, у відповідності до договору №270320151 від 27.03.2015, з моменту його укладення Позивач здійснював подачу до органу ДПС Голосіївського району м. Києва податкових декларацій у електронному вигляді, підтвердженням чого ТОВ «МАРРЕРО» отримувало квитанції про прийняття декларацій за період з березня по травень включно.

Податкові декларації за період червень по липень 2015 року які були доставлені до центрального рівня Державної податкової служби України – не прийнято. Причиною відмови у прийнятті зазначено порушення вимоги Інструкції з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДФС України від 10.04.2008 року№233, а саме:- для платника ЄДРПОУ: 39609944, код ДПІ: 2650, не укладено Договір «Про визнання електронної звітності» та порушено вимоги п.48.4 ст.48 ПК України.

24.12.2015 з офіційного сайту ДФС було встановлено, що 16.07.2015 до ЄДР було внесено запис про анулювання реєстрації ТОВ «МАРРЕРО». Причиною анулювання вказано внесення запису про відсутність за місцезнаходженням. Підставою анулювання вказано: за самостійним рішенням контролюючого органу.

Суд звертає увагу, що вичерпний перелік підстав та порядок анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено в ст. 184 Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту “ж” пункту 184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено Законом України “ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” від 15.05.2003 р. №755-VI .

Згідно п.3 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" відомості вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Згідно розділу 3 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 17.05.2010 року № 336 (далі по тексту - Положення № 336) щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1) (п.3.2. Положення).

Пунктом 4.3. Положення № 336 передбачено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).

За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п. 4.4.Положення).

У п. 4.5. цього Положення вбачається, що за встановленими адресами здійснюються виїзди та обпитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).

Пунктом 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588 (далі по тексту - Порядок № 1588) визначено, що підрозділи контролюючого органу: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи, а також стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.

У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватися перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Згідно п. 12.3. Порядку № 1588 у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акту довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акту.

Акт перевірки місцезнаходження платника податків або довідка про неможливість вручення документа платнику податків не складається працівниками органів державної податкової служби, якщо до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність платника податків за місцезнаходженням.

Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту ( п. 12.4. Порядку).

Також п. 12.5. цього Порядку передбачено, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.

Згідно ч.13 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.

Згідно ч.14 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" - у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Тобто, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає проведення певних заходів співробітниками органів ДПС за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників, які проведені - не були.

При судовому розгляді встановлено, що ТОВ "МАРРЕРО" не отримувало від державного реєстратора повідомлення, щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Дана обставина відповідною стороною не спростована.

Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в статті 184 Податкового Кодексу України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1130 (далі - Положення).

Відповідно до Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора. Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру.

Відповідно до п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації у підпунктах “б” - “з” пункту 184.1 цієї статті може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Згідно із п. 5.5 розд. 5 Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтверджених документів (відомостей). Одним з таких відомостей , зокрема, є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу)

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ.

Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення.

У п.184.10 ст.184 Податкового кодексу України зазначається, що після прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, контролюючий орган зобов'язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації. Однак, такого рішення на адресу ТОВ "МАРРЕРО" податковий орган не надсилав та доказів цього суду не надав.

Відповідно до п. 184.5 ст. 184 ПКУ з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних.

Таким чином, враховуючи, що при прийнятті спірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стосовно позивача не була дотримана процедура встановлення його місцезнаходження, то слід вважати таке рішення необґрунтованим та вчиненим з порушенням підстав та способу, передбачених законодавством.

Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 статті 9 КАСУ суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Таким чином, в даному випадку відповідачі - 1, 4, 5 не дотримала вимоги закону про захист охороняємих прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому їх оскаржувані рішення та дії, як суб'єктів владних повноважень, є неправомірними, що дає суду підстави для задоволення адміністративного позову в частині скасування рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року. Скасування Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Марреро» від 16.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «Марреро» (індивідуальний податковий номер 396099426504). Скасування запису реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944).

Щодо решти позовних вимог, то вони є необгрунтованими та недоведеним щодо порушення прав та інтересів позивача, що потребує судового захисту в розумінні ст. 2 КАСУ, а тому задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 94, 128, 159, 160, 162 КАСУ, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “ОГАСТА СЕРВІС” до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року.

Скасувати Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Марреро» від 16.07.2015 року та поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ «Марреро» (індивідуальний податковий номер 396099426504).

Скасувати запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB «Марреро» (код ЄДРПОУ 39609944).

В іншій частині позов залишити без задоволення.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуючий суддя                                                                                 Тітов О.М.

суддя                                                                                Панченко О.В.

суддя                                                                       Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2016
Оприлюднено10.10.2016
Номер документу61782943
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/445/16

Ухвала від 21.05.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 21.05.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 01.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні