Постанова
від 04.10.2016 по справі 2-а-2778/08/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2016 рокум. Ужгород№ 2-а-2778/08/0770

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І

при секретарі судового засідання Шмідзен І.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Маріам" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 04 жовтня 2016 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова складена в повному обсязі 06 жовтня 2016 року.

Хустська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма Маріам" (далі - відповідач, ТОВ "Фірма Маріам") про стягнення заборгованості.

Ухвалою судді від 05.02.2016 року (протокольно, внесеною до журналу судових засідань, а.с.210-212, Т. 1) замінено позивача на його правонаступника - Хустську об'єднану Державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі - позивач, Хустська ОДПІ).

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 296886,33 грн., яки відповідачем не сплачений, в зв'язку з чим підлягає стягненню в судовому порядку.

Позивач в судове засідання не з'явився, однак 04.10.2016 р. до суду надійшло клопотання представника позивача, яким просить розглянути справу за його відсутності, відтак, у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності позивача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Відповідач надав суду заперечення на позов, відповідно до яких просить відмовити у задоволенні позову, у зв'язку з тим, що податкові зобов'язання визначені за результатами акту перевірки від 25.09.2008 року оскаржуються у судовому порядку, а відтак відсутні підстави для віднесення вказаних сум до податкового богу.

У судове засідання відповідач свого представника не направив, хоча повідомлявся належним чином про відкриття провадження у справі, про дату, час та місце проведення судових засідань. Згідно наявного в матеріалах витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Фірма Маріам" зареєстроване за адресою: м. Київ, вул. Леонтовича, будинок 6, корпус А, тобто за адресою, що вказана в позовній заяві та на яку направлялась кореспонденція суду. Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та у відповідності до ст. 128 КАС України, справа розглянута за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п. 3 п. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 18.02.1997 року платники податків повинні сплачувати належні суми податків та інших обов'язкових платежів у встановлені законами терміни.

ТОВ "Фірма "Маріам" зареєстроване як юридична особа за адресою: Закарпатська область, Хустський район, м. Хуст, вул. Мала, буд.21 (разом з тим, судом встановлено, що на момент розгляду справи місцезнаходженням відповідача є м. Київ, вул. Леонтовича, буд. 6, корпус А).

За відповідачем рахується податковий борг у розмірі 296886,33 грн. зокрема: по податку на прибуток - 204018,50 грн., у т.ч. пеня -37,15 грн.; по податку на додану вартість - 58258,39 грн., у т.ч. - 787,10 грн. пені; по штрафним санкціям за порушення касової дисципліни - 34596,00 грн.; по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності - 13,44 грн.

Заборгованість по орендній платі за земельні державної та комунальної власності виникла на підставі поданої до Хустської ОДПІ податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності із задекларованою сумою 13,44 грн. щомісячно до кінця звітного року.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181- ІІІ (далі - закон № 2181) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Форма уточнюючих розрахунків визначається у порядку, встановленому для податкових декларацій.

Заборгованість по податку на прибуток виникла на підставі винесених позивачем податкового повідомлення-рішення від 08.05.2003 року № 0000112690/1, яким платнику податків нараховано 61150, 00 грн. податку на прибуток та застосовано фінансову санкцію у сумі 30575, 00 грн. та податкового повідомлення-рішення від 08.05.2003 року, яким відповідачу донараховано 61150,00 грн. податку на прибуток та застосовано фінансову санкцію у сумі 30575,00 грн.

Крім того, Хустською ОДПІ проведено планову виїзну перевірку ТОВ "Маріам" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.2007 року по 31.03.2008 року. За результатами перевірки складено акт від 25 вересня 2008 року № 1195/23 та винесено: податкове повідомлення-рішення № 0002502342/0 від 30.09.2008 року, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 24730,00 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 10409,00 грн. та податкове повідомлення-рішення № 0002432342/0 від 30.09.2008 року, яким відповідачу зобов'язано сплатити штраф у розмірі 222,20 грн.

За прострочення сплати грошового зобов'язання з податку на прибуток відповідачу була нарахована пеня у розмірі 37,15 грн.

Заборгованість по податку на додану вартість виникла на підставі податкових повідомлень-рішень від 08.05.2003 року № 0000522351/0, яким відповідачу донараховано 3879,00 грн. податку на додану вартість та застосовано фінансову санкцію у розмірі 1940,00 грн. та № 0000102640/1, яким платнику донараховано 16645,00 грн. податку на додану вартість та застосовано фінансову санкцію у сумі 8322,00 грн., № 0000502351/0, яким платнику донараховано 12766,50 грн. податку на додану вартість та застосовано фінансову санкцію у розмірі 6383,00 грн.

Крім того, перевіркою Хустської ОДПІ з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.04.2007 р. по 31.03.2008 р. (акт перевірки від 25.09.2008 р. № 1195/23) встановлено порушення відповідачем пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", у результаті чого відповідачем було занижено податок на додану вартість у періоді, що перевірявся. У зв'язку з цим, Хустьскою ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002512342/0 від 30.09.2008 року, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1790,00 грн. за основним платежем та 895,00 грн. за штрафними санкціями.

Також, вищезазначеною перевіркою встановлено порушення відповідачем пп.5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", що полягає у несвоєчасній сплаті узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 31049,43 грн. та 2200,00 грн. У зв'язку з цим, Хустською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 30.09.2009 року № 0002442342/0, яким відповідача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 6209,89 грн. та № 0002452342/0, яким відповідача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 220,00 грн.

За прострочення сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість відповідачу була нарахована пеня у розмірі 787,10 грн.

Заборгованість по штрафним санкціям за порушення касової дисципліни виникла на підставі податкових повідомлень-рішень: № 0000122640/0 від 08.05.2003 р., яким до відповідача застосовано фінансову санкцію у сумі 17298,00 грн. за порушення касової дисципліни та № 0000512351/0, яким до платника застосовано фінансову санкцію у сумі 17298,00 грн.

Відповідно до п.п. 5.2.1 п.5.2.1 ст. 5 Закону України № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до п.п. 5.2.2 п. 5.2 ст. Закону України № 2181 у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Відповідно до п.п. 5.2.3 п.5.2 ст. 5 Закону України № 2181 заява, подана із дотриманням строків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, зупиняє виконання платником податків податкових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні, на строк від дня подання такої заяви до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума податкового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Згідно п.п. 5.2.4 п. 5.2 ст. 5 Закону України № 2181 день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

ТОВ "Маріам" оскаржило до суду рішення Хустської ОДПІ від 08.05.2003 року по результатам комплексної документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства ТОВ "Маріам" за період з 01.01.2000 року по 01.01.2003 року, та фактично просило визнати недійсними податкові повідомлення -рішення Хустської ОДПІ від 8 травня 2003 року № 0000522351/0, № 0000112640/1, № 0000122640/0, № 0000102640/1, № 0000492351/1, № 0000502351/0 № 0000512351/0.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 05.04.2011 року (справа № 2а-4795/09/0770) позовну заяву ТОВ "Маріам" до Хустської ОДПІ про визнання недійсними рішень залишено без розгляду на підставі п. 4 ч.1 ст. 155 КАС України.

Ухвалою Львівського апеляційного суду від 03.03.2015 року ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду про залишення позовної заяви ТОВ "Маріам" без розгляду залишено без змін.

Відтак, станом на день розгляду справи, загальна сума податкового боргу є узгодженою та становить 296886,33 грн. Доказів сплати податкового боргу суду не надано.

Відповідно до п.п. 5.4.1 ст .5 Закону України № 2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Так, відповідачу засобами поштового зв'язку направлена податкова вимога від 02.06.2008 року № 1/147, яка отримана - 03.06.2008 р.

Крім того, відповідно до п.п. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 Закону України № 2181 після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п.п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Закону України № 2181 нарахування пені розпочинається: 1) при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом; 2) при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.1 ст. 16 Закону України № 2181 пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення ст. ст. 71, 72 КАС України, обов'язок доказування покладається в даному випадку на позивача. Хустською ОДПІ доведено наявність податкового боргу відповідача, правомірність звернення до суду та наявність підстав для стягнення податкового боргу у розмірі 296886,33 грн., відповідачем дані обставини не спростовано, позов підлягає до задоволення та у відповідності до вимог ст. 95 ПК України - слід стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ " Маріам" кошти у сумі 296886,33 грн. на погашення податкового боргу, в тому числі: по податку на прибуток - 204018,50 грн., у т.ч. пеня -37,15 грн.; по податку на додану вартість - 58258,39 грн., у т.ч. - 787,10 грн. пені; по штрафним санкціям за порушення касової дисципліни - 34596,00 грн.; по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності - 13,44 грн.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються

Керуючись ст. ст. 2, 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Маріам" про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

2. Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Маріам" (м. Київ, вул. Леонтовича, буд. 6, корпус А. код 22087941) кошти у сумі 296886,33 грн. (двісті дев'яносто шість тисяч вісімсот вісімдесят шість гривень тридцять три копійки) на погашення суми податкового боргу у розмірі 296886,33 грн.

3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання її копії (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2016
Оприлюднено11.10.2016
Номер документу61843500
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2778/08/0770

Постанова від 04.10.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 08.09.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 07.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 11.01.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Большакова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні