Справа № 760/12566/16-п
3/760/4810/16
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2016 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., при секретарі Семененко А.Д., за участю представника Київської міської митниці ДФС - Глущенко Н.В. представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, - адвоката Опря Н.Л., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниця ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_3, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637, Київ, бульвар Дружби Народів, 28-а, н/п 6, оф.1), за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В :
20 липня 2016 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за порушення митних правил передбачених ч.1 ст.483 МК України.
В протоколі про порушення митних правил № 0381/10000/16 від 07 червня 2016 року зазначено, що 04.07.2015в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС
(п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса») з території Республіки Австрія через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_13 на адресу ТОВ "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28-А, н/п 6, оф.1) переміщено товари «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № IP/01-50», загальною вагою брутто 1072,313 кг, 125 місць.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 03.07.2015 № 100250000/2015/710860 на підставі документів: CMR № 7140100120101TR226, TIR Carnet № XQ.75567184 та інвойсу від 26.06.2015 № IP/01-50 із зазначенням вартості товару - 45825,40 євро.
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № IP/01-50» були заявлені декларантом ТОВ "ТРИБЕРГ" гр. ОСОБА_4 на митному посту «Західний» за МД № 100250004/2015/ 091238 від 08.07.2015, оформлені та випущені у вільний обіг.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 07.04.2014 № IP/01, укладений між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» (Room 1605, Wilson House, 19-27 Wyndham Street, Central, Hong Kong) та ТОВ "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637), CMR № 7140100120101TR226, TIR Carnet № XQ.75567184 та інвойсу від 26.06.2015 № IP/01-50 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.
Відповідно до інвойсу від 26.06.2015 № IP/01-50, виставленого компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до ТОВ "ТРИБЕРГ", загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає - 45825,40 євро. Згідно інвойсу, продавцем товару є компанія «PLACARD CHIC LIMITED» (Room 1605, Wilson House, 19-27 Wyndham Street, Central, Hong Kong).
Листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 13.04.2016 № 13119/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці надіслано відповідь, отриману від митних органів Республіки Австрії.
Митні органи Республіки Австрія інформували, що компанія «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) є компанією, яка здійснює експедиторські послуги. Зазначена компанія має зв'язки із компанією «PLACARD CHIC LIMITED» (Hong Kong) та здійснює за її дорученням транспортування товарів від різних європейських та інших виробників до власного складу в Австрії з подальшим його митним оформленням та відправленням в Україну, однак, як інформували митні органи Республіки Австрія, компанія «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не має жодних ділових зв'язків із компанією ТОВ "ТРИБЕРГ".
Піддані перевірці CMR № 7140100120101TR226, TIR Carnet № XQ.75567184 є автентичними та виготовлені компанією «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria). Інвойс від 26.06.2015 № IP/01-50 компанією «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не видавався.
При цьому, ціни в надісланому для перевірки інвойсі від 26.06.2015 № IP/01-50 є нижчими за закупівельні ціни, які зазначені в митних деклараціях країн першого експорту та інвойсах що стали підставою для їх митного оформлення.
Митними органами Республіки Австрії надіслано протокол аудиту та завірені копії документів, на підставі яких вантаж було оформлено в країнах першого експорту до Австрії та в подальшому із Австрії в Україну, а саме: митну декларацію MRN форми TIR № 15AT100200CTN4VS72, в якій наявне посилання на TIR Carnet № XQ.75567184, саму копію TIR Carnet, CMR № 7140100120101TR226, та митні декларації країн першого експорту за якими вказані товари оформлено на експорт:
№№ MRN 15FRC0265003216253, 15NLOFF51D2AA9B4F00, 15CH00000147433739, 15CH00000147433755, 15AT100000EVN41ZH1, 15CH00000147380936, 15DE750120102279E1, 15BEE0000025807418, 15AT320000TVN49HN3, 15CH00000147470437, 15CH00000147466991, 15FRC0265003903159, 15FRC0265003901572, 15ITQS31T0057226E6, 15ITQFC3T0002746E1, 15ITQFC1T0026526E3, 15ITQS51T006477E5, 15ITQXJ010029840E1, 15ITQXJ010029919E7, 15ITQXJ010029929E1, 15ITQXJ010029924E6, 15ITQXJ01002992BE2, 15ITQXJ010029920E0, 15ITQXJ010029922E8, 15ITQXJ010029925ES, 15ITQXJ010029926E4, 15ITQXJ010029927E3, 15ITQXJ010029923E7, 15ITQXJ010029931E3, 15ITQXJ010029935E0, 15ITQJ010029934E0, 15ITQXJ080012240T0, 15ITQXJ010029930E4, 15ITQJ010029921E9, 15ITQXJ10029847ES і рахунки до них.
Під час опрацювання отриманих від митних органів Республіки Австрія документів встановлено:
-згідно з митною декларацією EX А MRN 15FRC0265003216253 та інвойсу
№ 41511028 від 22.06.2015, вартість відправленого товару становить - 324 євро, інвойсу № 41511029 від 22.06.2015, вартість відправленого товару становить - 285 євро, інвойсу № 41510942 від 19.06.2015, вартість відправленого товару становить - 4000 євро, інвойсу № 41510943 від 19.06.2015, вартість відправленого товару становить - 2120 євро, інвойсу № 41510944 від 19.06.2015, вартість відправленого товару становить - 1720 євро, інвойсу № 41510945 від 19.06.2015, вартість відправленого товару становить - 3480 євро, всього на суму - 11929 євро;
-згідно з митною декларацією EX A MRN 15NLOFF51D2AA9B4F00, інвойсу № 5010735 від 22.06.2015 вартість відправленого товару становить - 910,8 дол.США;
- згідно з митною декларацією T1 MRN 15CH00000147433739, та інвойсу № 20152200029749 від 24.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6544,41 євро, інвойсу № 20152200029748 від 24.06.2015 вартість відправленого товару становить - 885,83 євро, всього на суму - 7430,24 євро;
- згідно з митною декларацією C T1 MRN 15CH00000147433755 та інвойсу № 201510004702 від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2343 євро, інвойсу № 201510004701 від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3315 євро, інвойсу № 201510004703 від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3088, інвойсу № 201510004699 від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3030 євро, всього на суму - 11 776 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15AT100000EVN41ZH1, та інвойсу № 0533922 від 22.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6496,20 дол.США, інвойсу № 0533921 від 22.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2603,70 дол.США, всього на суму - 9099,9 дол.США ;
- згідно з митною декларацією T1 MRN 15CH00000147380936 та інвойсу № 2015/T/04452 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6464 євро;
- згідно з митною декларацією EX Z MRN 15BEE0000025807418, та інвойсу № 150323 від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить - 10252,90 євро;
- згідно з митною декларацією T1 MRN 15AT320000TVN49HN3, інвойсу № 642156117761 від 30.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3708 дол.США;
- згідно з митною декларацією T1 MRN 15CH00000147470437 та інвойсів №№ 2015718193, 2015718194, 2015718194, 2015718194 від 25.06.2015 сумарна вартість відправленого товару становить - 9478,80 євро;
- згідно з митною декларацією T1 MRN 15CH00000147466991 та інвойсів №№ 2015927844, 2015927845, 2015927846, 2015927847 від 25.06.2015 сумарна вартість відправленого товару становить - 8281 євро;
- згідно з митною декларацією EX A MRN 15FRC0265003903159, інвойсу № 025797 від 24.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5430 євро;
- згідно з митною декларацією EX A MRN 15FRC0265003901572 та інвойсу № FW15MEN RTW від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1705 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQS31T0057226E6 та інвойсу № 201449 від 24.06.2015 вартість відправленого товару становить - 9185 євро;
- згідно з митною декларацією EX Z MRN 15ITQFC3T0002746E1, митної декларації EX Z 15ITQFC1T0026526E3, та інвойсу № 121210264 від 22.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4986 євро;
- згідно з митною декларацією EX Z MRN 15ITQS51T006477E5 та інвойсу № 4710612 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -1808 євро, інвойсу № 4710611 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -2684 євро, інвойсу № 4710610 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -571 євро, інвойсу № 4710613 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -35541 євро, всього на суму - 40604 євро ;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029840E1, інвойсу № 0000203 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 42039 євро;
- згідно з митною декларацією EX A MRN 15ITQXJ010029919E7, інвойсу № 0000202 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4914 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029929E1, інвойсу № 0000253/15 від 23.06.2015 вартість відправленого товару становить -12543,60 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010026781E0, інвойсу № 000021087 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1110 євро, інвойсу № 000021086 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 7070 євро, всього на суму - 8180 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ01002992BE2, інвойсу № 7613/E від 24.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6808,14 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029920E0, інвойсу № 00493135 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить -6124,30 євро, інвойсу № 00493136 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить -5677 євро, інвойсу № 00493137 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить -357,70 євро , всього на суму - 12159 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029922E8, інвойсу № 00493150 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6273 євро, інвойсу № 00493149 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1165 євро, всього на суму - 7438 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029925ES, інвойсу № 2719 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4170 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029926E4, інвойсу № 15131452 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5426,18 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029927E3, інвойсу № 2015363839 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2310 євро, інвойсу № 2015363842 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 798 євро, інвойсу № 2015363841 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1524 євро, інвойсу № 2015363840 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1528 євро, всього на суму - 6160 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029923E7, інвойсу № 2015310016162 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить -3865,95 євро;
- згідно з митною декларацією EX A MRN 15ITQXJ010029931E3, інвойсу № 530783 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 14510 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029935E0, інвойсу № 287 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3229,14 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQJ010029934E0, інвойсу № 03290/9 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 8202,50 євро.
- згідно з митною декларацією T1 MRN 15ITQXJ080012240T0, інвойсу № 1600002563 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5396 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ010029930E4, інвойсу № 1214 від 24.06.2015 вартість відправленого товару становить - 28627,3 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQJ010029921E9, інвойсу № 00493138 від 25.06.2015 вартість відправленого товару становить - 259 євро;
- згідно з митною декларацією EX А MRN 15ITQXJ10029847ES, інвойсу № 36/15 від 26.06.2015 вартість відправленого товару становить - 7420 євро;
Всього на суму -13 718,7 дол. США та 308 610,75 євро.
Зазначений товар «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті» по найменуванню, кількісті місць - 125, вазі брутто - 1072,313 кг, відповідає товарам «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті», що були оформлені Київською міською митницею ДФС за МД № 100250004/2015/091238 від 08.07.2015. При цьому вартість даного товару при митному оформленні в Україні становить - 45825,40 євро.
Отже, з отриманих від митних органів Республіки Австрія документів встановлено, що товар «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто - 1072,313 кг, 125 місць був відправлений від виробників до складу компанії «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria), яка в подальшому і здійснила його транзитне митне оформлення та відправлення із Австрії в Україну.
Згідно з даними, зазначеними митних деклараціях, оформлених в країнах першого експорту та інвойсів до них, вартість вказаних товарів становить - 13718,7 дол.США та 308610,75 євро, що значно вище ніж вартість цих товарів, заявлена в Україні та яка згідно з інвойсом від 26.06.2015 № IP/01-50 становить - 45825,40 євро.
На підставі зазначеного, орган доходів і зборів вважає, що товар «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто - 1072,313 кг, 125 місць та загальною вартістю - 13 718,7 дол. США та 308 610,75 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (04.07.2015) складає - (288251,96+7175646,50) =7 463 898,46 грн. були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Представник митного органу Глущенко Н.В. в судовому засіданні підтримала позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останньою митних правил.
В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Опря Н.Л., з висновками Київської міської митниці ДФС викладеними в протоколі про порушення митних правил не погодилася та заперечувала проти винуватості ОСОБА_3 у вчиненні порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Зокрема, вказувала на відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, Зазначала, що декларантом ТОВ "ТРИБЕРГ" виконано всі митні формальності необхідні для митного оформлення товару. Поставка товару здійснювалася за документами, які були подані до митного контролю, та які за умовами договору готувались продавцем товару.
Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
З матеріалів справи вбачається та встановлено суддею, що 07.04.2014 року між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» як продавцем та ТОВ «ТРИБЕРГ» як покупцем було укладено контракт купівлі-продажу № ІР/01, за яким компанія «PLACARD CHIC LIMITED» зобов'язалась передати у власність ТОВ «ТРИБЕРГ», а ТОВ «ТРИБЕРГ» зобов'язалось прийняти у власність від компанії «PLACARD CHIC LIMITED» на умовах CIP Київ, Україна (згідно з Правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010 р.) і оплатити одяг, взуття, шкіряні вироби, аксесуари та інші промислові товари відповідно до рахунків-фактур.
На виконання умов вказаного контракту 04.07.2015 на митну територію України в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС з Республіки Австрія автомобільними транспортом на адресу ТОВ "ТРИБЕРГ» переміщено товари «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № IP/01-50», загальною вагою брутто 1072,313 кг, 125 місць.
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари заявлені декларантом ТОВ "ТРИБЕРГ" гр. ОСОБА_4 на митному посту «Західний» за МД №100250004/2015/091238 від 08.07.2015, оформлені та випущені у вільний обіг.
Для митного оформлення декларантом серед інших документів надано інвойс від 26.06.2015 № IP/01-50, виставлений компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до ТОВ "ТРИБЕРГ", відповідно до якого загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає 45825,40 євро.
Відповідно до позиції органу доходу і зборів вказаний документ містить неправдиві дані, та поданий з метою приховування від митного контролю дійсної вартості товару.
Такий висновок ґрунтується на даних отриманих органом доходів і зборів в ході виконання запиту про допомогу митними органами Республіки Австрії.
Так, серед матеріалів наданих митними органами Республіки Австрії наявні митні декларації країн першого експорту та інвойси що стали підставою для їх митного оформлення, у яких зазначені закупівельні ціни, які значно вищими, ніж ціни вказані в інвойсі від 26.06.2015 № IP/01-50, котрий був наданий для митного оформлення. За матеріалами наданими митними органами Республіки Австрії сукупна вартість товарів переміщених через митний кордон України за МД №№100250004/2015/091238 від 08.07.2015 складає 13 718,7 дол. США та 308 610,75 євро.
Так, згідно з п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
За змістом ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до частин першої та другої статті 258 МК України, заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення, повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч. 2 ст. 53 МК України, п. 7 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України та подання відомостей для її підтвердження» від 20.12.2006 року №1766, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, декларант зобов'язаний подати: - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактуру (інвойс) або рахунок-проформу; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.
Вбачається, що декларантом для митного оформлення товару подано всі необхідні документи для визначення його митної вартості, в тому числі інвойс від 26.06.2015 № IP/01-50.
Листом від 01.09.2016 року компанія «PLACARD CHIC LIMITED» підтвердила, що має договірні відносини з ТОВ «ТРИБЕРГ» на підставі контракту купівлі-продажу № ІР/01 від 07.04.2014р.; видавала інвойс № ІР/01-50 від 26.06.2015 року на ім'я ТОВ «ТРИБЕРГ» у відповідності до вказаного контракту; вказаний інвойс було передано ТОВ «ТРИБЕРГ» разом з товаром, що в ньому зазначений; вартість товару, визначена в інвойсі № ІР/01-50 від 26.06.2015 року повністю відповідала умовам Контракту та взаємним інтересам сторін; оплата за товар проведені в повному обсязі у відповідності до умов контракту.
Факт оплати інвойсу № ІР/01-50 від 26.06.2015 року у сумі 45825,40 євро підтверджується виписками з банківського рахунку ТОВ «ТРИБЕРГ», які представлені з боку представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності.
Як вбачається з матеріалів отриманих органом доходів і зборів від митних органів Республіки Австрія в порядку надання адміністративної допомоги, зокрема, експортних декларацій, одержувачем товару в останніх вказану компанію «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria).
В той же час, відповідно до рапорту уповноваженої особи митних органів Республіки Австрія, зазначено, що фірма «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не мала і не має жодних ділових зв'язків із ТОВ «ТРИБЕРГ».
Також, відповідно до рапорту уповноваженої особи митних органів Республіки Австрія, зазначено, що наведені в рахунку № ІР/01-50 від 26.06.2015 року вартості товарів є істотно нижчими за ті вартості, що наведені в рахунках-проформах (підставі для експортного митного оформлення).
Тобто, відповідно до наведених обставин, в ході перевірки встановлено, що при оформлені товару у експорт заявлено більшу його вартість, ніж та яка виставлена компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до оплати ТОВ «ТРИБЕРГ». Зазначені дані ґрунтуються на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою компанією «Kunsttrans Spedition GmbH», яка не стороною договору.
Будь-яких даних про те, що компанії «PLACARD CHIC LIMITED» та «Kunsttrans Spedition GmbH» є пов'язаними особами матеріали справи не містять.
Враховуючи, що поставка товару здійснювалась в рамках контракту укладеного, між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та ТОВ «ТРИБЕРГ», ТОВ «ТРИБЕРГ» надані підтверджуючі документи для визначення митної вартості товару, ТОВ «ТРИБЕРГ» надані виписки з банківського рахунку які підтверджують, яка ціна фактично сплачена на товари, підстави вважати заявлену декларантом митну вартість товарів такою, що не відповідає дійсній ґрунтуючись на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою, яка не є стороною договору, відсутні.
Інших доказів на підтвердження того, що ТОВ «ТРИБЕРГ» фактично сплачено на користь компанії «PLACARD CHIC LIMITED» по контракту від 07.04.2014 № ІР/01 - 13 718,7 дол. США та 308 610,75 євро за товари «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 1072,313 кг, 125 місць, органом доходів і зборів не надано.
Крім того, відповідно до умов укладеного між «PLACARD CHIC LIMITED» та ТОВ «ТРИБЕРГ» контракту зобов'язання надати покупцеві необхідні товаро-супровідні документи, що забезпечують належне митне оформлення товарів, було покладено саме на продавця - компанію «PLACARD CHIC LIMITED» (п. 1.5 договору).
Таким чином, суддя вважає, що у даному випадку обставини, які ставляться у вину ОСОБА_3, а саме, подання до митного оформлення документу, який містить неправдиві відомості - інвойсу від 26.06.2015 № ІР/01-50, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи.
Окрім того, в наявних в справі про порушення митних правил матеріалах не відображено обставин, які характеризують інкриміноване ОСОБА_3 правопорушення, зокрема, місця, способу та інших особливостей його вчинення.
Як свідчать матеріали справи, митна декларація №100250004/2015/091238 від 08.07.2015 подавалась не ОСОБА_3, а іншою особою - митним брокером ОСОБА_4, тобто ОСОБА_3 митне оформлення вантажу не здійснювала.
Відповідно до графи № 54 відповідальною особою за заповнення та надання до органу доходів та зборів України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД №100250004/2015/091238 є особа, уповноважена на роботу з митницею, яка відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.
Так, у графі 54 зазначаються данні про місцезнаходження особи та фізичну особу, яка безпосередньо склала МД: прізвище, ініціали, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті) та особистий підпис.
У графі № 54 декларації № №100250004/2015/091238 значиться, що вона подана декларантом/ представником ОСОБА_4
Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, до посадових осіб окрім керівників, віднесені інші працівники підприємства, які в силу постійного або тимчасового виконання обов'язків, відповідають за додержання вимог Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України, декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якого здійснюється декларування.
При цьому, відповідно ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Вказані обставини не взяті до уваги органом доходів і зборів, а висновок про наявність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення фактично обґрунтовано на припущеннях, що є недопустимим в силу ст. 62 Конституції України.
При цьому, в силу п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, яким визначено, що державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, на органові доходів і зборів лежить обов'язок доказування вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення.
Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).
Таким чином виходячи з вищевикладеного, суддя вважає, що висновки органу доходів і зборів щодо переміщення через митний кордон України товару за митною декларацією №100250004/2015/091238 - «одяг, взуття, сумки, рюкзаки, портфелі, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 1072,313 кг, 125 місць, - з приховуванням від митного контролю, шляхом подання, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду, що свідчить про відсутність в діях ОСОБА_3 об'єктивної сторони правопорушення передбачено ч. 1 ст. 483 МК України.
Зазначена обставина відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП є підставою для закриття провадження у справі.
Керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_3 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2016 |
Оприлюднено | 18.10.2016 |
Номер документу | 61975296 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Коробенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні