Постанова
від 17.10.2016 по справі 760/12566/16-п
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2016 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду міста Києва Сілкова І.М. за участю представника Київської міської митниці ДФС - Глущенко Н.В. та адвоката ОпряН.Л., яка діє в інтересах ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Апеляційного суду міста Києва апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС на постанову судді Солом'янського районного суду м. Києва від 09 вересня 2016 року про закриття провадження відносно ОСОБА_4 за ч.1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И Л А:

Цією постановою провадження в справі відносно ОСОБА_4 про притягнення її до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України закрито за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Як вбачається з матеріалів провадження, 07.06.2016 року завідувачем сектору взаємодії з митними органами іноземних держав управління по боротьбі з митними правопорушеннями Київської міської митниці ДФС, складено протокол про порушення митних правил №0376/10000/16 відносно ОСОБА_4 про вчинення нею правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного Кодексу України.

Згідно цього протоколу, 27.06.2015 в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС (п/п«Чоп- Захонь» м/п «Тиса») з території Республіки Австрія через митний кордон України автомобілем, д.н.з. НОМЕР_1, на адресу TOB "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28-А, н/п 6, оф.1) переміщено товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № ІР/01-49», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 26.06.2015 №100250000/2015/710454 на підставі документів: TIR Carnet № ХТ.75567185, CMR №7140100120101TR225, та інвойсу від 19.06.2015 № ІР/01-49 із зазначенням вартості товару - 31007,90 євро.


Справа № 33/796/1404/2016 Категорія: ч.1 ст. 483 МК України

Суддя у І-й інстанції: Коробенко С.В.

Доповідач: Сілкова І.М.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме «одяг, взуття, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № ІР/01-49» були заявлені декларантом TOB «ТРИБЕРГ» гр. ОСОБА_5 на митному посту «Західний» за МД №100250004/2015/091134 від 01.07.2015, оформлені та випущені у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 07.04.2014 № ІР/01, укладений між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» (Room 1605, Wilson House, 19-27 Wyndham Street, Central, Hong Kong) та TOB «ТРИБЕРГ» (ЄДРПОУ 37144637), CMR № 7140100120101TR225, TIR Carnet № ХТ.75567185, інвойс від 19.06.2015 № ІР/01-49 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 19.06.2015 № ІР/01-49, виставленого компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до TOB «ТРИБЕРГ», загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає 31 007,90 євро. Згідно інвойсу, продавцем товару є компанія «PLACARD CHIC LIMITED» (Room 1605, Wilson House, 19-27 Wyndham Street, Central, Hong Kong).

Листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 13.04.2016 № 13119/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці надіслано відповідь, отриману від митних органів Республіки Австрії.

Митні органи Республіки Австрія інформували, що компанія «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) є компанією, яка здійснює експедиторські послуги. Зазначена компанія має зв'язки із компанією «PLACARD CHIC LIMITED» (Hong Kong) та здійснює за її дорученням транспортування товарів від різних європейських та інших виробників до власного складу в Австрії з подальшим його митним оформленням та відправленням в Україну, однак, як інформували митні органи Республіки Австрія, компанія «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не має жодних ділових зв'язків із компанією TOB «ТРИБЕРГ».

Піддані перевірці CMR №7140100120101TR225, TIR Carnet №ХТ.75567185 є автентичними та виготовлені компанією «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria). Інвойс від 19.06.2015 №IP/01-49 компанією «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не видавався.

При цьому, ціни в надісланому для перевірки інвойсі від 19.06.2015 №ІР/01-49 є нижчими за закупівельні ціни, які зазначені в митних деклараціях країн першого експорту та інвойсах що стали підставою для їх митного оформлення.

Митними органами Республіки Австрії надіслано протокол аудиту та завірені копії документів, на підставі яких вантаж було оформлено в країнах першого експорту до Австрії та в подальшому із Австрії в Україну, а саме: митну декларацію MRN форми TIR №15AT 100200CTN2XQC8, в якій наявне посилання на TIR Carnet №ХТ.75567185, саму копію TIR Carnet, CMR №7140100120101TR225, та митні декларації країн першого експорту за якими вказані товари оформлено на експорт: №№ EX MRN 15GB06X03350831011, 15FRC0534002528227, 15FRC0265002729938,

15AT100000EVN2JQ03, 15AT100000EVN2JX30, 15FRC0265002729160,

15FRC0534002527107, 15AT100000EVN2TND0, 15FRC0534002768041,

15АТ100000EVN2TYE8, 15СН00000147006273, 15СН00000147007136,

15FRC0534003085734, 15ITQXJ010028666E7, 15ITQXJ10028658E0, 15ITQXJ010028659E0, 15ITQXJ010028660E2, 15ITQXJ010028661E1, 151TQXJ010028662E0, 15ITQXJ010028663E0, 15ITQXJ010028664E9, 15ITQXJ010028665E8, 15ITQXJ010027602E0, 15ITQXJ010027600E1, 15ITQXJ010027654E0, 15ITQXJ010027601Е0, 15ITQXJ010027701E8, 15ITQXJ010027609E2, 15ITQXJ010027610Е6, 15ITQS51T0059914E8

і рахунки до них.

Під час опрацювання отриманих від митних органів Республіки Австрія документів встановлено:

- згідно з митною декларацією EX MRN 15GB06X03350831011 та інвойсу № PSI- 023082 від 10.06.2015, вартість відправленого товару становить - 3158,05 євро;

- згідно з митною декларацією EX A MRN 15FRC0534002528227, інвойсу № 0190 від 09.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2523,50 євро;

- згідно з митною декларацією EX A MRN 15FRC0265002729938 та інвойсу №025663 від 12.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5560,00 євро;

- згідно з митною декларацією EX A 15AT100000EVN2JQ03 та інвойсу № 34815 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1218,00 англійських фунтів;

- згідно з митною декларацією EX A 15AT100000EVN2JX30 та інвойсу № 0533345 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3342,00 USD;

- згідно з митною декларацією EX A 15FRC0265002729160 та інвойсу № 41510795 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить - 16432,00 євро;

- згідно з митною декларацією EX A 15FRC0534002527107 та інвойсу № 2411707 від 09.06.2015 вар гість відправленого товару становить - 1632,00 євро;

- згідно з митною декларацією EX A 15AT100000EVN2TND0. інвойсу №04.0011093 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1250,00 євро, інвойсу № 04.0011093 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1150,00 євро: всього на суму - 2400,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15РІІС0534002768041 та інвойсу № 000383 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 590,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15АТ100000ЕУШТУЕ8 та інвойсу № 190690 від 16.02.2015 вартість відправленого товару становить - 1575,00 євро;

- згідно з митною декларацією ТІ 15СН00000147006273, інвойсу № 2015/7/16843 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2664,00 євро, інвойсу № 2015/7/16844 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5615,10 євро, інвойсу № 2015/7/16845 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 398,70 євро, інвойсу № 2015/7/16846 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1177,20 євро, всього на суму - 9855,00 євро;

- згідно з митною декларацією Т1 15СН00000147007136 та інвойсу №2015/7/13155 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2581,45 євро, інвойсу №2015/7/13156 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 7327,00 євро; інвойсу № 2015/7/13157 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 11463,10 євро, всього на суму - 21371,55 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15РІІС0534003085734 та інвойсу №6051024 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 17895,53 євро, інвойсу № 6051025 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 12192,90 євро; інвойсу № 6051023 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2886,72 євро, інвойсу № 6051022 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1070,88 євро, всього на суму - 34046,03 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQXJ 010028666Е7 та інвойсу № 520 від 16.02.2015 вартість відправленого товару становить - 10187,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028658Е0 та інвойсу № 486 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1210,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028659Е0, інвойсу № 1/00794 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6995,80 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028660Е2, інвойсу №2015/01/1501338 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3617,28 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028661Е1, інвойсу № 22 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 7855,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028662Е0, інвойсу № 2163 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1681,50 євро, інвойсу № 2164 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 9856,25 євро, всього на суму - 11537,75 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028663Е0, інвойсу № 000538/РА від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4869,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX.ro 10028664Е9, інвойсу № Е15-088 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1900,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010028665Е8, інвойсу № VV 1/2870/2015 від 22.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4852,70 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027602Е0, інвойсу № 3605 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1767,30 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027600Е1, інвойсу № 390 від 12.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2140, 00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027654Е0, інвойсу № 391 від 12.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4758,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027601Е0, інвойсу № FR -15- W PSI-00583 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1863,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027701Е8, інвойсу № 260095 від 17.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5732,70 євро, інвойсу № 676 FР від 17.06.2015 вартість відправленого товару становить - 31,00 євро, інвойсу № 26096 від 17.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1793,53 євро, всього на суму - 7557,23 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027609E2, інвойсу №2015/31/0013938 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3141,27 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQX J 010027610Е6, інвойсу № 192 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3090,00 євро;

- згідно з митною декларацією ЕХ А 15ITQS51Т0059914Е8, інвойсу № 016069 від 06.10.2015 вартість відправленого товару становить - 850,00 євро.

Всього на суму - 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів.

Зазначений товар «одяг, взуття, аксесуари в асортименті» по найменуванню, кількістю місць - 68, вазі брутто 629,547 кг, відповідає товарам «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», що були оформлені Київською міською митницею ДФС за МД № 100250004/2015/091134 від 01.07.2015. При цьому вартість даного товару при митному оформленні в Україні становить - 31 007,90 євро.

Отже, з отриманих від митних органів Республіки Австрія документів встановлено, що товар «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць був відправлений від виробників до складу компанії «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria), яка в подальшому і здійснила його транзитне митне оформлення та відправлення із Австрії в Україну.

Згідно з даними, зазначеними митних деклараціях, оформлених в країнах першого експорту та інвойсів до них, вартість вказаних товарів становить - 177334,46 євро, 3342,00 USD та 1218,00 фунтів стерлінгів, що значно вище ніж вартість цих товарів, заявлена в Україні та яка згідно з інвойсом від 19.06.2015 № ІР/01-49 становить - 31 007,90 євро.

На підставі зазначеного, орган доходів і зборів вважає, що товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті» були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Вказаний протокол про порушення митних правил від 07.06.2016 року №0376/10000/16 відносно ОСОБА_4 разом доданими до нього матеріалами переданий на розгляд до Солом'янського районного суду м. Києва за результатами розгляду якого постановою судді від 09.09.2016 року провадження в справі про притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрито за відсутності в її діях складу адміністративного правопорушення.

Мотивуючи своє рішення суддя зазначив, що висновки органу доходів і зборів про порушення директором ТОВ «ТРИБЕРГ» - ОСОБА_4 митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду, що свідчить про відсутність в її діях об'єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Таким чином, посилаючись на ту обставину, що поставка товару здійснювалась в рамках контракту укладеного, між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та TOB «ТРИБЕРГ», при цьому TOB «ТРИБЕРГ» були надані підтверджуючі документи для визначення митної вартості товару, а також виписки з банківського рахунку, які підтверджують фактично сплачену ціну на товари, суддя дійшов висновку про відсутність підстав вважати заявлену декларантом митну вартість товарів такою, що не відповідає дійсній, грунтуючись на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою («Kunsttrans Spedition GmbH»), яка не є стороною контракту.

Також звертає увагу, що в матеріалах справи не відображено обставин, які характеризують інкриміноване ОСОБА_4 правопорушення, зокрема, місця, способу та інших особливостей його вчинення та вказує , що відповідно до матеріалів справи, митна декларація №100250004/2015/091134 від 01.07.2015 подавалась не ОСОБА_4, а іншою особою - митним брокером ОСОБА_5, тобто ОСОБА_4 митне оформлення вантажу не здійснювала.

Не погоджуючись з таким рішенням представник Київської міської митниці ДФС Борматова О.М. подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову від 09.09.2016 року та постановити нову, якою визнати ОСОБА_4 винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, що становить 4 323 539,47 гривень з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації товарів стягнути їх вартість.

На обґрунтування своїх вимог представник митниці зазначає, що справа про порушення митних правил відносно ОСОБА_4, яка є посадовою особою - директором ТОВ «Триберг», порушена на підставі документів, отриманих від митних органів Республіки Австрія, при цьому вказана у цих документах інформація, надана в рамках міжнародних угод, є офіційною інформацією, за достовірність якої митні органи іноземних держав несуть відповідальність.

Також вказує, що висновки суду про те, що протокол про порушення митних правил не містить обставин вчинення саме директором ТОВ «Триберг» - ОСОБА_4 правопорушення та не зазначено, які саме документи, що містять неправдиві дані були надані митному органу і ким саме є необґрунтованими, оскільки відповідно до вимог ч.3 ст. 265 МК України підприємства можуть бути декларантами, за умови перебування їх на обліку в митних органах України і в графі 14 митної декларації зазначено, що «Декларант/Представник» є ТОВ «Триберг», тобто згідно приписів ч.2 ст. 459 МК України, ОСОБА_4 є суб'єктом порушення митних правил, вчиненим підприємством ТОВ «Триберг», як посадова особа цього Товариства.

Таким чином апелянт вважає, що ОСОБА_4, як директором ТОВ «Триберг», вчинено винні, протиправні дії щодо надання неправдивих відомостей при переміщенні товару через митний кордон України, які порушують встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, та утворюють об'єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, тобто вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

На апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС адвокат Опря Н.Л., яка діє в інтересах ОСОБА_4 подала свої заперечення.

Заслухавши пояснення представника Київської міської митниці ДФС яка підтримала доводи викладені в апеляційній скарзі та просила її задовольнити; пояснення захисника ОСОБА_4 - адвоката Опря Н.Л., яка заперечувала проти поданої скарги та просила залишити постанову суду без зміни; перевіривши матеріали справи про притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності та доводи на обґрунтування апеляційних вимог, вважаю, що апеляційна скарга представника Київської міської митниці ДФС


, виходячи з наступного.

На підставі наведеного та керуючись ст. 294 КУпАП, ст.527 МК України,

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС Борматової О.М. -


.

Постанову судді Солом'янського районного суду м. Києва від 09 вересня 2016 року, якою провадження у справі про притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення -


Постанова є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Апеляційного суду м. Києва І.М. Сілкова

На підставі зазначеного, орган доходів і зборів вважає, що товар «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць та загальною вартістю - 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів, що відповідно до курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (27.06.2015) складає - (4212103,95+70837,26 + 40598,26) = 4 323 539,47 грн. були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник митного органу Глущенко Н.В. в судовому засіданні підтримала позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останньою митних правил.

В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Опря H.Л., з висновками Київської міської митниці ДФС викладеними в протоколі про порушення митних правил не погодилася та заперечувала проти винуватості ОСОБА_4 у вчиненні порушення митних правил передбаченого ч.1 ст. 483 МК України. Зокрема, вказувала на відсутність в діях ОСОБА_4 складу адміністративного правопорушення, Зазначала, що декларантом TOB "ТРИБЕРГ" виконано всі митні формальності необхідні для митного оформлення товару. Поставка товару здійснювалася за документами, які були подані до митного контролю, та які за умовами договору готувались продавцем товару.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з У KT ЗЕД та його митної вартості.

З матеріалів справи вбачається та встановлено суддею, що 07.04.2014 року між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» як продавцем та TOB «ТРИБЕРГ» як покупцем було укладено контракт купівлі-продажу № ІР/01, за яким компанія «PLACARD CHIC LIMITED» зобов'язалась передати у власність TOB «ТРИБЕРГ», а TOB «ТРИБЕРГ» зобов'язалось прийняти у власність від компанії «PLACARD CHIC LIMITED» на умовах СІР Київ, Україна (згідно з Правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010 р.) і оплатити одяг, взуття, шкіряні вироби, аксесуари та інші промислові товари відповідно до рахунків-фактур.

На виконання умов вказаного контракту 27.06.2015 на митну територію України в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС з Республіки Австрія автомобільними транспортом на адресу TOB "ТРИБЕРГ» переміщено товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари заявлені декларантом TOB "ТРИБЕРГ" гр. ОСОБА_5 на митному посту «Західний» за МД 100250004/2015/091134 від 01.07.2015, оформлені та випущені у вільний обіг.

Для митного оформлення декларантом серед інших документів надано інвойс від 19.06.2015 № ІР/01-49, виставлений компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до TOB "ТРИБЕРГ", відповідно до якого загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає 31 007,90 євро.

Відповідно до позиції органу доходу і зборів вказаний документ містить неправдиві дані, та поданий з метою приховування від митного контролю дійсної вартості товару.

Такий висновок ґрунтується на даних отриманих органом доходів і зборів в ході виконання запиту про допомогу митними органами Республіки Австрії.

Так, серед матеріалів наданих митними органами Республіки Австрії наявні митні декларації країн першого експорту та інвойси що стали підставою для їх митного оформлення, у яких зазначені закупівельні ціни, які значно вищими, ніж ціни вказані в інвойсі від 19.06.2015 № ІР/01-49, котрий був наданий для митного оформлення. За матеріалами наданими митними органами Республіки Австрії сукупна вартість товарів переміщених через митний кордон України за МД №100250004/2015/091134 від 01.07.2015 складає 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів.

Так, згідно з п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

За змістом ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частин першої та другої статті 258 МК України, заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення, повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. 2 ст. 53 МК України, п. 7 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України та подання відомостей для її підтвердження» від 20.12.2006 року №1766, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, декларант зобов'язаний подати: - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактуру (інвойс) або рахунок-проформу; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

Вбачається, що декларантом для митного оформлення товару подано всі необхідні документи для визначення його митної вартості, в тому числі інвойс від 19.06.2015 № ІР/01-49.

Листом від 01.09.2016 року компанія «PLACARD CHIC LIMITED» підтвердила, що має договірні відносини з TOB «ТРИБЕРГ» на підставі контракту купівлі-продажу № ІР/01 від 07.04.2014р.; видавала інвойс № ІР/01-49 від 19.06.2015 року на ім'я TOB «ТРИБЕРГ» у відповідності до вказаного контракту; вказаний інвойс було передано TOB «ТРИБЕРГ» разом з товаром, що в ньому зазначений; вартість товару, визначена в інвойсі № ІР/01-49 від 19.06.2015 року повністю відповідала умовам Контракту та взаємним інтересам сторін; оплата за товар проведені в повному обсязі у відповідності до умов контракту.

Факт оплати інвойсу № ІР/01-49 від 19.06.2015 року у сумі 31007,90 євро підтверджується виписками з банківського рахунку TOB «ТРИБЕРГ», які представлені з боку представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності.

Як вбачається з матеріалів отриманих органом доходів і зборів від митних органів Республіки Австрія в порядку надання адміністративної допомоги, зокрема, експортних декларацій, одержувачем товару в останніх вказану компанію «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria).

В той же час, відповідно до рапорту уповноваженої особи митних органів Республіки Австрія, зазначено, що фірма «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не мала і не має жодних ділових зв'язків із TOB «ТРИБЕРГ».

Також, відповідно до рапорту уповноваженої особи митних органів Республіки Австрія, зазначено, що наведені в рахунку № ІР/01-49 від 19.06.2015 року вартості товарів є істотно нижчими за ті вартості, що наведені в рахунках-проформах (підставі для експортного митного оформлення).

Тобто, відповідно до наведених обставин, в ході перевірки встановлено, що при оформлені товару у експорт заявлено більшу його вартість, ніж та яка виставлена компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до оплати TOB «ТРИБЕРГ». Зазначені дані ґрунтуються на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою компанією «Kunsttrans Spedition GmbH», яка не стороною договору.

Будь-яких даних про те, що компанії «PLACARD CHIC LIMITED» та «Kunsttrans Spedition GmbH» є пов'язаними особами матеріали справи не містять.

Враховуючи, що поставка товару здійснювалась в рамках контракту укладеного, між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та TOB «ТРИБЕРГ», TOB «ТРИБЕРГ» надані підтверджуючі документи для визначення митної вартості товару, TOB «ТРИБЕРГ» надані виписки з банківського рахунку які підтверджують, яка ціна фактично сплачена на товари, підстави вважати заявлену декларантом митну вартість товарів такою, що не відповідає дійсній грунтуючись на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою, яка не є стороною договору, відсутні.

Інших доказів на підтвердження того, що TOB «ТРИБЕРГ» фактично сплачено на користь компанії «PLACARD CHIC LIMITED» по контракту від 07.04.2014 № ІР/01 - 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів за товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті згідно з інвойсом № ІР/01-49», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць, органом доходів і зборів не надано.

Крім того, відповідно до умов укладеного між «PLACARD CHIC LIMITED» та TOB «ТРИБЕРГ» контракту зобов'язання надати покупцеві необхідні товаро-супровідні документи, що забезпечують належне митне оформлення товарів, було покладено саме на продавця - компанію «PLACARD CHIC LIMITED» (п. 1.5 договору).

Таким чином, суддя вважає, що у даному випадку обставини, які ставляться у вину ОСОБА_4, а саме, подання до митного оформлення документу, який містить неправдиві відомості - інвойсу від 19.06.2015 № ІР/01-49, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи.

Окрім того, в наявних в справі про порушення митних правил матеріалах не відображено обставин, які характеризують інкриміноване ОСОБА_4 правопорушення, зокрема, місця, способу та інших особливостей його вчинення.

Як свідчать матеріали справи, митна декларація №100250004/2015/091134 від 01.07.2015 подавалась не ОСОБА_4, а іншою особою - митним брокером ОСОБА_5, тобто ОСОБА_4 митне оформлення вантажу не здійснювала.

Відповідно до графи № 54 відповідальною особою за заповнення та надання до органу доходів та зборів України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД №100250004/2015/091134 є особа, уповноважена на роботу з митницею, яка відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.

Так, у графі 54 зазначаються данні про місцезнаходження особи та фізичну особу, яка безпосередньо склала МД: прізвище, ініціали, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті) та особистий підпис.

У графі № 54 декларації № №100250004/2015/091134 значиться, що вона подана декларантом/ представником ОСОБА_5

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, до посадових осіб окрім керівників, віднесені інші працівники підприємства, які в силу постійного або тимчасового виконання обов'язків, відповідають за додержання вимог Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України, декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якого здійснюється декларування.

При цьому, відповідно ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Вказані обставини не взяті до уваги органом доходів і зборів, а висновок про наявність в діях ОСОБА_4 складу адміністративного правопорушення фактично обґрунтовано на припущеннях, що є недопустимим в силу ст. 62 Конституції України.

При цьому, в силу п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, яким визначено, що державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, на органові доходів і зборів лежить обов'язок доказування вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення.

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).

Таким чином виходячи з вищевикладеного, суддя вважає, що висновки органу доходів і зборів щодо переміщення через митний кордон України товару за митною декларацією №100250004/2015/091134 - «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць, - з приховуванням від митного контролю, шляхом подання, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду, що свідчить про відсутність в діях ОСОБА_4 об'єктивної сторони правопорушення передбачено ч. 1 ст. 483 МК України.

Зазначена обставина відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП є підставою для закриття провадження у справі.

Керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 245, 247, 251, 252,265,280,283, 287, 294 КУпАП України, суддя:

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_4 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Дата ухвалення рішення17.10.2016
Оприлюднено24.11.2016
Номер документу62829518
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/12566/16-п

Постанова від 17.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Сілкова Ірина Миколаївна

Постанова від 25.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Трясун Юрій Ростиславович

Постанова від 24.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Мельник Володимир Васильович

Постанова від 24.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Юрдига Ольга Степанівна

Постанова від 24.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Юрдига Ольга Степанівна

Постанова від 17.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Кияшко Олександр Анатолійович

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні