Постанова
від 09.09.2016 по справі 760/12566/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/12566/16-п

3/760/4812/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 вересня 2016 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., при секретарі Семененко А.Д., за участю представника Київської міської митниці ДФС - Глущенко Н.В. представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, - адвоката Опря Н.Л., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниця ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_3, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637, Київ, бульвар Дружби Народів, 28-а, н/п 6, оф.1), за ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

20 липня 2016 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 за порушення митних правил передбачених ч.1 ст.483 МК України.

В протоколі про порушення митних правил № 0376/10000/16 від 07 червня 2016 року зазначено, що 27.06.2015в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС (п/п«Чоп-Захонь» м/п «Тиса») з території Республіки Австрія через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28-А, н/п 6, оф.1) переміщено товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № IP/01-49», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 26.06.2015 № 100250000/2015/710454 на підставі документів: CMR № 7140100120101TR225, TIR Carnet № XT.75567185 та інвойсу від 19.06.2015 № IP/01-49 із зазначенням вартості товару - 31007,90 євро.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: «одяг, взуття, аксесуари в асортименті згідно інвойсу № IP/01-49» були заявлені декларантом ТОВ "ТРИБЕРГ" гр. ОСОБА_4 на митному посту «Західний» за МД № 100250004/2015/091134 від 01.07.2015, оформлені та випущені у вільний обіг

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 07.04.2014 № IP/01, укладений між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» (Room 1605, Wilson House, 19-27 Wyndham Street, Central, Hong Kong) та ТОВ "ТРИБЕРГ" (ЄДРПОУ 37144637), CMR № 7140100120101TR225, TIR Carnet № XT.75567185, інвойс від 19.06.2015 № IP/01-49 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 19.06.2015 № IP/01-49, виставленого компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до ТОВ "ТРИБЕРГ", загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає 31 007,90 євро. Згідно інвойсу, продавцем товару є компанія «PLACARD CHIC LIMITED» (Room 1605, Wilson House, 19-27 Wyndham Street, Central, Hong Kong).

Листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 13.04.2016 № 13119/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці надіслано відповідь, отриману від митних органів Республіки Австрії.

Митні органи Республіки Австрія інформували, що компанія «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) є компанією, яка здійснює експедиторські послуги. Зазначена компанія має зв'язки із компанією «PLACARD CHIC LIMITED» (Hong Kong) та здійснює за її дорученням транспортування товарів від різних європейських та інших виробників до власного складу в Австрії з подальшим його митним оформленням та відправленням в Україну, однак, як інформували митні органи Республіки Австрія, компанія «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не має жодних ділових зв'язків із компанією ТОВ "ТРИБЕРГ".

Піддані перевірці CMR № 7140100120101TR225, TIR Carnet № XT.75567185 є автентичними та виготовлені компанією «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria). Інвойс від 19.06.2015 № IP/01-49 компанією «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не видавався.

При цьому, ціни в надісланому для перевірки інвойсі від 19.06.2015 № IP/01-49 є нижчими за закупівельні ціни, які зазначені в митних деклараціях країн першого експорту та інвойсах що стали підставою для їх митного оформлення.

Митними органами Республіки Австрії надіслано протокол аудиту та завірені копії документів, на підставі яких вантаж було оформлено в країнах першого експорту до Австрії та в подальшому із Австрії в Україну, а саме: митну декларацію MRN форми TIR № 15AT100200CTN2XQC8, в якій наявне посилання на TIR Carnet № XT.75567185 , саму копію TIR Carnet, CMR № 7140100120101TR225, та митні декларації країн першого експорту за якими вказані товари оформлено на експорт:№№ EX MRN 15GB06X03350831011, 15FRC0534002528227, 15FRC0265002729938, 15AT100000EVN2JQ03, 15AT100000EVN2JX30, 15FRC0265002729160, 15FRC0534002527107, 15AT100000EVN2TND0, 15FRC0534002768041, 15AT100000EVN2TYE8, 15CH00000147006273, 15CH00000147007136, 15FRC0534003085734, 15ITQXJ010028666E7, 15ITQXJ10028658E0, 15ITQXJ010028659E0, 15ITQXJ010028660E2, 15ITQXJ010028661E1, 15ITQXJ010028662E0, 15ITQXJ010028663E0, 15ITQXJ010028664E9, 15ITQXJ010028665E8, 15ITQXJ010027602E0, 15ITQXJ010027600E1, 15ITQXJ010027654E0, 15ITQXJ010027601E0, 15ITQXJ010027701E8, 15ITQXJ010027609E2, 15ITQXJ010027610E6, 15ITQS51T0059914E8 і рахунки до них.

Під час опрацювання отриманих від митних органів Республіки Австрія документів встановлено:

- згідно з митною декларацією EX MRN 15GB06X03350831011 та інвойсу № PSI-023082 від 10.06.2015, вартість відправленого товару становить - 3158,05 євро;

- згідно з митною декларацією EX A MRN 15FRC0534002528227, інвойсу № 0190 від 09.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2523,50 євро;

- згідно з митною декларацією EX A MRN 15FRC0265002729938 та інвойсу №025663 від 12.06.2015 вартість відправленого товару становить - 5560 євро;

- згідно з митною декларацією EX A 15AT100000EVN2JQ03 та інвойсу № 34815 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1218 англійських фунтів;

- згідно з митною декларацією EX А 15AT100000EVN2JX30 та інвойсу № 0533345 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3342 USD;

- згідно з митною декларацією EX А 15FRC0265002729160 та інвойсу № 41510795 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить - 16432 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15FRC0534002527107 та інвойсу № 2411707 від 09.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1632 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15AT100000EVN2TND0, інвойсу №04.0011093 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1250 євро, інвойсу № 04.0011093 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1150 євро; всього на суму - 2400 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15FRC0534002768041 та інвойсу № 000383 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 590 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15AT100000EVN2TYE8 та інвойсу № 190690 від 16.02.2015 вартість відправленого товару становить -1575 євро;

- згідно з митною декларацією Т1 15CH00000147006273, інвойсу № 2015/7/16843 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2664 євро, інвойсу №2015/7/16844 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -5615,10 євро, інвойсу № 2015/7/16845 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -398,70 євро, інвойсу № 2015/7/16846 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1177,20 євро, всього на суму - 9855 євро;

- згідно з митною декларацією Т1 15CH00000147007136 та інвойсу №2015/7/13155 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2581,45 євро, інвойсу №2015/7/13156 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 7327,00 євро; інвойсу № 2015/7/13157 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 11463,10 євро, всього на суму - 21371,55 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15FRC0534003085734 та інвойсу № 6051024 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 17895,53 євро, інвойсу №6051025 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 12192,90 євро; інвойсу № 6051023 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 2886,72 євро, інвойсу № 6051022 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1070,88 євро, всього на суму - 34046,03 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028666E7 та інвойсу № 520 від 16.02.2015 вартість відправленого товару становить - 10187 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ10028658E0 та інвойсу № 486 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить -1210 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028659E0, інвойсу № 1/00794 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 6995,8 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028660E2, інвойсу №2015/D1/1501338 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3617,28 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028661E1, інвойсу № 22 від 18.06.2015 вартість відправленого товару становить -7855 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028662E0, інвойсу № 2163 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить -1681,50 євро, інвойсу № 2164 від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 9856,25 євро, всього на суму - 11537,75 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028663E0, інвойсу № 000538/FA від 19.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4869,00 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028664E9, інвойсу № E15-088 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить -1900 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010028665E8, інвойсу №VV1/2870/2015 від 22.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4852,70 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027602E0, інвойсу № 3605 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить - 1767,30 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027600E1, інвойсу № 390 від 12.06.2015 вартість відправленого товару становить -2140 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027654E0, інвойсу № 391 від 12.06.2015 вартість відправленого товару становить - 4758 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027601E0, інвойсу № FR-15-WPSI-00583 від 15.06.2015 вартість відправленого товару становить -1863 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027701E8, інвойсу № 260095 від 17.06.2015 вартість відправленого товару становить -5732,70 євро, інвойсу № 676 FP від 17.06.2015 вартість відправленого товару становить -31 євро, інвойсу № 26096 від 17.06.2015 вартість відправленого товару становить -1793,53 євро, всього на суму - 7557,23 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027609E2, інвойсу №2015/31/0013938 від 11.06.2015 вартість відправленого товару становить -3141,27 євро;

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQXJ010027610E6, інвойсу № 192 від 16.06.2015 вартість відправленого товару становить - 3090 євро.

- згідно з митною декларацією EX А 15ITQS51T0059914E8, інвойсу № 016069 від 06.10.2015 вартість відправленого товару становить - 850 євро.

Всього на суму -177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів.

Зазначений товар «одяг, взуття, аксесуари в асортименті» по найменуванню, кількістю місць - 68, вазі брутто 629,547 кг, відповідає товарам «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», що були оформлені Київською міською митницею ДФС за МД № 100250004/2015/091134 від 01.07.2015. При цьому вартість даного товару при митному оформленні в Україні становить - 31 007,90 євро.

Отже, з отриманих від митних органів Республіки Австрія документів встановлено, що товар «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць був відправлений від виробників до складу компанії «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria), яка в подальшому і здійснила його транзитне митне оформлення та відправлення із Австрії в Україну.

Згідно з даними, зазначеними митних деклараціях, оформлених в країнах першого експорту та інвойсів до них, вартість вказаних товарів становить - 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів, що значно вище ніж вартість цих товарів, заявлена в Україні та яка згідно з інвойсом від 19.06.2015 № IP/01-49 становить - 31 007,90 євро.

На підставі зазначеного, орган доходів і зборів вважає, що товар «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць та загальною вартістю - 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів, що відповідно до курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (27.06.2015) складає - (4212103,95+70837,26 + 40598,26) = 4 323 539,47 грн. були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник митного органу Глущенко Н.В. в судовому засіданні підтримала позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останньою митних правил.

В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Опря Н.Л., з висновками Київської міської митниці ДФС викладеними в протоколі про порушення митних правил не погодилася та заперечувала проти винуватості ОСОБА_3 у вчиненні порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Зокрема, вказувала на відсутність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, Зазначала, що декларантом ТОВ "ТРИБЕРГ" виконано всі митні формальності необхідні для митного оформлення товару. Поставка товару здійснювалася за документами, які були подані до митного контролю, та які за умовами договору готувались продавцем товару.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

З матеріалів справи вбачається та встановлено суддею, що 07.04.2014 року між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» як продавцем та ТОВ «ТРИБЕРГ» як покупцем було укладено контракт купівлі-продажу № ІР/01, за яким компанія «PLACARD CHIC LIMITED» зобов'язалась передати у власність ТОВ «ТРИБЕРГ», а ТОВ «ТРИБЕРГ» зобов'язалось прийняти у власність від компанії «PLACARD CHIC LIMITED» на умовах CIP Київ, Україна (згідно з Правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010 р.) і оплатити одяг, взуття, шкіряні вироби, аксесуари та інші промислові товари відповідно до рахунків-фактур.

На виконання умов вказаного контракту 27.06.2015 на митну територію України в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС з Республіки Австрія автомобільними транспортом на адресу ТОВ "ТРИБЕРГ» переміщено товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари заявлені декларантом ТОВ "ТРИБЕРГ" гр. ОСОБА_4 на митному посту «Західний» за МД 100250004/2015/091134 від 01.07.2015, оформлені та випущені у вільний обіг.

Для митного оформлення декларантом серед інших документів надано інвойс від 19.06.2015 № IP/01-49, виставлений компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до ТОВ "ТРИБЕРГ", відповідно до якого загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає 31 007,90 євро.

Відповідно до позиції органу доходу і зборів вказаний документ містить неправдиві дані, та поданий з метою приховування від митного контролю дійсної вартості товару.

Такий висновок ґрунтується на даних отриманих органом доходів і зборів в ході виконання запиту про допомогу митними органами Республіки Австрії.

Так, серед матеріалів наданих митними органами Республіки Австрії наявні митні декларації країн першого експорту та інвойси що стали підставою для їх митного оформлення, у яких зазначені закупівельні ціни, які значно вищими, ніж ціни вказані в інвойсі від 19.06.2015 № IP/01-49, котрий був наданий для митного оформлення. За матеріалами наданими митними органами Республіки Австрії сукупна вартість товарів переміщених через митний кордон України за МД №100250004/2015/091134 від 01.07.2015 складає 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгів.

Так, згідно з п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

За змістом ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частин першої та другої статті 258 МК України, заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення, повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. 2 ст. 53 МК України, п. 7 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України та подання відомостей для її підтвердження» від 20.12.2006 року №1766, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, декларант зобов'язаний подати: - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактуру (інвойс) або рахунок-проформу; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

Вбачається, що декларантом для митного оформлення товару подано всі необхідні документи для визначення його митної вартості, в тому числі інвойс від 19.06.2015 № IP/01-49.

Листом від 01.09.2016 року компанія «PLACARD CHIC LIMITED» підтвердила, що має договірні відносини з ТОВ «ТРИБЕРГ» на підставі контракту купівлі-продажу № ІР/01 від 07.04.2014р.; видавала інвойс № ІР/01-49 від 19.06.2015 року на ім'я ТОВ «ТРИБЕРГ» у відповідності до вказаного контракту; вказаний інвойс було передано ТОВ «ТРИБЕРГ» разом з товаром, що в ньому зазначений; вартість товару, визначена в інвойсі № ІР/01-49 від 19.06.2015 року повністю відповідала умовам Контракту та взаємним інтересам сторін; оплата за товар проведені в повному обсязі у відповідності до умов контракту.

Факт оплати інвойсу № ІР/01-49 від 19.06.2015 року у сумі 31007,90 євро підтверджується виписками з банківського рахунку ТОВ «ТРИБЕРГ», які представлені з боку представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності.

Як вбачається з матеріалів отриманих органом доходів і зборів від митних органів Республіки Австрія в порядку надання адміністративної допомоги, зокрема, експортних декларацій, одержувачем товару в останніх вказану компанію «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria).

В той же час, відповідно до рапорту уповноваженої особи митних органів Республіки Австрія, зазначено, що фірма «Kunsttrans Spedition GmbH» (Vienna, Austria) не мала і не має жодних ділових зв'язків із ТОВ «ТРИБЕРГ».

Також, відповідно до рапорту уповноваженої особи митних органів Республіки Австрія, зазначено, що наведені в рахунку № ІР/01-49 від 19.06.2015 року вартості товарів є істотно нижчими за ті вартості, що наведені в рахунках-проформах (підставі для експортного митного оформлення).

Тобто, відповідно до наведених обставин, в ході перевірки встановлено, що при оформлені товару у експорт заявлено більшу його вартість, ніж та яка виставлена компанією «PLACARD CHIC LIMITED» до оплати ТОВ «ТРИБЕРГ». Зазначені дані ґрунтуються на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою компанією «Kunsttrans Spedition GmbH», яка не стороною договору.

Будь-яких даних про те, що компанії «PLACARD CHIC LIMITED» та «Kunsttrans Spedition GmbH» є пов'язаними особами матеріали справи не містять.

Враховуючи, що поставка товару здійснювалась в рамках контракту укладеного, між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та ТОВ «ТРИБЕРГ», ТОВ «ТРИБЕРГ» надані підтверджуючі документи для визначення митної вартості товару, ТОВ «ТРИБЕРГ» надані виписки з банківського рахунку які підтверджують, яка ціна фактично сплачена на товари, підстави вважати заявлену декларантом митну вартість товарів такою, що не відповідає дійсній ґрунтуючись на взаємовідносинах між компанією «PLACARD CHIC LIMITED» та третьою особою, яка не є стороною договору, відсутні.

Інших доказів на підтвердження того, що ТОВ «ТРИБЕРГ» фактично сплачено на користь компанії «PLACARD CHIC LIMITED» по контракту від 07.04.2014 № ІР/01 - 177334,46 євро, 3342 USD та 1218 фунтів стерлінгівза товари «одяг, взуття, аксесуари в асортименті згідно з інвойсом № IP/01-49», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць, органом доходів і зборів не надано.

Крім того, відповідно до умов укладеного між «PLACARD CHIC LIMITED» та ТОВ «ТРИБЕРГ» контракту зобов'язання надати покупцеві необхідні товаро-супровідні документи, що забезпечують належне митне оформлення товарів, було покладено саме на продавця - компанію «PLACARD CHIC LIMITED» (п. 1.5 договору).

Таким чином, суддя вважає, що у даному випадку обставини, які ставляться у вину ОСОБА_3, а саме, подання до митного оформлення документу, який містить неправдиві відомості - інвойсу від 19.06.2015 № ІР/01-49, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи.

Окрім того, в наявних в справі про порушення митних правил матеріалах не відображено обставин, які характеризують інкриміноване ОСОБА_3 правопорушення, зокрема, місця, способу та інших особливостей його вчинення.

Як свідчать матеріали справи, митна декларація №100250004/2015/091134 від 01.07.2015 подавалась не ОСОБА_3, а іншою особою - митним брокером ОСОБА_4, тобто ОСОБА_3 митне оформлення вантажу не здійснювала.

Відповідно до графи № 54 відповідальною особою за заповнення та надання до органу доходів та зборів України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД №100250004/2015/091134 є особа, уповноважена на роботу з митницею, яка відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.

Так, у графі 54 зазначаються данні про місцезнаходження особи та фізичну особу, яка безпосередньо склала МД: прізвище, ініціали, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті) та особистий підпис.

У графі № 54 декларації № №100250004/2015/091134 значиться, що вона подана декларантом/ представником ОСОБА_4

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, до посадових осіб окрім керівників, віднесені інші працівники підприємства, які в силу постійного або тимчасового виконання обов'язків, відповідають за додержання вимог Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України, декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якого здійснюється декларування.

При цьому, відповідно ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Вказані обставини не взяті до уваги органом доходів і зборів, а висновок про наявність в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення фактично обґрунтовано на припущеннях, що є недопустимим в силу ст. 62 Конституції України.

При цьому, в силу п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, яким визначено, що державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, на органові доходів і зборів лежить обов'язок доказування вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення.

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).

Таким чином виходячи з вищевикладеного, суддя вважає, що висновки органу доходів і зборів щодо переміщення через митний кордон України товару за митною декларацією №100250004/2015/091134 - «одяг, взуття, аксесуари в асортименті», загальною вагою брутто 629,547 кг, 68 місць, - з приховуванням від митного контролю, шляхом подання, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду, що свідчить про відсутність в діях ОСОБА_3 об'єктивної сторони правопорушення передбачено ч. 1 ст. 483 МК України.

Зазначена обставина відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП є підставою для закриття провадження у справі.

Керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_3 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення09.09.2016
Оприлюднено18.10.2016
Номер документу61975481
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/12566/16-п

Постанова від 17.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Сілкова Ірина Миколаївна

Постанова від 25.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Трясун Юрій Ростиславович

Постанова від 24.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Мельник Володимир Васильович

Постанова від 24.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Юрдига Ольга Степанівна

Постанова від 24.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Юрдига Ольга Степанівна

Постанова від 17.10.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Кияшко Олександр Анатолійович

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні