Постанова
від 03.04.2012 по справі 2а-1711/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2012 р. № 2а-1711/12/1370

ТзОВ фірма "Яніна" Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Іваськевич С.В.

за участю:

представника позивача -ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому з асіданні у місті Львові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю »Яніна» до ДПІ в Галицькому районі м. Львова, Державного реєстратора Виконавчого комітету Львівської міської ради про визнання протиправним та скасування запису та рішення, зобов'язання до вчинення дій, -

Встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Яніна звернулось до суду з адміністративним позовом до ДПІ в Галицькому районі, Державного реєстратора виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2 та просить з урахуванням уточнення позовних вимог визнати протиправним та скасувати запис і рішення, зобов'язати відповідачів до вчинення дій.

В обґрунтування позовних вимог посилається на незаконність дій відповідачів, які стали підставою для прийняття рішення про анулювання його реєстрації платником податку на додану вартість згідно з підпунктом ж пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України в зв'язку з відсутністю підприємства за місцезнаходженням.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просить його задоволити.

Відповідачі заперечень на позов, витребувані судом докази не надали, явки повноважних представників в судове засідання не забезпечили. Суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідачів належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ними права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому вважає за можливе розглянути справу без участі відповідачів відповідно до положень ст.128 КАС України.

Заслухавши доводи представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог і заперечень та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд, даючи правову оцінку спірним правовідносинам, виходив з наступного.

ТзОВ Яніна як юридична особа зареєстровано Виконавчим комітетом Львівської міської ради 20.12.1995 року, про що видане Свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 378749.

Згідно з даними свідоцтва про державну реєстрацію та довідки з ЄДРПОУ місцезнаходженням ТзОВ Яніна є м.Львів, вул. Театральна, 3.

ДПІ у Галицькому районі м.Львова 05.07.1997 року проведено реєстрацію ТзОВ Яніна платником податку на додану вартість, про що видано свідоцтво № 17809355.

Відповідачем-1 з невідомих позивачу причин було складено повідомлення № 188 від 21.12.2011 року за формою 18-ОПП про відсутність ТзОВ Яніна за її місцезнаходженням, яке в подальшому направлено Державному реєстратору.

Відповідачем-2 без належного повідомлення позивача вчинено реєстраційну дію Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою , про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис №14151430007005507.

Як наслідок ДПІ у Галицькому районі прийнято рішення № 206 від 31.01.2012 року про анулювання реєстрації ТзОВ Яніна платником податку на додану вартість.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Відповідно до п.12.2. наказу Міністерства фінансів України Про порядок обліку платників податків і зборів від 09.12.2011 року підрозділи органів ДПС встановлюють місцезнаходження платників податків, які несвоєчасно подають податкові декларації (звіти, розрахунки) та мають податковий борг.

Як встановлено судом на момент розгляду справи у позивача заборгованість по сплаті податків відсутня та податкова звітність подається своєчасно.

Разом з цим, відповідно до п. 3.1 розділу III Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого Наказом ДПА України № 336 від 17.05.2010, щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням та місцезнаходження якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

Пунктом 3.2 зазначеного Положення встановлено, що у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє його до підрозділу податкової міліції.

Відповідно до п. 4.2 розділу ІУ Положення № 336 підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою і у разі дійсного незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті.

Пунктами 4.3 - 4.5 та 4.8 зазначеного Положення встановлено, що за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків. За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків. За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

Отже, процедура встановлення місцезнаходження платника податків передбачає комплекс заходів, які вчиняються співробітниками органів податкової служби за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.

Доказів щодо вжиття відповідачем-1 всіх необхідних заходів для встановлення місцезнаходження позивача, в тому числі шляхом обов'язкового виходу за його адресою до суду не подано.

Відповідно до ч.2. п.12 статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Всупереч встановленому порядку відповідачем-2 жодного повідомлення на адресу позивача не було надіслано.

Згідно з статтею 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців поштове відправлення -це рекомендований лист, посилка, поштова картка, бандероль, секограма, дрібний пакет, мішок, які приймаються для пересилання без оцінки відправником вартості вкладення з гарантуванням збереження документів відповідно до законодавства України.

Позивачем долучено до матеріалів справи лист Львівської дирекції УДППЗ Укрпошта № 05-15/Ш-31 від 22.02.2012 року, яким підтверджено, що за період з грудня 2011 року по січень 2012 року на адресу вулиця Тетатральна, 3 м.Львів, ТзОВ Яніна рекомендовані листи не надходили і не вручалися.

Таким чином, Відповідачем-2 не правомірно вчинено реєстраційну дію Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою , про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис №14151430007005507, та яка стала підставою для скасування реєстрації позивача платником ПДВ, та окрім цього позбавила його можливості отримувати виписки з єдиного державного реєстру (п.8 статті 21 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ).

Разом з цим, судом встановлено, що приміщення за адресою м.Львів, вул. Театральна, 3 належить ТзОВ Яніна на праві власності, та вказана обставина підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 24666958 від 03.12.2009 року долученим до матеріалів справи.

Перевіривши оскаржуване позивачем рішення № 206 від 31.01.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ Яніна , дії відповідачів щодо встановлення відсутності позивача за місцезнаходженням та внесення запису до державного реєстру, суд прийшов до висновку, що рішення прийнято, а дії вчинені Державною податковою інспекцією у Галицькому районі м. Львова та Державним реєстратором ОСОБА_2 без урахування вимог Податкового кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15 травня 2003 року №755-ІV, і з порушенням передбачених статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України принципів.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вправі постановою визнати протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремі його положення, дії чи бездіяльність і скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, слід стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Яніна суму судового збору.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 71, 86, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

Постановив:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Державного реєстратора Виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2 з проведення 13.01.2012 року відносно ТзОВ Яніна (код ЄДРПОУ 23268633) реєстраційної дії Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою , про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис №14151430007005507 та скасувати державну реєстрацію відомостей про юридичну особу ТзОВ Яніна (код ЄДРГІОУ 23268633) - реєстраційну дію Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою , проведену 13.01.2012 року державним реєстратором Виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис №14151430007005507.

Зобов'язати Державного реєстратора Виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2 внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-гіідприємців запис щодо скасування реєстраційної дії Внесення ін формації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою №14151430007005507 від 13.01.2012 року, проведеної державним реєстратором виконавчого комітету Львівської міської ради ОСОБА_2 відносно ТзОВ Яні на (код ЄДРПОУ 23268633).

Скасувати рішення ДПІ у Галицькому районі м.Львова № 206 від 31.01.2012 року про анулювання свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №17809355 від 05.07.1997 року Товариства з обмеженою відповідальністю Яні на та зобов'язати ДПІ у Галицькому районі м.Львова відновити дію свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №17809355 з моменту його анулювання.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ТзОВ Яніна 139,49 грн. судового збору.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя Р. Брильовський

Повний текст постанови виготовлений 05.04.2012 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено21.10.2016
Номер документу62029696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1711/12/1370

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

Ухвала від 22.03.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні