Ухвала
від 17.10.2016 по справі 537/646/16-к
КРЮКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Провадження № 1-кс/537/855/2016

Справа № 537/646/16-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.10.2016 року Слідчий суддя Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , за участю слідчого слідчого відділу ФР Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки,

В С Т А Н О В И В :

Старший слідчий слідчого відділу ФР Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області ОСОБА_4 звернувся до суду із клопотанням , у встановленому законом порядку погодженим з прокурором Кременчуцької місцевої прокуратури про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ ТОВ «Кранспецреммонтаж» (код ЄДРПОУ 33180818, Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Ярмаркова, 13 - С) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства у ході фінансово-господарських взаємовідносин із ТОВ «Підрядник 2015» (код ЄДРПОУ 39791784), ПП «ТК«Оператор» (код ЄДРПОУ 37227750), ТОВ «Будцентргруп» (код ЄДРПОУ 40235320), ТОВ «Воян» (код ЄДРПОУ 39331749), ТОВ «Будсервіс Тайм» ( код ЄДРПОУ 39193005), ТОВ «Аркона Лідер» (код ЄДРПОУ 39238978), ТОВ «Константер груп» (код ЄДРПОУ 39150925) за період 2014-2016 років. Також, просить проведення позапланової перевірки доручити Головному управлінню ДФС у Полтавській області .

На обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що слідчий відділ фінансових розслідувань Кременчуцької ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженні №32015170090000030 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.09.2015 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27 ч.1 ст.212, ч.1 ст.366, ч.4 ст.191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у період 2014-2016 років ОСОБА_5 , використовуючи реквізити, документи, печатки та розрахункові рахунки ТОВ «Підрядник 2015» (код ЄДРПОУ 39791784), ПП «ТК«Оператор» (код ЄДРПОУ 37227750), ТОВ «Кодрат» (код ЄДРПОУ 39733429), ТОВ «Будцентргруп» (код ЄДРПОУ 40235320), СГД-ФО ОСОБА_5 (код НОМЕР_1 ), сприяв ухиленню від сплати податків та мінімізації податкових зобов`язань ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Бінар» (код ЄДРПОУ 13968750), НВКП «Промсервіс» (код ЄДРПОУ 30417005), ТОВ «Фінансова будівельна компанія «Луч» (код ЄДРПОУ 39456063), ПП «Крембітпостач» (код ЄДРПОУ 37015646), ТОВ «База Будівельної Комплектації» (код ЄДРПОУ 30311085), ТОВ «Кранспецреммонтаж» (код ЄДРПОУ 33180818), ТОВ «Ворд Сервіс» (код ЄДРПОУ 38610126), ТОВ «Фірма «Олеандр» (код ЄДРПОУ 22522743), ТОВ «Техносервіс - Д» (код ЄДРПОУ 23538446), чим вчинив пособництво в умисному ухиленні від сплати податків службовими особами зазначених підприємств.

Крім того, встановлено, що службові особи ТОВ «Кранспецреммонтаж» (код ЄДРПОУ 33180818) протягом 2014-2016 років під час виконання робіт, пов`язаних з обслуговуванням кран-балок на НВП «Фероліт» (код ЄДРПОУ 31103705) та ТОВ АФ «Добробут» (код ЄДРПОУ 32682703) (які фактично виконувалися працівниками ТОВ «Кранспецреммонтаж»), документально залучили в якості субпідрядників ТОВ «Підрядник 2015» (код ЄДРПОУ 39791784), ПП «ТК«Оператор» (код ЄДРПОУ 37227750), ТОВ «Будцентргруп» (код ЄДРПОУ 40235320), до виконання вказаних робіт, у зв`язку з чим заволоділи бюджетними коштами у вигляді несплати сум ПДВ у великих розмірах.

Також, 12.05.2016 року СУ ФР Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області отримано лист Управління служби безпеки України у Полтавській області №38/7-935 від 11.05.2016 року згідно якого встановлено, що мешканцем м. Кременчука ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н.о.к.п.п. НОМЕР_2 , запроваджено механізм надання окремим суб`єктам господарської діяльності регіону незаконних послуг з формування податкового кредиту з податку на додану вартість та завищення валових витрат з подальшою конвертацією коштів у готівку з використанням фіктивних підприємств. Одним з постійних замовників незаконної конвертації безготівкових коштів в готівку у ОСОБА_5 являються службові особи ТОВ «Кранспецреммонтаж».

Відповідно до повідомлення Оперативного управління Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області №8997/10/16-03-21 від 18.04.2016 року службові особи ТОВ «Кранспецреммонтаж» організували незаконну діяльність, яка полягає у відображенні в документах бухгалтерського та податкового обліку генпідрядника - ТОВ «Кранспецреммонтаж» робіт пов`язаних з ремонтом та обслуговуванням вантажопідйомної техніки, а саме: кран балок у замовників НВП «Фероліт» та ТОВ АФ «Добробут», при цьому, в період виконання вищевказаних робіт 2014-2016 р.р. податковий кредит з ПДВ ТОВ «Кранспецреммонтаж» було сформовано за рахунок ПП «ТК «Оператор» та ПП «Підрядник-2015» за нібито виконані роботи.

Разом з тим, відповідно до листа №310 від 09.03.2016, НВП «Фероліт» не було відомо про залучення ТОВ «Кранспецреммонтаж» до виконання робіт по ремонту і обслуговуванню кран-балок субпідрядних організацій ПП «ТК «Оператор» та ПП «Підрядник-2015».

Крім того, в ході допиту ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 встановлено, що останні являються працівниками ТОВ «Кранспецреммонтаж», то всі роботи пов`язані з ремонтом та обслуговування вантажопідйомної техніки на НВП «Фероліт» та ТОВ АФ «Добробут» в період 2014-2016 років виконувались власними силами ТОВ «Кранспецреммонтаж» без залучення субпідрядних організацій, в тому числі ПП «ТК «Оператор» та ПП «Підрядник-2015», які їм не відомі.

Також, відповідно до листа Оперативного управління Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області №585/16-03-21 від 15.09.2016 року, службові особи ТОВ «Кранспецреммонтаж» на протязі 2014-2016 років, конвертуючи грошові кошти в готівку, сформували «фіктивний» податковий кредит з ПДВ від суб`єктів господарювання з ознаками фіктивності. Таким чином, через підприємства підконтрольні ОСОБА_5 , сформовано ПДВ на суму 319 тис.грн.):

-ПП «ТК «Оператор» в 2014-2015 роках сформовано податковий кредит на суму 173,8 тис. грн.;

-ТОВ «Підрядник 2015» в 2015 році сформовано податковий кредит на суму 108,3 тис. грн.;

-ТОВ «Будцентргруп» в 2016 році сформовано податковий кредит на суму 39,1 тис. грн.

Разом з тим, відповідно до рапорту старшого оперуповноваженого оперативного управління Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області ОСОБА_10 , службові особи ТОВ «Кранспецреммонтаж», шляхом проведених фінансово господарських взаємовідносин із підприємствами фіктивного сектору економіки, сформовано ПДВ на суму 36,4 тис. грн.:

- ТОВ «Воян» (код ЄДРПОУ 39331749) на протязі листопада 2014 року сформовано податковий кредит на суму 8,6 тис. грн. ПДВ;

- ТОВ «Будсервіс Тайм» ( код ЄДРПОУ 39193005) на протязі серпня 2014 року сформовано податковий кредит на суму 14 тис. грн. ПДВ;

- ТОВ «Аркона Лідер» (код ЄДРПОУ 39238978) на протязі липня 2014 року сформовано податковий кредит на суму 4,4 тис. грн. ПДВ;

- ТОВ «Константер груп» (код ЄДРПОУ 39150925) на протязі липня 2014 року сформовано податковий кредит на суму 9,4 тис. грн. ПДВ.

Таким чином, сума сумнівних взаємовідносин ТОВ «Кранспецреммонтаж» з придбання робіт (послуг) у ТОВ «Підрядник 2015», ПП «ТК«Оператор», ТОВ «Будцентргруп», ТОВ «Воян», ТОВ «Будсервіс Тайм», ТОВ «Аркона Лідер», ТОВ «Константер груп» за період 2014-2016 років складає 357,6 тис.грн.

Враховуючи те, що службові особи ТОВ «Кранспецреммонтаж» на протязі 2014-2016 років сформували податковий кредит з ПДВ від суб`єктів господарювання з ознаками фіктивності ТОВ «Підрядник 2015», ПП «ТК«Оператор», ТОВ «Будцентргруп», ТОВ «Воян», ТОВ «Будсервіс Тайм», ТОВ «Аркона Лідер», ТОВ «Константер груп» виникла необхідність у дослідженні обставин вищевказаних фінансово-господарських взаємовідносин та відповідності їх чинному податковому законодавству в зв`язку з чим слідчий суддя подав дане клопотання на розгляд слідчому судді.

Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ст. 107 КПК України.

В судовому засіданні Слідчий СВ ФР КОДПВ ГУ ДФС у Полтавській області ОСОБА_3 , клопотання та його мотиви підтримав з підстав зазначених у ньому.

Слідчим суддею достовірно встановлено, що 23.09.2015 року СУ фінансових розслідувань Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області внесено до ЄРДР за № 32015170090000030 відомості про вчинення злочину за попередньою правовою кваліфікацією дій за ч.1 ст. 366 КК України.

Згідно відомостей з витягу об`єднаного кримінального провадження № 32015170090000030 від 23.09.2015 року у період 2012-2015 років службові особи ПП «Торгова компанія «Оператор» ( код ЄДРПОУ 37227750) внесли до офіційних документів завідомо неправдиві відомості, склали і видали завідомо неправдиві документи про господарські взаємовідносини із ТОВ «Монолітбудкомплект» ( код ЄДРПОУ 34979064), ТОВ «Кітт0саунд» ( код ЄДРПОУ 39629693), ТОВ «Техносервіс-Д» ( код ЄДРПОУ 23538446), Військовою частиною № 2269 Національної Гвардії України ( код ЄДРПОУ 14322859), Кременчуцькою виховною колонією ( код ЄДРПОУ 08564280), ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Бінар» ( код ЄДРПОУ 13968750), ПП «База будівельної комплектації» ( код ЄДРПОУ 30311085), ТОВ «Фірма «Олеандр» ( код ЄДРПОУ 22522743), ТОВ «Універсал Промхім» ( код ЄДРПОУ 32915077), ТОВ «Ворд Сервіс» ( код ЄДРПОУ 38610126), ТОВ «КСРИ» ( код ЄДРПОУ 33180818), ТОВ «ЕКотех-С» ( код ЄДРПОУ 38978441), ТОВ «Універсальна фірма «Татон» ( код ЄДРПОУ 36195083), ПП «Крембітпостач» ( код ЄДРПОУ 37015646), ТОВ «Лексус сервіс Київ» ( код ЄДРПОУ 34980677), ТОВ «Силіконова долина» (код ЄДРПОУ 39869829), ТОВ «Енергостар груп» ( код ЄДРПОУ 39889012), ТОВ «Інфоколл центр про» ( код ЄДРПОУ 39151557), ТОВ «Кодрат» ( код ЄДРПОУ 39733429), яких фактично не було.

Згідно відомостей, внесених до ЄРДР 29.03.2016 року у період 2014-2015 років службові особи ПП «Торгова компанія «Оператор» ( код ЄДРПОУ 37227750), зловживаючи своїм службовим становищем, під час виконання будівельних робіт на об`єктах військової частини НОМЕР_3 Національної Гвардії України ( кож ЄДРПОУ 14322859), завищили обсяги та вартість виконаних робіт, в результаті чого заволоділи бюджетними коштами на загальну суму 316755 ,46 грн., чим заподіяли збитків державному бюджету України у великих розмірах.

Згідно відомостей, внесених до ЄРДР 19.04.2016 року службові особи ТОВ «Кранспецреммонаж» ( код ЄДРПОУ 33180818) протягом 2014-2016 років під час виконання робіт, пов`язаних з обслуговуванням кран-балок на НВП «Фероліт» ( код ЄДРПОУ 31103705) та ТОВ АФ «Добробут» ( код ЄДРПОУ 32682703) (які фактично виконувалися працівниками ТОВ «Кранспецреммонтаж»), документально залучили в якості субпідрядників ПП «ТК «Оператор» ( код ЄДРПОУ 37227750), ПП «Підрядник-2015» ( код ЄДРПОУ 39791784), ТОВ «Будцентргруп» ( код ЄДРПОУ 40235320) до виконання вказаних робіт, у зв`язку з чим заволоділи бюджетними коштами у вигляді ннспалти сум ПДВ у великих розмірах.

Згідно відомостей, внесених до ЄРДР 16.06.2016 року у період 2014-2016 років ОСОБА_5 , використовуючи реквізити, документи, печатки та розрахункові рахунки ТОВ «Підрядник 2015» ( код ЄДРПОУ 39791784), ПП «ТК «Оператор» ( код ЄДРПОУ 37227750), ТОВ «Кодрат» ( код ЄДРПОУ 39733429), ТОВ «Будцентргруп» ( код ЄДРПОУ 40235320), СГД-ФО ОСОБА_5 ( код НОМЕР_1 ) сприяв ухиленню від сплати податків та мінімізації своїх податкових зобов`язань ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Бінар» ( код ЄДРПОУ 13968750), НВКП «Промсервіс» (* код ЄДРПОУ 30417005), ТОВ «Фінансова будівельна компанія «Луч» ( код ЄДРПОУ 39456063), ПП «Крембітпостач» ( код ЄДРПОУ 37015646), ТОВ «База Будівельної комплектації» ( код ЄДРПОУ 30311085), ТОВ «Кранспецреммонтаж» ( код ЄДРПОУ 33180818), ТОВ «Ворд Сервіс» ( код ЄДРПОУ 38610126), ТОВ «Фірма «Оленадр» ( код ЄДРПОУ 22522743), ТОВ «Техносервіс-Д» ( код ЄДРПОУ 23538446), чим вчинив пособництво в умисному ухиленні від сплати податків службовими особами зазначених підприємств.

Згідно відомостей, внесених до ЄРДР 18.08.2016 року службові особи ТОВ «Підрядник 2015» ( од ЄДРПОУ 39791784) склали та видали завідомо неправдиві офіційні документи у вигляді договорів про надання поворотної фінансової допомоги для забезпечення в подальшому умов для зняття готівкових коштів із власного рахунку, відкритого у ПАТ «Кристалбанк» у вигляді повернення такої допомоги попри те, що фактично фінансова допомога підприємством не отримувалась.

На час розгляду клопотання, письмову підозру у вчинення кримінального правопорушення за описаними вище фактами будь-якій визначеній фізичній особі не вручено.

Згідно п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до ч. 3 Прикінцевих положень ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» установлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКримінального процесуального кодексу України.

Слідчим суддею встановлено, що з клопотання не можливо встановити, що саме просить ініціатор клопотання . Так, в клопотанні не зазначено, які саме питання просить слідчий поставити на вирішення позапланової документальної перевірки. В той же чач проведення позапланової документальної перевірки слідчий просить доручити головному управлінню ДФС у Полтавській області .

Відповідно до п.п. 75.1.2. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважаєтьсяперевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених Податковим кодексом України.

У відповідності до статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Таким чином, законодавством визначені різні підстави та обставини для проведення позапланової документальної перевірки та позапланової виїзної ревізії.

Окрім того, однією з вимог клопотання є надання спеціалістам головного управління ДФС у Полтавській області для проведення документальної перевірки доступ до всіх матеріалів кримінального провадження, що є неможливим, оскільки надання даного доступу в рамках поданого клопотання до повноважень слідчого судді згідно з нормами КПК України не входить.

Крім того, матеріали, додані до клопотання слідчого, не містять належних та допустимих доказів щодо наявності ознак фіктивності підприємств , зазначених у клопотанні , крім рапортів оперуповноважених співробітників та переписки з іншими правоохоронними органами, які відповідно до КПК України не є належними доказами при відсутності відповідних доказів, передбачених законодавством : документів в тому числі первинних , реєстраційних, допитів свідків, висновків експертів тощо.

Окрім того, в судове зсідання з`явився слідчий ОСОБА_3 , який не входить до складу слідчої групи , згідно наданого витягу з ЄРДР , що також позбавляє можливості задовольнити клопотання .

Відповідно до норм ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів може бути наданий виключно стороні кримінального провадження.

Враховуючи викладене, а також неможливість розглянути по суті дане клопотання за наявними в ньому недоліками, слідчий суддя приходить до висновку про відсутність законних підстав для задоволення клопотання слідчого про призначення позапланової документальної перевірки.

На підставі вищевикладеного та керуючись Податковим кодексом України, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні клопотання старшого слідчого слідчого відділу ФР Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області ОСОБА_4 про призначення позапланової документальної перевірки - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення17.10.2016
Оприлюднено06.04.2023
Номер документу62041357
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення позапланової документальної перевірки

Судовий реєстр по справі —537/646/16-к

Ухвала від 09.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 09.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 09.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 09.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 02.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

Ухвала від 01.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 01.11.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 28.10.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 28.10.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

Ухвала від 28.10.2016

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Степура А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні