ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"07" листопада 2016 р. Справа № 12/302
Суддя Андрійчук О.В., розглянувши скаргу ОСОБА_1 на дії органу ДВС
у справі
за позовом Державної податкової інспекції у м. Рівне
до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
про стягнення заборгованості в сумі 89 785 грн 52 коп.,
Представники учасників судового процесу:
від позивача (стягувача): Насанович Н.А., дов. від 20.04.2015 року
від відповідача (боржника, скаржника): ОСОБА_1, НОМЕР_1, виданий 11.07.1997 року
від органу ДВС: Штогрін О.В., дов. від 07.11.2016 року
ВСТАНОВИВ:
Постановою Господарського суду Рівненської області у справі № 12/302 від 15.08.2008 року позов Державної податкової інспекції у м. Рівне до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в сумі 89 785 грн 52 коп. задоволено.
08.12.2019 року на виконання постанови від 15.08.2008 року видно виконавчі листи.
06.10.2016 року від ОСОБА_1 надійшла скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність начальника Рівненського міського відділу державної виконавчої служби Верби Валентини Михайлівни.
Розпорядженням в.о. керівника апарату Господарського суду Рівненської області № 01-04/204/2016 від 06.10.2016 року справу передано на повторний авторозподіл у зв'язку з прийняттям Постанови Верховної Ради України № 2637-VI від 21.10.2010 року "Про обрання судді", якою суддю Савченка Г.І. обрано суддею Рівненського апеляційного господарського суду.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 06.10.2016 року вказану справу передано на розгляд судді Андрійчук О.В.
Ухвалою суду від 07.10.2016 року справу прийнято до свого провадження суддею Андрійчук О.В.
Ухвалою суду від 07.10.2016 року розгляд скарги призначено на 24.10.2016 року.
Ухвалою суду від 24.10.2016 року розгляд скарги призначено на 07.11.2016 року.
Суд, розглянувши скаргу, встановив таке.
Як вбачається з матеріалів справи, постанова Господарського суду Рівненської області, на підставі якої видано виконавчий лист, що у подальшому був переданий для примусового виконання до органу ДВС, який, у свою чергу, вчинив виконавчі дії, що є предметом оскарження, були ухвалені та видані у порядку, передбаченому КАС України.
Тобто оскарження рішень, дії або бездіяльності органу ДВС має відбуватися за правилами, визначеними КАС України.
У свою чергу, порядок оскарження рішень, дії або бездіяльності органу ДВС врегульовано ст. 181 КАС України.
Так, учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб. Позовну заяву може бути подано до суду: у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів; у триденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів, у разі оскарження постанови про відкладення провадження виконавчих дій. Відповідачем у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби є відповідний орган державної виконавчої служби, а у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця - приватний виконавець. Про подання позовної заяви суд повідомляє відповідача за допомогою кур'єра, телефону, факсу, електронної пошти чи іншого технічного засобу зв'язку не пізніше наступного дня після відкриття провадження у справі. Протягом одного дня з дня одержання такого повідомлення відповідач зобов'язаний отримати в суді копію позовної заяви та доданих до неї документів. Адміністративна справа з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця вирішується судом протягом десяти днів після відкриття провадження у справі. Адміністративні справи з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, передбачених пунктами 1 - 4 частини першої статті 18 цього Кодексу, розглядаються місцевим загальним судом як адміністративним судом, який видав виконавчий лист. Адміністративні справи з приводу рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця щодо виконання рішень органів (посадових осіб) розглядаються місцевим загальним судом як адміністративним судом за місцезнаходженням виконавчого округу приватного виконавця.
При цьому слід зазначити, що за п. 6 розділу VIІI "Прикінцеві та перехідні положення" КАС України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Після початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні позови, подані до відповідних місцевих господарських судів у справах, що підсудні окружному адміністративному суду, передаються цими судами до окружного адміністративного суду, якщо провадження у справі ще не відкрито.
Після початку діяльності окружних адміністративних судів повноваження місцевих господарських судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції припинено. Тому згадані заяви (клопотання, скарги) в разі їх надходження до господарських судів мають передаватися ними (разом з матеріалами відповідних справ) на розгляд адміністративних судів за встановленими підвідомчістю та підсудністю.
Аналогічну правову позицію викладено в п. 2 Інформаційного листа Вищого господарського суду України "Про деякі питання, порушені у доповідних записках господарських судів України у першому півріччі 2009 року щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України" від 29.09.2009 року № 01-08/530.
Згідно ч. 3 п. 4 Прикінцевих та перехідних положень КАС України про початок діяльності кожного окружного та апеляційного адміністративних судів Державна судова адміністрація України повідомляє через загальнодержавні та відповідні місцеві офіційні друковані видання.
Відповідно до оголошення офіційного видання "Урядовий кур'єр" №135 (3548) від 31.07.2007 року - розпочато діяльність Рівненського окружного адміністративного суду, якому підсудні адміністративні справи.
Таким чином, після початку діяльності Рівненського окружного адміністративного суду повноваження господарського суду щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції припинено.
За таких обставин скарга ОСОБА_1 на рішення, дії або бездіяльність органу ДВС підлягає передачі разом з матеріалами справи № 12/302 на розгляд до Рівненського окружного адміністративного суду.
З огляду на зазначене, керуючись п. 6 розділу VIІI "Прикінцеві та перехідні положення" КАС України, суд
УХВАЛИВ:
1. Скаргу ОСОБА_1 на рішення, дії або бездіяльність органу ДВС разом з матеріалами справи № 12/302 передати до Рівненського окружного адміністративного суду.
2. Копію ухвали направити учасникам провадження.
Суддя Андрійчук О.В.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2016 |
Оприлюднено | 10.11.2016 |
Номер документу | 62515703 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Андрійчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні