Постанова
від 10.11.2016 по справі 629/969/16-а
ЛОЗІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 629/969/16-а

Провадження№2-а/629/65/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10.11.2016 року Лозівський міськрайонний суд Харківської області у складі:

головуючого - судді Попова Олексія Григоровича,

за участі секретаря судового засідання - Казмерчук М.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Лозова, Харківської області, адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу реєстрації Лозівської міської ради Харківської області, треті особи - Державна установа «Харківський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я України», Лозівське міськміжрайонне Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області, Управління Держпродспоживслужби у Лозівському районі, відділ державної виконавчої служби Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області, про скасування (відміну) державної реєстрації припинення юридичної особи, -

в с т а н о в и в:

Позивач, ОСОБА_1, звернулася до суду з позовом, в якому просить скасувати (відмінити) рішення державного реєстратора реєстраційної служби Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області про державну реєстрацію припинення юридичної особи Державний заклад «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» Міністерства охорони здоров'я України, код ЄДРПОУ 01108298, здійснену 16.07.2015 року, номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи -14761110019000125. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що рішенням Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 30 травня 2013 року на її користь стягнуто з ліквідаційної комісії Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» вихідну допомогу у сумі 2303,40 грн., компенсації за невикористані відпустки у сумі 6122,76 грн., витрати на відрядження за грудень 2012 року у сумі 252,08 грн., моральну шкоду у сумі 2000 грн., всього 10678,24 грн. 16 липня 2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб внесено запис № 14761110019000125 про проведення державної реєстрації припинення Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» Міністерства охорони здоров'я України. Рішенням Апеляційного суду Харківської області від 16.11.2015 року, яке вступило в законну силу, встановлено, що даний заклад є перед нею боржником. За вказаним державним закладом зареєстровано майно , а саме транспортні засоби. Згідно акту приймання-передачі майно Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» загальною вартістю в сумі 524626,34 грн. було передано ДУ Харківський обласний Лабораторний центр Держсанепідслужби України. ВДВС Лозівського МРУЮ на користь ОСОБА_1 було стягнуто частково суму боргу за рішенням суду від 30 травня 2013 року в розмірі 9366,93 грн. Виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа за вказаним рішенням суду відновлено. Головою ліквідаційної комісії ДЗ «Лозівська лінійна СЕС на Південній залізниці» МОЗ ОСОБА_2 не було надано державному реєстратору рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації, ліквідаційний баланс, висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.

Позивач у судове засідання не з'явилася, надала заяву, в якій просить розгляд справи проводити за її відсутності. Просить врахувати її письмові пояснення по справі.

Представник відповідача відділу реєстрації Лозівської міської ради Харківської області у судове засідання не з'явився, надав заперечення, в яких зазначив, що позивачем не надано доказів на підтвердження позовних вимог. Державний заклад «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» Міністерства охорони здоров'я України був ліквідований за рішенням засновників даної установи. Головою ліквідаційної комісії Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» Міністерства охорони здоров'я України було витримано строк заявлення вимог кредиторами та подано необхідний пакет документів для проведення державної реєстрації припинення державного закладу, підстав для відмови в проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи не вбачалось, в зв'язку з чим юридична особа була ліквідована. Також просив суд прийняти рішення згідно чинного законодавства та розглядати справу без участі представника відділу реєстрації Лозівської міської ради Харківської області.

Представник третьої особи Державної установи «Харківський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я України» у судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи без участі представника центру, заперечував проти задоволення позову.

Представник третьої особи Лозівського міськміжрайонного Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області у судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином..

Представник третьої особи Управління Держпродспоживслужби у Лозівському районі ОСОБА_3 у судове засідання не з'явилась, надала заяву про розгляд справи за її відсутності, проти задоволення позову заперечує.

Представник третьої особи відділу державної виконавчої служби Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області у судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Судом встановлено такі факти та відповідні їм правовідносини.

Рішенням Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 30 травня 2013 року на користь позивача стягнуто з ліквідаційної комісії Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» вихідну допомогу у сумі 2303,40 грн., компенсації за невикористані відпустки у сумі 6122,76 грн., витрати на відрядження за грудень 2012 року у сумі 252,08 грн., моральну шкоду у сумі 2000 грн., всього 10678,24 грн.

ВДВС Лозівського МРУЮ на користь ОСОБА_1 було частково стягнуто суму боргу за рішенням суду від 30 травня 2013 року, а саме в розмірі 9366,93 грн.

06.07.2015 року постановою державного виконавця ВДВС Лозівського МРУЮ Харківської області Кушнір А.М. було повернуто виконавчий лист в зв'язку з відсутністю у боржника рухомого та нерухомого майна та відкритих розрахункових рахунків у банківських установах.

Ухвалою Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 17 серпня 2015 року зазначену постанову державного виконавця скасовано, зобов'язано державного виконавця ВДВС Лозівського МРУЮ Харківської області Кушнір А.М. прийняти до виконання і відкрити виконавче провадження за виконавчим листом про стягнення з ліквідаційної комісії Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» на користь ОСОБА_1 кошти, які не були стягнуті відділом державного виконавчої служби, у сумі 1311,31 грн.

Зазначене рішення Лозівського міськрайонного суду Харківської області від 17 серпня 2015 року змінено ухвалою Апеляційного суду Харківської області від 16 листопада 2015 року, визнано неправомірними дій державного виконавця ВДВС Лозівського МРУЮ Харківської області Кушнір А.М. по поверненню виконавчого листа, зобов'язано відділ державної виконавчої служби Лозівського МРУЮ Харківської області відновити виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого 30.08.2013 року Лозівським міськрайонним судом Харківської області (а.с.6-8).

Суд зазначає, що відносини щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року (в редакції на час здійснення реєстраційних дій щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації).

Частиною 1 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями віднесено до компетенції державного реєстратора.

Відповідно до частини 1 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Згідно частини 1 статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

За змістом частини 1 статті 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису. Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Відповідно до ч.1 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

У реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор письмово зазначають та підтверджують своїм особистим підписом, що ними вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування).

Згідно ч. 4 даної статті державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи.

Судом встановлено, що державному реєстратору було надане рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, а саме копію Наказу Міністерства охорони здоровя України від 21.09.2012 року за №176-О та наступні документи: довідку про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування № 7977/03-19 від 07 липня 2015 року, довідку Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів № 1520272200550 від 07.07.2015р., довідку Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області № 1520278100345 від 07.07.2015р. про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску, архівну довідку архівного відділу Лозівської міської ради про передачу документальних матеріалів Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» за 1943-2012 роки на державне зберігання до даного архівного відділу (а.с. 134-137).

У реєстраційній картці про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації від 16.07.2015р. головою ліквідаційної комісії ОСОБА_2 письмово зазначено та підтверджено його особистим підписом, що ним вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, обов'язкових платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування) (а.с.9).

16 липня 2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 14761110019000125 про проведення державної реєстрації припинення Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці» Міністерства охорони здоров'я України (а.с.10).

На час ліквідації юридичної особи Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці», у відділі державної виконавчої служби Лозівського МРУЮ Харківської області було відсутнє відкрите виконавче провадження з примусового виконання зазначеного виконавчого листа, виданого 30.08.2013 року Лозівським міськрайонним судом Харківської області.

Отже, для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи, головою ліквідаційної комісії були надані усі необхідні документи.

Щодо посилань позивача на те, що з нею не було здійснено всіх розрахунків, що, на думку позивача, виключає вчинення реєстраційної дії з припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, суд зазначає, що Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» не передбачений обов'язок державного реєстратора під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, перевіряти завершення розрахунків з кредиторами юридичної особи, яка припиняється.

Крім того суд зазначає, що чиним законодавством чітко визначено порядок оскарження відмови у задоволенні вимог кредитора або бездіяльності ліквідаційної комісії.

Відповідно до ст.6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Завданням адміністративного судочинства, відповідно до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин.

Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин; вирішуючи спір суд повинен встановити, що у зв'язку з прийнятим рішенням, вчиненням дії чи допущенням бездіяльності суб'єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи інтереси особи у сфері публічно-правових відносин.

Розгляду та задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.

Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для скасування (відміни) рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області про державну реєстрацію припинення Державного закладу «Лозівська лінійна санітарно-епідеміологічна станція на Південній залізниці».

Керуючись ст. ст. 159-163, 167, 254 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до відділу реєстрації Лозівської міської ради Харківської області, треті особи - Державна установа «Харківський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров'я України», Лозівське міськміжрайонне Управління Головного управління Держсанепідслужби у Харківській області, Управління Держпродспоживслужби у Лозівському районі, відділ державної виконавчої служби Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області, про скасування (відміну) державної реєстрації припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Лозівський міськрайонний суд Харківської області шляхом подачі протягом 10-ти днів з дня її проголошення апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя: О.Г. Попов

СудЛозівський міськрайонний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення10.11.2016
Оприлюднено16.11.2016
Номер документу62638726
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —629/969/16-а

Ухвала від 07.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 27.12.2016

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Попов О. Г.

Постанова від 10.11.2016

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Попов О. Г.

Ухвала від 20.09.2016

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Попов Олексій Григорович

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Попов Олексій Григорович

Ухвала від 15.08.2016

Адміністративне

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

Попов Олексій Григорович

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 07.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні