ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2016 р.м.ОдесаСправа № 815/2722/16
Категорія: 5 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Милосердного М.М.
- ОСОБА_1
при секретарі - Мишевській О.В.
з участю: представника Одеської митниці Державної фіскальної служби - ОСОБА_2, представника товариства з обмеженою відповідальністю "Імпорт-Агротрейд" - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_3 адміністративну справу за апеляційною скаргою Одеської митниці Державної фіскальної служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 червня 2016 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Імпорт-Агротрейд" до Одеської митниці Державної фіскальної служби, третя особа Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області, про зобов'язання вчинити певні дій,
В С Т А Н О В И Л А :
У червні 2016 року ТОВ "Імпорт-Агротрейд" звернулося до суду з позовом до Одеської митниці Державної фіскальної служби (далі ДФС), третя особа Головне управління Державної казначейської служби (далі ГУ ДКС) України в Одеській області, про:
· зобов'язання Одеської митниці ДФС скласти на підставі заяви ТОВ "Імпорт-Агротрейд" від 04 травня 2016 року вх.№3175/10-29, висновок про повернення ТОВ "Імпорт-Агротрейд" з державного бюджету надмірно сплачених платежів у сумі 73 603,35 грн. та подати його до ГУ ДКС України в Одеській області, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів;
· стягнення з Одеської митиці ДФС (ідентифікаційний код юридичної особи 39441717) на користь ТОВ "Імпорт-агротрейд" (ідентифікаційний код юридичної особи 39996209) витрат по сплаті судового збору у сумі 1 378 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що ТОВ "Імпорт-Агротрейд" 20 листопада 2015 року до митного органу подало митну декларацію №500040001/2015/041029. ВМО №1 м/п "Іллічівськ" 20 листопада 2015 року було прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2, яким здійснено коригування митної вартості, заявленої декларантом (ТОВ "Імпорт-Агротрейд"), до рівня митної вартості аналогічних товарів (застосовано обґрунтовану гнучкість в застосуванні методу), митне оформлення яких вже здійснено з 0,353 дол. США/кг до - 0,41 дол. США/кг (ВМД від 14 вересня 2015 року №500040001/2015/010634). На підставі рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2 митним органом декларанту була видана картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленню та пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188 від 20 листопада 2015 року.
Відповідно до ч.7 ст. 55 МК України ТОВ "Імпорт-Агротрейд" подало ВМД №500040001/2015/014107 від 20 листопада 2015 року, яка була оформлена ВМО №1 м/п "Іллічівськ" 20 листопада 2015 року, та товар був випущений у вільний обіг. При цьому ТОВ "Імпорт-Агротрейд" забезпечило сплату різниці між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів, шляхом надання гарантій на суму 73 603,35 грн.
Згідно акту про звірення залишку сум коштів передоплати на відповідному рахунку митного органу, стверджує позивач, станом на 25 листопада 2015 року сума 73 603,35 грн. є заблокованою на рахунку митного органу.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі №815/185/16, яка набрала законної сили 15 квітня 2016 року, адміністративний позов ТОВ "Імпорт-Агротрейд" до Одеської митниці ДФС України - задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2 від 20 листопада 2015 року, визнано протиправною та скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188 від 20 листопада 2015 року.
Одеська митниця ДФС листом №1941/10/15-70-19-01 від 02 червня 2016 року надала відповідь на заяву ТОВ "Імпорт-Агротрейд" від 04 травня 2016 року №3175/10-29 в якому відповідач повідомляє, що для повернення грошових коштів необхідне проведення додаткової перевірки з метою завершення процедури контролю правильності визначення митної вартості товарів.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що ТОВ "Імпорт-Агротрейд" звернулось до Одеською митниці ДФС із заявою №б/н від 04 травня 2016 (вхідний номер митниці 3175/10-29 від 04 травня 2016 року) у якій просило митницю повернути надмірно сплачений до бюджету платіж, контроль за справлянням якого здійснюється митними органами в сумі 73 603,35 грн. на поточний рахунок ТОВ "Імпорт- Агротрейд".
У відповідь на вищезазначену заяву ТОВ "Імпорт-Агротрейд", вказує відповідач у своїх запереченнях, Одеська митниця ДФС листом №1941/10/15-70-19-01 від 02 червня 2016 року повідомила позивача про те, що скасування судом рішення про коригування митної вартості товарів свідчить про нечинність такого рішення з моменту його прийняття; при цьому, процедура контролю за правильністю визначення митної вартості товарів залишається незавершеною; завершення такої процедури має бути здійснено з урахуванням рішення суду, а висновок про наявність надмірної слати до бюджету податків та про їх розмір зроблено результатами та в залежності від висновків про митну вартість, товарів; такий висновок може бути зроблений шляхом проведення процедур та застосування форм контролю, передбачених Митним кодексом України.
Крім цього, стверджує відповідач у своїх запереченнях, з метою завершення процедури контролю правильності визначення митної вартості товарів, митне оформлення яких вже здійснено, митницею вжито заходів з ініціювання перед ГУ ДФС в Донецькій області проведення документальної перевірки дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів за МД №500040001/2015/014107 від 20 листопада 2015 року. Якщо в акті про результати перевірки буде визначено іншу митну вартість товарів, щодо яких проведено митне оформлення, і як наслідок, зафіксовано переплату митних платежів, зазначене слугуватиме підставою для подачі підприємством заяви та подальшої підготовки митницею відповідного висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митний орган, у порядку, визначеному наказом Держмитслужби України від 20 липня 2007 №618 "Про затвердження Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами".
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 29 червня 2016 року адміністративний позов ТОВ "Імпорт-Агротрейд" - задоволено.
Зобов'язано Одеську митницю ДФС скласти на підставі заяви ТОВ "Імпорт-Агротрейд" від 04 травня 2016 року вх. №3175/10-29, висновок про повернення ТОВ "Імпорт-Агротрейд" з державного бюджету надмірно сплачених платежів у сумі 73 603,35 грн. та подати його до ГУ ДКС України в Одеській області, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Одеської митниці ДФС (вул. Гайдара, 21-А, м.Одеса, 65078, ЄДРПОУ 39441717) на користь ТОВ "Імпорт-Агротрейд" (вул. Героїв Союзу, 79. м. Краматорськ, 84300, ЄДРПОУ 39996209) судовий збір у розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень.
В апеляційній скарзі Одеської митниці ДФС ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Одеської митниці ДФС, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
20 листопада 2015 року ТОВ "Імпорт-Агротрейд" для здійснення митного оформлення товару "білого довгозернового шліфованого рису, ґатунок "IRRI-6" подано електронну митну декларацію (МД) №500040001/2015/0014029, у якій митну вартість товару позивачем визначено на рівні 0,353 дол. США за кг.
20 листопада 2015 року Одеською митницею ДФС прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2, яким здійснено коригування митної вартості, заявленої декларантом (ТОВ "Імпорт-Агротрейд"), до рівня митної вартості аналогічних товарів (застосовано обґрунтовану гнучкість в застосуванні методу), митне оформлення яких вже здійснено з 0,353 дол. США/кг до - 0,41 дол. США/кг (ВМД від 14 вересня 2015 року №500040001/2015/010634).
На підставі рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2, 20 листопада 2016 року митним органом видана картка відмови декларанту - ТОВ "Імпорт-Агротрейд" в прийнятті митної декларації, митному оформленню та пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188.
На підставі рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2, позивач 20 листопада 2015 року подав до Південної митниці Міндоходів нову вантажну митну декларацію №500040001/2015/014107 та здійснив митне оформлення товару за вартістю, яка визначена митним органом, а саме: сплачено різницю між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною декларантом, та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів, визначеною органом доходів і зборів, шляхом надання гарантій на суму 73 603,35 грн.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі №815/185/16, яка набрала законної сили 15 квітня 2016 року, адміністративний позов ТОВ "Імпорт-Агротрейд" до Одеської митниці ДФС України задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2 від 20 листопада 2015 року, визнано протиправною та скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188 від 20 листопада 2015 року.
Як вбачається з акту про звірення залишків сум коштів передоплати на відповідному рахунку "за станом на 25 листопада 2015", станом на 24 листопада 2015 року за ТОВ "Імпорт-Агротрейд" сума залишку коштів передоплати складає 77 358,03 грн., у тому числі "заблоковано за МД"-73 603,35 грн.
04 травня 2016 року позивач звернувся до відповідача із заявою вих. №б/н, яка зареєстрована Одеською митницею ДФС 04 травня 2016 року за №3175/10-29 про повернення платежів надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митним органом.
У відповідь на вищевказану заяву, відповідач - Одеська митниця ДФС своїм листом №1941/10/15-70-19-01 від 02 червня 2016 року відмовив у поверненні грошових коштів у розмірі 73 603,35 грн. з підстав необхідності проведення документальної перевірки дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, результатом якої має стати акт про результати перевірки.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що скасування рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2 від 20 листопада 2015 року та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188 від 20 листопада 2015 року, Одеська митниця ДФС не виконала процедурних обов'язків щодо алгоритму дій, покладених на неї Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року №618, Порядком взаємодії та відмовила у задоволенні заяви ТОВ "Імпорт-Агротрейд" про повернення надмірно сплачених податків.
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ч.1, 3 ст. 301 МК України, ст. 43 ПК України, ст. 45 БК України, Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року №618.
В апеляційній скарзі Одеської митниці ДФС вказується, що висновок про наявність та розмір надмірно сплачених до бюджету платником податків сум митних платежів може бути зроблений за результатами перевірки правильності визначення митної вартості товару. У разі скасування судовими органами рішення митниці про коригування митної вартості товарів висновок про наявність надмірної сплати до бюджету податків та про розмір надмірно сплаченої платником податків суми має бути зроблений після прийняття рішення щодо правильності визначення митної вартості товарів.
Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянта, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1, 3 ст. 301 МК України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.
У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів орган доходів і зборів не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з р.ІІІ Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого Наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року №618 для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.
Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.
У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів: б) для подальших розрахунків як передоплата або грошова застава: на депозитний рахунок 3734; на банківський рахунок 2603.
Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до Відділу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.
Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.
З матеріалів справи вбачається, що позивач виконав усі передбачені законодавством вимоги для повернення надмірно сплаченого платежу.
Так, Митне законодавство передбачає можливість виникнення правової ситуації, пов'язаної з поверненням помилково та/або надмірно сплачених митних платежів.
Якщо між сторонами виник спір про правомірність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень щодо повернення митних платежів, позивач має право заявити вимогу про визнання рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними, скасувати такі рішення та змусити його до виконання закону.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Імпорт-Агротрейд" зверталося до суду з адміністративним позовом до Одеської митниці ДФС України, у якому просила визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188 від 20 листопада 2015 року.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22 березня 2016 року по справі №815/185/16, яка набрала законної сили 15 квітня 2016 року, адміністративний позов ТОВ "Імпорт-Агротрейд" до Одеської митниці ДФС України задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення про коригування митної вартості товарів №500040001/2015/410079/2 від 20 листопада 2015 року, визнано протиправною та скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500040001/2015/00188 від 20 листопада 2015 року.
Отже, за наявності рішень судів, якими визнано протиправними та скасовано рішення митниці про коригування митної вартості товарів та заяви підприємства, поданої до митниці у встановленому порядку, а також невиконання митницею процедурних обов'язків щодо алгоритму дій, покладених на неї зазначеними вище порядками, оскаржувана бездіяльність митного органу є протиправною.
У листі від 02 червня 2016 року №1941/10/15-70-19-01 митниця не ставить під сумнів обґрунтованість вказаних причин повернення коштів та не зазначає про наявність недоліків в документах, поданих позивачем у якості додатків до заяви, лист митниці не містить викладення обставин відмови у складанні висновку про повернення коштів, окрім посилань на необхідність проведення документальної перевірки.
Таким чином, судова колегія у спірних правовідносинах вбачає протиправність дій митниці щодо відмови в наданні висновку про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів.
Така позиція узгоджується з правовою позицією, висловлену Верховним Судом України у постановах від 06 вересня 2015 року у справі №21-1465а15 (826/4418/14), від 03 листопада 2015 року у справах №№ 21-2220а15 (808/2503/14), 21-422а15 (826/1661/14).
Виходячи з наведеного, судова колегія вважає правильним рішення суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, визнання протиправними дій митниці щодо відмови в наданні висновку про наявність підстав для повернення надмірно сплачених платежів та зобов'язання відповідача скласти та надати відповідний висновок до управління Державної казначейської служби України.
Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 195, 196; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206; ч.5 ст. 254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Одеської митниці Державної фіскальної служби залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 червня 2016 року залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня складання судового рішення в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 15 листопада 2016 року.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Милосердний М.М.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2016 |
Оприлюднено | 18.11.2016 |
Номер документу | 62722379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні