КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 361/4994/16-а Головуючий у 1-й інстанції: Сердинський В.С.
Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 листопада 2016 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Суддів За участю секретаряВівдиченко Т.Р., Мамчура Я.С., Сорочко Є.О. Кондратенко Я.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Броварської міської ради Київської області на постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 05 жовтня 2016 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ ГАЗ» до Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, треті особи: Броварська міська рада Київської області, Товариство з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ ОІЛ» про визнання протиправним та скасування припису, зобов'язання вчинити певні дії та відшкодування матеріальної шкоди, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ ГАЗ» звернувся до суду з позовом до Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, треті особи: Броварська міська рада Київської області, Товариство з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ ОІЛ» в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив: - визнати протиправним та скасувати припис від 02 серпня 2016 року № 370; - зобов'язати вчинити дії щодо відновлення стану, який існував до порушення прав позивача шляхом повернення передчасно демонтованого майна позивача на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1; - стягнути з відповідача витрати, понесені за демонтаж автомобільного газозаправного пункту; стягнути з відповідача понесені матеріальні витрати.
Постановою Броварського міськрайонного суду Київської області від 05 жовтня 2016 року позов задоволено.
Не погодившись з постановою суду, третя особа - Броварська міська рада Київської області звернулася з апеляційною скаргою, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 25 червня 2014 року між Броварською міською радою Київської області (орендодавець) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1.1. якого, орендодавець, відповідно до рішення сесії Броварської міської ради Київської області від 22 травня 2014 року № 1236-45-06 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1998 га для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1. Строк дії договору визначений п. 3.1. та діє до 22 травня 2019 року.
Згідно з планом землекористування, що є невід'ємною частиною цього договору та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, виданого відділом Держземагентства у м. Бровари Київської області від 05 червня 2014 року за № НВ-3202820692014, ця земельна ділянка рахується в землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення в межах Броварської міської ради Київської області. Кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1.
Відповідно до Акту прийому-передачі земельної ділянки від 25 липня 2014 року, Броварська міська рада Київської області передала, а ФОП ОСОБА_5 прийняла земельну ділянку площею 0,1998 га, для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1. Земельна ділянка надана рішенням сесії від 22 травня 2014 року №1236-45-06 на умовах оренди терміном до 22 травня 2019 року.
Згідно Акту від 02 червня 2014 року, визначено межі вищезазначеної земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Відповідно до витягу з рішення Броварської міської ради Київської області «Про надання в оренду земельних ділянок юридичній особі, надання згоди на передачу земельних ділянок в суборенду» від 28 січня 2016 року № 105-06-07 та на підставі заяви директора ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» Маховської О.М. від 14 грудня 2015 року, Броварська міська рада вирішила надати згоду фізичній особі-підприємцю ОСОБА_5 на передачу в суборенду частини земельної ділянки площею 0,0150 га із загальної площі 0,1998 га, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1 ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» без зміни її цільового призначення.
26 березня 2016 року між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (орендар) та ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» (суборендар) укладено договір суборенди земельної ділянки, у відповідності до п. 1.1. якого, орендар зобов'язується за плату передати орендареві частину земельної ділянки, площею 0,0150 га із загальної площі 0,1998 га, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, у строкове платне користування без зміни цільового призначення для розміщення та експлуатації будівель та споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (розміщення АГЗП) - землі транспорту, а суборендар зобов'язується прийняти і використовувати земельну ділянку, відповідно до умов цього договору та вимог земельного законодавства.
Пунктом 1.2. договору суборенди визначено, що земельна ділянка, що передається в суборенду знаходиться у користуванні орендаря, у відповідності до договору оренди земельної ділянки між орендарем і Броварською міською радою Київської області, право оренди зареєстроване реєстраційною службою Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області від 09 липня 2014 року за № 6447127.
Строк дії договору суборенди до 22 травня 2019 року (п. 2.1. договору суборенди).
Акт прийому-передачі земельної ділянки в суборенду підписаний сторонами 26 березня 2016 року.
01 квітня 2016 року між ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» (орендодавець) та ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» (орендар) укладений договір оренди обладнання, відповідно до п. 1.1. якого, в порядку та на умовах, визначених цим договором орендодавець зобов'язується передати орендареві, а орендар зобов'язується прийняти в строкове платне користування обладнання та зобов'язується сплачувати орендодавцеві плату.
Пунктом 1.2.1. договору визначене найменування майна, що орендується, а саме: модуль для заправки автомобілів зрідженим газом, обладнаний відповідно до вимог ТУ У 29.1 - 30838462-006:2009; світловий двосторонній вказівник; протипожежний щит з вогнегасником.
У відповідності до п. 2.1. договору, визначена мета оренди - для використання майна за призначенням для заправки автомобілів на АГЗП, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, на підставі договору суборенди земельної ділянки від 26 березня 2016 року.
Згідно з п. 3.2. договору, передання майна, що орендується здійснюється сторонами за Актом прийому-передачі, який було підписано сторонами 01 квітня 2016 року.
За результатами ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки автомобільний газозаправний пункт модульного типу ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ», розташований на території автомобільної стоянки по АДРЕСА_1, визнано потенційно небезпечним об'єктом.
02 серпня 2016 року т.в.о. головного спеціаліста Спеціалізованого відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Олешком Р.С. складено Припис від 02 серпня 2016 року № 370, яким відповідач зобов'язав позивача - ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» демонтувати незаконно розміщені автомобільні газозаправні до 07 серпня 2016 року.
11 серпня 2016 року комісією у складі представників Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Єжакова О.М., Олешка Р.С., Черняка М.В. та представника земельного відділу Хоменко Т.О. було демонтовано автомобільний газозаправний пункт за адресою: АДРЕСА_1, про що складено відповідний акт. Матеріальні цінності передані на зберігання ТОВ «Україна Бізнес Груп».
18 серпня 2016 року між позивачем ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» (замовник) та ТОВ «Україна Бізнес Груп» (виконавець) складено Акт № ОУ-0000012 здачі-прийняття робіт (надання послуг) щодо послуг за зберігання спеціалізованого обладнання. Загальна вартість робіт без ПДВ складає 90 000,00 грн., в тому числі ПДВ 15 000,00 грн.
Позивачем оплачено ТОВ «Україна Бізнес Груп» 90 000,00 грн. за зберігання спецобладнання, а також за послуги по наданню спецтехніки для перевезення демонтованого майна у розмірі 44 532,00 грн. в т.ч. ПДВ, що підтверджується платіжними документами.
ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» було поставлено ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» товар: газ вуглеводний зріджений паливний на загальну суму 56 064,00 грн. на підставі видаткової накладної №139 від 27.07.2016р., товарно-транспортної накладної №Р139 від 27.07.2016р. (у кількості 2,815 т) на суму 33 780,00 грн. та видаткової накладної №164 від 10.08.2016р., товарно-транспортної накладної №Р164 від 10.08.2016р. (у кількості 1,857 т) на суму 22 284,00 грн.
ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» 23 серпня 2016 року звернулось до в.о. начальника Спеціалізованого відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Єжакова О.М. з проханням повідомити адресу тимчасового майданчика зберігання вилученого майна, що належить позивачу, а саме: модуль АГЗП, заводський номер 1645, скраплений газ, в кількості 5200 л.
Згідно листа-відповіді в.о. начальника Спеціалізованого відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Єжакова О.М. №Б-096 від 05 вересня 2016 року, вилучене майно, а саме: модуль АГЗП, заводський номер 1645 знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06 вересня 2005 року №2807-IV (далі - Закон №2807-IV) визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Згідно ст. 1 вказаного Закону, благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Відповідно до ст. 12 Закону №2807-IV, суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.
Поряд з цим, до об'єктів благоустрою населених пунктів, в контексті ч. 1 ст. 13 Закону №2807-IV належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.
До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту (ч. 2 ст. 13 Закону №2807-IV).
Об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством (ч. 1 ст. 14 Закону №2807-IV).
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону №2807-IV, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
В силу ч. 4 ст. 20 Закону №2807-IV, рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Частиною 1 ст. 34 Закону №2807-IV передбачено, що правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.
Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №2807-IV, контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.
Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами (ч. 1 ст. 40 Закону №2807-IV).
При цьому, для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів (ч. 2 ст. 40 Закону №2807-IV).
Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів в силу приписів ч. 3 ст. 40 Закону №2807-IV здійснюється шляхом: 1) проведення перевірок території; 2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян; 3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій; 4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.
Так, рішенням Броварської міської ради Київської області від 22 квітня 2010 року № 1498-82-05 затверджені Правила благоустрою міста Бровари (далі - Правила благоустрою).
Пунктом 3 зазначеного рішення уповноважено начальника, заступника начальника та спеціалістів спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста, відповідно до п. 2 ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, складати протоколи про адміністративні правопорушення за ст. 152, 153, 159, 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення при виявленні порушень Правил благоустрою міста Бровари.
Відповідно до положень пункту 8.3.6. розділу 8 Правил благоустрою, стаціонарні тимчасові споруди та пересувні тимчасові споруди, які розміщені (встановлені або збудовані) без відповідної, оформленої в установленому порядку, дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними стаціонарними тимчасовими спорудами та пересувними тимчасовими спорудами і підлягають демонтажу за кошти особи, що здійснила встановлення, у терміни, визначені в приписі спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста.
Як вбачається з матеріалів справи та зазначалося вище, 25 червня 2014 року між Броварською міською радою Київської області (орендодавець) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1.1. якого, орендодавець, відповідно до рішення сесії Броварської міської ради Київської області від 22 травня 2014 року № 1236-45-06 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1998 га для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1. Строк дії договору визначений п. 3.1. та діє до 22 травня 2019 року.
Відповідно до витягу з рішення Броварської міської ради Київської області «Про надання в оренду земельних ділянок юридичній особі, надання згоди на передачу земельних ділянок в суборенду» від 28 січня 2016 року № 105-06-07 та на підставі заяви директора ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» Маховської О.М. від 14 грудня 2015 року, Броварська міська рада вирішила надати згоду фізичній особі-підприємцю ОСОБА_5 на передачу в суборенду частини земельної ділянки площею 0,0150 га із загальної площі 0,1998 га, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1, для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1 ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» без зміни її цільового призначення.
26 березня 2016 року між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (орендар) та ТОВ «СИНЕРГІЯ ОІЛ» (суборендар) укладено договір суборенди земельної ділянки. Строк дії договору суборенди до 22 травня 2019 року (п. 2.1. договору суборенди).
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про оренду землі», орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця.
Вивченням матеріалів справи колегією суддів встановлено, що земельна ділянка площею 0,0150 га по АДРЕСА_1 в м. Бровари ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» ні в оренду, ні в суборенду не передавалась, а відтак, позивач не мав жодних правових підстав для користування вказаною земельною ділянкою.
Крім цього, при ухваленні оскаржуваної постанови, судом першої інстанції не було враховано наступне.
Так, розпорядженням міського голови № 162-ОД від 06 липня 2016 року «Про утворення робочої групи з перевірки діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів» було утворено робочу групу з перевірки діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів, що незаконно здійснюють господарську діяльність у м. Бровари; доручено вказаній робочій групі проводити перевірку автомобільних газозаправних станцій та пунктів, що незаконно здійснюють господарську діяльність у м. Бровари; за результатами виїзду робочої групи з перевірки діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів у м. Бровари складати акти відповідності діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів законодавству України; у разі виявлення порушень визначити необхідність приведення автомобільних газозаправних станцій та пунктів у відповідність до норм чинного законодавства або їх демонтажу.
В подальшому, робочою групою було проведено перевірку за дотриманням автомобільними газозаправними станціями та пунктами у м. Бровари норм чинного законодавства та згідно акту обстеження від 26.07.2016р. встановлено, що жодна із перевірених газозаправних станцій та пунктів не має в день перевірки на об'єкті, що перевіряється дозвільної документації на провадження діяльності та вирішено рекомендувати Виконавчому комітету Броварської міської ради прийняти рішення щодо демонтажу газозаправних станцій та пунктів, які здійснюють діяльність з порушенням норм чинного законодавства.
Крім цього, згідно листа Броварського районного управління ГУ ДСНС України у Київській області від 29.07.2016р. № 589, копія якого долучена апелянтом до апеляційної скарги, АГЗП по АДРЕСА_1 розміщується з порушенням норм чинного законодавства, а саме: відсутня автоматична установка пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу; не забезпечена мінімальна відстань не менше 15 метрів між резервуарами для зберігання СВГ та будівлею операторської АГЗП; не забезпечена мінімальна відстань не менше 50 метрів від резервуарів для зберігання СВГ АГЗП до стоянки автотранспорту; об'єкт не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням; не надано на розгляд відомостей щодо страхування цивільної відповідальності перед третіми особами.
Згідно п. 13.3.1 Правил благоустрою, Спеціальний відділ контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста та управління житлово-комунального господарства мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчих органів Броварської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, виносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В силу п. 14.1.1 Правил благоустрою, якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою.
У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушенню благоустрою території.
Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови, судом першої інстанції зазначено, що однією з основних підстав для скасування припису, є відсутність посилання на конкретний пункт Правил благоустрою міста. Однак, в даному випадку, факт виявлення робочою групою вказаних вище порушень не може бути спростований доводами про відсутність зазначення відповідачем конкретного пункту Правил благоустрою.
Відповідно до п. 1.3 розділу 1 загальних положень Правил благоустрою, пересувна тимчасова споруда - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.
Так, судом першої інстанції вказано, що з Правил благоустрою вбачається застосування заходів демонтажу лише у відношенні до самовільно встановлених тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд. Оскільки, демонтований відповідачем об'єкт встановлений з порушенням норм чинного законодавства та без необхідних дозвільних документів до вказаного об'єкту можливо застосовувати визначення п. 1.3 розділу 1 Правил благоустрою та положення п. 8.3.6 розділу 8 Правил благоустрою.
Згідно п. 8.4.2 Правил благоустрою, рішення про демонтаж самовільно встановлених розміщених стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд приймається виконавчим комітетом Броварської міської ради з урахуванням пропозицій служб міста, які виявили самовільне розміщення стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд.
На виконання зазначених положень Правил благоустрою, згідно рішення виконавчого комітету Броварської міської ради від 02 серпня 2016 року № 466 «Про демонтаж автомобільних газозаправних станцій та пунктів у м. Бровари», вирішено демонтувати самовільно (з порушенням норм чинного законодавства) встановлені автомобільні газозаправні станції та пункти у м. Бровари, зокрема, за адресою: АДРЕСА_1, та рекомендовано власникам автомобільних газозаправних станцій та пунктів провести демонтаж за власний рахунок до 07 серпня 2016 року.
В силу ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови, судом першої інстанції не досліджувалося рішення Виконавчого комітету Броварської міської ради від 02 серпня 2016 року № 466, хоча на виконання вказаного рішення і здійснювався демонтаж, про що безпосередньо зазначено в акті про демонтаж, копію якого було долучено позивачем до позовної заяви (а.с.31).
З огляду на зазначене, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуваний припис було прийнято відповідно до вимог чинного законодавства, а тому безпідставно скасовано судом першої інстанції.
Інші позовні вимоги про зобов'язання відповідача вчинити дії щодо відновлення стану, який існував до порушення прав позивача шляхом повернення передчасно демонтованого майна позивача на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1, стягнення з відповідача витрат, понесених за демонтаж автомобільного газозаправного пункту та стягнення з відповідача понесених позивачем матеріальних витрат, є похідними вимогами від попередньої, а тому, також безпідставно задоволені судом першої інстанції.
Крім цього, колегія суддів звертає увагу, що, згідно поданої позовної заяви та заяви про збільшення позовних вимог, позивач просив стягнути кошти з відповідача, тобто із Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області. Однак, судом постановлено стягнути із надходжень місцевого бюджету міста Бровари на користь ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ» матеріальні витрати та судовий збір.
Згідно ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування.
В силу ст. 5 Бюджетного кодексу України, місцевими бюджетами є бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування.
Бюджетами місцевого самоврядування є бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Тобто, суд першої інстанції вирішив питання щодо стягнення коштів з місцевого бюджету, розпорядження яким здійснює Броварська міська рада. Однак, рада була залучена до участі у справі в якості третьої особи, а не співвідповідача, а відтак, суд не наділений компетенцією приймати рішення відносно третьої особи у справі.
Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції безпідставно задовольнив позовні вимоги ТОВ «СИНЕРГІЯ ГАЗ», а тому постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
При цьому, доводи викладені в апеляційній скарзі спростовують висновки суду першої інстанції та знайшли своє належне підтвердження в суді апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 159 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому оскаржувана постанова підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.
Згідно ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Броварської міської ради Київської області задовольнити.
Постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 05 жовтня 2016 року скасувати та прийняти нове рішення.
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «СИНЕРГІЯ ГАЗ» відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Судді Вівдиченко Т.Р. Мамчур Я.С. Сорочко Є.О. Повний текст постанови виготовлено 17.11.2016 року
Головуючий суддя Вівдиченко Т.Р.
Судді: Сорочко Є.О.
Мамчур Я.С
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62784508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Т.Р.
Адміністративне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Сердинський В. С.
Адміністративне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Сердинський В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні