Постанова
від 11.08.2020 по справі 361/4994/16-а
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2020 року

м. Київ

справа № 361/4994/16-а

провадження № К/9901/11880/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Чиркіна С.М.,

при секретарі Буденку В.В.

за участю представника Броварської міської ради Київської області Сенько О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в касаційному порядку справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЕРГІЯ ГАЗ до Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, треті особи - Броварська міська рада Київської області, Товариство з обмеженою відповідальністю СИНЕРГІЯ ОІЛ , про визнання протиправним та скасування припису, зобов`язання вчинити певні дії та відшкодування матеріальної шкоди, за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЕРГІЯ ГАЗ на постанову Київського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Вівдиченко Т.Р., Мамчура Я.С., Сорочка Є.О. від 15 листопада 2016 року,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ звернулось до суду з позовом до Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, треті особи - Броварська міська рада Київської області, ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ , про визнання протиправним та скасування припису, зобов`язання вчинити певні дії та відшкодування матеріальної шкоди, в якому, з урахуванням уточнень, просило:

- визнати протиправним та скасувати припис Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області від 2 серпня 2016 року № 370;

- зобов`язати Спеціальний відділ контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області вчинити дії щодо відновлення стану, який існував до порушення прав позивача шляхом повернення передчасно демонтованого майна позивача на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1;

- стягнути з Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області витрати, понесені за демонтаж автомобільного газозаправного пункту.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2. Постановою Броварського міськрайонного суду Київської області від 5 жовтня 2016 року позовні вимоги ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано припис Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області від 2 серпня 2016 року № 370.

Зобов`язано Спеціальний відділ контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області вчинити дії щодо відновлення стану, який існував до порушення прав ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ шляхом повернення передчасно демонтованого майна ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1

Стягнуто із надходжень місцевого бюджету міста Бровари Київської області на користь ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ понесені матеріальні витрати на загальну суму в розмірі 190596,00 грн.

3. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої виходив з того, що ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ на законних підставах та відповідно до вимог чинного законодавства України веде діяльність за адресою: АДРЕСА_1

Відповідачем в оскаржуваному приписі не зазначено який саме пункт Правил благоустрою міста Бровари порушено позивачем, тобто підстава демонтажу фактично відсутня.

Статтею 56 Конституції України визначено, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ поніс матеріальні витрати: на послуги по наданню спецтехніки у розмірі 44532,00 грн, на послуги за зберігання спеціалізованого обладнання на загальну суму 90000,00 грн, а також витрати за газ вуглеводний зріджений паливний на загальну суму в розмірі 56064,00 грн, які в силу статті 56 Конституції України підлягають відшкодуванню за рахунок органу місцевого самоврядування, оскільки завдані незаконним рішенням та діями відповідача при здійсненні своїх повноважень.

4. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 5 жовтня 2016 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ відмовлено.

5. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд апеляційної інстанції виходив з того, що факт виявлення робочою групою порушень не може бути спростований доводами про відсутність зазначення відповідачем конкретного пункту Правил благоустрою.

Судом першої інстанції не досліджувалося рішення виконавчого комітету Броварської міської ради від 2 серпня 2016 року № 466, хоча на виконання вказаного рішення і здійснювався демонтаж, про що безпосередньо зазначено в акті про демонтаж.

Земельна ділянка площею 0,0150 га по АДРЕСА_1 ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ ні в оренду, ні в суборенду не передавалась, а відтак, позивач не мав жодних правових підстав для користування вказаною земельною ділянкою.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

6. Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ звернулось із касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року та залишити в силі постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 5 жовтня 2016 року.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

7. Судами попередніх інстанцій встановлено, що 25 червня 2014 року між Броварською міською радою Київської області (орендодавець) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого, орендодавець, відповідно до рішення сесії Броварської міської ради Київської області від 22 травня 2014 року № 1236-45-06 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1998 га для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1 . Строк дії договору визначений п. 3.1. та діє до 22 травня 2019 року.

Відповідно до рішення Броварської міської ради Київської області Про надання в оренду земельних ділянок юридичній особі, надання згоди на передачу земельних ділянок в суборенду від 28 січня 2016 року № 105-06-07 та на підставі заяви директора ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ Маховської О.М. від 14 грудня 2015 року, Броварська міська рада вирішила надати згоду фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 на передачу в суборенду частини земельної ділянки площею 0,0150 га із загальної площі 0,1998 га, кадастровий номер земельної ділянки 3210600000:00:053:0006, для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій - землі транспорту, по АДРЕСА_1 ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ без зміни її цільового призначення.

26 березня 2016 року між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (орендар) та ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ (суборендар) укладено договір суборенди земельної ділянки. Строк дії договору суборенди до 22 травня 2019 року.

Розпорядженням Броварського міського голови від 6 липня 2016 року № 162-ОД Про утворення робочої групи з перевірки діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів було утворено робочу групу з перевірки діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів, що незаконно здійснюють господарську діяльність у м. Бровари; доручено вказаній робочій групі проводити перевірку автомобільних газозаправних станцій та пунктів, що незаконно здійснюють господарську діяльність у м. Бровари; за результатами виїзду робочої групи з перевірки діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів у м. Бровари складати акти відповідності діяльності автомобільних газозаправних станцій та пунктів законодавству України; у разі виявлення порушень визначити необхідність приведення автомобільних газозаправних станцій та пунктів у відповідність до норм чинного законодавства або їх демонтажу.

Робочою групою було проведено перевірку за дотриманням автомобільними газозаправними станціями та пунктами у м. Бровари норм чинного законодавства та згідно акту обстеження від 26 липня 2016 року встановлено, що жодна із перевірених газозаправних станцій та пунктів не має в день перевірки на об`єкті, що перевіряється дозвільної документації на провадження діяльності та вирішено рекомендувати Виконавчому комітету Броварської міської ради прийняти рішення щодо демонтажу газозаправних станцій та пунктів, які здійснюють діяльність з порушенням норм чинного законодавства.

Згідно листа Броварського районного управління ГУ ДСНС України у Київській області від 29 липня 2016 року № 589, АГЗП по АДРЕСА_1 розміщується з порушенням норм чинного законодавства, а саме: відсутня автоматична установка пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу; не забезпечена мінімальна відстань не менше 15 метрів між резервуарами для зберігання СВГ та будівлею операторської АГЗП; не забезпечена мінімальна відстань не менше 50 метрів від резервуарів для зберігання СВГ АГЗП до стоянки автотранспорту; об`єкт не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням; не надано на розгляд відомостей щодо страхування цивільної відповідальності перед третіми особами.

Виконавчим комітетом Броварської міської ради 2 серпня 2016 року прийнято рішення № 466 Про демонтаж автомобільних газозаправних станцій та пунктів у м. Бровари , яким вирішено демонтувати самовільно (з порушенням норм чинного законодавства) встановлені автомобільні газозаправні станції та пункти у м. Бровари, зокрема, за адресою: АДРЕСА_1, та рекомендовано власникам автомобільних газозаправних станцій та пунктів провести демонтаж за власний рахунок до 7 серпня 2016 року.

2 серпня 2016 року т.в.о. головного спеціаліста Спеціалізованого відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Олешком Р.С. складено припис № 370, яким відповідач зобов`язав ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ демонтувати незаконно розміщені автомобільні газозаправні до 7 серпня 2016 року.

11 серпня 2016 року комісією у складі представників Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Єжакова О.М. , Олежка Р.С. , Черняка М.В. та представника земельного відділу Хоменко Т.О. було демонтовано автомобільний газозаправний пункт за адресою: АДРЕСА_1, про що складено відповідний акт. Матеріальні цінності передані на зберігання ТОВ Україна Бізнес Груп .

8. Вважаючи припис Спеціалізованого відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області Олешком Р.С. від 2 серпня 2016 року № 370 неправомірним, а дії відповідача протиправними та такими, що порушують його права, ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ звернулось до суду з позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

9. Касаційна скарга обґрунтована тим, що позивач не є ані власником, ані орендарем, ані суборендарем земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1. Належним суборендарем земельної ділянки є ТОВ "СИНЕРГІЯ ОІЛ". В тому числі ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ є єдиним законним власником демонтованого згідно оскаржуваного припису майна. Позивач є орендарем демонтованого майна, згідно договору оренди майна від 1 квітня 2016 року. Тобто, позивач є орендарем саме обладнання, переданого йому ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ .

З листа Броварського районного управління ГУ ДСНС України у Київській області від 29 липня 2016 року № 589, ані назви позивача, ані чіткої адреси незаконно встановленого АГЗП не вказано та не визначено.

В оскаржуваному приписі не зазначені підстави його прийняття, а в графі Припис одержав відсутній підпис уповноваженої особи позивача про його отримання або відмітка про відмову в його отриманні.

10. Спеціальним відділом контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області та Броварською міською радою Київської області подані заперечення на касаційну скаргу ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року, в яких вони просять залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

11. Відзиву на касаційну скаргу ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року ТОВ СИНЕРГІЯ ОІЛ не подано.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

12. Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів врегульовано Законом України Про благоустрій населених пунктів .

13. Відповідно до статті 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

14. Згідно із статтею 12 Закону України Про благоустрій населених пунктів суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

15. Частиною 1 статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів до об`єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

16. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

17. Частиною 1 статті 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.

Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.

18. Згідно із частиною 1 статті 38 Закону України Про благоустрій населених пунктів контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.

19. Статтею 40 Закону України Про благоустрій населених пунктів передбачено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених.

Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:

1) проведення перевірок території;

2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;

3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;

4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об`єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції

20. Рішенням Броварської міської ради Київської області від 22 квітня 2010 року № 1498-82-05 затверджені Правила благоустрою міста Бровари.

21. Пунктом 8.3.6 Правил благоустрою міста Бровари передбачено, що стаціонарні тимчасові споруди та пересувні тимчасові споруди, які розміщені (встановлені або збудовані) без відповідної, оформленої, в установленому порядку, дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними стаціонарними тимчасовими спорудами та пересувними тимчасовими спорудами і підлягають демонтажу за кошти особи, що здійснила встановлення, у терміни, визначені в приписі управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області.

22. Згідно із пунктом 8.3.7 Правил благоустрою міста Бровари якщо особа, що здійснила самовільне встановлення стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд, не здійснила демонтаж у визначені строки, демонтаж здійснюється в порядку, встановленому п. 8.4. цих Правил.

Відповідно до пункту 8.4.1 Правил благоустрою міста Бровари Демонтаж, перевезення, зберігання самовільно встановлених стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд, власники яких ухиляються від демонтажу або власники яких не відомі, відновлення благоустрою на місці самовільного встановлення стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд здійснює балансоутримувач земельної ділянки.

23. Пунктами 13.1, 13.3.1 Правил благоустрою міста Бровари передбачено, що контроль за дотриманням Правил покладається на управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області, управління будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Київської області та на інші структурні підрозділи, визначені рішеннями виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області.

Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області та управління будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Київської області мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчих органів Броварської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій, об`єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, виносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення.

24. У відповідності до пункту 14.1.1 Правил благоустрою міста Бровари якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис (додаток 5), який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою. У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушенню благоустрою території.

Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений.

У разі відмови особи отримати припис в графі Припис одержав робиться про це запис.

25. Згідно із пунктом 14.1.8 Правил благоустрою міста Бровари у разі виявлення управлінням інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області самовільно встановлених елементів благоустрою, його власнику виноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу у триденний термін.

26. Аналіз вищезазначених норм дає підстави для висновку про те, що управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області та управління будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Київської області мають право виносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і Правил благоустрою міста Бровари.

27. Стаціонарні тимчасові споруди та пересувні тимчасові споруди, які розміщені (встановлені або збудовані) без відповідної, оформленої, в установленому порядку, дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними стаціонарними тимчасовими спорудами та пересувними тимчасовими спорудами і підлягають демонтажу за кошти особи, що здійснила встановлення, у терміни, визначені в приписі, а в разі якщо особа, що здійснила самовільне встановлення стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд, не здійснила демонтаж у визначені строки, демонтаж, перевезення, зберігання самовільно встановлених стаціонарних тимчасових споруд та пересувних тимчасових споруд, здійснює балансоутримувач земельної ділянки.

28. У разі виявлення самовільно встановлених елементів благоустрою, його власнику виноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу.

29. Розглядаючи справу суди попередніх інстанцій не дослідили питання чи є ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ власником самовільно встановлених елементів благоустрою, а як наслідок, не встановлено чи належному суб`єкту господарювання винесено припис.

30. Предметом розгляду у цій справі є правомірність припису Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області від 2 серпня 2016 року № 370.

31. Суди попередніх інстанцій не дослідили питання правомірності винесення припису відповідача у розрізі частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме не перевірили чи прийнятий він: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

32. При розгляді справи, суди попередніх інстанцій фактично дали оцінку діям відповідача щодо демонтажу автомобільного газозаправного пункту за адресою: АДРЕСА_1, а не правомірності винесення оскаржуваного припису.

33. Крім того, ухваливши рішення про стягнення із надходжень місцевого бюджету міста Бровари Київської області на користь ТОВ СИНЕРГІЯ ГАЗ понесені матеріальні витрати на загальну суму в розмірі 190596,00 грн, суд фактично прийняв рішення про обов`язок особи (Броварської міської ради), яка не була залучена до участі у справі в якості відповідача, що є порушенням норм процесуального права.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

34. Відповідно до частини 2 статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, яке унеможливило встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, якщо: суд не дослідив зібрані у справі докази.

35. Згідно із пунктом 4 частини 3 статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України порушення норм процесуального права є обов`язковою підставою для скасування судових рішень з направленням справи на новий розгляд, якщо суд прийняв рішення про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки осіб, які не були залучені до участі у справі.

36. Враховуючи те, що суди першої та апеляційної апеляцій інстанції не встановили обставини, які мають значення для вирішення справи, та прийняли рішення про обов`язок особи, яка не була залучена до участі у справі, колегія суддів приходить до висновку, що рішення судів першої та апеляційної інстанції підлягають скасуванню з направленням справи на новий розгляд до суду першої інстанції.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 353, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЕРГІЯ ГАЗ задовольнити частково.

Постанову Броварського міськрайонного суду Київської області від 5 жовтня 2016 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року скасувати.

Справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СИНЕРГІЯ ГАЗ до Спеціального відділу контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста Броварської міської ради Київської області, треті особи - Броварська міська рада Київської області, Товариство з обмеженою відповідальністю СИНЕРГІЯ ОІЛ , про визнання протиправним та скасування припису, зобов`язання вчинити певні дії та відшкодування матеріальної шкоди направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н.В. Коваленко

судді Я.О. Берназюк

С.М. Чиркін

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення11.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90985419
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —361/4994/16-а

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Василишин В. О.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Василишин В. О.

Постанова від 11.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 11.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 15.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 05.10.2016

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні