Ухвала
від 10.11.2016 по справі 210/3850/16-к
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

іменем України

Справа № 210/3850/16-к

Провадження № 1-кс/210/1429/16

"10" листопада 2016 р.

Слідчий суддя Дзержинського районного суду м.Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , дослідивши клопотання слідчого в ОВС Другого СВ Су прокуратури Дніпропетровської області радника юстиції ОСОБА_2 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області молодшим радником юстиції ОСОБА_3 ,у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № № 42014040000000179 від 16.03.2014 року за ознаками ч.2 ст. 364 КК України, -

про арешт майна

за участі прокурора ОСОБА_3

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся з клопотанням, погодженим прокурором, про застосування заходів забезпечення кримінального провадження - арешту майна, а саме: земельні ділянки, які є предметом кримінального правопорушення та доказом злочину.

Досудове розслідування в кримінальному провадженні здійснюється слідчими ОВС 2-го СВ СУ прокуратури Дніпропетровської області.

Згідно ч. 2 ст. 132 КПК України, клопотання подано до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. Відповідно до ст. 107 КПК України, фіксування технічними засобами не здійснюється.

В обґрунтування заявленого клопотання слідчий посилався на те, що проводиться досудове розслідування слідчими ОВС 2-го СВ СУ прокуратури Дніпропетровської області у кримінальному провадженні № 42014040000000179за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим слідством встановлено, що завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , в порушення вимог ст.ст. 118, 186-1 Земельного кодексу України, зловживаючи службовим становищем видав завідомо неправдивий офіційний документ лист на адресу Апостолівської РДА щодо відповідності проектів землеустрою вимогам земельного законодавства та погодив розпорядження № 1371-р-12 від 29.12.2012 року, на підставі якого 33 громадянина оформили право власності на 33 земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства по 2 га кожному, загальною площею 66,00 га, загальною вартістю 2884200 грн.

Відомості за даним фактом було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014040000000179 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що 26.12.2012, в робочий час, тобто з 08-00 год. до 17-00 год., перебуваючи в приміщенні відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області за адресою: м. Апостолове, Дніпропетровської області, вул. Леніна, 65, завідувач сектору державного земельного кадастру - голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , будучи службовою особою органу виконавчої влади, державним службовцем, неналежним чином виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевіривши відповідність 49 проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області вимогам діючого на той час законодавства у земельній сфері: ст.ст. 118, 186-1 Земельного кодексу України, ст.ст. 30, 50 Закону України «Про землеустрій», ч. 1 ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр» в редакції від 06.12.2012 (зі змінами та доповненнями) склав, завірив особистим підписом та 28.12.2012 надав до Апостолівської районної державної адміністрації лист № 3520/11-10 від 26.12.2012. У вказаному листі ОСОБА_4 зазначив, що, як завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області вважає можливим затвердити проекти землеустрою та надання земельних ділянок у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради Апостолівського району Дніпропетровської області та вважає доцільним видати відповідні розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність. Також у зазначеному листі завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 вказав, що для прийняття вищевказаних розпоряджень надані всі необхідні матеріали. Відділом Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області підготовлені відповідні проекти розпоряджень голови Апостолівської районної державної адміністрації, які додаються.

В дійсності, згідно висновку № 809-15 судової земельно-технічної експертизи від 20.04.2015, розроблені приватним підприємством «Геохора» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства 45 громадянам, не відповідають вимогам законодавства.

Так, в кожному з зазначених проектів земелустрою встановлені наступні порушення діючого станом на 26.12.2012 законодавства у земельній сфері, а саме, відсутні:

-копія клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

-довідка з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;

-матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування;

-акт приймання-передачі межових знаків на зберігання;

-акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель, за їх наявності;

-перелік обмежень у використанні земельних ділянок;

-матеріали погодження проекту землеустрою, а саме погодження проекту землеустрою територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин відповідно до ч. 8 ст. 118, ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України;

-технічне завдання на виконання робіт не відповідає формі завдання, яке затверджено Постановою КМУ від 04.03.2004 № 266 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» (завдання є невід`ємною частиною договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки);

-технічний план не відповідає вимогам ст. 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр», а саме відсутні координати поворотних точок земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки;

-відсутня дата в заяві на розробку проекту землеустрою;

-відсутні дата та підпис складання технічного завдання на виконання робіт;

-не зазначений кадастровий номер земельної ділянки на титульному аркуші проекту землеустрою, кадастровому плані, кресленні перенесення меж земельної ділянки в натру;

-в пояснювальній записці та технічному завданні на виконання робіт відсутнє посилання на відповідне розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації, який є підставою для розроблення проекту землеустрою.

На підставі листа № 3520/11-10 від 26.12.2012 за підписом завідувача сектору ДЗК Голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , головою Апостолівської районної державної адміністрації було видано розпорядження № 1371-р-12 від 29.12.2012 «Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області», проект якого підготовлено ОСОБА_4 .

Розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації

№ 1371-р-12 від 29.12.2012 «Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області» було погоджено підписом завідувача сектору ДЗК Голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 та печаткою відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області.

В подальшому, в серпні 2013 року, на підставі Розпорядження голови Апостолівської районної державної адміністрації № 1371-р-12 від 29.12.2012 «Про затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Кам`янської сільської ради та Апостолівської міської ради Апостолівського району Дніпропетровської області», яке було видано внаслідок службової недбалості завідувача сектору ДЗК Голови комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , 33 громадянина зареєстрували право власності на земельні ділянки в Державному реєстрі речових прав, загальною площею 66 га, загальною вартістю 2884200 грн.

Зазначені 33 громадянина отримали земельні ділянки загальною площею 66 га за рахунок земель державної власності площею 52,6294 га вартістю 2299901 грн., земель державної власності, які перебували на підставі Державного акту на право постійного користування землею № 230 від 12.10.1993 в постійному користуванні СФГ «Світоч» площею 8,7752 га вартістю 383480 грн. та на підставі Державного акту на право постійного користування землею № 229 від 12.10.1993 в постійному користуванні СФГ «Кам`янське» площею 4,5954 га вартістю 200819 грн.

В результаті допущеної завідувачем сектору ДЗК Головою комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 службової недбалості завдано матеріальну шкоду інтересам держави в розмірі 2884200 грн., що в більш ніж в 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

У зв`язку з вищенаведеними обставинами, прокурор просить винести ухвалу про накладення арешту на вказані у клопотання земельні ділянки.

У судовому засіданні прокурор підтримав заявлене клопотання.

Виклик осіб, у володінні яких знаходяться земельні ділянки, про накладення арешту яких клопоче слідчий не здійснювався у зв`язку з ненаданням відомостей про їх місце проживання та/або перебування.

Слідчий суддя дослідивши клопотання, матеріали кримінального провадження, вислухавши пояснення прокурора, приходить до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що відповідно до інформації Головного управління Держземагенства у Дніпропетровській області № 10-4-0.2-6189/2-14 від 22.07.14, свідоцтво про речове право на земельні ділянки, які є предметом даного кримінального правопорушення, отримали наступні громадяни: ОСОБА_5 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0039, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_6 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0033, площею 2 га, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_7 земельна ділянка площею 2 га кадастровий номер № 1220383300:02:001:0008, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_8 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0042, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_9 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0024, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_10 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0025, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_11 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0026, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_12 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0027, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_13 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0038, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_14 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0036, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_15 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0029, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_16 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0030, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_17 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0031, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_18 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер

№ 1220383300:02:001:0032, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_19 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0018,вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_20 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер

№ 1220383300:02:001:0020, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_21 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0022,вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_22 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0013, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_23 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0016, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_24 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер

№ 1220383300:02:001:0019, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_25 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0037, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_26 на земельну ділянки площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0015, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_27 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0014, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_28 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0035, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_29 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0044, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_30 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0045, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_31 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0023, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_32 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0012, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_33 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0011, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_34 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0010, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_35 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0009,вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_36 земельна ділянка площею 2 га, кадастровий номер № 1220383300:02:001:0046, вартістю 87400 грн.;

- ОСОБА_37 земельна ділянка площею 2 га кадастровий номер № 1220383300:02:001:0051,вартістю 87400 грн.

Окрім цього, згідно висновку № 809-15 судової земельно-технічної експертизи від 20.04.2015, розроблені приватним підприємством «Геохора» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства 45 громадянам, не відповідають вимогам законодавства.

Як вбачається з наданих матеріалів досудового розслідування і кримінального провадження, відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.364 КК України, були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16 березня 2014 року з присвоєнням кримінальному провадженню № 42014040000000179, відповідно до витягу з якого вбачається, що завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , в порушення вимог ст.ст. 118, 186-1 Земельного кодексу України, зловживаючи службовим становищем видав завідомо неправдивий офіційний документ лист на адресу Апостолівської РДА щодо відповідності проектів землеустрою вимогам земельного законодавства та погодив розпорядження № 1371-р-12 від 29.12.2012 року, на підставі якого 33 громадянина оформили право власності на 33 земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства по 2 га кожному, загальною площею 66,00 га, загальною вартістю 2884200 грн.

Крім того, відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.366 КК України, були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 05 жовтня 2016 року з присвоєнням кримінальному провадженню № 42014040000000179, відповідно до витягу з якого вбачається, що завідувач сектору ДЗК Голова комісії з проведення реорганізації відділу Держкомзему в Апостолівському районі Дніпропетровської області ОСОБА_4 , в порушення вимог ст.ст. 118, 186-1 Земельного кодексу України, зловживаючи службовим становищем видав завідомо неправдивий офіційний документ лист на адресу Апостолівської РДА щодо відповідності проектів землеустрою вимогам земельного законодавства та погодив розпорядження № 1371-р-12 від 29.12.2012 року, на підставі якого 31 громадянина оформили право власності на 31 земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства по 2 га кожному, загальною площею 62,00 га, загальною вартістю 2709400 грн.

Встановлено, що 10 жовтня 2016 року у кримінальному провадженні повідомлено про підозру ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 364 КК України за ознаками умисного, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особовою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало тяжких наслідків державним інтересам служби, та за ч. 1 ст. 366 КК України за ознаками складання та видачу службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів .

Частиною 1 ст.131 КПК України встановлено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, передбачений п.7) ч.2 ст.131 КПК України, який застосовується на підставі ухвали слідчого судді, постановленої згідно з вимогами ст.170 КПК України-ст.173 КПК України.

Положеннями ч.1ст. 170 Кримінального процесуального кодексу Українивизначено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

У клопотанні слідчого, прокурора про арешт майна , відповідно до ст. 171 КПК України повиннобути зазначено, зокрема,підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна; перелік і види майна, що належить арештувати;документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном;

Згідно положень статті 173 КПК Українислідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.

При вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:

1) правову підставу для арешту майна;

2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу);

3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);

3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу);

4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);

5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження;

6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 364 КК України зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, карається позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 1 ст. 366 КК України складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів - караються штрафом до двохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

З матеріалів кримінального провадження, доданих до клопотання вбачається, що цивільний позов в даному провадженні відсутній, а санкції ч. 1 ст. 366 та ч.2 ст. 364 КК України не передбачає спеціальної конфіскації та конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально правового характеру щодо юридичної особи.

Крім того, посилання слідчого, на положення ст. 98 КПК України та ч. 3 ст. 170 КПК України є недоречними, та не можуть бути покладені в основу задоволення заявленого клопотання, оскільки відповідно до ч. 1ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Земельна ділянка - це частина земельної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами суб`єктів власності. Право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий (ґрунтовий) шар, на водні об`єкти, ліси і багаторічні насадження, які на ній знаходяться, а також на простір, що знаходиться над та під поверхнею ділянки (ст. 79 Земельного Кодексу України).

Земельний кодекс чітко передбачає процедуру набуття земельної ділянки у власність чи користування, та враховуючи, що на теперішній час діє мораторій на відчуження земель сількогосподарського призначення, доводи прокурора про можливість зміни власника є необґрунтованими.

Так, з урахуванням положень ст. ст. 2,7 КПК України, при розгляді клопотання про накладення арешту на майно в порядку ст. ст. 170-173 КПК України, для прийняття законного, обґрунтованого та справедливого рішення, слідчий суддя повинен з`ясувати правову підставу для арешту майна, яка має бути викладена у клопотанні слідчого та відповідати вимогам закону.

В ході розгляду клопотання слідчого про накладення арешту на земельні ділянки у кримінальному провадженні не доведено необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 КПК України.

Вказана норма узгоджується зі ст. 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, відповідно до якої будь-яке обмеження власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження повинен обґрунтувати свою ініціативу в контексті норм закону.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 07.06.2007 р. у справі «Смирнов проти Росії» було висловлено правову позицію про те, що при вирішенні питання про можливість утримання державою речових доказів належить забезпечувати справедливу рівновагу між, з одного боку, суспільним інтересом та правомірною метою, а з іншого боку вимогами охорони фундаментальних прав особи. Для утримання речей державою у кожному випадку має існувати очевидна істотна причина.

За таких обставин достатніх підстав для накладення арешту на зазначене у клопотанні слідчого майно судом не встановлено, отже, слід відмовити в задоволенні клопотання слідчого про накладення арешту.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.7, 9, 131-132, 170-174, КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого в ОВС Другого СВ Су прокуратури Дніпропетровської області радника юстиції ОСОБА_2 , погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих регіональної прокуратури Дніпропетровської області молодшим радником юстиції ОСОБА_3 ,у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42014040000000179 від 16.03.2014 року за ознаками ч.2 ст. 364 КК України - про арешт майна - залишити без задоволення.

Роз"яснити, що згідно з ч. 3 ст. 172 КПК України, тимчасово вилучене в особи майно підлягає негайному поверненню після розгляду клопотання про арешт майна та відмови в його задоволенні.

Ухвалу слідчого судді про відмову у накладенні арешту тимчасово вилученого майна може бути оскаржено безпосередньо до Апеляційного суду Дніпропетровської області протягом 5-ти днів з дня її оголошення.

Ухвала слідчого судді про відмову у накладенні арешту тимчасово вилученого майна набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Ухвала слідчого судді, яка набрала законної сили, обов`язкова для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.

Повний текст ухвали складено та проголошено 14 листопада 2016 року о 9год.40хв.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення10.11.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу62785946
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —210/3850/16-к

Ухвала від 10.11.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 10.11.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 21.10.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 07.10.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 30.09.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 17.08.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 17.08.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 17.08.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 17.08.2016

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні