cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 810/1386/16 Головуючий у 1-й інстанції: Балаклицький А.І. Суддя-доповідач: Мамчур Я.С
У Х В А Л А
Іменем України
15 листопада 2016 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого судді: Мамчура Я.С.
суддів: Желтобрюх І.Л., Епель О.В.,
при секретарі Кривді В .І .,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 червня 2016 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Технокомплект» до Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «Технокомплект», звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.09.2015 року №0009111501.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 червня 2016 року позов задоволено.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, представник відповідача подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права, та прийняти рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав:
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" є юридичною особою, що зареєстрована, як платник податків та перебуває на обліку в Ірпінській ОДПІ.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 15.04.2013 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2014 року та залишеною без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11.09.2014 року, по справі №2а-2051/10/1070 стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Технокомплект" бюджетне відшкодування з податку на додану вартість за період з січня 2004 року по квітень 2004 року, з червня 2004 року по грудень 2004 року, за березень-квітень 2005 року та за серпень 2005 року в сумі 1447368 грн. 14 коп. На виконання постанови від 15.04.2013 року, видано виконавчий лист, який пред'явлено до виконання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Київській області.
Згідно Акту звірення розрахунків за період з 01.01.2015 по 01.02.2015 від 22.04.2015 року №1004-15, відповідачем підтверджено наявність у позивача станом на 01.02.2015 року позитивного сальдо розрахунків з бюджетом на суму 1428764,34 грн.
08.09.2015 року ТОВ "ВКФ "Технокомплект" подано до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2015 року, де у рядку 20.2 "у сумі залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів, на яку збільшено розмір податку, на яку платника має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (Д2)" та у рядку 23.2 "Підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (рядок 3 Д3)" відображено суму у розмірі 1428764,00 грн. Так, згідно додатку №3 "Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)" до уточнюючого розрахунку за липень 2015 року позивачем визначено суму у розмірі 1428764,00 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню. Також, згідно Додатку №4: "Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4)" визначено, що відповідно до статті 200 розділу V Кодексу бюджетне відшкодування за звітний (податковий) період (рядок 23.2) складає 1428630,00 грн.
16.09.2015 року ТОВ "ВКФ "Технокомплект" подано до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2015 року, за березень 2015 року, за квітень 2015 року, за травень 2015 року, за червень 2015 року, де у рядку 26 "Д2, Сума залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на початок поточного звітного (податкового) періоду (рядок "Усього, в т.ч.: графи 6 таблиці 1 Д2")" та у рядку 31 "Сума непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду" вказаних уточнюючих розрахунків відображено суму у розмірі 1428764,00 грн. Так, згідно додатків №2 "Розрахунок суми залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 1 лютого 2015 року (Д2)" до податкових декларацій з ПДВ за лютий 2015 року, за березень 2015 року, за квітень 2015 року, за травень 2015 року, за червень 2015 року, значення рядків 26 та 31 декларацій у розмірі 1428764,00 грн. було сформовано за рахунок від'ємного значення ПДВ, що виникло у попередніх звітних (податкових) періодах та залишилось непогашеним станом на 1 лютого 2015 року, а саме: за липень 2004 року - 54890,50 грн., за серпень 2004 року - 47416,66 грн., за вересень 2004 року - 247577,89 грн., за листопад 2004 року - 27880,00 грн., за серпень 2005 року - 92633,33 грн., за квітень 2005 року - 84815,00 грн., за березень 2005 року - 200626,19 грн., за грудень 2004 року - 18928,80 грн., за жовтень 2004 року - 18966,00 грн., за вересень 2004 року - 29830,24 грн., за липень 2004 року - 25275,00 грн., за червень 2004 року - 54588,20 грн., за квітень 2004 року - 103433,66 грн., за березень 2004 року - 275095,00 грн., за лютий 2004 року - 117245,00 грн., за січень 2004 року - 29563,00 грн.
Вказані уточнюючі розрахунки отримано відповідачем 16.09.2015 року, що підтверджується квитанціями №2, а саме: за лютий 2015 року - вх. №9192179931 від 16.09.2015, за березень 2015 року - вх. №9192255960 від 16.09.2015, за квітень 2015 року - вх. №9192294199 від 16.09.2015, за травень 2015 року - вх. №9192307805 від 16.09.2015, за червень 2015 року - вх. №9192318608 від 16.09.2015.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.09.2015 року Ірпінською ОДПІ проведено камеральну перевірку з питань правомірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку ТОВ "ВКФ "Технокомплект", задекларованого в уточнюючому розрахунку за липень 2015 року.
У висновку Акту перевірки від 16.09.2015 №1268/15-1/31414219 відповідачем встановлено порушення позивачем норм Податкового законодавства, а саме: п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення бюджетного відшкодування ПДВ по уточнюючому розрахунку з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації за липень 2015 року в сумі 1428764,00 грн.
При цьому, в Акті перевірки від 16.09.2015 №1268/15-1/31414219 зазначено, що сума, яка зазначена в рядку 20.2 декларації за липень 2015 року може бути врахована виключно у зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету за результатами наступних звітних (податкових) періодів.
Не погоджуючись з висновками вказаного Акту перевірки, позивач звернувся до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області з письмовими зауваженнями, в яких зазначив, що постанова Київського окружного адміністративного суду від 15.04.2013 року по справі №2а-2051/10/1070 станом на 23.09.2015 року не виконана, а тому вважає, що Ірпінська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області незаконно заперечує проти наявності у позивача права на бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1428764,00 грн.
Листом від 30.09.2015 року №5844/10/10-31-15-01 відповідач повідомив ТОВ "ВКФ "Технокомплект" про те, що згідно виписок, отриманих від УДКС України у м. Ірпені Київської області, ТОВ "ВКФ "Технокомплект", на виконання ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2014 по справі №2а-2051/10/1070, було перераховано на розрахунковий рахунок суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 1447368,14 грн.
В подальшому, на підставі даного Акту перевірки, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми "В1" від 30.09.2015 року №0009111501, згідно з яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість за уточнюючим розрахунком за липень 2015 року від 08.09.2015 вх. №9186000921 у розмірі 1428764,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 357191,00 грн.
Вказані обставини стали підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, зазначив, що висновок податкового органу щодо порушення позивачем норм Податкового кодексу України є необґрунтованим та таким, що не відповідає чинному законодавству, а винесене податкове повідомлення-рішення від 30.09.2015 року №0009111501є неправомірним.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне:
З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Відповідно до статті 200-1 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла до 29 липня 2015 року) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, обчислену за формулою, яка зазначена у цій статті.
29.07.2015 року набрав чинності Закон України від 16 липня 2015 року №643-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", яким підрозділ 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України доповнено пунктом 34, яким встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності вказаного Закону, зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 2001.3 статті 2001 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових УНаклОтр, УНаклВид та УМитн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом до 31.07.2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року) (підпункт 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Прикінцеві положення Податкового кодексу України).
Листом від 07.08.2015 року №29168/7/99-99-19-03-02-17 ДФС України роз'яснено, що з урахуванням вимог підпункту 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України розмір податкового кредиту платника податку за липень 2015 року збільшується, зокрема, на суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду. Таке значення переноситься до рядка 20.2 розділу ІІІ декларації за липень 2015 року з рядка 31 розділу ІV декларації за червень 2015 року (форма декларації 0110), незалежно від наявності чи відсутності суми, вказаної в текстовому полі "а" перед таблицею 1 додатка 2 (Д2) до декларації за червень 2015 року, та незалежно від її розміру. Помилки, які були допущені в звітних періодах після 01.02.2015, виправляються шляхом внесення змін до відповідних показників розділу ІІІ уточнюючого розрахунку за відповідний звітний період.
Як вже було зазначено вище, в Акті перевірки від 16.09.2015 №1268/15-1/31414219, висновки податкового органу про порушення позивачем вимог податкового законодавства, ґрунтуються на тому, що по декларації з ПДВ за червень 2015 року (вх. №9153134173 від 20.07.2015) показники рядка 20.2 та рядка 31 декларації складають 0,00 грн.
16.09.2015 року позивачем до Ірпінської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2015 року, за березень 2015 року, за квітень 2015 року, за травень 2015 року, за червень 2015 року, які отримано відповідачем 16.09.2015 року.
Так, пунктом 50.2 статті 50 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.
Отже, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2015 року, за березень 2015 року, за квітень 2015 року, за травень 2015 року, за червень 2015 року подані позивачем в момент проведення камеральної перевірки не являється порушенням податкового законодавства. Крім того, документальна перевірка позивача за спірний період не проводилась.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що відповідач своїм право на проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "ВКФ "Технокомплект" не скористався та не з'ясував всіх обставин, що мають значення для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Що стосується правомірність нарахування позивачем сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1428764,00 грн., колегія суддів звертає увагу на наступне.
Так, у відповідності до пункту 14.1.18. статті 14 Податкового кодексу України бюджетне відшкодування - це відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.
Згідно норм статті 200 Податкового кодексу України визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу; б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Також, пунктом 33 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України альтернативно визначено, що за вибором платника податку, який він відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації, непогашені залишки сум ПДВ, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 01.02.2015, задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 01.02.2015 в рахунок зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних звітних (податкових) періодів, від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200, та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 01.02.2015: а) або без проведення перевірок, передбачених статті 200 Податкового кодексу України, збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200 прим. 1.3 статті 200 прим. 1 Податкового кодексу України, з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту у податковій декларації за звітний (податковий) період, в якому було здійснено таке збільшення. Суми такого від'ємного значення та/або бюджетного відшкодування можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку; б) або підлягають поверненню платнику у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України у редакції, що діяла станом на 31 січня 2014 року.
Згідно з абзацом третім пункту 91 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (далі - Порядок №569), ДФС автоматично збільшує реєстраційну суму після проведення камеральної перевірки податкової декларації, у якій задекларовано вибір платника щодо подальшого спрямування залишків від'ємного значення ПДВ на 1 лютого 2015 року.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів звертає увагу, що визначення порядку бюджетного відшкодування є виключним правом платника податків. Так, саме заява платника податків є обставиною, з якою пов'язане збільшення розміру суми податкового кредиту або суми, що підлягає поверненню. Заповнення такої заяви у складі декларації (починаючи з лютого 2015 року) є достатньою підставою для включення заявлених у ній залишків ПДВ до податкового кредиту або бюджетного відшкодування в цій же декларації. Платник податків самостійно вирішує, коли (в складі якої декларації) подати заяву та відобразити непогашені залишки ПДВ, а також напрям їх використання. При цьому, всі непогашені залишки ПДВ без проведення перевірок, тобто автоматично, в силу заповнення заяви (додатку 2 до декларації), підлягають врахуванню як у збільшення реєстраційної суми, так і податкового кредиту.
Крім того, листом ДФС від 06.03.2015 року №7796/7/ 99-99-19-03-02-17 платникам, які станом на 01.02.2015 року мали непогашені залишки від'ємного значення попередніх податкових періодів, що після бюджетного відшкодування включаються до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, задекларовані у декларації за січень 2015 року було надано роз'яснення про можливість врахування таких залишків при розрахунку суми податку, що підлягала сплаті до бюджету у декларації за лютий 2015 року.
Таким чином, оскільки, наявність у позивача невідшкодованого станом на 1 лютого 2015 року від'ємного значення на загальну суму 1428764,00 грн. підтверджується належними та допустимими доказами, то колегія суддів дійшла висновку про те, що позивачем правомірно було відображено у рядках 26, 31 розділу IV уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за лютий-червень 2015 року та в графі 6 "Усього" таблиці 1 додатку №2 до декларацій з ПДВ за лютий-червень 2015 року загальну суму невідшкодованого від'ємного значення у розмірі 1428764,00 грн.
При цьому, враховуючи те, що позивачем правомірно було відображено в уточнюючих розрахунках до податкових декларацій з ПДВ за лютий-червень 2015 року загальну суму невідшкодованого від'ємного значення у розмірі 1428764,00 грн., колегія суддів також погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що позивач, надаючи до податкового органу уточнюючий розрахунок за липень 2015 року та заявивши про своє право на повернення (у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу у редакції, що діяла станом на 31.01.2014) непогашених залишків сум податку на додану вартість, що були заявлені за звітні періоди до 01.02.2015, діяв відповідно, в межах повноважень та у спосіб визначений законодавством.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про те, що доводи, викладені в акті перевірки спростовуються належними та допустимими доказами, що наявні в матеріалах справи, а отже, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 30.09.2015 року №0009111501 підлягає до скасування.
На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянтів не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.
Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 211, 212 КАС України суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Ірпінської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 червня 2016 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий Я.С. Мамчур
Судді І.Л. Желтобрюх
О.В. Епель
Повний текст складено 18.11.2016 р.
Головуючий суддя Мамчур Я.С
Судді: Желтобрюх І.Л.
Епель О.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62818958 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мамчур Я.С
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні