Рішення
від 14.11.2016 по справі 906/739/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "14" листопада 2016 р. Справа № 906/739/16

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Машевської О.П.

за участю секретаря судового засідання: Гребеннікової Н.П.

за участю представників сторін:

від позивача: не прибув,

від третьої особи на стороні позивача: ОСОБА_1 дов. №06-25-15/1845 від 07.04.2016 р.,

від відповідача: ОСОБА_2 дов. №б/н від 07.09.2016; Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 , НОМЕР_1 від 01.08.2013р.

від третьої особи на стороні відповідача: ОСОБА_4 дов. № б/н від 25.10.2016р.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації ( м. Андрушівка)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної фінансової інспекції в Житомирській області (м. Житомир)

до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (с. Зарубинці Андрушівського району)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватного виробничого підприємства фірма "ВОЛ" ( село Гальчин, Андрушівського району)

про відшкодування грошових коштів в сумі 46240,41 грн. шляхом повернення

Позивачем Відділом освіти Андрушівської районної державної адміністрації (м. Андрушівка) пред'явлено позов до відповідача ФОП ОСОБА_3 про відшкодування коштів в сумі 46 240, 41 грн. шляхом повернення.

В обґрунтування підстав позову позивач посилається на Акт ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р., у якому вказано , що при проведенні будівельних робіт по будівництву котельні на твердому паливі Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Верескова, 1 в с. Івниця Андрушівського р-ну Житомирської області на підставі Договору підряду №17 від 23.09.15р., відповідачем завищено вартість робіт та матеріалів на загальну суму 76825,41 грн, з яких: 51343,50 грн - завищено вартість котла на твердому паливі КВТ-500 за актом виконаних робіт №1 форми КБ-2в за листопад 2015року та 25481,91 грн - завищено вартість робіт та інших матеріалів на підставі актів виконаних робіт форми КБ-в за 2015рік . Оскільки позивачем не оплачені відповідачу виконані додаткові роботи по будівництву котельні на твердому паливі Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів на суму 30585,00грн. за актом виконаних робіт за квітень 2016року, заборгованість відповідача зменшена до суми 46240,41 грн. ( 76825,41 грн - 30585,00грн).

Ухвалою від 28.07.2016р. господарський суд порушив провадження у справі, вжив заходи по підготовці справи до розгляду.

До початку розгляду справи по суті позивач предмет та підстави позову не змінив. В засіданнях суду 22.09.16р. та 06.10.16р. представник позивача позовні вимоги підтримав. В засіданнях суду 26.10.16р. та 14.11.16р. представник позивача участі не приймав, вимоги ухвал суду від 06.10.16р. та від 26.10.16р. в частині подання витребуваних доказів позивач не виконав.

В ході вирішення спору відповідач та його представник проти позову заперечували в повному обсязі з тих підстав, що виявлені в ході здійснення ревізії Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області порушення по об'єкту будівництва котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова, 1 в с. Івниця Андрушівського р-ну Житомирської області, які викладені в Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р., не впливають на умови договірних відносин з позивачем та не можуть їх змінювати.

Окрім того, відповідач та його представник вважають, що останній діяв в межах господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності) при виконанні робіт з будівництва котельні на твердому паливі, оскільки цей об'єкт будівництва належить до 3 категорії складності, що не потребує отримання ліцензії ДАБІ, а монтаж котла опалювального водогрійного твердопаливного КВТ-500 здійснено монтажною організацією ПП " Інстал-Інвест", яка має спеціальний дозвіл.

Таким чином, за доводами відповідача, він вправі здійснювати господарську діяльність з будівництва котельні на твердому паливі, оскільки цей об'єкт віднесений до 3 категорії складності, будівництво якого не потребує ліцензування, попри те, що основним видом його діяльності за КВЕД -2010 є лісопильне та стругальне виробництво ( клас 16.10).

Ухвалою від 22.09.16р. суд залучив до участі у спорі третьою особою на стороні позивача Державну фінансову інспекцію в Житомирській області.

В ході вирішення спору представник третьої особи підтримував позов, оскільки в ході здійснення ревізії по об'єкту будівництва котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова, 1 в с. Івниця Андрушівського р-ну Житомирської області, Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області були виявлені порушення зі сторони відповідача, які викладені в Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р.

Ухвалою від 06.10.2016р. суд залучив до участі у спорі третьою особою на стороні відповідача ПВП фірму "ВОЛ".

В ході вирішення спору представник Приватного виробничого підприємства фірма "ВОЛ" пояснив, що фактично котел опалювальний водогрійний твердопаливний КВТ-500 (заводський номер 12439) отримано у виробника ТОВ "Ліка -світ" до 04.11.15р., а після повної сплати за нього коштів, було оформлено видаткову накладну від 09.12.15р. № 84. Ці доводи третя особа підтверджує рахунком виробника ТОВ "Ліка -світ" № 80 від 22.10.15р. на оплату котла КВТ 500 в загальній сумі 176656,50 грн. та платіжними дорученнями № № 58 та 59 від 23.10.15р. та від 27.10.15р. про часткову оплату його вартості.

Відповідач та його представник пояснили, що виробник котла КВТ-500 (заводський номер 12439) ТОВ "Ліка -світ" притримав оформлення первинних документів на нього до його повної оплати, хоча фактично передав товар у розпорядження ПВП фірмі "ВОЛ" до 04.11.2015року, а фірма, відповідно, фактично передала цей котел відповідачу 04.11.2015р., оформивши на нього видаткову накладну №РН-0000026 від 04.11.2015р.

Таким чином, за доводами відповідача, котел опалювальний водогрійний твердопаливний КВТ-500 (заводський номер 12439) правомірно ним включено до акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в саме за листопад 2015р.

Під час вирішення спору учасники судового процесу подавали додаткові докази та письмові пояснення по суті спору як на вимогу ухвал суду, так і самостійно. Окрім того, судом в порядку ст. ст. 32 та 38 ГПК України були витребувані додаткові докази та письмові пояснення по суті спору у Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів , ТОВ "Ліка -світ", Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області та Відділу нагляду в будівництві, котлонагляді , транспорту та зв'язку Управління Держпраці у Житомирській області.

В засіданні суду Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області подано клопотання на підставі ст. 25 ГПК України про процесуальне правонаступництво її прав Управлінням Північного офісу Держаудитслужби.

З врахуванням конкретних обставин цієї справи, спір вирішено у строк більший, ніж передбачено ст. 69 ГПК України, однак з дотриманням критеріїв розумності строку, визначених у практиці Європейського суду з прав людини ( п. 31 Рішення Європейського суду з прав людини від 1 лютого 2007 р. у справі "Макаренко проти України", п. 27 Рішення Європейського суду з прав людини від 8 квітня 2010 року у справі "Гутка проти України", ухвала у справі "Малицька - Васовська проти Польщі" (від 5 квітня 2001 року, N 41413/98).

Учасникам судового процесу в засіданні суду 14.11.16 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення про часткове задоволення позову.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

23 вересня 2015 року Відділ освіти Андрушівської районної державної адміністрації (позивач/замовник) та Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 ( відповідач/підрядник) уклали Договір підряду на будівництво котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова 1, в с. Івниця Андрушівського району Житомирської області (надалі - Договір підряду) на таких основних умовах:

- підрядник (відповідач) зобов'язується виконати: а) коригування робочого проекту "Будівництво котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова, 1 в с. Івниця Андрушівського району Житомирської області"; б) будівництво котельні на твердому паливі Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Верескова , 1 с . Івниця Андрушівського району Житомирської області згідно згаданої в п.п. а) п.1.1 проектно-кошторисної документації ;

- замовник (позивач) зобов'язується прийняти закінчені роботи в строки і в порядку, визначені цим Договором та додатками до нього, та оплатити їх;

- ціна договору динамічна і становить 850718,00грн ; джерело фінансування - Державний фонд регіонального розвитку та кошти місцевого бюджету;

- розрахунки по договору проводяться протягом 3-х робочих днів з дня підписання акту приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних робіт (форма № КБ-3) складеною відповідно кошторисної документації, розрахованої відповідно до ДБН 1.1.-2000 зі змінами та доповненнями, за умови підписання представниками з авторського та технічного нагляду;

- до рахунку додаються : акт приймання-виконаних робіт ( форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних робіт (форма №КБ-3) та інші документи;

- виконання робіт здійснюється у строк до 20 грудня 2015року та може бути продовжений за умови несвоєчасного фінансування;

- підрядник (відповідач) виконує роботи згідно з проектно-кошторисною документацією, наданою замовником (позивач) , складеною відповідно будівельних норм і правил;

- замовник (позивач) здійснює контроль, технічних нагляд та прийом виконаних робіт згідно проектно-кошторисної документації; для цього замовник призначає відповідальну особу, яка підписує підготовлені підрядником акти виконаних робіт або надає письмовий висновок, якщо вона не погоджується з виробництвом та якістю виконаних робіт;

- підрядник забезпечує повне, якісне і своєчасне ведення виконавчої документації, передбаченої діючим порядком; визначає осіб відповідальних за її ведення ; веде журнали виконаних робіт; складає акти на приховані роботи ;

- замовник (позивач) передає підряднику ( відповідачу) на період виконання робіт і до їх завершення придатний для виконання робіт майданчик, на якому має бути збудований об'єкт та надає доступ до існуючої опалювальної котельні Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів для демонтажу та переміщення обладнання у відповідності до вищезгаданої проектно-кошторисної документації;

- підрядник (відповідач) у випадку виникнення необхідності, залучає для виконання спеціальних робіт субпідрядні організації.

Невід'ємною частиною Договору підряду є план фінансування (додаток №2), згідно якого на весь період будівництва обсяг фінансування становить 850718,00 грн, з них 777374,00 грн - кошти державного бюджету, 73344,00 грн. - кошти місцевого бюджету.

За планом фінансування (додаток №2 до Договору підряду) кошти місцевого бюджету в сумі 73344,00 грн виділяються у вересні 2015року, а кошти державного бюджету в сумі 233212,00 грн - у жовтні 2015року, та в сумі 544162,00 грн - у листопаді 2016року. У грудні 215 року фінансування з будь-яких джерел не передбачене.

Договір підряду взято на облік органом Державного казначейства України 24 вересня 2015року.

В матеріалах справи відсутні робочий проект "Будівництво котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова,1 в с. Івниця Андрушівського району Житомирської області" (надалі - Робочий проект), висновок державної експертизи щодо відповідності робочого проекту в цілому або лише його кошторисної частини вимогам чинного законодавства, а також докази надання робочого проекту замовником (позивачем) підряднику (відповідачу) для будівництва котельні за його вимогами, як це передбачено у п.5.4 Договору підряду ( а. с. 67).

За наведених обставин, судом не встановлено, насамперед, загальну кошторисну вартість нового будівництва котельні на твердому паливі , яка пройшла державну експертизу, та дійсно не перевищувала станом на дату її проведення 1 мільйон гривень вартості робіт, що дозволяло Відділу освіти Андрушівської РДА не проводити тендерну закупівлю цих робіт за вимогами ч.1 ст. Закону України від 10.04.2014 № 1197-VII "Про здійснення державних закупівель" ( в редакції, чинній станом на 23.09.15р.) станом на 23.09.2015року (дата укладення Договору підряду).

Судом не встановлено також, чи передбачав Робочий проект демонтаж існуючої опалювальної котельні Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів та переміщення з неї обладнання, та якого саме, у збудовану нову котельну на твердому паливі, як це обумовлено сторонами у п. 5.9 Договору підряду. За відсутності у матеріалах справи Робочого проекту судом не встановлено, чи передбачав останній вимоги до обладнання нової котельні на твердому паливі, зокрема, необхідність встановлення нових двох котлів опалювальних водогрійних твердопаливних з певними технічними характеристиками щодо номінальної теплопродуктивності в кВт, середньої площі обігріву приміщення у м. кв., площі теплообміну у м. кв, об'єм топки котла у м. кв., водомісткості котла у м. кв., інше.

На підставі поданої відповідачем першої сторінки декларації про початок виконання будівельних робіт, судом лише встановлено, що об'єкт будівництва " Будівництво котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня по вул. Верескова ,1 в с.Івниця Андрушівського району Житомирської області" є новим будівництвом , за складністю будівництва належить до 3 категорії, та що проектна документація на його будівництво розроблена Житомирським філіалом Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту "НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ" ( декларація зареєстрована в Управління ДАБІ у Житомирській області (вх. № 5410/15 від 18.09.15р.).

На підставі поданого відповідачем титульного аркушу Робочого проекту, судом встановлено, що останній розроблено у 2015році у складі 3 (трьох) томів, з яких третій том містить проект організації будівництва 24-2015 -ПОБ та кошторисну документацію 24-2015-К і не більше ( а.с. 109).

В ході судового вирішення спору встановлено, що у період з 22.02.2016року по 21.04.2016 року Державною фінансовою інспекцією в Житомирській області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації за період з 01.01.13р. по 01.02.16р., за наслідками якої складено акт № 06-03-09/003 від 28.04.16р. ( надалі - Акт ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р.).

В Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р. зазначено про проведення у період з 21.03.2016р. по 24.03.2016р. зустрічної перевірки фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 , за результатами якої складено довідку № 06-03-09/017-з від 24.03.2016р. ( надалі - Довідка №06-03-09/003 від 28.04.2016р.).

В Довідці №06-03-09/003 від 28.04.2016р. відображено , що на підставі Договору підряду у 2015 році відповідачем як підрядником було надано для оплати позивачу як замовнику наступні акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в:

- акт № 3 за жовтень 2015року на суму 73344,00грн;

- акт № 1 за листопад 2015р. на суму 388003,00грн;

- акт № 2 за листопад 2015р. на суму 3932,00грн;

- акт №3 за листопад 2015р. на суму 81140,00грн;

- акт № 4 за листопад 2015р. на суму 21879,00грн;

- акт б/н за грудень 2015р. на суму 282420,00грн.

На підставі викладеного у порівнянні з планом фінансування (додаток №2 до Договору підряду), судом встановлено, що кошти місцевого бюджету в сумі 73344,00 грн закрито актом № 3 за жовтень 2015року, а кошти державного бюджету на загальну суму 777374,00 грн закрито актом № 1 за листопад 2015р., актом № 2 за листопад 2015р.; актом №3 за листопад 2015р., актом № 4 за листопад 2015р. на суму 21879,00грн, актом б/н за грудень 2015р. на суму 282420,00грн.

У п.5.1 Договору підряду сторони погодили, що будівельні роботи підлягали виконанню до 20 грудня 2015року, та лише за умови несвоєчасного їх фінансування , термін їх виконання міг бути продовженим. Тим самим, сторони погодили можливість лише продовження терміну виконання будівельних робіт після 20.12.15р., однак не зміну їх вартості та обсягів.

В Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р. зазначено , що всі акти виконаних робіт за 2015 рік позивачем оплачені у повному обсязі.

Однак в Довідці №06-03-09/003 від 28.04.2016р. також відображено , що до зустрічної перевірки ФОП ОСОБА_3 були додані також акт б/н форми КБ-2в за січень 2016року на суму 58045, 00грн та акт б/н форми КБ-2в за лютий 2016року на суму 15359,00 грн. В Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р. зазначено , що ці акти позивачем також оплачені у повному обсязі.

У матеріалах справи є також два акти б/н приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2 за квітень 2016року на загальну суму 30585, 00грн та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за квітень 2016року форми КБ-3 на суму 30585, 00грн. Як визнає у позові позивач, ця сума ним не оплачена.

Наведене доводить, що прийняттям включених до цих актів робіт , матеріалів та витрат позивач визнав їх необхідність відповідно до Робочого проекту, однак вартість останніх не було включено у ціну Договору підряду станом на дату його укладення - 23.09.15р.

Позивачем також не доведено, що фінансування робіт з будівництва котельні на твердому паливі у січні та лютому поточного 2016 року було передбачене або у місцевому, або у державному бюджеті, і таке бюджетне зобов'язання позивача було взято на облік органом казначейства, як це вимагає Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений на виконання ст. 48 Бюджетного кодексу України наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. № 309.

Як встановлено судом , до Договору підряду сторони лише 04 березня 2016року уклали Додаткову угоду № 3 про те, що у зв'язку із зміною ринкових цін та коригуванням кошторису, необхідним для завершення повного будівництва котельні на твердому паливі Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів та введенням її в експлуатацію , сторони виклали п. 3 договору підряду " Ціна договору" в такій редакції:

"3.1 вартість Договору визначається відповідно до експертного звіту № 183 від 28.12.2015року, розрахованого згідно правил визначення вартості будівництва зі змінами та доповненнями.

3.2. загальна сума, після коригування проектної документації , становить 1092988 грн ( один мільйон дев'яносто дві тисячі дев'ятсот вісімдесят вісім гривень); сума фінансування у 2016році становить 150000,00 грн.

3.3. замовник сплачує підряднику аванс в розмірі 30% від суми фінансування в 2016році на придбання та постачання необхідних для виконання робіт , матеріалів, конструкцій, виробів; кошти використовуються протягом трьох місяців після одержання авансу".

У п.2 Додаткової угоди №3 сторони домовились про те, що вона вважається укладеною і набирає чинності , зокрема , з моменту її підписання - 04 березня 2016року.

Додаткову угоду № 3 до Договору підряду взято на облік органом Казначейства України лише 10.03.16р.

Позивач не довів факт "зміни ринкових цін" на передбачені у Робочому проекті роботи та матеріали після дати укладення сторонами Договору підряду - 23.09.15р. та необхідність коригування їх вартості у кошторисі разом з витратами у бік збільшення на 150 000,00грн. Експертний звіт № 1183 від 28.12.15р. , на який здійснюється посилання у Додатковій угоді № 3 до Договору підряду, позивачем не подано.

На підставі вищевикладеного, суд встановив, що укладенням 04.03.2016 року з відповідачем Додаткової угоди № 3 до Договору підряду в частині зміни його ціни , позивач визнав, що визначена у ньому вартість нового будівництва котельні на твердому паливі в сумі 850718,00грн. станом на 23.09.15р. була занижена на 150000,00грн, що дозволило сторонам спору укласти Договір підряду у 2015році поза процедурою відкритих торгів.

Позивач за цим позовом вимагає лише відшкодування зайво сплачених ним коштів відповідачу на суму 46240,41грн від загальної суми зайво сплачених коштів - 76825,41 грн., посилаючись на Акт ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р.

Так, в Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р. зафіксовано , зокрема, наступні обставини:

- до зустрічної звірки ФОП ОСОБА_3 надав видаткову накладну №РН-0000026 від 04.11.2015 року про придбання у ПВП фірми "ВОЛ" котла на твердому паливі КВТ-500 ( заводський номер 12439);

- вартість котла на твердому паливі КВТ-500 ( заводський номер 12439) на суму (без ПДВ) 228000,00 грн., придбаного 04.11.2015р. у ПВП фірми "ВОЛ", ФОП ОСОБА_3 включив до акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015р. ;

- за виконані роботи зазначені в акті приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015року відділом освіти проведено розрахунки у повному обсязі;

- до зустрічної звірки ФОП ОСОБА_3 надав паспорт на котел опалювальний водогрійний твердопаливний КВТ-500 (заводський номер 12439), який змонтовано монтажною організацією ПП "Інстал-Інвест" , про що видано посвідчення про якість монтажу котла від 01.12.2015р.;

- на запит інспекції виробник ТОВ "Ліка-світ" підтвердив, що котел опалювальний водогрійний твердопаливний КВТ-500 (заводський номер 12439) реалізований згідно договору поставки № 145 від 06.12.2015р. ПВП фірмі "ВОЛ" в особі ОСОБА_3 та переданий покупцю за видатковою накладною від 09.12.15р. № 84 на загальну суму 176656,50 грн. ;

- враховуючи вищевикладене, в порушення п.6.3.3 , п.6.4.4.1 ДСТУ Б Д 1.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", підрядником ФОП ОСОБА_3 при проведенні робіт з будівництва котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів завищено вартість використаних матеріально-технічних ресурсів, а саме котла опалювального водогрійного твердопаливного КВТ-500 (заводський номер 12439) в кількості 1 шт. на загальну суму 51343,50грн. в акті приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015року.

Загалом в Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р. зазначено, що завищення підрядником ФОП ОСОБА_3 вартості виконаних ремонтних робіт по будівництву котельні становить 76825,41 грн., з яких 51343,50грн - це завищена вартість котла опалювального водогрійного твердопаливного КВТ-500 (заводський номер 12439) (надалі - котел КВТ-500), а 25481,91 грн - це завищена вартість інших робіт та матеріалів.

Завищення підрядником ФОП ОСОБА_3 вартості виконаних ремонтних робіт по будівництву котельні на суму 76825,41 грн., як відображено в Акті ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р., призвело до завищення касових та фактичних видатків загального фонду по КТКВК 150101 "Капітальні вкладення" по КЕКВ 3122 "Капітальне будівництво (придбання) інших об'єктів" , що є порушенням вимог п.1.2 Порядку від 24.01.2012р. № 44, ч.3,6,7,ст. 8, ст.11 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. № 996-ХІV та бюджетним правопорушенням, передбаченим п.33 ст.116 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010року № 2456-VI.

Заперечуючи проти позову, відповідач, серед іншого, доводить наступне: " в и я в л е н і ревізією Державної фінансової інспекції в Житомирській області окремих питань фінансово-господарської діяльності у відділі освіти Андрушівської РДА, за період з 01.01.2013р. по 01.02.2016р., п о р у ш е н н я по об'єкту будівництва котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Вересовій,1 , в с. Івниця Андрушівського району Житомирської області, що викладені в Акті ревізії № 06-03-09/003 від 28.04.2016р. , не впливають на умови договірних відносин з позивачем та не можуть їх змінювати" (а.с. 85).

Тому на с п р о с т у в а н н я встановленого в Акті ревізії № 06-03-09/003 від 28.04.2016р. ф а к т у завищення в акті приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015року вартості котла КВТ-500 на суму 51343,50грн, ФОП ОСОБА_3 доводить, що придбав цей котел в офіційного дилера виробника ПВП фірми "ВОЛ" за ціною 228000,00 грн, що підтверджується договором № 10 від 02.11.2015року та видатковою накладною № РН -0000026 від 04.11.15р. ( а.с. 82).

Судом встановлено, що ФОП ОСОБА_3 має відкритий розрахунковий рахунок 26009482295001 в КБ Приватбанк МФО 311744, а Приватне виробниче підприємство фірма "ВОЛ" також має відкритий розрахунковий рахунок 2602055918295 в ПАТ КБ Приватбанк МФО 311744 ( а.с.71, 87).

Однак відповідач не подав докази на підтвердження реальності господарської операції з перерахування ПВП фірмі "ВОЛ" в л а с н и х грошових коштів в сумі 228000,00 грн за придбаний котел КВТ-500 як до, так і після оформлення видаткової накладної № РН -0000026 від 04.11.15р. з третьою особою.

Окрім того, в Акті ревізії № 06-03-09/003 від 28.04.2016р. зафіксовано, що з 10.01.2012року ФОП ОСОБА_3 є директором ПВП фірми "ВОЛ" , а відтак, лише він вправі вчиняти юридично значимі дії від цього підприємства без доручення. За відомостями ЄДР судом достовірно встановлено, що ОСОБА_4 значиться лише як засновник ПВП фірми "ВОЛ" та не значиться підписантом правочинів, однак у Договорі № 10 від 02.11.2015року зазначена , як директор підприємства, що не відповідає дійсності.

Додатковим підтвердженням викладеному, є видана засновнику ПВП фірми "ВОЛ" ОСОБА_4 довіреність № 1 від 25.10.16р. на представництво інтересів третьої особи у цій справі за підписом ФОП ОСОБА_3 як директора приватного підприємства ( а. с. 209).

З цих підстав, надані відповідачем до справи в копії Договір № 10 від 02.11.2015року та видаткова накладна № РН -0000026 від 04.11.15р. щодо придбання ФОП ОСОБА_3 у ПВП фірми "ВОЛ" котла КВТ-500 не є належними та допустимими засобами доказування за правилами ст.ст. 34 та 36 ГПК України , оскільки останні не підтверджують ф а к т о п л а т и т о в а р у покупцем ( відповідачем у справі) ( а.с. 115 ,116).

На підставі поданого відповідачем одного аркушу локального кошторису на будівельні роботи № 2-1-2 на тепломеханічну частину котельні , судом встановлено, що це відкоригований кошторис у цінах станом на 21 грудня 2015року, і навіть за цим кошторисом вартість котла КВТ -500 в комплекті з вентиляторами, клапанами на теплоносії та клапаном на газоході котла передбачена на рівні 198070,00 грн, а не на рівні 228000,00грн, як доводить відповідач ( а.с. 110).

Таким чином, відповідач не довів , що у локальному кошторисі на будівельні роботи № 2-1-2 на тепломеханічну частину котельні Робочого проекту в цінах, діючих станом на дату укладення Договору підряду - 23.09.15р., вартість укомплектованого котла КВТ-500 була визначена на рівні 228000,00грн., і саме за такою ціною цей котел був придбаний у ПВП фірми "ВОЛ" ще 04 листопада 2015року. Натомість поданим аркушем відкоригованого локального кошторису на будівельні роботи № 2-1-2 на тепломеханічну частину котельні , відповідач фактично підтверджує, що вартість котла КВТ- 500 в цінах грудня 2015року була на 29930,00грн менше за вказану в акті приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015року - 228000,00 грн., шостий аркуш якого відповідачем додатково подано у комплекті з відкоригованим локальним кошторисом на одному аркуші та зведеним кошторисним розрахунком вартості об'єкта будівництва на трьох аркушах в цінах станом на 21 грудня 2015року ( а.с. 114).

З метою достовірного встановлення юридичного факту придбання відповідачем котла КВТ-500 (заводський номер 12439, виробник ТОВ "Ліка-світ") у ПВП фірми "ВОЛ" станом на 04.11.15р., вартість якого в сумі 228000,00 грн. включена до акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015р. , судом було витребувано додаткові докази.

Так, виробник котла КВТ-500 (заводський номер 12439) ТОВ "Ліка-світ" підтверджує, що співпрацює з ПВП фірмою "ВОЛ", яку представляє директор ОСОБА_3, на підставі Договору № КП-26 комерційного представництва від 30.04.2015року ( а с. 137-139).

ТОВ "Ліка-світ" також підтверджує факт укладення з ПВП фірмою "ВОЛ", яку представляє директор ОСОБА_3, договору поставки № 145 від 06.10.2015року , згідно якого предметом поставки є котел КВТ 500 ціна якого без ПДВ становить 196285,00грн. , а зі знижкою у 25 % - 147 213,75 грн. Вартість котла з ПДВ становить 176 656,50 грн. ( а.с. 140-141).

Підтверджує ТОВ "Ліка-світ" також факт попередньої оплати вартості цього котла ПВП фірмою "ВОЛ" згідно рахунку № 80 від 22.10.2015року у сумі 52500,00грн - 23.10.2015року та у сумі 33 000,00 грн. - 27.10.2015року, а також проведення остаточної оплати в сумі 91156,00 грн - 01.12.2015року ( а.с. 31- 33, т.2).

Підтверджує ТОВ "Ліка-світ" також факт поставки ПВП фірмі "ВОЛ", яку представляє директор ОСОБА_3, котла КВТ-500 (заводський номер 12439) за видатковою накладною № 84 від 09.12.2015року на суму 176 656,50 грн. з ПДВ ф а к т и ч н о - 09 грудня 2015року ( а.с. 142).

Поданими ТОВ "Ліка-світ" доказами судом достовірно встановлено, що ПВП фірма "ВОЛ" набула у власність котел КВТ-500 лише 09 грудня 2015року сплативши за нього кошти юридичної особи в загальній сумі 176 656,50 грн. з ПДВ. На підставі встановленого факту доводи ФОП ОСОБА_3 про придбання цього котла у ПВП фірми "ВОЛ" 04 листопада 2015року за ціною 228000,00грн за власні кошти фізичної особи-підприємця спростовуються у повному обсязі, оскільки відповідачем не поданого жодного доказу на підтвердження факту їх перерахування на розрахунковий рахунок ПВП фірми "ВОЛ" у будь-якому розмірі як до, так і після 04.11.15р.

Таким чином, за відсутності, власне, самого факту витрат на придбання укомплектованого котла КВТ-500 в сумі 228000,00грн., ФОП ОСОБА_3 включив ці витрати до акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015р. , а позивач, прийняв ці витрати як реальні , та оплатив їх за державні кошти, виділені з Державного фонду регіонального розвитку.

Таким чином, оскільки фактичні витрати на придбання котла КВТ-500 (заводський номер 12439) становлять 176 656,50 грн. з ПДВ, та фактично понесені ПВП фірмою "ВОЛ", позивачем не тільки зайво сплачені державні кошти в сумі 51343,50 грн за цей котел, але й сплачені ці кошти неналежному кредитору ( відповідачу).

У зв'язку із встановленими обставинами спору, суд відхиляє як безпідставні доводи відповідача про те, що сторони спору є вільними в укладенні договору , виборі контрагента та визначенні умов договору, а Договір підряду укладено на підставі ст.ст.6, 626 Цивільного та ст. ст. 179,180 Господарського кодексів України, з погодженням всіх істотних умов, тому викладені в Акті ревізії № 06-03-09/003 від 28.04.2016р. порушення , не впливають на умови договірних відносин з позивачем та не можуть їх змінювати (а.с. 85).

Так, згідно правової позиції Верховного Суду України ( постанова від 10.10.12р. у цивільній справі 6-110цс12, № в реєстрі 26497408) закріпивши принцип свободи договору, ЦК України разом з тим визначив, що свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 та ст. 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства.

Як зазначено в преамбулі Закону України від 10.04.2014 № 1197-VII "Про здійснення державних закупівель" ( в редакцій чинній на 23.09.15р.) цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади ( далі - Закон № 1197-VІІ).

З наведеного слідує, що потреби держави та територіальної громади у певних товарах, роботах та послугах, реалізуються виключно через правовий механізм державних закупівель.

Згідно п.9 ч. 1 Закону № 1197-VІІ участь у державних закупівлях як «замовники» приймають, зокрема, органи державної влади, які є розпорядниками , одержувачами бюджетних коштів.

Для замовника , що підпадає під ознаки абз.2 п.9 ч.1 Закону № 1197-VІІ, джерелом фінансування закупівлі товарів , робіт та послуг для потреб держави та територіальної громади є бюджетні кошти , при цьому як місцевого, так і державного бюджетів.

Згідно ч. 1 статті 2 Закону № 1197-VІІ останній застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон гривень.

З наведеного слідує, що якщо вартість закупівлі робіт не дорівнює 1 мільйону гривень, приписи Закону № 1197-VІІ не застосовуються, що дозволяє замовнику, який є органом державної влади та одержувачем бюджетних коштів, на власний розсуд в и б р а т и к о н т р а г е н т а за договором, а не за процедурою відкритих торгів, яка є основною у сфері державних закупівель ( ч.1 ст. 20 цього Закону).

Однак з д і й с н ю ю ч и на в л а с н и й р о з с у д в и б і р к о н т р а г е н т а за договором, а також визначаючи у м о в и такого договору, який за правовою природою є договором підряду, орган державної влади як замовник зобов'язаний дотримуватись положень Господарського кодексу України та Загальних умов укладення й виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 р. №668, які є обов'язкові під час укладення й виконання договорів підряду в капітальному будівництві незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника й підрядника (субпідрядників).

Відповідно до частини 7 статті 179 ГК України господарські договори укладаються за правилами, встановленими ЦК України з у р а х у в а н н я м о с о б л и в о с т е й, передбачених ГК України, іншими нормативно-правовими актами щ о д о о к р е м и х в и д і в д о г о в о р і в.

Так, виходячи із вимог ст. 2, ч. 3 ст. 8 та ч. ч. 1 та 2 ст. 175 ГК України, органи державної влади, наділені господарською компетенцією, вправі вступити у майново-господарські зобов'язання із суб'єктами господарювання, які зазначені у статті 55 цього Кодексу шляхом укладення господарського договору, на підставі якого ці зобов'язання виникають.

Водночас, ч. 1 ст. 55 Господарського кодексу України надає наступне визначення с у б ' є к т у г о с п о д а р ю в а н н я - це учасник господарських відносин, який здійснює господарську діяльність, р е а л і з у ю ч и г о с п о д а р с ь к у к о м п е т е н ц і ю (сукупність господарських прав та обов'язків), має відокремлене майно і несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.

Отже, при в и б о р і к о н т р а г е н т а за договором п і д р я д у на к а п і т а л ь н е б у д і в н и ц т в о, органи державної влади, наділені господарською компетенцією, насамперед зобов'язані встановити, чи вправі суб'єкт господарювання бути стороною такого договору як підрядник, зокрема, чи в о л о д і є він г о с п о д а р с ь к о ю к о м п е т е н ц і є ю у цій сфері суспільного виробництва.

Для цього, насамперед, замовник зобов'язаний врахувати приписи статті 259 ГК України, у якій йдеться про види господарської діяльності та їх класифікацію.

Так, згідно ч.1 цієї статті вид господарської діяльності має місце у разі об'єднання ресурсів (устаткування, технологічних засобів, сировини та матеріалів, робочої сили) для створення виробництва певної продукції або надання послуг.

Згідно з ч. 2 цієї статті у правовому регулюванні господарської діяльності та у здійсненні державного управління економікою мають враховуватися особливості здійснення суб'єктами господарювання окремих видів цієї діяльності.

Частина 3 цієї статті вказує про те, що для віднесення суб'єкта господарювання до відповідної категорії обліку визначаються о с н о в н і, другорядні та допоміжні в и д и г о с п о д а р с ь к о ї д і я л ь н о с ті.

Так, капітальне будівництво житлових і нежитлових будівель, віднесених до будь-якої категорії складності, як вид господарської економічної діяльності, вправі здійснювати суб'єкт господарювання, який віднесений за КВЕД -2010 до класу 41.20 "Будівництво житлових і нежитлових будівель".

Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 вправі здійснювати наступні види господарської діяльності : змішане сільське господарство ( код КВЕД 01.50); лісопильне та стругальне виробництво (о с н о в н и й) (код КВЕД 16.10), виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів (код КВЕД 16.23), виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломи та рослинних матеріалів для плетіння (код КВЕД 16.29); роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування , напоями та тютюновими виробами (код КВЕД 47.11), інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.19); постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря ( код КВЕД 35.30).

Таким чином, Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 не вправі здійснювати такий вид економічної господарської діяльності як будівництво житлових і нежитлових будівель, а тому не володіє г о с п о д а р с ь к о ю к о м п е т е н ц і є ю у цій сфері суспільного виробництва.

Заперечення відповідача про те, що Класифікація видів економічної діяльності є лише державним статистичним спостереженням, і не більше, спростовуються як нормами ст. 259 ГК України, так і в цілому главою 29 цього Кодексу " Галузі та види господарської діяльності" ( а. с. 208, т.1).

Заперечення відповідача про те, що оскільки будівництво котельні на твердому паливі Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів належить до 3 категорії складності, а тому не потребує ліцензуванню на підставі Порядку віднесення об'єктів будівництва до ІУ і У категорій складності, затвердженого Постановою КМУ № 557 від 27.04.11р. , тому він володів г о с п о д а р с ь к о ю к о м п е т е н ц і є ю для укладення Договору підряду як підрядник , також не заслуговують на увагу з наступних підстав.

У ч. 3 ст. 43 ГК України " Свобода підприємницької діяльності" передбачено, що перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, а також перелік видів діяльності, підприємництво в яких забороняється, встановлюються виключно законом.

Безліцензійна діяльність - провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без ліцензії на його провадження, у тому числі провадження ліцензіатом частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, іншої, ніж та, на яку йому надано ліцензію (п.1 ст. 1 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ).

З наведеного слідує, що для здійснення окремих в и д і в го с п о д а р с ь к о ї д і я л ь н о с т і ( основної, другорядних та допоміжних), визначених за відповідною категорією обліку за КВЕД-2010, потрібно отримати ще й л і ц е н з і ю на провадження такої діяльності.

Згідно п. 9 ст. 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як будівництво об'єктів IV і V категорій складності - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про архітектурну діяльність".

Отримати ліцензію для провадження такого виду господарської діяльності як будівництво об'єктів IV і V категорій складності вправі суб'єкт господарювання , віднесений за КВЕД -2010 до класу 41.20 "Будівництво житлових і нежитлових будівель".

Іншими словами, суб'єкт господарювання , віднесений за КВЕД-2010 до класу 16.10 " Лісопильне та стругальне виробництво", не отримає ліцензію на будівництво об'єктів IV і V категорій складності, оскільки він взагалі не вправі здійснювати господарську діяльність у сфері капітального будівництва будь-якої категорії складності.

Саме тому, за приписами ч.1 ст. 207 ГК України недійсним є господарське зобов'язання, яке укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності). Натомість для недійсності правочину юридичної особи за змістом ч.1 ст. 227 ЦК України є його вчинення юридичною особою без відповідного дозволу (ліцензії). Тим самим, для Цивільного кодексу України юридичне значення має лише дозвіл (ліцензія) юридичної особи, тоді як для Господарського кодексу України - господарська компетенція (спеціальна правосуб'єктність) такої особи , в тому числі, фізичної особи-підприємця, оскільки багато видів господарської діяльності не ліцензуються . Однак це не означає, що суб'єкт господарювання вправі здійснювати всі не заборонені законом види господарської діяльності , як визначені йому за відповідною категорією обліку за КВЕД-2010, так і не визначені.

Відповідно до правової позиції ВСУ ( 01.07.2015 від у господарській справі № 3-195гс15, № в реєстрі судових рішень 46803652) недійсність господарських договорів розглядається саме за нормами Господарського Кодексу України, які стосуються особливостей їх правового регулювання.

Відповідно до вищевикладеного, суд встановив, що Договір підряду укладено з порушенням господарської компетенції зі сторони підрядника, яким виступив Фізична особа - підприємець ОСОБА_3

Однак при вирішенні цього спору суд не визнає Договір підряду в цілому недійсним, як такий , що суперечить Господарському кодексу України в частині обов'язкової наявності в учасника господарських відносин господарської компетенції, що не обмежується ліцензуванням, на підставі п. 1 ч.1 ст. 83 ГПК України, оскільки неможливо застосувати в цілому правові наслідки його недійсності за правилом ст. 208 Господарського кодексу України .

Так, в ході судового вирішення спору судом додатково встановлено, що котел КВТ-500 (заводський номер 12439, виробник ТОВ "Ліка-світ") змонтовано у котельні Івницької ЗОШ І-ІІІ ступенів по вул. Верескова ,1 у селі Івниця, прийнято в експлуатацію 10 грудня 2015року та зареєстровано у січні 2016 року за № 1702 Управлінням держпраці у Житомирській області ( а.с. 135, т.1, а.с. 2-7 , т.2).

Судом також встановлено, що 28.09.2016року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області за вх. № 5555/16 зареєстровано Декларацію про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності Відділом освіти Андрушівської РДА..

Не мають , у зв'язку з цим, значення викладені у позові , з посиланням на Акт ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р., обставини завищення підрядником ФОП ОСОБА_3 вартості виконаних ремонтних робіт по будівництву котельні на суму 25481,91 грн.

Водночас , суд не погоджується із запереченнями відповідача про те, що викладені у позові , з посиланням на Акт ревізії №06-03-09/003 від 28.04.2016р., обставини завищення вартості котла опалювального водогрійного твердопаливного КВТ-500 (заводський номер 12439) на суму 51343,50грн в акті приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015р. на загальну суму 388003,00 грн. не мають юридичного значення за приписами ч.ч. 1,2 ст. 837, ч.1 ст. 843, ч.1 ст. 844, ч.2 ст. 845 ЦК України ( а. с. 83).

Верховний Суд України вже неодноразово вирішував питання щодо застосування пункту 7 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (постанова від 7 жовтня 2014 року у справі № 21-368а14, постанова від 18 листопада 2014 року у справі № 21-461а14, постанова від 20 січня 2015 року у справах №№ 21-603а14, 21-40а14, постанова від 23.02.2016 у справі 818/1857/14, постанова від 27. 01. 2016р. у справі № 2а-4367/10/0770), сформувавши правову позицію про те, що акти ревізії є одним із засобів доказування, а реальність збитків для держави та їх розмір, встановлюється судом.

Так, згідно з ч.1 ст. 207 ГК України господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави, може бути визнано судом недійсним повністю або в частині.

Тобто, предметом недійсності є саме господарське зобов'язання, а не договір, на підставі якого таке зобов'язання виникає.

Верховний Суд України ( постанова від 03.11.2015р. , № в реєстрі судових рішень 54004924 ) виклав наступну правову позицію:

- відповідно до статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення;

- аналіз цієї норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з цим визначенням містить дві обов'язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення;

- згідно зі статтею 1 Закону № 996-ХIV господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства;

- за змістом частин першої та другої статті 9 Закону № 996-ХIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення;

- тобто для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій;

- слід зазначити, що договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку. Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Отже, договір свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання.

Судом достовірно встановлено, що відповідач до акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015р. на загальну суму 388003,00 грн., який є первинним документом у капітальному будівництві за бюджетні кошти, включив вартість котла опалювального водогрійного твердопаливного КВТ-500 (заводський номер 12439) на суму 228000,00грн., тоді як фактичного здійснення господарської операції з придбання котла за цією вартістю та за власні кошти у ПВП фірми "ВОЛ" 04.11.2015року не було.

В свою чергу, факт здійснення господарської операції з придбання котла КВТ-500 у виробника ТОВ "Ліка-світ" вартістю 176656,50грн. за власні кошти підтвердився щодо ПВП фірми "ВОЛ" , директором якої є відповідач.

У ч. 1 статті 528 ЦК України передбачено, що виконання обов'язку може бути покладено боржником на іншу особу, якщо з умов договору, вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства або суті зобов'язання не випливає обов'язок боржника виконати зобов'язання особисто. У цьому разі кредитор зобов'язаний прийняти виконання, запропоноване за боржника іншою особою.

Судом встановлено, що Відділ освіти Андрушівської РДА прийняв виконання зобов'язання з придбання котла КВТ-500 (заводський номер 12439) у виробника ТОВ "Ліка-світ" вартістю 176656,50грн., запропоноване за Фізичну особу-підприємця ОСОБА_3, Приватним виробничим підприємством фірмою "ВОЛ" .

З цих підстав, позивач вважається таким, що зобов'язаний виконати грошове зобов'язання з оплати цього котла також виключно на суму 176656,50грн.

Оскільки позивач сплатив 228000,00 грн бюджетних коштів за котел КВТ-500 (заводський номер 12439) на користь відповідача , бюджетні кошти в сумі 51343,50грн є такими, що зайво сплачені за актом приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2015р., складеним на виконання Договору підряду. В цій частині господарське зобов'язання з оплати обладнання визнається судом недійсним.

У ч. 1 ст. 208 ГК України передбачено, що якщо господарське зобов'язання визнано недійсним як таке, що вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави, то у разі наявності наміру лише у однієї із сторін усе одержане нею повинно бути повернено другій стороні.

Оскільки у позові Відділ освіти Андрушівської РДА вимагає повернення коштів в сумі 46240,41грн, без клопотання позивача про вихід суду за межі позовних вимог , суд вирішує стягнути з відповідача кошти у заявленій сумі, що не перешкоджає позивачу звернутися з новим позовом до суду для стягнення з відповідача різниці в сумі 5103,09грн. ( 51343,50грн - 46240,41грн).

Додатково суд звертає увагу, що згідно із ч.1 ст. 208 ГК України одержані позивачем за цим позовом кошти з відповідача в подальшому підлягають стягненню з позивача за рішенням суду в доход держави за позовом органу державного фінансового контролю (постанова ВСУ від 27. 01. 2016р. у справі № 2а-4367/10/0770).

На підставі статті 25 ГПК України суд вирішує замінити третю особу Державну фінансову інспекцію в Житомирській області її процесуальним правонаступником - Управлінням Північного офісу Держаудитслужби, про що зазначити в резолютивній частині цього рішення.

На підставі ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 4-3, 4-7, 25, 33, 43, 49, ст. 82, п.1 ч.1 ст. 83, ст.ст. 84-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати господарське зобов'язання Відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації ( м. Андрушівка) сплатити Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3 ( с. Зарубинці Андрушівського району) за котел опалювальний водогрійний твердопаливний КВТ-500 (заводський номер 12349) кошти в загальній сумі 228000,00 грн за Договором підряду № 17 на будівництво котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова 1, в с.Івниця Андрушівського району Житомирської області від 23 вересня 2015року частково недійсним з моменту виникнення на суму 51 343,50 грн.

3. Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (13425, АДРЕСА_1, реєстраційний номер платника податків НОМЕР_2) на користь Відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації ( 13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Леніна,29, код ЄДРПОУ 02142980)

- 46240,41 грн зайво сплачених коштів за котел опалювальний водогрійний твердопаливний КВТ-500 (заводський номер 12349) за Договором підряду № 17 на будівництво котельні на твердому паливі Івницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. Верескова 1, в с. Івниця Андрушівського району Житомирської області від 23 вересня 2015року;

- 1378,00 грн судового збору.

Видати наказ.

4. Замінити третю особу без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державну фінансову інспекцію в Житомирській області (м. Житомир) на Північний офіс Держаудитслужби (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 18, код ЄДРПОУ 40479560) в особі Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області ( 10014, м. Житомир, майдан С.П. Корольова, 12 ).

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 21 листопада 2016року

Суддя Машевська О.П.

Віддрукувати: 1 - у справу, 2 - позивачу (рек. з пов.), 3 - третій особі Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області ( 10014, м. Житомир, майдан С.П. Корольова, 12 ) простою, відповідачу (простою), третій особі ПВП фірмі "ВОЛ" (простою)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення14.11.2016
Оприлюднено25.11.2016
Номер документу62851622
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/739/16

Постанова від 19.12.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

Ухвала від 02.12.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

Рішення від 14.11.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 14.11.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 26.10.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 06.10.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 22.09.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 28.07.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні