ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 червня 2016 р. Справа № 804/3225/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Єфанової О.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Криворізький академічний міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1» про стягнення заборгованості , -
ВСТАНОВИВ :
Криворізька південна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому позивач просить стягнути кошти з Комунального підприємства «Криворізький академічний міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1» податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в рахунок погашення податкового боргу на користь бюджету в сумі 182955,43 грн. по наступним податкам:
- з податку на додану вартість податковий борг в сумі 140040,97 грн.;
- з податку на прибуток приватних осіб в сумі 42914,46 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач не сплатив зобов'язань визначених податковим органом, у зв'язку з чим виникла заборгованість по податку на прибуток у розмірі 42914,46 грн. та по податку на додану вартість у розмірі 153958,97 грн.
Відповідачем надано до суду заперечення в яких зазначено, що даний спір вже розглянуто Господарським судом Дніпропетровської області 25.10.2012 року у справі №А37/453-07 та по ньому прийнято судове рішення щодо відмови в стягненні податкового боргу з відповідача.
Відповідно до ст.183-2 КАС України позов прийнято до розгляду в скороченому провадженні та ухвалою суду відповідачу запропоновано у 10-тиденний строк з дня отримання ухвали про відкриття надати до суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.
Пунктом 4 ч.1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Згідно до п.4 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше п'яти днів з дня подання відповідачем заперечення проти позову.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Комунальне підприємство «Криворізький академічний міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1» перебуває на податковому обліку в Криворізькій південній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Так, посадовими особами Південної міжрайонної державної податкової інспекції у м. Кривому Розі було проведено позапланову документальну перевірку КП «Криворізький міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2001 по 01.10.2003, за результатами якої складено акт № 18/26/1/02224749 від 30.03.04.
В ході перевірки податківці дійшли висновку, що за період 01.01.2001 по 01.10.2003 КП «Криворізький міський театр драми імені ОСОБА_1» не виконані вимоги, передбачені пп. 4.1.1, 4.1.6 п. 4.1 ст.4, пп. 5.3.1 п. 5.3, пп. 5.4.10 п. 5.4, п. 5.9 ст. 5 Закону України «Про оподаткування підприємств», що привело до заниження податку на прибуток в розмірі 10045,00 грн.
Також було встановлено заниження позивачем в деклараціях з податку на прибуток підприємства за І квартал 2001 року - III квартал 2003 року валового доходу на загальну суму 303490,00 грн. всупереч вимогам пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»; завищення в цих же податкових звітних періодах валових витрат на загальну суму 97670,00 грн. та амортизаційних відрахувань на загальну суму 260530,00 грн. внаслідок порушення пп. 5.3.1, 5.3.9 п. 5.3, пп. 5.4.10 п. 5.4 ст. 5 вказаного Закону; заниження податкових зобов'язань з ПДВ за січень 2001 року - вересень 2003 року на загальну суму 67123,95 гри. та завищення податкового кредиту на загальну суму 41890,09 грн. внаслідок порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість».
Визначаючи спірні суми податкових зобов'язань відповідач, зокрема, виходив з того, що позивач безпідставно в порушення пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» не включив до валових доходів в І кварталі 2001 року - III кварталі 2003 року виручку від квитків, списаних та знищених без проведення ревізії фінансово-господарської діяльності, на загальну суму 236009,00 грн. Списання та знищення нереалізованих квитків на спектаклі в постановці театру були здійснені без дотримання вимог Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах, затвердженої наказом Міністерства культури України від 07.07.1999 № 2, зведений звіт в театрі про продаж квитків не складався, а надані позивачем під час перевірки бухгалтерські звіти, звіти білетного столу та акти знищення квитків не відповідають положенням вказаної Інструкції. Фактично до складу валових доходів позивача за результатами перевірки була включена номінальна вартість квитків, які не були реалізовані та були знищені комісією, до складу якої входили працівники театру і відділу культури місцевого органу виконавчої влади.
Крім того, відповідно до акту перевірки, відповідач завищення валових витрат пов'язував, зокрема, із включенням позивачем до валових витрат 53050,00 грн. на оплату праці особам, які прийняті на роботу по трудових угодах, на виплату премій без узгодження з профспілковим органом та керівникам театру, а також 8213,89 грн., виплачених як заробітна плата працівникам бюджетної установи за рахунок коштів, отриманих від господарської діяльності театру.
Перевіркою також було встановлено, що в порушення п. 7.1, пп. 7.2.1, 7.2.2, 7.2.3, 7.2.4 п. 7.2, пп. 7.3.1 п. 7.3, пп.7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» підприємством занижено чисту суму податкових зобов'язань в сумі 114889,15 грн. у зв'язку з тим, що за період січень - грудень 2001 року, січень-грудень 2002 року, січень-вересень 2003 року позивачем до складу податкового кредиту було віднесено суми податку на додану вартість на загальну суму 40243,66 грн. по податковим накладним, які складені в порушення пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 вказаного Закону.
На підставі акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення: № 0000442600/0 від 01.04.2003, згідно з яким позивачеві визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 145408,30 грн., в тому числі за основним платежем 100450,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 44958,20 грн.; № 0000412600/0 від 01.04.2003, згідно з яким позивачеві визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 153958,97 грн., в тому числі за основним платежем 99904,37 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 54054,60 грн.
З матеріалів справи вбачається, що до Господарського суду Дніпропетровської області надійшов позов Комунального підприємства «Криворізький міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1», в якому позивач просив визнати недійсним податкове повідомлення-рішення Південної міжрайонної державної податкової інспекції у м. Кривому Розі № 0000442600/0 від 01.04.2004 у повному обсязі та № 0000412600/0 від 01.04.2004 в частині 74274,13 грн. основного платежу ПДВ і 54054,60 грн. штрафних санкцій.
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 03 липня 2007 року, яка Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.03.2015 року у справі № А 36/224-07(38/70) залишена без змін, позов задоволено частково. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Центрально-міського району м. Кривого Рогу № 0000442600/0 від 01.04.2004 в частині визначення податкового зобов'язання з основного платежу у сумі 70802 грн.70 коп. та в частині визначення штрафних (фінансових) санкцій у сумі 31691 грн. 04 коп. В решті позову відмовлено.
Відповідно до карток особового рахунку платника КП «Криворізький академічний міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1» рахується податковий борг за податковими повідомленнями-рішеннями від 01.04.2004 року № 0000442600/0, №0000412600/0 у розмірі 182955,43 грн.
У зв'язку із несплатою узгодженого грошового зобов'язання Криворізькою південною ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлена відповідачу вимога від 22.12.2015 року № 1185-23 на суму податкового боргу у розмірі 182955,43 грн., яка отримана представником відповідача.
Крім того, щодо клопотань відповідача на закриття провадження та залишення позову без розгляду, оскільки даний спір вже розглянуто по суті та прийнято судове рішення, суд зазначає, що у рішенні Господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2012 року № А 37/453-07 предметом розгляду є несплата донарахованих штрафних санкцій по податковому повідомленню-рішенню від 01.04.2004 року № НОМЕР_1 за актом перевірки від 30.03.2004 року № 18/26/1/02224749, а саме штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського та послуг.
В справі №804/3225/16 предметом розгляду є стягнення податкового боргу на користь бюджету в сумі 182955,43 грн. по наступним податкам:
- з податку на додану вартість податковий борг в сумі 140040,97 грн.;
- з податку на прибуток приватних осіб в сумі 42914,46 грн.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу.
Згідно п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У відповідності до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. п. 36.1-36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Обставини, визнані судом загальновідомими, не потрібно доказувати.
Статтею 255 КАС України встановлено, що обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство «Криворізький академічний міський театр драми та музичної комедії імені ОСОБА_1» в рахунок погашення податкового боргу в сумі 182955,43 грн. по наступним податкам:
-з податку на додану вартість податковий борг в сумі 140040,97 грн.;
-з податку на прибуток приватних осіб в сумі 42914,46 грн.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2016 |
Оприлюднено | 28.11.2016 |
Номер документу | 62909005 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні