9/502-06-12629А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"23" квітня 2007 р. Справа № 9/502-06-12629А
м. Одеса
10 годин 00 хвилин
Господарський суд Одеської області
у складі судді господарського суду Одеської області Бакланової Н.В.
при секретарі Русановій Л.О.,
за участю представника позивача: Жилка В.П. - директора, представника відповідача Одеської міської ради – Сєміног Л.В., що діє на підставі довіреності №222/исх-гс від 05.05.2006р., представника третьої особи Одеського міського управління земельних ресурсів Польщиної Т.Л., що діє на підставі довіреності №01/292-07 від 20.03.2007р., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №545 господарського суду Одеської області в м. Одесі адміністративну справу №9/502-07-12629А
За позовом: Ремонтно-будівельного підприємства „Ключ”
до відповідачів: Одеської міської ради, Одеської регіональної філії ДП „Одеський регіональний центр державного земельного кадастру”
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Одеське міське управління земельних ресурсів
про зобов'язання підписати договір оренди землі
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою від 01.12.2006р. господарським судом Одеської області відкрито провадження в адміністративній справі № 9/502-06-12629А за позовом Ремонтно-будівельного підприємства „Ключ” до Одеської міської ради про зобов'язання підписати договір оренди земельної ділянки загальною площею 184 кв.м, що знаходиться у м. Одесі вул. Педагогічна (вул. Черняхівського, 3).
Ухвалою господарського суду Одеської області від 29.01.2007р. до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено Одеське міське управління земельних ресурсів.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 28.02.2007р. до участі у справі у якості другого відповідача залучено Одеську регіональну філію ДП „Одеський регіональний центр державного земельного кадастру”.
Відповідачі позовні вимоги не визнають.
Позовні вимоги мотивовані наступним.
Ремонтно-будівельне підприємство „КЛЮЧ" на протязі кількох років було власником торгівельного павільйону загальною площею 68,2 кв.м,, розташованого в м. Одесі по вул. Фонтанська дорога, 33. Рішенням арбітражного суду Одеської області від 13.11.2000 р. (справа № 17-4-19/6073) РБП „КЛЮЧ" було зобов'язано демонтувати вказаний торговельний павільйон і перенести його на інше місце розташування за погодженням з міськвиконкомом і Одеською національною юридичною академією. 12.10.2001 р. актом вибору і обстеження земельної ділянки, міжвідомчою комісією міськвиконкому після обстеження земельної ділянки 6ув наданий висновок, що земельна ділянка площею 180 кв.м., розташована по вул. Педагогічній (біля житлового будинку № 3 по вул. Черняховського), придатна для розміщення кафе-бару з літнім майданчиком ремонтно-будівельним підприємством „КЛЮЧ". В 2001-2002 рр. позивачем був замовлений в ліцензованій проектній організації і узгоджений з відповідними державними та комунальними органами, установами та організаціями „Проект переносу магазину продтоварів з кафе-баром і літнім майданчиком та благоустроєм прилеглої території по вул. Педагогічна, біля житлового будинку № 3 по вул. Черняховського".
На підставі вищезазначеного проекту та отриманих узгоджень по проекту 20.12.2002р. розпорядженням міського голови № 2185-01р позивачу була надана згода на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду орієнтованою площею 0,0220га для будівництва, експлуатації та обслуговування магазину-бару з літнім майданчиком і благоустрою прилеглої території, за адресою, м. Одеса, вул. Педагогічна (вул. Черняховського, 3).
У 2003 році Одеським відділенням інституту „УкрГЕОІНФОРМ" був розроблений проект відведення земельної ділянки. На протязі 2003 - початок 2004 рр. відповідно до „Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів № 677 від 26.05.2004 р., проект відведення земельної ділянки був погоджений з відповідними особами, органами і службами та наданий на розгляд до Одеської міської ради.
Довідкою міського управління земельних ресурсів Держкомзему України № 017/П від 24.04.2003р. була визначена нормативна грошова оцінка земельної ділянки для розроблення договору оренди землі.
Актом від 16.02.2004р. були визначені межі земельної ділянки в натурі (на місцевості) за участю представника Одеського міського управління земельних ресурсів, представника позивача та представника Одеського відділення інституту “УкрГЕОІНФОРМ”.
На підставі вищезазначених документів Одеськім міським управлінням земельних ресурсів Одеської міської ради був розроблений і наданий для затвердження та підписання до Одеської міської ради проект договору оренди землі.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного Кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
16.11.2004р. згідно з рішенням № 3395-ІУ, Одеська міська рада вирішила затвердити проект відведення земельної ділянки, надати ремонтно-будівельному підприємству "КЛЮЧ", за рахунок земель міста (землі житлової та громадської забудови), раніше не переданих у власність та не наданих у користування, земельну ділянку площею 0,0184 га за адресою: м. Одеса, вул. Педагогічна (вул. Черняховського, 3), у довгострокову оренду терміном на 10 років, для будівництва (терміном на 1 рік) та подальшої експлуатації й обслуговування магазину - бару з літнім майданчиком і благоустрою прилеглої території, а також затвердити договір оренди земельної ділянки між Одеською міською радою та РБП "Ключ".
Однак, як стверджує позивач, незважаючи на те, що ним була розроблена та узгоджена документація, необхідна для підписання договору оренди землі, у повному обсязі та з чітким дотриманням вимог, передбачених діючим в Україні законодавством, а договір був затверджений на сесії Одеської міської ради і наданий для підписання, до сьогоднішнього дня цей договір не підписаний і не підписується Одеською міською радою, що порушує права та законні інтереси позивача.
У зв'язку з тим, що на розробку та погодження документації для набуття за користування земельною ділянкою з чітким дотриманням вимог, передбачених чинним законодавством Україні, Позивачем були понесені значні витрати часу та власних грошових коштів (але очікуваний результат витрат досі не отриманий), а для завершення процесу отримання у користування земельної ділянки сьогодні залишився останній етап - необхідно лише підписати договір оренди землі і часу чекати, коли рада підпише договір вже немає (з моменту затвердження договору оренди пройшло вже майже 2 роки), тому позивач був змушений звернутися з позовом про зобов'язання Одеської міської ради підписати з позивачем договір оренди землі, затверджений на сесії Одеської міської ради рішенням № 3395-ІУ від 16.11.2004 р., (земельна ділянка загальною площею 184 кв.м., що знаходиться у м. Одесі, Приморському районі, вул. Педагогічна (вул. Черняховського, № 3) терміном на 10 років, та про зобов'язання Одеської регіональної філії ДП „Одеський регіональний центр державного земельного кадастру” зареєструвати вказаний договір.
Вивчивши матеріали справи та заслухавши представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Позивач самостійно визначає та обґрунтовує в чому полягає порушення його прав та інтересів, а суд повинен перевірити доводи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, встановити чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, і залежно від встановлених обставин вирішити питання про наявність чи відсутність підстав для правового захисту.
Відповідно до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є, зокрема, захист прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно ст. 12 Земельного кодексу України повноваження в галузі земельних відносин щодо надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності належить сільським, селищним, міським радам. Згідно ст.ст. 116, 124 Земельного кодексу України набуття права на землю юридичними особами із земель комунальної власності здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування за рішенням органів місцевого самоврядування, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Згідно п. 34 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішується питання регулювання земельних відносин.
Отже, аналіз норм чинного законодавства України, що регулює земельні відносини, дозволяє дійти висновку про те, що вирішення питання надання або відмови у наданні земельної ділянки відноситься до компетенції Одеської міської ради шляхом прийняття відповідного рішення.
Відповідно ст. 15 Закону України „Про оренду землі” особа, яка бажає одержати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, передбаченому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця надати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір, в якому обумовлюють істотні та інші умови оренди землі.
Ст. 124 Земельного кодексу України встановлює, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності здійснюються на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Одеська міська рада прийняла у встановленому законом порядку рішення № 3395-ІУ від 16.11.2004 р. “Про затвердження проекту відведення та надання ремонтно-будівельному підприємству “Ключ” в оренду земельної ділянки площею 0,0184 га за адресою м. Одеса, вул. Педагогічна (вул.Черняховского,3), для будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування магазину-бару з літнім майданчиком і благоустрою прилеглої території”, яким затвердила договір оренди земельної ділянки між Одеською міською радою та РБП ”Ключ”, тим самим Одеська міська рада прийняла на себе обов'язок, щодо оформлення у встановленому законом порядку права на оренду земельної ділянки позивача.
Відповідно до п.4.1. вказаного рішення міської ради, РБП ”Ключ” було зобов'язано замовити в Одеському міському управлінні земельних ресурсів оформлення документів, що посвідчують право оренди земельної ділянки, що і було ним зроблено.
До матеріалів справи надано копію договору оренди, оформленого належним чином відповідно до рішення міської ради, але не підписаного міським головою.
Відповідно до положень законодавства обов'язок щодо видачі оригіналу, підписаного договору, покладено на Одеську міську раду.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ст. 24 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим —також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Тому не може бути прийнято до уваги судом твердження представника Одеської міської ради, що з часу прийняття рішення пройшов час, тому не може бути підписано договір на попередніх умовах, оскільки зміни в рішення від 16.11.2004 р. № 3395-ІУ не вносились, а умови надання в оренду земельної ділянки затверджені саме цим рішенням.
Позивачем були виконані всі вимоги діючого законодавства, щодо надання та оформлення йому земельної ділянки, а дії Одеської міської ради порушують його права гарантовані Конституцією України.
Відповідно до ст.126 Земельного кодексу України право оренди землі оформлюється договором, який реєструється відповідно до закону. Законом України “Про оренду землі” встановлено, що порядок і органи, які здійснюють державну реєстрацію договорів оренди землі, визначаються Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 р. затверджений “Порядок державної реєстрації договорів оренди землі”.
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Суд погоджується з правовою позицією позивача та, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши на підставі фактичних обставин повноту їх з'ясування і доведеність, дійшов до висновку, що права РБП “Ключ” порушені та підлягають захисту у судовому порядку.
Згідно статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд може прийняти будь-яку постанову яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно з частиною 2 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
За таких обставин, позивач правомірно вимагає задоволення своїх позовних вимог, вимога позивача є обґрунтованою, підтвердженою матеріалами справи, та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Зобов'язати Одеську міську раду (65036 м. Одеса Думська площа,1) підписати з Ремонтно-будівельним підприємством „Ключ” (65009 м. Одеса вул. Фонтанська дорога, 33, код 20969967) договір оренди земельної ділянки загальною площею 184 кв.м, що знаходиться у м. Одесі вул. Педагогічна (вул. Черняхівського, 3) терміном на 10 років.
3. Зобов'язати Одеську регіональну філію ДП „Одеський регіональний центр державного земельного кадастру” (65078 м. Одеса вул. Космонавтів, 32) зареєструвати договір оренди земельної ділянки загальною площею 184 кв.м, що знаходиться у м. Одесі вул. Педагогічна (вул. Черняхівського, 3), укладений між Одеською міською радою та Ремонтно-будівельним підприємством „Ключ”.
4. Стягнути з Одеської міської ради (65036 м. Одеса Думська площа,1) на користь Ремонтно-будівельного підприємства „Ключ” (65009 м. Одеса вул. Фонтанська дорога, 33, код 20969967) витрати по сплаті судового збору в сумі 42 /сорок дві/ грн. 50 коп.
5. Стягнути з Одеської регіональної філії ДП „Одеський регіональний центр державного земельного кадастру” (65078 м. Одеса вул. Космонавтів, 32) на користь Ремонтно-будівельного підприємства „Ключ” (65009 м. Одеса вул. Фонтанська дорога, 33, код 20969967) витрати по сплаті судового збору в сумі 42 /сорок дві/ грн. 50 коп.
Повний текст постанови складено 07.05.2007р.
Постанова набирає законної сили у порядку ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Сторонам надано право на апеляційне оскарження постанови господарського суду Одеської області в порядку ст.ст. 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 629297 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Бакланова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні