Постанова
від 28.11.2016 по справі 808/3619/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2016 року о/об 18 год. 16 хв.Справа № 808/3619/16 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд в складі колегії: головуючого судді Прасова О.О., суддів Лазаренко М.С., Семененко М.О., за участю секретаря Гудименко Я.А., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»

до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області

про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, встановлення факту однократного грубого порушення Конституції України та Закону України «Про місцеві вибори», дострокове припинення повноваження усього складу виборчої комісії, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» (надалі - позивач, Запорізька районна організація ПП ВО «Батьківщина») до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області (надалі - відповідач, виборча комісія) в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправними дії Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо невключения кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» до складу дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області, наданих у поданнях від 20.11.2016; 2) визнати протиправним рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 «Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області», оформлене постановою №7 від 24.11.2016; 3) скасувати рішення Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 «Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області», оформлене постановою №7 від 24.11.2016; 4) зобов'язати Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області сформувати новий склад дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11 грудня 2016 року відповідно до вимог Закону України «Про місцеві вибори» з обов'язковим включенням до складу цих дільничних виборчих комісій кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», наданих у поданнях від 20.11.2016; 5) встановити факт однократного грубого порушення Конституції України та Закону України «Про місцеві вибори» Запорізькою районною виборчою комісією Запорізької області; 6) достроково припинити повноваження усього складу Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області.

В адміністративному позові зазначено, що постановою Центральної виборчої комісії від 23.09.2016 №396 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 11 грудня 2016 року» призначено на неділю. 11.12.2016 перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, зокрема, вибори депутатів Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області та Біленьківського сільського голови. Постановою Біленьківської сільської виборчої комісії №7 від 17.11.2016 «Про реєстрацію кандидатів у депутати Біленьківської сільської ради та про видачу посвідчень кандидатам у депутати» були зареєстровані кандидати в депутати Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області в одномандатних виборчих округах на місцевих виборах, що відбудуться 11.12.2016, висунуті Запорізькою районною організацією політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина». Таким чином, позивач та відповідач є суб'єктами виборчого процесу. Позивачем як суб'єктом виборчого процесу, який має право на подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, 20.11.2016 подані документи для реєстрації кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, які утворюються для організації виборів депутатів Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області і Біленьківського сільського голови: подання, за формами, встановленими постановою Центральної виборчої комісії від 23.03.2016 №86 (додатки №7 та №8); диски з записами подань в електронному вигляді; заяви осіб про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії та про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах; копії паспортів вказаних осіб (ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»). Кандидатури, внесені позивачем до складу дільничних виборчих комісій, відповідали вимогам, зазначеним у ст.21 Закону України «Про місцеві вибори». Факт реалізації позивачем свого права, передбаченого Законом, на подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11.12.2016 підтверджується довідкою Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 20.11.2016 про прийняття зазначених документів, виданої членом комісії ОСОБА_3 Проте, відповідачем, незважаючи на подання позивачем всіх необхідних для реєстрації членів дільничних виборчих комісій документів, жодна з кандидатур від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» до складу дільничних виборчих комісій не була включена. Так, постановою Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 24.11.2016 №7 «Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області» відповідач затвердив склад дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області без врахування подання позивача від 20.11.2016. Також, оскаржувана постанова є протиправною, оскільки, відповідач прийняв її, не повідомивши про проведення засідання районної виборчої комісії (його дату та час) членів Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області - ОСОБА_4, ОСОБА_5 і ОСОБА_6 (які включені до складу комісії за поданням Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»), що суперечить ч.5 ст.28 Закону України «Про місцеві вибори», та п.3.4 постанови Центральної виборчої комісії №228 «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів».

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позові, просив позов задовольнити.

Представник відповідача подав до суду письмові заперечення, згідно яких із викладенням обставин у позові сторона відповідача категорично не погоджується, оскільки позивачем обставини викладені не в повному обсязі й насправді не відображають достовірну картину в цілому. У п.8 «Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ», затвердженими 03.09.2015 постановою Центральної виборчої комісії №217, зазначено, що подана заява про згоду на участь у роботі виборчої комісії, має бути написана власноручно кандидатом, а у власноручно написаних заявах осіб, що додаються до подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії (дільничної виборчої комісії - у заяві особи) відповідно до пункту 2 частини десятої статті 22, пункту 2 частини четвертої статті 23 Закону, зазначаються відомості про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон). При цьому в разі якщо заява особи, що пропонується до складу територіальної виборчої комісії, не написана нею власноручно або в заяві до складу територіальної та дільничної виборчої комісії відсутня згода на участь у роботі відповідної виборчої комісії, до складу якої пропонується особа, чи відсутня згода на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання або у разі не зазначення особою у такій заяві про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах або якщо у заяві відсутні відомості про засоби зв'язку (контактний телефон), така кандидатура відхиляється. Також, відповідач звертає увагу суду на те, що це друге за місяць аналогічне грубе порушення при поданні кандидатур до складу комісій з боку позивача. Таке ж саме порушення було допущено Запорізькою районною організацією політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» при поданні кандидатур до складу формування Біленьківської сільської виборчої комісії, через що Запорізькою виборчою районною комісією було відхилено запропоновані кандидатури від цієї партії через те, що заяви про згоду на участь у роботі ТВК не були написані власноручно кандидатами. На засіданні Запорізької виборчої районної комісії, що проводилось з приводу формування складу Біленьківської СВК 28 жовтня 2016 року, голові Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» ОСОБА_7 було пояснено суворі вимоги законодавства щодо написання подібних заяв, про недопустимість написання таких заяв у технічний друкований спосіб, а також було доведено до відома голови безпосередньо Роз'яснення ЦВК щодо відхилення кандидатур за таких обставин. Проте, незважаючи на усі надані роз'яснення, на утворення ДВК з боку Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» при поданні документів знову допускається те саме грубе порушення - усі заяви написані у друкований технічний спосіб. Керуючись та діючи виключно в рамках чинного законодавства, Запорізька районна виборча комісія не мала права прийняти запропоновані кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» та включити їх до складу дільничних виборчих комісій.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, повно та всебічно дослідивши обставини справи, суд з'ясував наступне.

Судом досліджено постанову Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області №7 від 24.11.2016 «Про формування складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області», якою затверджено склад дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області

Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами, кандидатури від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» визначені у поданнях від 20.11.2016 до складу дільничних виборчих комісій №№230194, 230195, 230196, 230210, 230211, 230212, 230217, 230218 Запорізького району Запорізької області - не ввійшли.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які стали предметом спору по справі, суд, враховуючи викладене вище, виходить з наступного.

Відповідно до п.20 ч.1 ст.92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Закон України «Про місцеві вибори» визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Згідно з ч.3 ст.11 Закону України «Про місцеві вибори» виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

До складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах (ч.1 ст.21 Закону України «Про місцеві вибори»).

Згідно з ч.1 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори» дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії. Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають: 1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_5 України поточного скликання; 2) місцеві організації політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах; 3) кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах; 4) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости. При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії. Щодо кандидатур, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_5 України поточного скликання, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб'єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Законом вимогам. Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною. Рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Як зазначено у ч.4 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори», місцева організація партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_5 України поточного скликання, місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою організації відповідної політичної партії вищого рівня. Кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости вносить до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії) за своїм підписом. Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів. До подання додаються: 1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; 2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон); 3) копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.

Відповідно до п.6 «Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ», затвердженого 03.09.2015 постановою Центральної виборчої комісії №217 (надалі - «Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ»), відповідно до частини десятої статті 22, частини четвертої статті 23 Закону до подання щодо кандидатур до складу виборчої комісії додаються: 1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; 2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії (власноручно написані заяви осіб, запропонованих до складу територіальної виборчої комісії), про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон). Неподання зазначених документів або подання не всіх документів є підставою для відхилення запропонованої кандидатури (запропонованих кандидатур).

Згідно з ч.5 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори» у поданні щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначаються такі відомості: 1) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи; 2) число, місяць, рік народження; 3) громадянство особи; 4) освіта; 5) місце роботи (заняття), посада; 6) місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони; 7) наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісії референдуму; 8) відомості про відсутність у особи судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, яка не погашена або не знята у встановленому законом порядку.

Технічні описки та неточності, допущені у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур (ч.6 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори»).

Як зазначено у п.8 «Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад. сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ», у власноручно написаних заявах осіб, що додаються до подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії (дільничної виборчої комісії - у заяві особи) відповідно до пункту 2 частини десятої статті 22, пункту 2 частини четвертої статті 23 Закону, зазначаються відомості про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон). При цьому в разі якщо заява особи, що пропонується до складу територіальної виборчої комісії, не написана нею власноручно або в заяві до складу територіальної та дільничної виборчої комісії відсутня згода на участь у роботі відповідної виборчої комісії, до складу якої пропонується особа, чи відсутня згода на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання або у разі незазначення особою у такій заяві про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах або якщо у заяві відсутні відомості про засоби зв'язку (контактний телефон), така кандидатура відхиляється. За змістом частини п'ятої статті 3 Закону виборці мають право, зокрема, на участь у роботі виборчих комісій як їх члени, а відтак у разі зазначення особою, яка пропонується до складу виборчої комісії, у поданій нею заяві про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання без зазначення нею у такій заяві про згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, така заява є достатньою підставою для включення кандидатури до складу виборчої комісії та не може бути підставою для відхилення відповідної кандидатури.

Згідно з п.2 ч.1 ст.24 Закону України «Про місцеві вибори» центральна виборча комісія, крім повноважень, передбачених Законом України «Про Центральну виборчу комісію»: приймає обов'язкові для виконання всіма суб'єктами виборчого процесу, установами, підприємствами, організаціями, а також органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами роз'яснення з питань застосування цього Закону.

Факт реалізації позивачем свого права на подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій Запорізького району Запорізької області на місцевих виборах 11.12.2016 підтверджується довідкою Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області від 20.11.2016 про прийняття для реєстрації кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, які утворюються для організації виборів депутатів Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області і Біленьківського сільського голови: подання, дисків з записами подань в електронному вигляді, заяв осіб про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії та про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах, копій паспортів вказаних осіб.

При цьому, оскільки заяви осіб, передбачені ч.4 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори», не написані власноручно, то позивачем не дотримано вимог п.8 «Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ».

Суд вважає, що позивачем не обґрунтовано що перешкоджало додати до подання власноручно написані заяви.

Оглянуті у судовому засіданні оригінали документів поданих до відповідача, свідчать, що інші суб'єкти виборчого процесу подавали відповідні заяви написані власноручно.

Вирішуючи доводи позивача щодо наявності, на його думку, порушень при скликанні комісії суд бере до уваги, що згідно з ч.5 ст.28 Закону України «Про місцеві вибори» член територіальної виборчої комісії має право: 1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії; 2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо питань порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії; 3) за дорученням комісії перевіряти діяльність дільничних виборчих комісій на відповідній території; 4) безперешкодно відвідувати приміщення виборчих комісій, ознайомлюватися з документами виборчої комісії, членом якої він є, та дільничних виборчих комісій на відповідній території; 5) на увільнення від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи на час засідань виборчої комісії та виконання доручень виборчої комісії (для члена виборчої комісії, який виконує повноваження не на платній основі, - зі збереженням заробітної плати); 6) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чи майну у зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, у порядку і розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України; 7) представляти територіальну виборчу комісію за її рішенням в органах державної влади, органах влади Автономної Республіки Крим та органах місцевого самоврядування; 8) здійснювати інші повноваження відповідно до цього Закону.

Відповідно до п.3.1 «Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів», затвердженого 05.09.2015 постановою Центральної виборчої комісії №228 (надалі - «Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів»), засідання виборчої комісії скликається головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб (п.3.4 «Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів»).

Відтак, головною умовою є обов'язкове повідомлення усіх членів комісії (заявників та інших заінтересованих осіб), а не їх особиста явка.

Певний механізм повідомлення «Порядком організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів» - не оговорений, примусовий привід членів комісії не передбачений законодавством.

До суду не надано доказів того, що не прибуття ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області вплинуло на прийняття оспорюваного рішення.

Відомості, надані допитаними у судовому засіданні свідками, є плутаними, містять між собою протиріччя, тому суд не може взяти їх до уваги при прийнятті судового рішення.

Крім того, з матеріалів справи встановлено, що оскаржуване рішення прийнято повноважним складом комісії, за наявності законодавчо встановленого кворуму, що нівелює вплив на результати голосування за відсутності інших членів комісії, у тому числі від позивача.

Враховуючи вищевикладене, суд не вбачає за можливе встановлення факту однократного грубого порушення Конституції України та Закону України «Про місцеві вибори» Запорізькою районною виборчою комісією Запорізької області, а відтак підстави для дострокового припинення повноваження усього складу Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області відсутні.

Як передбачено ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Доводи позивача не приймаються до уваги виходячи з викладеного вище.

Відповідно до ч.9 ст.172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем - 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Як передбачено абз.2 ст.8 Закону України №928-VІІІ від 25.12.2015 «Про Державний бюджет України на 2016 рік», розмір мінімальної заробітної плати на день подачі позову позивачем становить 1378 грн. 00 коп.

У ч.3 ст.6 Закону України «Про судовий збір» зазначено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Позивачем заявлено п'ять позовних вимог немайнового характеру. При зверненні до суду з даним позовом судовий збір позивачем не сплачувався.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою (ч.1 ст.98 КАС України).

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.87 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 71, 94, 158-163, 172, 186 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Стягнути з Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» (70435, Запорізька область, Запорізький район, смт.Балабине, вул.Шкільна, буд.56, ідентифікаційний код 25766789) на користь Державного бюджету України 6890 грн. 00 коп. за п'ять позовних вимог немайнового характеру судовий збір до бюджету на р/р31215206784006 отримувач коштів - УК у Дніпровському /Дніпр./ 22030101, код отримувача 38025423, МФО 813015, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Запорізькій області.

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 Кодексу адміністративного судочинства України, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 Кодексу адміністративного судочинства України, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова виготовлена у повному обсязі 28.11.2016.

Головуючий суддя О.О. Прасов

Суддя М.С. Лазаренко

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2016
Оприлюднено01.12.2016
Номер документу63020740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3619/16

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 02.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Окрема думка від 02.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 27.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні